KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
vrijdag 16 juni 2017 om 13:40
Marjon101 schreef: ↑26-04-2017 22:35(...)
Misschien een handigheidje. Je kunt via de belastingdienst de rietjes oogeven en krijg je belastingvoordeel over. Het hangt van je inkomen af hoeveel. Heb voor 4 rietjes 800 euro betad en krijg ongeveer 200 euro terug. En de rijskosten die je maakt zijn ook aftrekbaar. Valt geloof ik onder speciale zorgkosten. Scheelt weer in de portomonee.
Wilde dit delen want ik heb dit ook via via gehoord en begrijp dat dit bij veel mensen niet bekent is.
(...)
Groetjes marjon"
Ik kan inderdaad bevestigen dat je de kosten van de rietjes kunt opgeven. Ik heb de definitieve aangifte terug en krijg geld terug wat ik kan herleiden uit de opgave van de kosten voor de rietjes die ik bij Cryos besteld heb.

woensdag 21 juni 2017 om 10:05
Hallo allemaal!
Ik ben inmiddels gestart met de IUI en vind het dus wel leuk om hier weer mee te schrijven! Ik dacht eigenlijk in feb te kunnen starten maar helaas bleek dat ik geen eisprong had en ben ik uiteindelijk in mei gestart met Clomid. Dit sloeg gelukkig goed aan en had ik 4 juni mijn eerste IUI poging! De eerste poging is mislukt.. zit nu weer aan de Clomid en heb naar verwachting eind volgende week de 2de poging!
Hoe gaat het met de rest hier?
Ik ben inmiddels gestart met de IUI en vind het dus wel leuk om hier weer mee te schrijven! Ik dacht eigenlijk in feb te kunnen starten maar helaas bleek dat ik geen eisprong had en ben ik uiteindelijk in mei gestart met Clomid. Dit sloeg gelukkig goed aan en had ik 4 juni mijn eerste IUI poging! De eerste poging is mislukt.. zit nu weer aan de Clomid en heb naar verwachting eind volgende week de 2de poging!
Hoe gaat het met de rest hier?
woensdag 21 juni 2017 om 12:07
Hallo welkom hier!
Mijn zoon wordt aankomende vrijdag 1 en ik had nog 1 rietje over. Deze heb ik met hemelvaart gebruikt en ben nu inmiddels 6 weken zwanger van mijn tweede.
Heb nergens last van en merk vrijwel niks, aan de ene kant gunstig, maar maakt me ook weer onzeker merk ik.
Was bij de eerste zwangerschap net zo.
Gister de dame van mvm thuis gehad en zij bevestigde de zwangerschap, volgende wehl vrijdag komen de eerste flessen en kan ik beginnen.
Heb jij een Nederlandse donor?
Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig.
Mijn zoon wordt aankomende vrijdag 1 en ik had nog 1 rietje over. Deze heb ik met hemelvaart gebruikt en ben nu inmiddels 6 weken zwanger van mijn tweede.
Heb nergens last van en merk vrijwel niks, aan de ene kant gunstig, maar maakt me ook weer onzeker merk ik.
Was bij de eerste zwangerschap net zo.
Gister de dame van mvm thuis gehad en zij bevestigde de zwangerschap, volgende wehl vrijdag komen de eerste flessen en kan ik beginnen.
Heb jij een Nederlandse donor?
Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig.

woensdag 21 juni 2017 om 19:56
Hoi allemaal
Ik ben nieuw hier en vind het leuk om al jullie verhalen te lezen!
Zal even kort vertellen hoe en wat..het verhaal is nog kort:)
Heb afgelopen maandag mijn intake gehad bij Rijnstate om te gaan starten met kid. Stond sinds begin maart op de wachtlijst dus dat valt mee!
Ik heb endometriose, wat er voor kan zorgen dat iets minder snel zwanger raak, maar dit hoeft niet persee. De arts is iig positief!
Nu nog "goedgekeurd" worden ( artsheeft al gezegd dat dat wel goed zit, geen psych nodig enz.)
Voor het eind van het jaar kan ik starten met de eerste inseminatie!
Zoo spannend!! En heb er ook zo ontzettend veel zin in!
Zijn er meer meiden die bii Rijnstate zijn of kid doen?
Gr!
Ik ben nieuw hier en vind het leuk om al jullie verhalen te lezen!
Zal even kort vertellen hoe en wat..het verhaal is nog kort:)
Heb afgelopen maandag mijn intake gehad bij Rijnstate om te gaan starten met kid. Stond sinds begin maart op de wachtlijst dus dat valt mee!
Ik heb endometriose, wat er voor kan zorgen dat iets minder snel zwanger raak, maar dit hoeft niet persee. De arts is iig positief!
Nu nog "goedgekeurd" worden ( artsheeft al gezegd dat dat wel goed zit, geen psych nodig enz.)
Voor het eind van het jaar kan ik starten met de eerste inseminatie!
Zoo spannend!! En heb er ook zo ontzettend veel zin in!
Zijn er meer meiden die bii Rijnstate zijn of kid doen?
Gr!
woensdag 21 juni 2017 om 21:45
Zo lijkt de wachtlijst eeuwig lang, en zo heb je een verpleegkundige aan de telefoon dat er een donor voor je is. En nu vind ik het ineens toch wel heel erg spannend. Nu het zo dichtbij komt slaat de twijfel toe, weet ik dit wel zeker, kan ik het echt? Volgens mijn vriendinnen hadden zij hetzelfde toen ze eenmaal gingen 'proberen' (met partner dus), en is dat helemaal niet gek. Maar ik word er toch wel zenuwachtig van.
De kinderwens is er altijd geweest, en nog steeds, ik heb er echt wel goed over nagedacht, maar arghhh!
(En ja, ik weet dat het nog maar moet lukken, en dat het zo maar nog een jaar kan duren, maar toch).
De kinderwens is er altijd geweest, en nog steeds, ik heb er echt wel goed over nagedacht, maar arghhh!
(En ja, ik weet dat het nog maar moet lukken, en dat het zo maar nog een jaar kan duren, maar toch).
donderdag 22 juni 2017 om 16:14
Wat spannend Nausicaa! Tegen dat moment zie ik gek genoeg ook een beetje op. En zo'n telefoontje komt altijd onverwacht.
Hoe lang heb je nu op de wachtlijst gestaan?
Jootje; Leuk dat je ook komt meeschrijven! Ik sta zelf op de wachtlijst in Zwolle dus helaas geen ervaringen met Rijnstate. Voor mij is het nu ook wachten (duurt nog minstens een jaar)
Hoe lang heb je nu op de wachtlijst gestaan?
Jootje; Leuk dat je ook komt meeschrijven! Ik sta zelf op de wachtlijst in Zwolle dus helaas geen ervaringen met Rijnstate. Voor mij is het nu ook wachten (duurt nog minstens een jaar)
donderdag 22 juni 2017 om 19:18
@nausicaa: kan het me heel goed voorstellen dat het opeens allemaal heel spannend is als het opeens realiteit wordt. Gewoon ruimte geven aan twijfel, hoort er bij. Zoals je zegt, dat is niet anders als je een relatie hebt en er aan gaat beginnen 
@Jootje29: Spannend allemaal, he, na zo'n eerst echt startgesprek? Ik wens je veel geluk!
@Pat36: Heb je vandaag getest...?
Ik ga morgenochtend voor mijn eerste IUI. Vorige maand m'n eisprong gemist met de testen, maar vandaag was het gelukkig raak op dag 12. Zo direct maar even naar een ontspannende yogales

@Jootje29: Spannend allemaal, he, na zo'n eerst echt startgesprek? Ik wens je veel geluk!
@Pat36: Heb je vandaag getest...?
Ik ga morgenochtend voor mijn eerste IUI. Vorige maand m'n eisprong gemist met de testen, maar vandaag was het gelukkig raak op dag 12. Zo direct maar even naar een ontspannende yogales

donderdag 22 juni 2017 om 21:35
@jootje; ja die heb ik gehad. Of nou ja, ik weet niet of het echt een intake was. Moest een vragenlijst invullen en adhv daarvan werd besloten of ik geschikt was of niet. Gelukkig was ik dat
Ben toen gelijk op de wachtlijst geplaatst. Ik heb gekozen voor een Nederlandse donor en daar is de wachtlijst 1,5 jaar voor. Moet zeggen dat ik het ook wel prettig vind om nog even te wachten. Met een Deense donor kon ik al wel gelijk starten.
@Allemaal; hebben jullie de laatste tijd alle nieuwsberichten gevolgd rondom donor kinderen? Merkte wel dat me dat aan het denken heeft gezet. Vond sommige uitspraken wel heftig maar ook fijn dat er tegen geluiden waren.

@Allemaal; hebben jullie de laatste tijd alle nieuwsberichten gevolgd rondom donor kinderen? Merkte wel dat me dat aan het denken heeft gezet. Vond sommige uitspraken wel heftig maar ook fijn dat er tegen geluiden waren.
donderdag 22 juni 2017 om 23:00
Ik sta nu een jaar op de wachtlijst (Nederlandse donor). Heel bizar trouwens, ik ben vandaag ook gebeld door het umc, maar telefoontje gemist, dus geen idee waarover. Ik zou daar nog minstens een jaar moeten wachten, dus geen idee wat die wilden.
Overigens is kid gewoon alles waarbij de inseminatie plaatsvind door sperma van een donor (dus niet de eigen partner) in te brengen. Dus iui is een vorm van kid (waarbij het direct in de uterus wordt gebracht), en ici een andere vorm (waarbij het in de cervix wordt gebracht). Maar je kunt beide ook met sperma van je partner doen, en dan valt het niet onder kid (want geen donor).
donderdag 22 juni 2017 om 23:10
Ik sta nu in totaal een jaar op de wachtlijst. Ik was eigenlijk in januari al aan de beurt, maar toen waren de donoren op, dus kwam ik op een soort tweede wachtlijst terecht. En daarvan konden ze eigenlijk niet zeggen of het twee weken of acht maanden ging duren, omdat ze er zelf ook nog geen ervaring mee hadden.
Ja, ik hoor van vriendinnen dat die op het moment dat ze gingen proberen ook steeds dachten 'misschien toch nog een maandje wachten, nog niet nu meteen?' Dus dat zal wel niet zo vreemd zijn. Het voelt gewoon heel vreemd, ik zou heel blij moeten zijn, maar ben vooral zenuwachtig.
zaterdag 24 juni 2017 om 10:11
We zijn mijn cycles aan het volgen voor ik een poging kan doen. Vorige maand had ik een positieve ovulatietest (zowel Kruidvat als Clearblue, want ik wilde het toch zeker weten..) en de echo erna was inderdaad mijn ei gesprongen. Echter waren de bloedwaarden niet goed. Dus weer een maand monitoren met echo's en ditmaal met Clomid. Wederom zelfde dag 2 positieve testen, maar geen eisprong. 4 dagen later mompelde de gyn. dat hij geklapt was? Gister en maandag bloedprikken en dan vrijdag verder. Volgende maand iig weer de cycles volgen.
Gaat nog wel even duren voor ik kan beginnen gok ik. Maakt me wel onzeker, want alles leek erop dat ik een eisprong zou hebben. Wat nou als mijn eitjes weigeren te springen terwijl we een dure Deense poging doen? Ik heb al niet veel kansen/rietjes. Die onzekerheid. En om de dag een echo. Ik probeer positief te blijven (beter dat we er nu achterkomen dan als ik een poging doe), maar ik vind het wel pittig. Wellicht omdat ik al zoveel ziekenhuizen gezien heb in het verleden, een soort medische burn out ofzo.
Afwachten en op me af laten komen...
Zo, dat lucht op. Moest het even aan iemand kwijt!
Gaat nog wel even duren voor ik kan beginnen gok ik. Maakt me wel onzeker, want alles leek erop dat ik een eisprong zou hebben. Wat nou als mijn eitjes weigeren te springen terwijl we een dure Deense poging doen? Ik heb al niet veel kansen/rietjes. Die onzekerheid. En om de dag een echo. Ik probeer positief te blijven (beter dat we er nu achterkomen dan als ik een poging doe), maar ik vind het wel pittig. Wellicht omdat ik al zoveel ziekenhuizen gezien heb in het verleden, een soort medische burn out ofzo.
Afwachten en op me af laten komen...
Zo, dat lucht op. Moest het even aan iemand kwijt!
zaterdag 24 juni 2017 om 13:59
@kusopjekop, ik heb inderdaad gister getest. Twee keer zelfs en dsn vandaag nog een keer. En ja hoor, ik ben zwanger! Voelt echt nog heel raar dit te zeggen over mezelf. Normaal gaat het altijd over een ander. Maar goed, vol ongeloof, maar heel blij!
Hoe is het bij jou?
@nausicaa, heb je ondertussen al gehoord waar het telefoontje voor was?
@lee,herkenbaar verhaal. Ik voel mijn eisprong en had elke keer het idee dat mijn urine test te laat positief was, waardoor ik een dag te laat mijn behandeling kreeg. Bij afgelopen poging heb ik gevraagd of ze wilde bloedprikken. Ik moest om de dag naar het ziekenhuis om te prikken, maar ik bleek wel gelijk te hebben. Mijn runine was ' s ochtends niet positief, maar mijn bloed sel. Het resultaat heb ik dus net verteld
Ik had hem miet verwacht, had zelfs al nieuwe rietjes gereserveerd. Ik zit zelf in het UMC, en sta daar ook de wachtlijst. Om de tijd te overbruggen ben ik al begonnen met cryos. Is dat voor jou geen optie dat je het allebei doet? Of wil je perse een Deense donor?
Hoe is het bij jou?
@nausicaa, heb je ondertussen al gehoord waar het telefoontje voor was?
@lee,herkenbaar verhaal. Ik voel mijn eisprong en had elke keer het idee dat mijn urine test te laat positief was, waardoor ik een dag te laat mijn behandeling kreeg. Bij afgelopen poging heb ik gevraagd of ze wilde bloedprikken. Ik moest om de dag naar het ziekenhuis om te prikken, maar ik bleek wel gelijk te hebben. Mijn runine was ' s ochtends niet positief, maar mijn bloed sel. Het resultaat heb ik dus net verteld

Ik had hem miet verwacht, had zelfs al nieuwe rietjes gereserveerd. Ik zit zelf in het UMC, en sta daar ook de wachtlijst. Om de tijd te overbruggen ben ik al begonnen met cryos. Is dat voor jou geen optie dat je het allebei doet? Of wil je perse een Deense donor?
zaterdag 24 juni 2017 om 23:26
@pat Gefeliciteerd, wat spannend! Onwerkelijk lijkt me. Hoe vaak heb je jezelf geknepen? Lekker van genieten nu. Super.
Ik sta ook op de wachtlijst, maar dan ben ik (als ik geluk heb) eind oktober 2018 aan de beurt. Vandaar dat ik voor Cryos ga nu. Ik moest om de dag een echo, en de komende maand nummer 3. Hopelijk is dat de laatste, want Zwolle ligt ook niet bepaald naast de deur.
Ik sta ook op de wachtlijst, maar dan ben ik (als ik geluk heb) eind oktober 2018 aan de beurt. Vandaar dat ik voor Cryos ga nu. Ik moest om de dag een echo, en de komende maand nummer 3. Hopelijk is dat de laatste, want Zwolle ligt ook niet bepaald naast de deur.
zondag 25 juni 2017 om 13:24
@Pat36: Wat een fantastisch bericht en ja, wat lijkt dat me onwerkelijk. Hiep hoi voor jou (stilletjes
Wauw wauw, kan niet anders zeggen. Je hoeveelste keer was dit?
Ik was vrijdag dus voor de eerste IUI. Er waren twee artsen bij en mijn beste vriendin. Het werd een hele relaxte, gezellige aangelegenheid. Ik voelde er eigenlijk niks van. Iets miniems toen dat slangetje erin ging, maar verwaarloosbaar. En dan sta je opeens buiten: het zit erin... Komende week gelukkig veel afleiding en zaterdag vlieg ik naar Griekenland in mijn eentje voor een week genieten in de zon. Dus ik mag daar testen
@Jootje29: Zoals Nausicaa al uitlegt is IUI een vorm van KID. Ik dacht eigenlijk dat je in alle Nederlandse behandelcentra als behandeling in de basis een IUI krijgt. Zelfinseminatie (met ongewassen zaad) gebeurt volgens mij alleen maar thuis? Weet dit niet 100% zeker. Mijn IUI behandeling gebeurt in elk geval in natuurlijke cyclus, er komen dus geen hormonen bij kijken.
@Lee83: Wat lastig en onzeker is het traject waar je doorheen moet. Ik kan me die impact goed voorstellen. Mooi dat je zegt positief te willen blijven, daar zit je kracht. Want over al het andere hebben we maar weinig te zeggen. Ik duim voor je dat het juiste moment zich snel aandient!

Ik was vrijdag dus voor de eerste IUI. Er waren twee artsen bij en mijn beste vriendin. Het werd een hele relaxte, gezellige aangelegenheid. Ik voelde er eigenlijk niks van. Iets miniems toen dat slangetje erin ging, maar verwaarloosbaar. En dan sta je opeens buiten: het zit erin... Komende week gelukkig veel afleiding en zaterdag vlieg ik naar Griekenland in mijn eentje voor een week genieten in de zon. Dus ik mag daar testen

@Jootje29: Zoals Nausicaa al uitlegt is IUI een vorm van KID. Ik dacht eigenlijk dat je in alle Nederlandse behandelcentra als behandeling in de basis een IUI krijgt. Zelfinseminatie (met ongewassen zaad) gebeurt volgens mij alleen maar thuis? Weet dit niet 100% zeker. Mijn IUI behandeling gebeurt in elk geval in natuurlijke cyclus, er komen dus geen hormonen bij kijken.
@Lee83: Wat lastig en onzeker is het traject waar je doorheen moet. Ik kan me die impact goed voorstellen. Mooi dat je zegt positief te willen blijven, daar zit je kracht. Want over al het andere hebben we maar weinig te zeggen. Ik duim voor je dat het juiste moment zich snel aandient!
zondag 25 juni 2017 om 13:54
@kusopjekop wat spannend zeg! Fijn dat je een vriendin mee had. Dat ga ik straks ook doen. Ze gaat ook bij de bevalling zijn als het allemaal lukt en ik grap vaak dat ze ook de auto klaar moet hebben als het moment daar is haha. Haar man gaat mij de kinderkamer klussen. Het is enorm fijn om het te delen met een goede vriendin bij gebrek aan partner.
Ik ga snoeihard voor je duimen. Alvast een hele fijne vakantie in Griekenland.
Ik ga snoeihard voor je duimen. Alvast een hele fijne vakantie in Griekenland.
zondag 25 juni 2017 om 19:33
Wauw Pat, gefeliciteeeeeeerd!! Super nieuws!!
Nausicaa dat onzekere is herkenbaar en dat zal ook wel blijven. Ik heb het ook nog wekelijks terwijl ik toch al bijna 23 weken zwanger ben op het moment. Dan voel ik hem 2 uur aan een stuk (de placenta ligt achter dus ik voel werkelijk ALLES! Ik word zelfs wakker van hem
), en dan denk ik weer: Help?! Kan ik dit wel echt?!
Nausicaa dat onzekere is herkenbaar en dat zal ook wel blijven. Ik heb het ook nog wekelijks terwijl ik toch al bijna 23 weken zwanger ben op het moment. Dan voel ik hem 2 uur aan een stuk (de placenta ligt achter dus ik voel werkelijk ALLES! Ik word zelfs wakker van hem

zondag 25 juni 2017 om 20:48
Haha, aan de ene kant fijn dat het herkenbaar is, aan de andere kant hoop ik dat het een keer over gaat. Onzekerheid prima, halve paniek liever niet. Het is inmiddels wel een beetje gezakt, komende week de afspraak om alles op te starten, eens kijken hoe dat gaat.MitakuyeOyasin schreef: ↑25-06-2017 19:33Wauw Pat, gefeliciteeeeeeerd!! Super nieuws!!
Nausicaa dat onzekere is herkenbaar en dat zal ook wel blijven. Ik heb het ook nog wekelijks terwijl ik toch al bijna 23 weken zwanger ben op het moment. Dan voel ik hem 2 uur aan een stuk (de placenta ligt achter dus ik voel werkelijk ALLES! Ik word zelfs wakker van hem), en dan denk ik weer: Help?! Kan ik dit wel echt?!
Pat: gefeliciteerd!
Voor wie het vroeg: nee, ik weet nog niet wat het umc wilde. Misschien dat ze de wachtlijst aan het opschonen zijn oid? Ik was juist van plan om ze na de afspraak van deze week af te gaan bellen.
zondag 25 juni 2017 om 21:27

maandag 26 juni 2017 om 00:24
Pat gefeliciteerd! Van harte! Hoop dat het allemaal goed en voorspoedig gaat en dat je gaat genieten van de vooruitzichten op je nieuwe leven en het nieuwe leventje.
Ik heb hier nog steeds geen serieuze poging gedaan om de klinieken te bellen ter inventarisatie van hoe ze het doen, dit op aanraden van de huisarts. En ze zijn allemaal op andere tijdstippen telefonisch bereikbaar, dan trek ik er een uurtje voor uit en dan kan ik bij de helft weer niet terecht op dat tijdstip. Ik merk dat ik eigenlijk nog middenin een rouwproces zit omdat het me met een man niet is gelukt en mijn liefdesleven een slagveld is. Ik had het zo graag gewild. Fijn samenwonen, rustig leven in een Vinex-wijk, kindjes te eten geven, naar oma. Die man is geen optie meer. Ik belast hem toch te veel met mijn kinderwens en met alle pijn, desillusie en onzekerheid van stukgelopen relaties. Ondertussen zie ik mezelf met een single kinderloos leven geconfronteerd, een leven dat ik helemaal niet wil, maar er het beste van probeer te maken met veel vrijheid, uitjes, cursussen, sporten, dansen etc. Je moet wat. Maar goed, door dat rouwproces stel ik de volgende belpogingen ook uit. Maar goed, ik moet iets als ik voor mijn 37'e wil bevallen. Ik word dit najaar 35. Over ruim een jaar zwanger, dan moet er echt wat gebeuren.
Ik heb hier nog steeds geen serieuze poging gedaan om de klinieken te bellen ter inventarisatie van hoe ze het doen, dit op aanraden van de huisarts. En ze zijn allemaal op andere tijdstippen telefonisch bereikbaar, dan trek ik er een uurtje voor uit en dan kan ik bij de helft weer niet terecht op dat tijdstip. Ik merk dat ik eigenlijk nog middenin een rouwproces zit omdat het me met een man niet is gelukt en mijn liefdesleven een slagveld is. Ik had het zo graag gewild. Fijn samenwonen, rustig leven in een Vinex-wijk, kindjes te eten geven, naar oma. Die man is geen optie meer. Ik belast hem toch te veel met mijn kinderwens en met alle pijn, desillusie en onzekerheid van stukgelopen relaties. Ondertussen zie ik mezelf met een single kinderloos leven geconfronteerd, een leven dat ik helemaal niet wil, maar er het beste van probeer te maken met veel vrijheid, uitjes, cursussen, sporten, dansen etc. Je moet wat. Maar goed, door dat rouwproces stel ik de volgende belpogingen ook uit. Maar goed, ik moet iets als ik voor mijn 37'e wil bevallen. Ik word dit najaar 35. Over ruim een jaar zwanger, dan moet er echt wat gebeuren.