KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Hoi Pat hier gaat het redelijk. In de dagen na mijn telefoontje met het UMC wat babynieuws te horen gekregen om me heen en dat hielp niet echt mee. Je wilt blij voor ze zijn, maar dat is best lastig. Hopelijk gaat maart snel voorbij en is het april en kan ik weer starten.

Hoe is het bij jou op het bankje?
@pat: Dat zou kunnen. De lijst is nu 1,5 jaar. Toen ik op de wachtlijst kwam nog 14 maanden. Weet niet hoe dat bij jou was?

@mita: Dat is waar! Maar ik heb dan zoiets van dan meteen maar. Ik neem aan dat je dan zelf ook gewoon gebruik kunt maken van je eitjes... Of ga jezelf dan nog een gewoon iui traject in? Want dan zou het sowieso dubbel zijn. Ik ga ze maar eens mailen of bellen voor wat info.
Hoi allemaal,

Ik mag 4 mei opgespoten bij Nij geertgen voor een intake. Omdat het mijn 2e kindje gaat worden hoef ik verder geen gesprekken meer en kan ik daarna meteen beginnen dus dat is wel heel fijn.

Echt spannend om nu een datum te hebben. Ben zo blij.

@senzotouch ik wilde vorig jaar ook mee doen aan wensouders voor wensouders. Je krijgt dan zelf een volledige ivf/icsi behandeling en je kan kiezen of volledig alle eitjes doneren of de helft doneren maar je moet er minimaal 4 doneren dus als je er 8 hebt dan zijn er 4 voor jou en 4 voor te doneren. Als je te weinig hebt bijvoorbeeld 5 eitjes dan zijn ze altijd allemaal van jou.

@ plien toen ik starte met iui van mijn dochtertje was ik ook nog niet regelmatig ongesteld. Ze hielden de eisprong gewoon in de gaten met inwendige echo's.
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:37
0.00% gewijzigd
Sterkte!! :(
Och nee...wat verdrietig Sterkte
Wat ontzettend kut simply!! Heel veel sterkte.. knuffel
Oh Simpley wat naar... Ben er helemaal stil van. Ik wens je heel veel sterkte !!
Oh nee simply_me, wat heftig... ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van deze klap... zo oneerlijk
Simply wat een heftig nieuws! Heel veel sterkte!
Simply, wat naar!! Heel veel sterkte!!
Simply veel sterkte
Sterkte simply
Hallo lieve allemaal,

Ik breek even in om wat te vragen..

Even beknopt:

Vriend en ik proberen al 2,5 jaar zwanger te worden bij het Geertgen, maar het wil maar niet lukken (2 miskramen gehad).. vriend heeft translocatie en we denken/weten dat daar het probleem vandaan komt. Nu zijn we in gesprekken om voor een donor te kiezen aangezien we de translocatie niet over willen geven aan de volgende generatie en de risico's met eigen zaad niet misselijk zijn (vroeg/dood geboorte, handicaps en miskramen). We denken zelf aan een anonieme donor en willen gebruik maken van Geertgen haar spermabank.

Ik zag dat hier veel vrouwen gebruik maken van Geertgen en vroeg me af wat de gemiddelde wachttijd en je ervaringen zijn bij hen? Je mag me ook een pb sturen

Alvast bedankt

Alle geluk! X
@simply: Aah nee. Jeetje wat heftig zeg. Heel naar! Ik wens je veel sterkte en een dikke knuffel.

@marijke: Super fijn jouw uitleg. Dankjewel. Zo klinkt mij dat wel goed in de oren. Ook omdat ik vanwege pcos waarschijnlijk toch al hormonen zal moeten gaan gebruiken. Waarom dan niet meteen volle bak en hopelijk er ook nog iemand mee helpen. Al weet ik dan weer niet of ik in aanmerking kom vanwege de pcos. Ik heb ze gemaild en ze vroegen of ik even wou bellen dus dat probeer ik morgen even.

Jij bent uiteindelijk niet voor die opties gegaan?

@freexx: Dat klinkt ook heftig! Je schrijft een anonieme donor maar dit is in NL niet mogelijk. Bij een onbekende donor houdt het kind altijd het recht om op zijn 16de contact te zoeken met zijn donor.

Over wachttijden weet ik bij Geertgen niet zoveel maar aan de hand van welke banken je voorkeur heeft hoeft het niet heel lang te duren daar.
quote:sensotouch schreef op 06 maart 2017 @ 19:27:

@simply: Aah nee. Jeetje wat heftig zeg. Heel naar! Ik wens je veel sterkte en een dikke knuffel.

@marijke: Super fijn jouw uitleg. Dankjewel. Zo klinkt mij dat wel goed in de oren. Ook omdat ik vanwege pcos waarschijnlijk toch al hormonen zal moeten gaan gebruiken. Waarom dan niet meteen volle bak en hopelijk er ook nog iemand mee helpen. Al weet ik dan weer niet of ik in aanmerking kom vanwege de pcos. Ik heb ze gemaild en ze vroegen of ik even wou bellen dus dat probeer ik morgen even.

Jij bent uiteindelijk niet voor die opties gegaan?

@freexx: Dat klinkt ook heftig! Je schrijft een anonieme donor maar dit is in NL niet mogelijk. Bij een onbekende donor houdt het kind altijd het recht om op zijn 16de contact te zoeken met zijn donor.

Over wachttijden weet ik bij Geertgen niet zoveel maar aan de hand van welke banken je voorkeur heeft hoeft het niet heel lang te duren daar.Dat hadden we indd begrepen, bedoelde eik met anoniem, anoniem via Geertgen gezocht, niet een bekende donor binnen onze kring.
Simply wat ontzettend klote zeg! Heel veel sterkte!
Ach nee Simply! Wat klote!
Linnie, dat dubbele gevoel ken ik wel. Zat vandaag nog in een training waar een collega vertelde 11 weken zwanger te zijn. Dan moet ik wel even slikken. Ik gun het iedereen, maar ik gun het mezelf ook!

Op het bankje gaat redelijk. Ik heb al het hele weekend steken onder in mijn buik, dus voelt als ongesteld worden. Gister was ik zo draaierig, dat ik mijn hoofd niet kom bewegen, want dan ging ik spugen. Vandaag was dat weer weg, maar de steken zijn er nog soms.

Elke keer als ik ga plassen, houd ik mijn adem in. Ik denk nu, als ik toch ongesteld wordt dan kom maar, dan kan ik tenminste gaan voorbereiden op de volgende poging.

Senso, ik verwacht dat ik vrijdag moet bellen naar umc, zal dan eens vragen hoe het zit. Bij mij was het nml ook 14 maanden en ik heb niet gehoord officieel dat het nu langer is.
Wat naar Simply! Sterkte!
Jeetje simply, heftig zeg! Veel veel sterkte!!
quote:Pat36 schreef op 06 maart 2017 @ 21:12:

Linnie, dat dubbele gevoel ken ik wel. Zat vandaag nog in een training waar een collega vertelde 11 weken zwanger te zijn. Dan moet ik wel even slikken. Ik gun het iedereen, maar ik gun het mezelf ook!

Op het bankje gaat redelijk. Ik heb al het hele weekend steken onder in mijn buik, dus voelt als ongesteld worden. Gister was ik zo draaierig, dat ik mijn hoofd niet kom bewegen, want dan ging ik spugen. Vandaag was dat weer weg, maar de steken zijn er nog soms.

Elke keer als ik ga plassen, houd ik mijn adem in. Ik denk nu, als ik toch ongesteld wordt dan kom maar, dan kan ik tenminste gaan voorbereiden op de volgende poging.

Senso, ik verwacht dat ik vrijdag moet bellen naar umc, zal dan eens vragen hoe het zit. Bij mij was het nml ook 14 maanden en ik heb niet gehoord officieel dat het nu langer is.

Ik heb ook een brief gekregen van het UMC dat de wachtlijst in alle waarschijnlijkheid een maand of twee langer wordt door alle toestanden.

Ze hebben even stilgelegen en nu is de procedure aangepast. Daardoor kunnen we minder procedures per dag gedaan worden, en wordt de wachtlijst langer. Wel vervelend voor degenen die al aan de beurt zijn, dat je dan toch weer niet zeker weet of je elke maand kunt komen. Ik denk dat dat wel weer over gaat, er zijn nu natuurlijk ineens 'te veel' actieve patienten voor het aantal plaatsen omdat dat aantal verlaagd is. Waarschijnlijk roepen ze nu niemand op (of minder) en dat trekt dat wel weer bij.
En Simply, wat naar. Sterkte
@ Pat; ik herken de steken heel erg. Had ik trouwens de vorige keer ook, dus kan ook best de innesteling zijn. Draaierig zijn heb ik gelukkig niet. Klinkt ook niet als een standaard menstruatie signaal

Mijn menstruatie verwacht ik uiterlijk morgen. Ik vind t toch wel spannend worden nu. Klinkt heel stom maar als t nu weer raak is dan ben ik best wel bang eigenlijk. Dat t weer mis zal gaan. Ik heb daardoor zelfs in de afgelopen dagen een keer gedacht: kom laat me nu maar gewoon ongesteld worden, dan hoef ik me daar verder geen zorgen over te maken. En zo wil ik helemaal niet denken, want ik wil ook blij kunnen zijn als t weer zover is. Of dat nou nu is of een andere keer! Pfff ik wil me niet laten leiden door angst, maar ik merk dat ik daar veel moeite mee heb op dit moment. En ik word er ook best een beetje verdrietig van soms.

@ Saffron; zit je nog rustig?

@ Simply; ik moet steeds aan je denken. Hoe is t fysiek met je? Heb je de indruk dat t al op gang gaat komen. Ik vind t heel naar voor je!
Xxx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:37
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven