KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Ja, ik begreep dat na deze afspraak z'n 2 maanden duurt voordat je begint! Eigenlijk best snel nu in 1x !!
En dat rot ei wil maar niet springen als het eindelijk gaat beginnen. Volgens mij door de spanning maar zo irritant!
quote:BiebkeBrabant schreef op 16 september 2016 @ 09:23:

En dat rot ei wil maar niet springen als het eindelijk gaat beginnen. Volgens mij door de spanning maar zo irritant!Welke dag van je cyclus zit je nu?
Dag 24. Normaal een cyclus van 34 dagen. Volgende ronde toch maar monitoren met echo's en pregnyl spuiten denk ik. Dit is om gek van te worden...
quote:BiebkeBrabant schreef op 16 september 2016 @ 09:58:

Dag 24. Normaal een cyclus van 34 dagen. Volgende ronde toch maar monitoren met echo's en pregnyl spuiten denk ik. Dit is om gek van te worden...

Daar zou ik idd ook gek van worden!

Laten we hopen dat je vanavond of morgen toch ineens een positieve test hebt!

Ik heb het van de 5 keer, 4 keer met pregnyl gedaan en het is goed te doen hoor! (Behalve dat je lichaam je enorm voor de gek houdt en net doet alsof je zwanger bent )
Dat gevoel heb ik nu ook al haha.

Buikpijn rugpijn hoofdpijn. Normaal nergens last van rond m'n eisprong. Raar lichaam.

Zeker pregnyl volgende ronde dit wil ik niet meer!
quote:BiebkeBrabant schreef op 16 september 2016 @ 11:45:

Dat gevoel heb ik nu ook al haha.

Buikpijn rugpijn hoofdpijn. Normaal nergens last van rond m'n eisprong. Raar lichaam.

Zeker pregnyl volgende ronde dit wil ik niet meer!Kan het dan niet zo zijn dat je eisprong deze keer eerder is geweest? De klachten die je opnoemt lijken wel erg op ongesteldheidsklachten.
Lijkt me stug het streepje van de ovulatietest wordt nog steeds donkerder en ik heb al 12 dagen op rij getest.

Bovendien heb ik nog nooit een cyclus korter dan 30 dagen gehad...
quote:BiebkeBrabant schreef op 16 september 2016 @ 19:08:

Lijkt me stug het streepje van de ovulatietest wordt nog steeds donkerder en ik heb al 12 dagen op rij getest.

Bovendien heb ik nog nooit een cyclus korter dan 30 dagen gehad...

Dan gaan we er maar gewoon vanuit dat je snel een positieve test zult hebben!

Maar als je al 12 dagen op een rij aan het testen bent, zal je een aardig voorraadje hebben moeten kopen
Ik had de clear blue grote verpakking van 20 stuks op advies van de kliniek. Nu snap ik waarom
quote:BiebkeBrabant schreef op 16 september 2016 @ 22:47:

Ik had de clear blue grote verpakking van 20 stuks op advies van de kliniek. Nu snap ik waarom Je zou ook eens op de site van sensitest moeten kijken, daar heb ik alle testen laatst besteld. Ik vond het zo irritant om over een staafje te moeten plassen en daar hebben ze testen met pipetjes, ideaal! Volgens mij is het ook een stuk goedkoper dan clearblue en je kan er een hoop tegelijk bestellen. Misschien ook een tip voor de andere dames
Je hoeft niet over een staafje te plassen gewoon in een bekertje en dan de test 15 seconden er in. Bij LH piek komt een smiley dat leek me super makkelijk maar dan moet ie wel komen...
Dames ik heb even jullie ervaringen nodig.

Krijg net ineens een ingeving. Mijn cyclus was afgelopen 8 maanden echt precies 34 dagen op de dag af. Vorige keer 30 dagen ineens en nu snap ik er helemaal geen drol meer van. Bedenk me ineens dat ik sinds vorige maand etos zwanger worden pillen slik. Denk zal eens Googlen lees ik dit:

Er zit een kruid in, Vitex Agnus Castus, wat je cyclus reguleert. Maar als je van jezelf al een keurige cyclus hebt, valt er niks te reguleren en kan je cyclus zelfs langer worden.

Iemand ervaring met deze pillen en zou het hier dan aan kunnen liggen dat er helemaal niks van klopt en m'n ei maar niet wil springen?
Ik ken deze tabletten niet Biebke. Ik zou het echter niet relaxed vinden om iets dergelijks te slikken als je weet dat het op een of andere manier je cyclus beïnvloedt. Deze tabletten (supplementen) zijn niet geregistreerd (zoals geneesmiddelen dat wel zijn) en zijn gewoon onder de warenwet in de handel. Er kunnen daarom allerlei zaken zoals kruiden aan toegevoegd worden zonder dat daarvan bewezen is dat het veilig en werkzaam is. Overigens zijn standaard foliumzuur tabletten ook onder de warenwet in de handel..

Ik heb, sinds ik ben begonnen met dit traject, 2 keer een veel langere cyclus dan normaal gehad en wijt het toch maar aan stress. Voor die tijd maximaal 30 dagen en zo ineens 36 en 38 dagen.

IUI poging 1 is een feit! Biebke, ik herken dat gedoe met die ovulatietesten. Ik heb gelukkig op tijd gebeld dat ik er niet uit kwam en kon toen langs komen voor een echo...en de follikel was nog mooi zichtbaar..pfew...

Dag erna de inseminatie. Het stelde niet zoveel voor, hoewel ik het toch wel spannend vond. Na afloop onderweg naar huis en ook later in de middag/avond wel wat last van buikpijn gehad. Nu afwachten..
Oh wat spannend SaffronSkies

Ik ga voor je duimen.

Zou geweldig zijn meteen raak!
Spannend zeg!!!! Ik ga ook duimen!
@saffronskies..

Yeah!! Spannende weken komen eraan.. Succes en ook ik duim mee
Teststaafjes op hier en nog geen eisprong gespot. Ik geef het op voor deze ronde. Volgende ronde alles monitoren met echo's en een spuit pregnyl erin. Klaar met die onzekerheid.
@Saffron: Spannend!!!! Ik duim voor je.

@Biebke: He wat vervelend zeg. Gelukkig de volgende keer dan goed volgen. Hoe ben je er zelf onder?

@Nausicaa: Weet jij al meer of ben jij ook nog niet weer teruggeweest in het UMC?

Ik heb vanmiddag mijn 2de afspraak met een stel voor een eventuele co-ouderschap.

Erg spannend weer! Zat veel tijd tussen de eerste en tweede afspraak vanwege een vakantie.

Dus ben erg benieuwd hoe het nu dan voelt. Het lijkt bijna een soort Date met twee mannen en dan nog extra speciaal omdat je het echt doet om te kijken of je samen een kind op de wereld wilt zetten.
Wauw sensotouch wat leuk dat je dat op die manier invulling wilt gaan geven. Ik ben benieuwd naar hoe de "date" verloopt.

Ik ben er heel nuchter onder. Op een of andere manier heb ik constant in mijn hoofd gehad dat poging 1 niet lukte. Misschien een voorgevoel misschien zelfbescherming geen idee. Het is zoals het is.
Leuk sensotouch! ik heb ook drie gay-dates gehad, maar geen goed genoege klik om er verder mee te gaan (met 2 stellen en 1 single). Ik had het een fijne oplossing gevonden.
@Biebke: Ja, het is een goede optie om het zo te proberen. Lukt het niet dan gewoon via de donorbank en echt alleen.

@Rosings: Ooh echt. Wat leuk! Jammer dat het niet gelukt is. Waar lag dat aan?

Vind het ook wel een lastig proces. Interessant maar ingewikkeld, haha.

Mijn "date" was weer leuk. Althans dat vond ik. Net als bij een echte date komt er dan al snel onzekerheid om de hoek kijken. Vinden ze mij wel leuk? Hoe vonden zij het? etc... Net echt daten dit. Alleen hoef je niet verliefd te worden, haha.

We hebben de hele middag leuk gekletst en nog een rondje gelopen. Het voelt best goed en gaat vrij makkelijk.

Maar zij hebben ook nog contact met iemand anders dus dat is wel spannend. Een afwijzing is nooit leuk maar nog een tikkeltje erger op dit gebied omdat het zo'n grote wens is om een kindje te krijgen...
quote:sensotouch schreef op 23 september 2016 @ 19:35:

@Rosings: Ooh echt. Wat leuk! Jammer dat het niet gelukt is. Waar lag dat aan?

Vind het ook wel een lastig proces. Interessant maar ingewikkeld, haha.

ehm, eens denken:

1) was er toch nog niet klaar voor

2) woonden verder weg dan gedacht (nou ja, daar hadden ze over gejokt omdat er bij hun in de buurt niemand te vinden was, maar k ga niet co-ouderen met een koppel meer dan een uur verder)

3) lag ik niet mee op 1 lijn, avondje koffie drinken; prima. Kind opvoeden ging hem niet worden

4) en dan was er nog de hetero die deed alsof ie homoseksueel was omdat zn kinderwens zo groot was. En dat wou ik perse niet (een hetero, geeft gedoe later als er relaties komen, of 1 van de 2 meer wil)

En verder heb ik heel hard gezocht maar waren er in mijn regio niet zoveel matches helaas.
quote:sensotouch schreef op 23 september 2016 @ 11:55:

@Saffron: Spannend!!!! Ik duim voor je.

@Biebke: He wat vervelend zeg. Gelukkig de volgende keer dan goed volgen. Hoe ben je er zelf onder?

@Nausicaa: Weet jij al meer of ben jij ook nog niet weer teruggeweest in het UMC?

Ik heb vanmiddag mijn 2de afspraak met een stel voor een eventuele co-ouderschap.

Erg spannend weer! Zat veel tijd tussen de eerste en tweede afspraak vanwege een vakantie.

Dus ben erg benieuwd hoe het nu dan voelt. Het lijkt bijna een soort Date met twee mannen en dan nog extra speciaal omdat je het echt doet om te kijken of je samen een kind op de wereld wilt zetten.

Nee, ik mag volgende week voor de uitslag en het gynaecologisch onderzoek. Ik merk wel dat als er een tijdje niks gebeurd, het ook weer wat kinder in mijn hoofd zit.

Ben trouwens ook opgeroepen voor het AMC voor de voorlichting, dus het lijkt er wel op dat de wachtlijst daar echt korter is. Maar ik ben wel benieuwd hoe het daar voelt. Ondanks dat het natuurlijk heel klinisch is, heb ik toch wel het gevoel dat het ook een beetje prettig moet zijn (qua mensen dan, niet de procedure zelf natuurlijk).

Wat spannend zeg, met die dates. Ik heb die optie nooit echt uitgezocht, omdat het gewoon niks voor mij is. Maar dat moet inderdaad wel heel raar voelen. Je hoeft niet verliefd te worden, maar je moet wel beslissen of je een kind op de wereld wilt zetten.
quote:rosings schreef op 23 september 2016 @ 20:53:

[...]

ehm, eens denken:

1) was er toch nog niet klaar voor

2) woonden verder weg dan gedacht (nou ja, daar hadden ze over gejokt omdat er bij hun in de buurt niemand te vinden was, maar k ga niet co-ouderen met een koppel meer dan een uur verder)

3) lag ik niet mee op 1 lijn, avondje koffie drinken; prima. Kind opvoeden ging hem niet worden

4) en dan was er nog de hetero die deed alsof ie homoseksueel was omdat zn kinderwens zo groot was. En dat wou ik perse niet (een hetero, geeft gedoe later als er relaties komen, of 1 van de 2 meer wil)

En verder heb ik heel hard gezocht maar waren er in mijn regio niet zoveel matches helaas.

Leuk om te lezen!

Maar jammer van die "leugenaars". Ik heb ook al rare berichtjes gehad die ik dan meteen af kap. Ik kies inderdaad ook bewust voor een homo(stel) vanwege dezelfde reden. En ben dan ook wel weer zo egoistisch dat ik graag echt de enige vrouw/moeder ben.

Heb je nog tips voor mij? Waar ik echt op moet letten bijv...

@nausicaa: Spannend! Benieuwd hoe je het in het AMC vindt. Als Utrecht niets gaat worden dan ga ik mij inschrijven bij AMC. Hoelang sta jij daar nu ingeschreven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven