Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Dank jullie wel allemaal! Heel lief!

Mijn ouders hebben in ieder geval heel positief gereageerd. Mijn vader zei gelijk: 'Niet druk om maken, dat helpt toch niet en het komt allemaal goed!'

Mijn broer, zus, schoonzus en zwager zijn gelukkig ook heel blij (en verrast...)
Gefeliciteerd Kyka! Alles komt goed, kies voor de dingen die echt belangrijk zijn, dan heb je vast voldoende tijd en aandacht voor beide kleintjes. Groot geluk, geweldig voor jou.

Ik ben nog in de pre-oriëntatiefase. Teleurgesteld in daten, dus van een relatie moet ik het waarschijnlijk niet hebben voor een kind. Dit jaar ook nog niet toe aan een kind, maar over 2 jaar wel. Ik schrik me echter een hoedje van de wachttijden in Utrecht en Arnhem. En het al dan niet aannemen van donorzaad van Cryos is me nu een beetje onduidelijk. Ik ben nu 33,5, en ik mag me bij wijze van spreken nu wel bij meerdere ziekenhuizen aanmelden als ik nog een donorkind wil. Er is niet direct een zaaddonor in mijn omgeving voor handen. Ik kan niet te lang meer wachten. Op het moment heb ik nog niet alles op orde (nog geen geschikt huis en loop voor wat stress- en levensinvullingklachten bij de psycholoog), maar verwacht dit in de loop van het jaar te hebben. Wat nu te doen? Toch nu al met de huisarts praten?
Wauw kyka cool hoor twee. Ik weet dat ik een keer voor iui ging en nog ff keken naar de eitjes zaten er ook twee eitjes toen zei nou succes kunnen er twee worden ....Helaas was t toen niet raak maar ik zit nu alweer op 33.5 week nog twee weekjes werken en verlof. Zijn er trouwens nog meer mensen die bij geertgen zitten zaten die een brief hebben gekregen dat de bank nedgen failliet is per dec 15. En overgedragen is aan geertgen als ik t goed begrijp. Weet iemand ook wat er gebeurt met de rietjes die je overhebt? Ik ga ze binnenkort nog maar even mail sturen met wat vraagjes
Wauw kyka! Hartelijk gefeliciteerd :D Wat speciaal een tweeling ☺☺

Ik heb ook de brief gehad LKN en ik heb het contactformulier ingevuld op de website van Geertgen. Inderdaad met de vraag hoe het met mijn reservering staat (ik heb rietjes gereserveerd, van dezelfde donor, voor een tweede kindje).

Ik weet verder niet zo goed wat ik met die brief moet doen..
Charade ja ik weet ook niet ga ook maar mailtje sturen met wat vragen idd mbt evt 2 e. Eerst maar de eerste maar het is wel fijn om wat neer info te hebben
Babynieuws! Eind februari bevalling van een prachtig mooie dochter helemaal verliefd hier! Alles gaat goed met ons twee
Gefeliciteerd becauseiamhappy 😀

Niemand antwoord op mijn vragen? Nu al inschrijven voor KID als ik over ca 2 jaar klaar ben voor een kind?
Gefeliciteerd because iam happy genieten. Ik tel af nog week of zes. Mooi dat t zo goed gaat.
quote:Macarinata schreef op 05 maart 2016 @ 02:32:

Niemand antwoord op mijn vragen? Nu al inschrijven voor KID als ik over ca 2 jaar klaar ben voor een kind?Je leest her en der de wachttijden voor je bij een kliniek aan de beurt bent, dus dan kun je dat toch wel een beetje uitkienen? En dan is het ook nog afwachten wanneer je zwanger mag worden.
Gefeliciteerd met je kleine meisje. Geniet er van!
Van harte gefeliciteerd happy!!!
Jeeeej gefeliciteerd happy!!! <3
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter becauseimhappy!
Gefeliciteerd becauseimhappy! Geniet van je kleine meisje!
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Geniet van elkaar!
Gefeliciteerd happy!!
Hallo allemaal,

Heb hier een tijd geleden lang meegelezen, daarna mijn plannen even in de ijskast gezet omdat ik het praktisch gezien nog niet allemaal op een rijtje had.

Nu mijn leeftijd toch wel een grote rol gaat spelen heb ik voor mezelf de knoop doorgehakt. Ik ga er voor en dus kom ik nu maar uit de meeleesmodus.

Omdat ik 'al' 38 ben, ben ik bang dat ik voor een kliniek te oud zal zijn en dat het te lang zal duren, dus wil het eigenlijk met een bekende donor proberen.

Ik heb enkele (bekende) opties, waarvan ik denk (van een weet ik het zeker) dat ze er voor open staan om donor te zijn.

Alleen, we hebben het er nog nooit echt concreet over gehad, wel ooit eens van wat als... maar dus nog nooit echt in die mate dat ik het plan ook echt ga doorzetten om een poging te doen om zwanger te raken

Ik moet echt even een drempeltje over om dit te bespreken. Want, hoe begin je er over? Op welk moment?

Ik zie in het lijstje dat er een paar vrouwen zijn met een bekende donor, hoe hebben jullie de donor benaderd/gevraagd om donor te zijn? Staat de donor dicht bij jullie? En dan bedoel ik niet de rol die de donor gaat spelen, maar jullie relatie. Goede vrienden? Kennissen? Onbekende donor die door zijn donorschap bekend is geworden?

Iemand adviezen hoe het gesprek aan te gaan? Vind het allemaal ontzettend spannend!

Verder wens ik iedereen heel veel geluk en succes met alle spannende wachtperiodes en hopelijk de uiteindelijke 9 maanden wachten en zo min mogelijk teleurstellingen.
Hallo allemaal, ik moet me even goed inlezen in dit forum om te weten wie waar mee bezig is maar hier alvast een korte introductie van mijzelf.

Ik heb afgelopen jaar de knoop doorgehakt om alleenstaande moeder te worden aangezien ik die ene Mr. Right nog altijd niet ben tegen gekomen. Ik ben 36 jaar en start morgen met mijn eerste IUI behandeling met een Deense donor van het Cryos. Ik loop in het Maasstad ziekenhuis.

Super spannend allemaal maar ook nog heel onwerkelijk.

Iedereen hier veel succes natuurlijk!
Hoi Jessy!

Spannend.. Succes vandaag!

Hier nog een Cryos/Maasstad klantje ;)!

2e poging zit er nu al een week in dus moet nog even geduld hebben..
Hoi hope, dat is toevallig... Bevalt t je? Ik vind t echt spannend zeker met op tijd bestellen en houdbaarheid van een donor. Laat staan de kosten... Maar goed al die dingen zijn gelukt deze maand dus nu de volgende stap. De IUI zelf 😄
@hortensia ik ben inderdaad zwanger van den bekende donor. Ik kende hem voor ik het hem vroeg wel, maar echt als kennis. Dat vind ik eerlijk gezegd ook een pre, daardoor was het makkelijker om "zakelijk" afspraken te maken, zonder bang te zijn dat een vriendschap gevaar liep of het ongemakkelijk werd. Toen ik het hem wilde vragen heb ik eerst een mail gestuurd, waarin ik mijn motivatie en de achtergrond waarom ik hem wilde uitgelegd, dit vond ik makkelijker dan het op de man af te vragen en ik wilde hem ook niet voor het blok zetten. Daarna heb ik hem uitgenodigd voor een etentje en hebben we een en ander verder besproken, het laten bezinken en nogmaals besproken. De afspraken hebben we vastgelegd in een overeenkomst, zodat dit helder zou zijn. In het ziekenhuis hebben we beide een gesprek gehad met de arts (samen) en apart met de psycholoog en toen stonden alle lichten op groen.

Natuurlijk is het afwachten hoe het verder gaat als straks de kleine er is, maar tot op heden voelt het voor mij goed (ook dat er wat afstand is) en de gedachte dat mijn dochter ook haar vader leert kennen. Juridisch moet je het wel goed uitzoeken en duidelijke afspraken maken, om problemen te voorkomen.

Hoop dat dit je een beetje beeld geeft, mocht je vragen hebben laat het gerust weten.
@jessy, spannende tijd voor je dus.

Ik ben ook begonnen met cryos / zwolle op mijn 36e en na de derde iui zwanger geworden.

Ik hoop een week voor mijn 37e verjaardag moeder te worden.

@hortensia ook heel veel succes, ik heb geen ervaring die ik kan delen wat betreft bekende donor.

Leuk om weer een paar nieuwe verhalen te lezen.
quote:Jessy010 schreef op 07 maart 2016 @ 11:34:

Hoi hope, dat is toevallig... Bevalt t je? Ik vind t echt spannend zeker met op tijd bestellen en houdbaarheid van een donor. Laat staan de kosten... Maar goed al die dingen zijn gelukt deze maand dus nu de volgende stap. De IUI zelf 😄

Het bevalt goed! Ik merk dat ik vooral de verpleegsters erg fijn vind en aangezien zij het meeste werk doen is dat wel top!

Ik herken de stress zeker, maar dat lijkt nu wel minder te worden doordat ik mijn cyclus steeds beter leer kennen. Maar je wil het risico niet nemen dat het zaad er niet is wanneer je je eisprong hebt of dat het zaad er te vroeg is!

Bij mijn laatste inseminatie vertelde de verpleegkundige dat ze laatst dus bij iemand hadden dat het zaad niet meer bevroren was omdat er maar geen eisprong kwam, zo 900 euro weggegooid. Ik zou echt helemaal gek worden!

Hou je ons op de hoogte?
Nou het is gebeurd hoor.... Liep ik dan met mijn mega koffer met een piepklein rietje erin richting ziekenhuis. Maar goed... Nu de wachtweken in... Over 18 dgn testen of natuurlijk al over een dag of 15 ongesteld worden.

Fingers crossed 🙏

@wannabe79, ik teken ervoor als het na de 3e lukt... Hopelijk kan ik die traditie voort zetten

@hope1980, dat bedoel ik... Ik zou ook gek worden... Heb gelukkig een redelijk voorspelbare cyclus. Vind idd vooral de zusters aardig. En fijn dat afspraken altijd op tijd zijn
quote:Macarinata schreef op 05 maart 2016 @ 02:32:

Niemand antwoord op mijn vragen? Nu al inschrijven voor KID als ik over ca 2 jaar klaar ben voor een kind?Ik zou nog even wachten tot je wat meer alles op een rijtje hebt. Ja zo'n wachtlijst is lang (al kan dat soms ineens weer een paar maanden korter worden, en dan? ), maar ik heb altijd geleerd dat je geen levens-bepalende beslissingen moet nemen als je in een twijfel-periode zit. Misschien bespreken met je psycholoog zodat je het op een rijtje krijgt en iets rustiger je beslissing kan nemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven