Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Krijg ik zo opeens een mailtje binnen met "we hebben een donor match" OMG!! Aaaaaaahhhh!
If destiny speaks, I don't ask questions..
Hallo! Ik meld me weer even na een poosje. Mijn laatste posts staan eerges aan het begin van dit topic deel.

Allereerst gefeliciteerd aan de zwangeren!

Inmiddels heb ik alle afspraken in het AMC achter de rug en heb ik over twee weken een belafspraak met een donorvoorstel. Daarna twee keer KID en dan door met IUI.

Ik heb alle gesprekken daar als prettig ervaren eigenlijk. Ook die met de councellor / psycholoog.
.
De reactie van Rijnstate (via e-mail) was dat ze nu mensen aan het oproepen zijn die vanaf begin juli 2014 op de wachtlijst staan en dat ze mij pas in juli kan oproepen. Dan is die eerste wachtlijst nu al 11 maanden dan? De mailwisseling maakt het verhaal niet veel duidelijker... :S Ik begrijp er even niets meer van... wordt vervolgd.
@ violet, ik herken je angst heel goed hoor. Ik denk dat iedereen hier wel doorheen gaat, ook als je wel een partner hebt. Kan ik dit wil/ waar ga ik aan beginnen? Het is een grote stap in het onbekende. Dat is gewoon eng.

Ik heb die angst nog steeds terwijl ik hier met mijn zwangere buik in de zo'n zit. Maar naarmate ik verder kwam in dit proces overheerste vooral het gevoel dat dit goed is. Dit is de juiste stap en de beren op de weg die kan ik met dit gevoel wel aan.

Ik denk dat het belangrijk is om bij jezelf te blijven. Daar horen je verlangens, blijdschap maar ook je angsten bij
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
quote:thefiepie schreef op 12 maart 2015 @ 16:30:

@ violet, ik herken je angst heel goed hoor. Ik denk dat iedereen hier wel doorheen gaat, ook als je wel een partner hebt. Kan ik dit wil/ waar ga ik aan beginnen? Het is een grote stap in het onbekende. Dat is gewoon eng.

Ik heb die angst nog steeds terwijl ik hier met mijn zwangere buik in de zo'n zit. Maar naarmate ik verder kwam in dit proces overheerste vooral het gevoel dat dit goed is. Dit is de juiste stap en de beren op de weg die kan ik met dit gevoel wel aan.

Ik denk dat het belangrijk is om bij jezelf te blijven. Daar horen je verlangens, blijdschap maar ook je angsten bij.
quote:ocean1980 schreef op 12 maart 2015 @ 16:15:

De reactie van Rijnstate (via e-mail) was dat ze nu mensen aan het oproepen zijn die vanaf begin juli 2014 op de wachtlijst staan en dat ze mij pas in juli kan oproepen (ik sta sinds 27 augustus 2014 op de wachtlijst) Dan is die eerste wachtlijst nu al 11 maanden dan? De mailwisseling maakt het verhaal niet veel duidelijker... :S Ik begrijp er even niets meer van... wordt vervolgd.Dit gehele traject is een groot wachten. Je zult veel geduld moeten hebben en ook er rekening mee moeten houden dat het ooit weleens langer duurt dan ze eerder aangaven. Dat doen ze uiteraard ook niet voor hun plezier. Alles hangt af van de donoren... Wacht af en je zult zien dat het vanzelf komt ** wacht zelf ook geduldig door **
Mooi om te horen dat er meer mensen weer een stapje verder in het proces zijn!

Ondanks dat er ook mensen zijn die langer moeten wachten dan verwacht. De donor toevoer is niet erg groot en de vraag wordt steeds groter, plus dat er vrouwen zijn die zich bij meerdere ziekenhuizen inschrijven, zorgt er allemaal voor dat de wachtlijsten langer worden. Honeybaby omschrijft dit wachten mooi.

@suziequato: Eigenlijk heb ik weinig toe te voegen aan de woorden van Vlinder.

Ik ben nu al open in mijn traject. Naaste familie en vrienden en collega's weten van mijn wens. Mensen die verder van mij afstaan geef ik aan dat ik wel eens nadenk over het donorschap. Heb tot nu toe weinig negatieve reacties gehad. Mocht ik iemand tegenkomen die er wel moeite mee heeft, dan geef ik aan dat ik al jaren nadenk over dit traject, zo'n twee jaar op de wachtlijst heb gestaan, dus dat ik meer tijd heb gehad om erover na te denken. Vervolgens geef ik aan dat de ander eerst ook even na mag denken over mijn nieuws en dat ik er later graag eens in een goed gesprek op terug wil komen.

Ik wil een ander niet veranderen in denkwijze, want het is je groot recht om moeite met mijn keuze te hebben, als er maar met respect en begrip naar elkaar kan worden geluisterd.
@honeybaby Was heel even gefrustreerd maar het is alweer wat gezakt ;) Ik moest heel even aan het idee wennen omdat ik dacht al bijna aan de beurt te zijn. Ze hebben me erg aardig bijgepraat en uitgelegd hoe het ervoor staat. De wachttijd loopt nog steeds op helaas. Ze hebben heel veel succes, heel veel zwangeren (wat natuurlijk top is) maar deze vrouwen reserveren steeds een groot aantal rietjes van de voorraad voor een eventuele tweede kindje. Ook is het donorbestand teruggelopen en ze doen erg hun best om nieuwe donoren te werven. Om dit moment is de eerste wachtlijst 10/11 maanden en de tweede wachtlijst ook. Ik bekijk het maar weer van de positieve kant. Meer tijd om te sparen!
Wat fijn dit forum. Ik ben 28 en volgende week naar de huisarts om doorverwezen te worden. Leuk en spannend. Vraag me af of iemand de wachttijd weet in Amsterdam, AMC?
Goedendag dames,

ik ben hier nieuw en heel wat doorgelezen, maar teveel om alles te lezen. Voor diegene die zwanger zijn gefeliciteerd.

Ik wil toch ook even mijn informatie delen en misschien iemand die hier zit ook. Ik heb ervoor gekozen om bewust alleenstaande moeder te worden.

Eind januari heb ik een gesprek met de gynaecoloog in Zwolle/Isala gehad, hele leuke positieve man. 10 maart heb ik een psychologisch gesprek gehad, dit moet iedereen ondergaan hier. Daar heb ik een positieve feedback gekregen en een ja.

Nu moet ik 7 april weer terug want dan ben ik in het team besproken of ik mag beginnen.

Mij is verteld dat er 9 maanden wachttijd is vanaf het 1e gesprek.

Iemand ook ervaring met Zwolle? Ik stond ook in Arnhem ingeschreven maar hier zijn de wachttijden eerst 6-8 maanden wachttijd tot een gesprek en daarna 8-10 maanden voordat je mag beginnen. Plus je donor is 900,- voor 6 sessies.

Ik hoop dat ik ervaringen hoor.
@cyn ik ben ook naar zwolle gegaan.

eerste gesprek was op 15 januari, 1 april kan ik pas bij de psycholoog terecht, dus dan hoop ik meer te weten.

mag ik vragen bij welke donoren je deze wachttijd hebt gekregen? (deense of eigen bank) daar zit ik nog stevig tussen te twijfelen namelijk.
Hoi Wannabe79,

ik heb nog niets over de donoren te horen gekregen, maar ik ga naar de eigen bank, omdat je bij deense inderdaad een betaling moet doen, en dat word me iets teveel.

Dus ik denk dat ik 7 april misschien daar meer over te horen krijg. Dan heb ik inderdaad ook een definitieve ja of nee. Vind wel dat zwolle redelijk snel gaat.
Oh Wannabe,

ik heb te horen gekregen met een eigen donorbestand (van zwolle dan he )je een wachttijd hebt van 9 maanden vanaf het eerste gesprek. Dat viel me heel erg mee...
dat zou dan vanaf januari gelden die wachttijd?

ik heb niet heel veel geduld helaas, dus voor mij gaat het veel te langzaam en had stiekem de hoop voor de zomer al wel begonnen te zijn...
quote:eeeee100 schreef op 13 maart 2015 @ 18:16:

Wat fijn dit forum. Ik ben 28 en volgende week naar de huisarts om doorverwezen te worden. Leuk en spannend. Vraag me af of iemand de wachttijd weet in Amsterdam, AMC?

De actuele wachtlijd zoals deze bij hun op de website staat is nu 3 maanden.

Ik heb mezelf daar aangemeld in september en had in februari mijn eerste gesprek. Hun wachtlijst is de afgelopen maanden enorm gezakt.
Als je de deense donor bank gebruik kun je na je ja meteen beginnen...en anders inderdaad geteld vanaf januari

Alleen de kosten zijn hiervoor 1200,-. Wachttijden zijn zowiezo lang, maar vind het bij zwolle echt het snelst gaan. Als ik het had geweten had ik me ook eerder aangemeld maar goed dit is de kortste wachtlijst in de hoop dat ik ook stiekem eerder kan beginnen.
@cyn zou je me misschien wat meer duidelijkheid willen geven over de psychologische onderzoeken?

wat ik begreep aan de telefoon is dat het eerst een intake is, dan een test/onderzoek en daarna gelijk de uitslag hiervan. al met al een hele morgen.

maar ik zou heel graag iets meer willen weten wat ik er van moet/kan verwachten en hoop dat je me hier iets meer over wil vertellen.

ik vind het superleuk dat er hier nog iemand in zwolle zit en dan ook eigenlijk zo goed als gelijk begonnen is.
Wannabe79

Eerst krijg je een gesprek met de psycholoog gewoon een persoonlijk gesprek eigenlijk.

Dan krijg je met een vrouw allemaal testen veel papierwerk al was ik hier vrij snel mee klaar.

Daarna indd 1,5 uur moeten wachten voor het gesprek om 13 uur want hij zat verder vol bij mij, dus hoop bij jou dat hij eerder kan. Meer een evaluatie gesprek hoe je het hebt gedaan en hoe hun vinden of je het aan kan volgens de afdeling psychologie.

Al met al was ik een keer half drie thuis vrij intensieve dag maar toen ik de ja daar hoorde was ik al blij. Nu op naar de volgende hopelijke ja!!

Ik weet niet of iemand anders ook bij isala is geweest voor meer informatie.

Nou heb ik dus ook nog endometriose maar achter de baarmoeder en tot nu toe zagen mijn eileiders er goed uit. Misschien een cyste een maar daar keken we de volgende keer naar.
@cyn bedankt voor je post.

hier staan de afspraken om 9.00, 10.00 en 13.00 gepland, dus zal net zo'n dag worden als die van jou ...

ik denk ook (bijna zeker te weten van mijzelf) dat een positief antwoord mij al een stuk rustiger zal maken qua wachten.

voor zover ik kon vinden zijn er verder geen mensen in dit topic die bij Isala zitten, vandaar al mijn vragen aan jou ;) dat is dan mijn voordeel dat je net iets voor loopt.
Wannabe

Snap ik want had mij ook wat gerust gesteld.

Mijn afspraken waren precies dezelfde tijden, en om half 1 gaan ze nog met pauze dus hoop echt dat je er tussen word gezet voor de uitslag ik vond het een lange zit 1,5 uur. Bij welke gynaecoloog ben je geweest. Ik heb trouwens mijn eerste gesprek op 22 januari gehad dus ging het best snel na de psycholoog.

En wanneer is jou tweede gesprek bij de gynaecoloog?
gynaecoloog ben ik nog niet geweest, alleen gehoord tijdens het eerst gesprek dat dat er ook bij hoorde incl. bloedonderzoek, maar verder dus nog niets over gehoord.
Oh ik had kuchenbecker ofzo, stond bij gynocoloog maar kan ook een misverstand zijn. Hele aardige man.

Ja ik precies zo, uitslag komt bij mij 7 april. En uitstrijkje hoefde niet had ik net bewijs van eind december.

Grappig dit. Wel leuk zelfde traject zelfde geboortejaar!! En nu nog die ja en dat het mag lukken zsm!!
goedemorgen dames,

ja de wachttijden zijn inderdaad langer als dat Ook ik had verwacht..bij Umc zeiden ze eerder 1jaar ....nu is het stuk langer

ik zit met wachten tussen deb en linnie in ,tegen mij zeiden ze 15mnd .ik hoop dat t een jaar blijft volgens linnie

haar laatste conclusie. gek toch ... we moeten het maar afwachten. en hopen op nieuwe donoren! meer aandacht minder soort taboe voor ons bammers in de media zou ook helpen...

ik ben nu bezig met ovulatietesten, temperaturen. om uit te zoeken wanneer mijn ovulatie is.... bijzondere bezigheid wel

* ik heb vorige keer via sensitest besteld, daar heb je 12stuks voor 12.99 ..ik hoorde eerder over action tests? wat kosten die?

dank je wel

groetjes!
krijg geen spijt, volg je hart!
quote:anniebammer schreef op 14 maart 2015 @ 11:18:

goedemorgen dames,

ja de wachttijden zijn inderdaad langer als dat Ook ik had verwacht..bij Umc zeiden ze eerder 1jaar ....nu is het stuk langer

ik zit met wachten tussen deb en linnie in ,tegen mij zeiden ze 15mnd .ik hoop dat t een jaar blijft volgens linnie

haar laatste conclusie. gek toch ... we moeten het maar afwachten. en hopen op nieuwe donoren! meer aandacht minder soort taboe voor ons bammers in de media zou ook helpen...

ik ben nu bezig met ovulatietesten, temperaturen. om uit te zoeken wanneer mijn ovulatie is.... bijzondere bezigheid wel

* ik heb vorige keer via sensitest besteld, daar heb je 12stuks voor 12.99 ..ik hoorde eerder over action tests? wat kosten die?

dank je wel

groetjes!.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven