KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
vrijdag 14 juli 2017 om 23:08
Ben er eindelijk achter wat het UMC wilde, ze konden me niet bereiken dus hebben ze maar een brief gestuurd. Blijkbaar loopt het daar nog steeds niet lekker, en lopen de wachttijden nog steeds op. Inmiddels zeggen ze dat je moet rekenen op minimaal 2 jaar maar waarschijnlijk meer. En ze benadrukken dat je vooral ook bij andere banken mag rondvragen
. Ze hopen waarschijnlijk de wachtlijst wat op te schonen, haha. Nou, daar kan ik ze mee helpen, ik ben nu echt bijna zo ver in het AMC.

maandag 17 juli 2017 om 20:45
Ik ben begonnen met ovulatietesten, om een beetje te kijken hoe het werkt en alles vast goed in de gaten te houden.
Nou dacht ik gister een positieve test te hebben, streepje was zelfde kleur als de controlestreep. Maar nu doe ik er nog een, en deze is veel donkerder dan de controlestreep. Kan ik er vanuit gaan, hoe donkerder de streep, hoe hoger mn LH piek? De testen zijn van sensitest. Morgen nog een keer testen?
Nou dacht ik gister een positieve test te hebben, streepje was zelfde kleur als de controlestreep. Maar nu doe ik er nog een, en deze is veel donkerder dan de controlestreep. Kan ik er vanuit gaan, hoe donkerder de streep, hoe hoger mn LH piek? De testen zijn van sensitest. Morgen nog een keer testen?
vrijdag 28 juli 2017 om 12:09
maandag 31 juli 2017 om 23:50
dinsdag 1 augustus 2017 om 15:36
Ik heb gister de termijnecho gehad, tijdens het meten wilde ze me iets vooruit zetten, maar de iui was bindend dus ze houden 15 febr. Aan.
Verder was hij lekker aan het bewegen.
Vanmorgen bloed afgenomen voor de nipt.
Ik ben nog wil erg moe, maar in hoeverre dit zwangerschap/ peuter (die vanaf half 3 niet meer in zijn bed wil slapen) is weet ik niet zo goed.
Gelukkig kan ik in de middag nog een uurtje meepakken als hij wel in zijn eigen bed ligt.
@plien, ilona en lee: spannende tijden die komen gaan voor jullie!
Verder was hij lekker aan het bewegen.
Vanmorgen bloed afgenomen voor de nipt.
Ik ben nog wil erg moe, maar in hoeverre dit zwangerschap/ peuter (die vanaf half 3 niet meer in zijn bed wil slapen) is weet ik niet zo goed.
Gelukkig kan ik in de middag nog een uurtje meepakken als hij wel in zijn eigen bed ligt.
@plien, ilona en lee: spannende tijden die komen gaan voor jullie!
woensdag 2 augustus 2017 om 09:56
@wannabe79 een Valentijnskindje, alles gaat dus goed tot nu toe. Heb je het al aan je omgeving verteld? Hoe zit dat eigenlijk met die Nipt test, moet je daar zelf om vragen? Kost 175 euro toch?
Wel fijn dat je nog een middagdutje pakken kan. Best pittig lijkt me, zwanger met een peuter. Maar ook heel bijzonder een broertje of zusje. Hopelijk niet veel kwaaltjes en alleen wat vermoeidheid.
@plien Spannend he? Ze hebben mijn cycles gevolgd en ik start met Clomid. Deze maand nog niet. Ik heb er zelf voor gekozen om in september te beginnen, maar ik begin toch best al ongeduldig te worden merk ik. Kijk er echt naar uit!
Wel fijn dat je nog een middagdutje pakken kan. Best pittig lijkt me, zwanger met een peuter. Maar ook heel bijzonder een broertje of zusje. Hopelijk niet veel kwaaltjes en alleen wat vermoeidheid.
@plien Spannend he? Ze hebben mijn cycles gevolgd en ik start met Clomid. Deze maand nog niet. Ik heb er zelf voor gekozen om in september te beginnen, maar ik begin toch best al ongeduldig te worden merk ik. Kijk er echt naar uit!
woensdag 2 augustus 2017 om 12:06
Alles gaat inderdaad goed. Al is de zwangerschap heel anders als bij de eerste. Alleen de vermoeidheid komt overeen. Verder erg veel last van pukkels en erg misselijk geweest, maar dat lijkt nu redelijk afgelopen.
Ik wacht de uitslag van de nipt nog even af en dan mag iedereen het weten. Nog een aantal mensen( mijn zusje en kids en een vriendin) persoonlijk en dan zet ik het ook deels op fb ( beperkte vrienden aangezien ik van de rest het afgelopen jaar ook niets gehoord hebt behalve loze beloftes om te komen. )
Nipt is inderdaad 175.00, maar ik vind zelf dat ik een goede keuze moet kunnen maken aangezien ik het alleen doe en niet mijn oudste op wil zadelen, zonder van te voren goed na te hebben gedacht wat de gevolgen zijn mocht er "iets" niet goed zitten.
Ook gezien mijn eigen leeftijd en ik ben erg van de duidelijkheid
maar ik ga eert toch vanuit dat het goed zit en ik het over 2 weken van de daken kan schreeuwen
Ik wacht de uitslag van de nipt nog even af en dan mag iedereen het weten. Nog een aantal mensen( mijn zusje en kids en een vriendin) persoonlijk en dan zet ik het ook deels op fb ( beperkte vrienden aangezien ik van de rest het afgelopen jaar ook niets gehoord hebt behalve loze beloftes om te komen. )
Nipt is inderdaad 175.00, maar ik vind zelf dat ik een goede keuze moet kunnen maken aangezien ik het alleen doe en niet mijn oudste op wil zadelen, zonder van te voren goed na te hebben gedacht wat de gevolgen zijn mocht er "iets" niet goed zitten.
Ook gezien mijn eigen leeftijd en ik ben erg van de duidelijkheid

woensdag 2 augustus 2017 om 14:37
Hallo allemaal, na de zoveelste mislukte relatie en een vriendin die nu BAM is ben ik nu toch ook informatie aan het inwinnen over eventueel BAM te worden. Ik ga komend september beginnen met een opleiding van 2 jaar en zou graag hierna echt willen gaan beginnen. Lees veel over wachtlijsten etc dus het leek me niet gek om nu al hier over te gaan informeren. Ik wil binnenkort naar de informatie bijeenkomst van medisch centrum Leiderdorp.
Ben alleen bang dat ze me te jong vinden. Ben 27 begreep dat je 33 moet zijn? Kon alleen op de site geen leeftijdgrens vinden. Hoe hebben jullie dit trouwens naar familie en vrienden mede gedeeld???
Ben alleen bang dat ze me te jong vinden. Ben 27 begreep dat je 33 moet zijn? Kon alleen op de site geen leeftijdgrens vinden. Hoe hebben jullie dit trouwens naar familie en vrienden mede gedeeld???
donderdag 3 augustus 2017 om 11:26
Ik vind BAM altijd zo'n naar woord. Ik ben niet bewust alleen zeg ik er gelijk bij. Snap wel dat die term vaak gebruikt wordt, maar het maakt mij altijd kriegel. Ik houd niet zo van die hokjes, maar misschien ben ik daarin dan weer wat overgevoelig
@wannabe dat snap ik. Wil zelf die test ook doen als het zover mag komen. Mede om voorbereid te kunnen zijn, maar ook omdat ik van dichtbij weet hoe zwaar dit kan zijn. Niet voor mezelf, maar voor mijn kind wil ik een goede afweging kunnen maken.

@wannabe dat snap ik. Wil zelf die test ook doen als het zover mag komen. Mede om voorbereid te kunnen zijn, maar ook omdat ik van dichtbij weet hoe zwaar dit kan zijn. Niet voor mezelf, maar voor mijn kind wil ik een goede afweging kunnen maken.
donderdag 3 augustus 2017 om 16:52
@lee dat voel ik hier ook zo hoor.
Ik ben bewust moeder en daarnaast alleenstaand, maar als ze me in en hokje willen plaatsen is het bam. Zo zeg ik het meestal.
In mijn geval wil ik inderdaad ook voor beide kinderen een goede afweging maken, want de oudste heeft er dan ook zijn hele leven mee te dealen.
Ik ben bewust moeder en daarnaast alleenstaand, maar als ze me in en hokje willen plaatsen is het bam. Zo zeg ik het meestal.
In mijn geval wil ik inderdaad ook voor beide kinderen een goede afweging maken, want de oudste heeft er dan ook zijn hele leven mee te dealen.