KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
| Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
| Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
| Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
| Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
| Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
| Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
| Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
| Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
| Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
| Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
| Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
| san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
| anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
| Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
| Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
| Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
| Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
| BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
| Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
| Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
| Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
| Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
| Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
| Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
| Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
| Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
| Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
| deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
| CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
| Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
| NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
| Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
| Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
| Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
| Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
| Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
dinsdag 20 december 2016 om 23:57
woensdag 21 december 2016 om 21:42
donderdag 22 december 2016 om 16:51
Tijn was super! Maar ik vond zijn vader ook erg sterk!
Hoe is het met iedereen op de wachtbank?
Ik heb zondag mijn eerste iui gehad en volgens internet moet morgen de innesteling plaatsvinden, als alles is gelukt. Nou reken ik daar niet op, maar hebben jullieoook datje er toch rekening mee houdt? Ik las erg geen kou, dus ik durf niks kouds te drinken. Ik heb 3 paar sokken aan (ik las warme Voeten) en ik ben me heel bewust van mijn lijf. Voel ik wat?!?
Lange dagen zo. misschien toch maar een vroege test doen. Iemand ervaring mee??
Hoe is het met iedereen op de wachtbank?
Ik heb zondag mijn eerste iui gehad en volgens internet moet morgen de innesteling plaatsvinden, als alles is gelukt. Nou reken ik daar niet op, maar hebben jullieoook datje er toch rekening mee houdt? Ik las erg geen kou, dus ik durf niks kouds te drinken. Ik heb 3 paar sokken aan (ik las warme Voeten) en ik ben me heel bewust van mijn lijf. Voel ik wat?!?
Lange dagen zo. misschien toch maar een vroege test doen. Iemand ervaring mee??
donderdag 22 december 2016 om 17:22
Ik zit nog 2 dagen voor ik ga testen: 16 dagen na IUI zoals aangeraden door ziekenhuis. Vroeg testen vind ik riskant, kans dat het nog mis gaat is best groot. Iedereen moet dat zelf weten. Ik vind deze laatste dagen lastig. Vandaag elke keer de angst dat je ongesteld wordt. Symptomen lijken op pre-menstruele klachten..maar toch ook weer niet. Nou ja.. het komt zoals het komt.
Pat..ik heb die dingen ook gelezen: warme voeten en niet koud eten. Nu helpt het weer ook mee: niet zoveel zin in koude dranken of salades. Verder ben ik best een koukleum dus ik kleed me warm.
Ik heb verder geen tips voor het wachten behalve dan afleiding zoeken. We zijn er gewoon veel mee bezig en dat is logisch!
Pat..ik heb die dingen ook gelezen: warme voeten en niet koud eten. Nu helpt het weer ook mee: niet zoveel zin in koude dranken of salades. Verder ben ik best een koukleum dus ik kleed me warm.
Ik heb verder geen tips voor het wachten behalve dan afleiding zoeken. We zijn er gewoon veel mee bezig en dat is logisch!
vrijdag 23 december 2016 om 12:16
@stjerna: Had je vraag helemaal niet gezien.. Kan hem ook nu niet terugvinden haha.
Weinig nieuws. Heb geen tot weinig contact met ze op het moment. Ik heb de bal bij hun neer gelegd en ga zelf even geen initiatief meer nemen want dat heb ik de afgelopen keren al gedaan. Mijn gevoel nu zegt dat ik op deze manier er niet mee verder wil gaan. Maar we zullen zien.
Ik ga morgen eerst voor 10 dagen naar Berlijn. Ben enorm toe aan vakantie en rust dus het is ook wel even goed zo.
Neig mede hierdoor ook wel weer meer naar een donor.
Hoe voel jij je nu?
@linnie en saffron: Spannend! Ik duim voor jullie.
Weinig nieuws. Heb geen tot weinig contact met ze op het moment. Ik heb de bal bij hun neer gelegd en ga zelf even geen initiatief meer nemen want dat heb ik de afgelopen keren al gedaan. Mijn gevoel nu zegt dat ik op deze manier er niet mee verder wil gaan. Maar we zullen zien.
Ik ga morgen eerst voor 10 dagen naar Berlijn. Ben enorm toe aan vakantie en rust dus het is ook wel even goed zo.
Neig mede hierdoor ook wel weer meer naar een donor.
Hoe voel jij je nu?
@linnie en saffron: Spannend! Ik duim voor jullie.
zaterdag 24 december 2016 om 09:44
Spannende tijden voor sommige van jullie. Ik schrijf niet veel mee maar leef wel zeker net jullie mee omdat ik wel regelmatig alles lees.
Afgelopen donderdag mijn 2de gesprek met de psycholoog gehad bij geertgen en daarna naar de arts. Wat hun betreft is alles helemaal goed. Matchingsformulier is ingevuld en zodra de rekening er is en ik deze betaald heb gaan ze bestellen. Dan zou ik over ongeveer 8 weken kunnen beginnen. Superspannend maar brengt nu ook twijfels. Mijn vader heeft 2 weken geleden te horen gekregen dat hij ongeneeslijk ziek is (mijn moeder is al overleden). Dit loopt nu als een rode draad overal doorheen. Het wel verteld tegen de psycholoog en zij wist ook even niet hoe dat precies aan te pakken. Hun advies bestellen en starten als je er klaar voor bent. Maar jeetje wat is dat nu lastig.
Afgelopen donderdag mijn 2de gesprek met de psycholoog gehad bij geertgen en daarna naar de arts. Wat hun betreft is alles helemaal goed. Matchingsformulier is ingevuld en zodra de rekening er is en ik deze betaald heb gaan ze bestellen. Dan zou ik over ongeveer 8 weken kunnen beginnen. Superspannend maar brengt nu ook twijfels. Mijn vader heeft 2 weken geleden te horen gekregen dat hij ongeneeslijk ziek is (mijn moeder is al overleden). Dit loopt nu als een rode draad overal doorheen. Het wel verteld tegen de psycholoog en zij wist ook even niet hoe dat precies aan te pakken. Hun advies bestellen en starten als je er klaar voor bent. Maar jeetje wat is dat nu lastig.
zaterdag 24 december 2016 om 10:11
Jeetje Kruimeltje wat een heftige tijd voor jullie. Ik snap dat je even niet zo goed weet wat nu te doen.. en dat hoeft ook niet. Laat het even zijn... Je kunt natuurlijk gewoon betalen zodat het vast besteld wordt en dan starten zodra je zo ver bent.
Misschien nog een tip.. de psycholoog bij Geertgen mag je zo vaak raadplegen als je wilt. Je betaalt er 1 keer die 117€ voor en dan heb je voor een jaar counseling. Je kunt er dus altijd nog 1 of 2 keer extra naartoe gaan in dit proces.
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte de komende dagen .
Misschien nog een tip.. de psycholoog bij Geertgen mag je zo vaak raadplegen als je wilt. Je betaalt er 1 keer die 117€ voor en dan heb je voor een jaar counseling. Je kunt er dus altijd nog 1 of 2 keer extra naartoe gaan in dit proces.
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte de komende dagen .
zaterdag 24 december 2016 om 12:13
Saffron; wat balen! Het zijn zo'n dubbele signalen die je nu krijgt, lijkt me erg vervelend! Heb je 1 test gedaan of nog een extra?
Kruimeltje; wat ontzettend pittig voor je! Jeetje! Ook jij hebt vast dubbele gevoelens. Ik denk dat je gewoon goed bij jezelf moet voelen wat jij nu wil en wat nu goed voelt voor jou.
Ik zit zelf bijna een week na de iui. Dit is oas de eerste keer, maar wordt wel een beetje gek van mezelf... moet ontzettend hoesten steeds, maar ben bang dat ik de innesteling dan los hoest
En jullie kunnen je vast wel bedenken dat naar het toilet gaan al helemaal een drempel is (ik schrijf dit met rode wangen van schaamte). Hahahaha, nog een week!
Kruimeltje; wat ontzettend pittig voor je! Jeetje! Ook jij hebt vast dubbele gevoelens. Ik denk dat je gewoon goed bij jezelf moet voelen wat jij nu wil en wat nu goed voelt voor jou.
Ik zit zelf bijna een week na de iui. Dit is oas de eerste keer, maar wordt wel een beetje gek van mezelf... moet ontzettend hoesten steeds, maar ben bang dat ik de innesteling dan los hoest
En jullie kunnen je vast wel bedenken dat naar het toilet gaan al helemaal een drempel is (ik schrijf dit met rode wangen van schaamte). Hahahaha, nog een week!
zaterdag 24 december 2016 om 12:26
Ach kruimeltje wat een mix aan gevoelens zul je hebben. Moeilijk om dan ook bezig te zijn met dit traject, lijkt me. Sterkte en ik wens je veel kracht toe.
Hier is een 2e test niet nodig, ben ongesteld geworden. Wat een domper zeg..ik had deze keer stiekem best een goed gevoel. Pfff...
Heb ook al gebeld voor afspraak voor nieuwe startecho. Volgende week begint het circus weer opnieuw.
Dames op het bankje..ik voel met jullie mee...I keep my fingers crossed
Hier is een 2e test niet nodig, ben ongesteld geworden. Wat een domper zeg..ik had deze keer stiekem best een goed gevoel. Pfff...
Heb ook al gebeld voor afspraak voor nieuwe startecho. Volgende week begint het circus weer opnieuw.
Dames op het bankje..ik voel met jullie mee...I keep my fingers crossed