Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
quote:Chica-1983 schreef op 01 maart 2015 @ 19:47:

Fijn he Frizz, geeft je toch een goed gevoel zo'n fijn gesprek. Gelukkig kan het dus ook anders!Ja gelukkig kan het ook anders, maar als je alleen staat ingeschreven bij het AMC en je maakt zoiets na een jaar wachtlijst mee dan ben je wel de pineut. Want je bent nu eenmaal afhankelijk van hen om moeder te worden. Ik vind het dus eigenlijk niet kunnen.
Ik sta ook 100% achter zo'n gesprek met een psycholoog, zie er ook de voordelen van, zeker in belang van het kind ook, maar het moet inderdaad een gesprek zijn waarin je je veilig voelt om jezelf te zijn, om iets te delen. Niet gelijk met de botte bijl inhakken op al die punten waar precies alle onzekerheden en vraagstukken voor ons liggen, maar juist die in een open gesprek benoemen, een plaats geven en juist dat stukje steun en een klankbord krijgen waar dat nodig is. Zo moet zo'n gesprek bedoeld zijn. Ik ga voor Rijnstate, maar ik moet bekennen dat ik tijdens het surfen wel behoorlijk wat slechte ervaringen ben tegengekomen over met name dat gesprek met de counselor bij het AMC.
Ik vind z'n gesprek ook zeker zinvol, maar het leek er op dat alleen maar de negatieve dingen boven kwamen, en als ik dan antwoord gaf, nog net niet dat corrigerende vingertje er was. Een gesprek met een councelor is er toch ook om jou de handvatten te geven hoe je om moet gaan met bepaalde situaties, nu heb ik het idee dat ze bijna iedereen de tent uit jagen en alleen de mensen die voldoen aan de norm of die uiterst goede antwoorden geeft door mogen.

Ik weet toch niet hoe een kind kan gaan reageren op evt afwezigheid van een vader, en in mijn beleving is het het belangrijkst dat je altijd open bent tegen hem/haar. Niemand is vanaf dag 1 opvoeddeskundige en vele moeders zullen her en der wel eens een foutje maken.

En daar nog bij z'n councelor zal mij nooit leren kennen in een gesprek van 20 minuten, en daarom vind ik het zo jammer dat er in het AMC ook maar 1 iemand is die dan dus beslist over jou toekomst. Iedereen hier heeft er waarschijnlijk eerst heel lang over nagedacht of ze dit wilde gaan doen. zoals ik al eerder zei ik geef niet op, en als het AMC niks wordt dan had het misschien zo moeten zijn.
quote:Bamma schreef op 01 maart 2015 @ 23:13:

Ik vind z'n gesprek ook zeker zinvol, maar het leek er op dat alleen maar de negatieve dingen boven kwamen, en als ik dan antwoord gaf, nog net niet dat corrigerende vingertje er was. Een gesprek met een councelor is er toch ook om jou de handvatten te geven hoe je om moet gaan met bepaalde situaties, nu heb ik het idee dat ze bijna iedereen de tent uit jagen en alleen de mensen die voldoen aan de norm of die uiterst goede antwoorden geeft door mogen.

Ik weet toch niet hoe een kind kan gaan reageren op evt afwezigheid van een vader, en in mijn beleving is het het belangrijkst dat je altijd open bent tegen hem/haar. Niemand is vanaf dag 1 opvoeddeskundige en vele moeders zullen her en der wel eens een foutje maken.

En daar nog bij z'n councelor zal mij nooit leren kennen in een gesprek van 20 minuten, en daarom vind ik het zo jammer dat er in het AMC ook maar 1 iemand is die dan dus beslist over jou toekomst. Iedereen hier heeft er waarschijnlijk eerst heel lang over nagedacht of ze dit wilde gaan doen. zoals ik al eerder zei ik geef niet op, en als het AMC niks wordt dan had het misschien zo moeten zijn.Bij mij gooide ze balletjes op die ik dan precies in de juiste hoek moest inkoppen. Deed ik dat een enkele keer niet, dan kreeg ik een bepaald verhaal over waarom dit-en-dat zus-en-zo moest. En zei ik: "Oh ja tuurlijk. Nou fijn dat u dat zegt hoor".

Oh ik heb het vingertje ook gevonden:
Yes, volgende stap is nabij: volgende week donderdag mag ik voor de follikelmeting! Gaat nu echt beginnen!

Sorry, even een egopost hahaha
@ Rosings, wat balen zeg. Dikke knuffel voor jou!

Op zich is zo'n gesprek nooit weg. Misschien is het wel expres dat ze zo reageren. Om jou uit de tent te lokken of je te realiseren dat er zulke situaties zich voor kunnen doen. Lijkt me dat je daar van te voren al lang over na hebt gedacht. Toch zul je versteld staan van hoeveel mensen toch niet. Idd gewoon "netjes" op reageren.

Hoeveel kinderen groeien op zonder vader doordat hij is overleden of dat hij de relatie heeft beendigd met de hoogzwangere moeder? Dat soort dingen zijn van te voren ook niet te plannen. En wie zegt dat je je hele leven alleen zult blijven zonder leuke vent? Die dan eventueel een beetje een mannenrol vervult in het leven van je kindje? Ik vind het wat kort door de bocht gekeken om idd met een vingertje naar de bammam te wijzen en te zeggen: wat denk je hoe het later gaat. Een kindje kan ook gepest worden op school omdat hij/zij rood haar heeft. Tja als je dat van te voren weet....... Denk vooral hoe sterk je zelf bent en hoe je je kindje daarin opvoed het belangrijkste is en dat dat telt.

Zo meteen komt mijn (oude) oppaskindje. Ze gaat ondertussen naar de basisschool dus zie haar niet zo heel vaak meer. Gaan lekker naar het bos vanmiddag.
Aaah Rosings, das shit weer :(

Ik ga volgende week alvast het bankje comfortabel voor je maken en zal aan je zijde zitten

Wies hoe is het met jou?

Ik denk dat wij als Bammama's juist heel goed voor onze kindjes zullen zijn omdat we er zo goed over na hebben moeten denken en gesprekken hebben moeten voeren met artsen/counselors/psychologen. En wij zijn zo bewust hiermee bezig dat het kindje alleen maar 200% gewenst is
Daar ben ik het wel mee eens....ik denk dat menig kind minder doordacht op de wereld wordt gezet. Het is natuurlijk goed dat iemand je spiegelt, maar dan moet de insteek wel zijn om je te helpen in het keuzeproces en geen geschiktheidskeurig waar iedereen een vervelend gevoel overhoud. Jammer dat dit op deze manier gaat.

Ik heb woensdag de 1e afspraak in het ziekenhuis, samen met de donor. Ik vind het best spannend, weet eigenlijk niet goed wat ik kan verwachten dus ik laat het maar over mee heen komen
Beide hebben ze toch hetzelfde einddoel? Waar zou dan het verschil in zitten, qua benadering.
Ik heb geen idee waar het verschil zit Noa. Ik vind het wel heel jammer dat er zoveel verschil is.. Lijkt me best lastig.

Mijn volgende NOD is 19 maart Ik weet niet meer bij wie ik dit moet melden..
anoniem_207784 wijzigde dit bericht op 04-03-2015 15:57
Reden: Verkeerde maand ingevuld ;)
% gewijzigd
Ik zou het ook niet weten waar dat verschil in zit @noa-Lynn, en idd ze hebben toch allebei hetzelfde einddoel Misschien dat die dame bij het AMC juist alle negatieve kanten aanprikt om je te laten nadenken, of misschien heeft ze zelf een negatieve aura om haar heen. Maar het is idd wel heel jamer dat heel veel mensen het zo ervaren, zegt toch meer iets over haar dan over al die mensen die het negatief ervaren

@Char-ade, 19 februari?? Bedoel je niet 19 maart?
Haha thanks bamma!! 🙈
Ik heb je NOD aangepast Charade.

Ik ben de komende tijd wat minder actief op het forum, dus heb de login gegevens in de OP gezet. Vaste schrijfsters kunnen daarmee hun eigen gegevens bijhouden in de tabel.
Ik vond het gesprek bij GG eigenlijk heel prettig. Heel open over wat er allemaal kan gebeuren ook heb ik aangegeven dat ik nooit eerder een kind gehad heb en dat het zeker een leerproces zal zijn maar dat het dat ook zou zijn als ik wel een partner heb. En inderdaad er gaat een stuk meer voorbereiding aan vooraf dan wanneer je samen een kindje krijgt. Mijn verhaal begon 10 jaar geleden al met lezen en praten.

Inmiddels een flinke dip-week gehad. Was al niet lekker door de zwangerschap en er nu een luchtweginfectie bij gekregen. Flink benauwd en niet lekker. Zaterdag antibiotica gehad op huisartsenpost. Langzaam aan het opknappen nu maar slaap echt nog een gat in de dag. Maar zo vliegen de dagen wel voorbij.

Vanavond komt moeders voor moeders. Volgende week woensdag de eerste echo. Ik kan het nog steeds niet geloven....

Succes dames op het wachtbankje.
Chica-1983: Heerlijk zulke ego-posten!

Vlinder, wat fijn om weer van je te horen. Niet leuk dat je zo halfjes bent, beterschap

Char-ade: ik schuif een stukkie op!
@ Vlinder, wat een fantastisch nieuws! Geniet ervan. Vooral de eerste echo vond ik zo bijzonder. Veel succes met de blauwe flessen volplassen! Ik heb het met plezier gedaan maar was blij ervanaf te zijn.

Jammer dat er zoveel negatieve ervaringen zijn over het gesprek met de psycholoog van het AMC. Ik denk dat ik haar op een goede dag heb getroffen want ik heb juist een erg fijn gesprek met haar gehad waarin ik heel open en eerlijk kon zijn. Verschil was wel dat ik al voor dit gesprek wist dat ik door was en er op dat moment al gezocht werd naar een donor.

Misschien hebben ze hun werkwijze veranderd. Ik had mijn gesprekken net na de fusie met het AMC.

Ik vind het bijzonder om al jullie verhalen te lezen en te volgen. ik kan er

Niet over uit, al die dappere vrouwen die hun droom najagen.

Ik voel me goed, mijn buik groeit aardig en de kleine ook! Over 2 weken al de 20 weken echo, de tijd gaat zo snel.

Ik heb onlangs een geslachtsbepalingsecho gedaan en gehoord dat ik een zoontje bij me draag! 6 augustus verwacht ik hem ongeveer te zien ❤️
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Hoi Dames!

Ik ben nieuw hier en heb zojuist het hele topic even snel doorgelezen. Vergeef me als ik niet helemaal op de hoogte ben van iedereen, maar het is een beetje veel om te onthouden allemaal

Begin dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en ik heb een afspraak staan bij Geertgen over 1 week. Heel erg spannend allemaal. Ik las dat een aantal van jullie ook in Geertgen zijn geweest. Kan er iemand iets vertellen over hoe zo'n intake gaat? Krijg je ook al meteen een lichamelijk onderzoek en meteen een gesprek met een psycholoog? En wat voor vragen kan ik verwachten? Alvast bedankt voor de reacties en ik wens iedereen hier heel veel succes met het verwezenlijken van jullie droom!
Ook nieuw hier. Tenminste, niet op het forum, maar wel op dit topic.

Ik ben al een tijdje aan het nadenken of ik in mijn eentje aan een kind wil beginnen. Ik heb altijd geweten dat ik graag kinderen wil. Maar helaas nog geen geschikte partner en de tijd wordt toch krapper (ben 34). Dezelfde twijfels als iedereen hier (gehad) heeft, kan ik het wel, wil ik dit echt en het belangrijkste voor mij: kan ik dit maken ten opzichte van het kind.

Die twijfels moet ik zelf oplossen, daar kan niemand een antwoord op geven. Maar wat dan daarna misschien wel. Want als het een ja wordt, hoe dan verder. Ik weet al dat ik geen bekende donor zou willen, ken niemand die ook maar in de verste verte in aanmerking komt. Samen met iemand die graag vader wil worden zie ik ook niet zitten. Te veel complicaties, als ik het alleen ga doen, dan ook alleen en niet met iemand anders die ook allerlei meningen en ideeën heeft, waar ik mijn leven lang aan vast zit qua interactie en locatie. Ik zie heel goed hoe het voor anderen kan werken, maar voor mij niet.

Blijft dus over een onbekende donor. Met alle wachtlijsten en keuringen van dien. Mijn eerste keuze zou om puur praktische redenen uit gaan naar het AMC. Maar daar lees ik hele negatieve verhalen over. Ik zou heel graag willen weten van degenen die zijn afgewezen, of ze ook zeggen waarom, of dat ze je alleen vertellen dat je niet terecht kunt? En wat voor soort gronden moet ik dan aan denken (ik snap dat dat veel te persoonlijk kan zijn, maar als iemand het zou willen delen, heel graag).

En tenslotte: zijn hier mensen die zo'n workshop/dag hebben gevolgd voor vrouwen die deze keuze overwegen? Dus niet de voorlichting van een kliniek, maar een dag met mensen die dezelfde keuze overwegen. En heb je het gevoel dat je daar wat aan gehad hebt?

Jee, ik vind het al bijna spannend om hier mee te gaan schrijven, voelt al een beetje als de eerste stap . Ik heb het er al wel eens met vriendinnen en mijn ouders over gehad, en niemand keek verbaasd op. Iedereen vond het eigenlijk wel logisch of had het al wel een beetje verwacht. Maar daar heeft ook niemand de beslissing moeten maken.
@thefiepie Gefeliciteerd een zoontje! Geweldig! En wat gaat de tijd snel! Gefeliciteerd, meid

@effeniet en @muisje1980 Welkom! Ik hoop dat jullie net zoveel aan dit forum hebben als ik tot nu toe gehad heb! En gefeliciteerd met jullie eerste stapjes naar het moederschap!
Welkom aan de nieuwelingen! Hoop dat jullie hier veel informatie kunnen vinden. Ik heb zojuist het boek van barbara besteld wat hiervoor al genoemd werd. Heb het al vaak opgezocht op internet maar nu toch maar besteld, kan het morgen ophalen bij het boodschappen doen. Kan ik mooi het weekend eens lekker onderuit zakken en me er helemaal in verdiepen.
Thefiepie: Twintig weken echo al bijna, wat gaat dat snel! En een zoon! Wauw, wat bijzonder om te weten. Lukt je alles nog wat alleen?

Welkom effeniet en muisje1980!

Honeybaby, ben benieuwd wat je van het boek vindt. Ik heb er zeker wat aan gehad. Mijn moeder en zussen hebben het boek ook gelezen.
quote:muisje1980 schreef op 04 maart 2015 @ 22:28:

Ook nieuw hier. Tenminste, niet op het forum, maar wel op dit topic.

Ik ben al een tijdje aan het nadenken of ik in mijn eentje aan een kind wil beginnen. Ik heb altijd geweten dat ik graag kinderen wil. Maar helaas nog geen geschikte partner en de tijd wordt toch krapper (ben 34). Dezelfde twijfels als iedereen hier (gehad) heeft, kan ik het wel, wil ik dit echt en het belangrijkste voor mij: kan ik dit maken ten opzichte van het kind.

Die twijfels moet ik zelf oplossen, daar kan niemand een antwoord op geven. Maar wat dan daarna misschien wel. Want als het een ja wordt, hoe dan verder. Ik weet al dat ik geen bekende donor zou willen, ken niemand die ook maar in de verste verte in aanmerking komt. Samen met iemand die graag vader wil worden zie ik ook niet zitten. Te veel complicaties, als ik het alleen ga doen, dan ook alleen en niet met iemand anders die ook allerlei meningen en ideeën heeft, waar ik mijn leven lang aan vast zit qua interactie en locatie. Ik zie heel goed hoe het voor anderen kan werken, maar voor mij niet.

Blijft dus over een onbekende donor. Met alle wachtlijsten en keuringen van dien. Mijn eerste keuze zou om puur praktische redenen uit gaan naar het AMC. Maar daar lees ik hele negatieve verhalen over. Ik zou heel graag willen weten van degenen die zijn afgewezen, of ze ook zeggen waarom, of dat ze je alleen vertellen dat je niet terecht kunt? En wat voor soort gronden moet ik dan aan denken (ik snap dat dat veel te persoonlijk kan zijn, maar als iemand het zou willen delen, heel graag).

En tenslotte: zijn hier mensen die zo'n workshop/dag hebben gevolgd voor vrouwen die deze keuze overwegen? Dus niet de voorlichting van een kliniek, maar een dag met mensen die dezelfde keuze overwegen. En heb je het gevoel dat je daar wat aan gehad hebt?

Jee, ik vind het al bijna spannend om hier mee te gaan schrijven, voelt al een beetje als de eerste stap . Ik heb het er al wel eens met vriendinnen en mijn ouders over gehad, en niemand keek verbaasd op. Iedereen vond het eigenlijk wel logisch of had het al wel een beetje verwacht. Maar daar heeft ook niemand de beslissing moeten maken.Ik ben ook 34 en loop al sinds mijn 25e met het idee om het eventueel alleen te gaan doen. Afgelopen jaar ben ik gestopt met het zien van beren op de weg. Ik heb een workshop gevolgd via www.alleenmetkinderwens.nl en dat was echt de moeite waard! Mijn ogen zijn open gegaan ( natuurlijk zie ik nog wel beren, maar die zien stelletjes vast ook).

Op dit moment ben ik aan het wachten op mijn match, waarna ik kan gaan starten met proberen, reuzespannend!
Welkom aan alle nieuwe schrijvers

Hier weer een kleine update...woensdag voor de 1e afspraak naar het ziekenhuis geweest, en dat was nog best een uitdaging. De arts kende hun eigen protocol niet echt en erg duidelijk werd het er ook niet op. Conclusie was in ieder geval dat ze uitgaan van een proces van ca 6 maanden voordat alles getest en besproken is, dus dat was best een tegenvaller voor ons.

Ik laat het even bezinken, maar duidelijk was eigenlijk wel dat ZI weer een optie is om te bespreken en op die manier de processen naast elkaar te laten lopen. De donor staat hier ook voor open, maar het is wel weer even omschakelen.

Ik heb nog niet alle ontwikkelingen van iedereen bij gelezen, zag dat er weer een hoop gepost is
Ego-post!!!

Daar had ik vanmorgen zomaar een positieve test in handen!! Wiehieuw, hier helemaal door het dolle heen!
Wow happy! Wat gaaf! Gefeliciteerd! Hoop dat het een positieve blijft. Het is nog zo pril.... ik ben erg blij voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven