KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
WoeHoe!!! Wat fijn zeg. Heerlijk zo het weekend in gaan. Gefeliciteerd meiden.
Gefeliciteerd beide!!!
Gefeliciteerd beiden!! Wat een geweldig nieuws!!!!!!
Wat gaaf om te lezen zeg, jullie allebei zwanger! Gefeliciteerd!

Los daarvan even een vraagje; Ik meen hierboven iets te lezen over een afspraak, en het maakt me nieuwsgierig; kennen jullie elkaar persoonlijk? Word er wel eens live afgesproken of vooral digitaal? Ik ben benieuwd!
Marleen,

We kennen elkaar niet persoonlijk en gaan nu voor het eerst met elkaar afspreken! Als je het leuk vindt ben je ook welkom hoor
Wat leuk dat er live gaat worden afgesproken! Bedoelde het niet zozeer om mezelf uit te nodigen hoor, was vooral mijn nieuwsgierigheid die sprak Maar wie weet! Groetjes!
Wowow zo leuk om hier even te kijken en dan twee zwangeren te vinden! Super gefeliciteerd Jessy en Simply!
Gefeliciteerd Jessy en Simpley, echt super nieuws!!
Gefeliciteerd meiden!!! Geniet ervan
Is het al een klein beetje geland dames?

Ik had gehoopt inmiddels wel weer ongesteld te zijn, maar het dient zich nog niet aan.

Iemand hier die ervaring heeft met weer ongesteld worden na een miskraam? Had je weer snel een normale cyclus? Niet dat het iets zegt over die van mij, maar toch
Hallo dames,

Graag zou ik met jullie willen komen meeschrijven. Ik ben blij dat er zo'n topic bestaat. Ik lees al een tijdje mee en ben daardoor al veel te weten gekomen.

Ik sta nog echt aan het begin en moet ook nog een afspraak maken bij de huisarts voor een verwijzing, maar ik merk dat ik dat nog een hele grote eerste stap vind. Hadden jullie dit ook? Ik heb in mn omgeving al wel laten vallen dat ik hierover nadenk en de reacties zijn tot nu toe allemaal positief.

Ik heb altijd geweten dat ik moeder wilde worden maar ben tot nu toe niet de juiste persoon tegen gekomen. Ik denk dat ik het alleen ook kan, maar het lijkt me ook moeilijk om 'alles' alleen te doen. Zouden die twijfels blijven bestaan?

Jessy en Simply; Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Het lijkt me heel bijzonder!

Groetjes Nora
Hoi Nora,

Welkom! Ik herken wat je schrijft. Ik vond naar de huisarts gaan ook een hele grote stap. Voordat het zover was had ik al vaker laten vallen bij familie en vrienden dat ik er over dacht om alleen kinderen te krijgen als ik niemand tegen zou komen. Steeds twijfelde ik. Uiteindelijk heb ik tegen mezelf gezegd: de eerste dag van 2017 ga ik de huisarts bellen voor een afspraak. ik moet zeggen dat ik dat het spannends vond, het bellen. Ik heb nu een gedeelte van de intake bij de kliniek al gehad. Dat viel allemaal reuze mee.

Ik denk wel dat de twijfel gedeeltelijk zal blijven. Ik denk ook dat het moeilijk is in je eentje. Maar met 2 personen kan het ook heel moeilijk zijn denk ik. Ik heb wel een groot netwerk. Ouders, 2 zussen, 1 broer, grote vriendinnengroep die allemaal in het zelfde dorp wonen en enthousiast zijn.

Jessy en Simply, super nieuws!!!! Gefeliciteerd
Thanks iedereen... wat een lekker weekend is dit zo...natuurlijk ben ik er mega onzeker over maar loop toch ook de hele tijd met een smile..

Het is toch anders dan de vorige x... toen moest ik zelf wekenlang wennen aan het idee dat het al zo snel raak was en nu denk ik fijn dat het zo snel raak was... ik heb het toen ook pas bij 16 wkn tegen mensen gezegd en nu heb ik ondanks te vroeg testen het al wel aan Mn beste vriendinnen en ouders verteld... ik ga er echt vanuit dat ik mijn portie verdriet en ellende gehad heb en dat ik over 8 maanden moeder wordt van een gezond kindje... neemt niet weg dat ik het mega spannend vind en bij iedere steek die ik voel denk "Oh jee" maar vrees dat dit mij 8 mnd lang duurt... het zal sowieso niet meer ontspannen zijn vrees ik.. maar durf toch al wel te dromen en dat is erg fijn... ik duim zo hard voor de volgende lichting die nu op het bankje zit...

@simply_me, hoe is t bij jou... beetje bekomen van het nieuws?? Voel je al iets?? Ik helemaal niets anders dan steken in Mn buik
Plien, ik denk inderdaad dat ik ook maar gewoon de telefoon moet pakken en moet gaan bellen. Mooi doel voor deze week! In ieder geval fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Ik denk dat de twijfels ook wel zullen blijven, maar die wegen uiteindelijk niet op tegen de wens.
Gefeliciteerd zwangere dames! Spannend natuurlijk, maar op een leuke manier.

Nora: ik ben al een heel eind in het proces (bijna aan de beurt), maar helemaal twijfel-loos ben je volgens mij nooit. Ook mijn vriendinnen die 'gewoon' met partner kinderen hebben zeggen allemaal dat ze zelfs tijdens de zwangerschap nog wel van die oh-mijn-god-waar-ben-ik-aan-begonnen momentjes gehad hebben. Dus daar laat ik me niet te veel door afleiden. Ik heb er voor mezelf goed over nagedacht. Ik denk dat vrijwel iedereen het alleen kan (dat risico heb je zelfs met partner, als die ineens wegvalt zal je ook wel moeten), maar wíl ik het ook alleen? En vind ik die keuze verdedigbaar tegenover mijn kind? Dat was in elk geval twee keer ja voor mij.

Ik heb zo'n workshop gevolgd voor vrouwen die dit overwegen, en dat was wel fijn om er eens goed over te praten. Ik merkte dat ik bij heel veel dingen waar andere vrouwen mee zaten 'Hmm, dat is helemaal geen issue voor mij'. Dus na afloop had ik het idee dat er wat mij betreft niet zo veel obstakels waren. Dus de rationele en praktische kanten waren al ok voor mij. Blijft alleen nog je gevoel over.

Ze gaven daar ook aan dat je het stap voor stap moet doen. Zeker als je via een donorbank van een eigen ziekenhuis wilt, moet je nog wel even wachten. En in die tijd praat je nog met een counselor, arts en/of psycholoog (en hier natuurlijk ). Ik kijk gewoon bij elke stap of dat nog ok voelt, en vooralsnog is dat zo.

Misschien heb je daar iets aan?
Nausicaa: Daar heb ik zeker wat aan. Ik merk dat je vaak alleen bent met je gedachten en om dan van anderen te horen die dezelfde stappen zetten of hebben gezet, is fijn.

Heb jij lang moeten wachten voordat je kon starten?

Voor nu gaat mijn voorkeur uit naar de eigen donorbank van de Isala. Ik heb ergens gelezen dat de wachttijd daarvoor zo'n 1,5 jaar is. En ergens is dat ook wel fijn, zoals je al schrijft om dat stap voor stap te doen. Ik merk wel dat ik er nu aan toe ben om de stap te zetten. Dat was ik een half jaar geleden nog niet.

Bedankt in ieder geval voor het reageren!
@nora, ik heb gemist hoe oud je bent of had je dat nog niet geschreven? In Zwolle Is de wachttijd nu 16 maand. Helaas stond afgelopen weekend hier in de krant dat groningen stopt en deze mensen doorverwezen worden naar Zwolle: dus de wachtlijst zal alleen maar langer worden ben ik bang.

Ik ben zelf op 21 februari weer aan de beurt voor mijn "eerste gesprek" ( tussen aanhalingstekens omdat ik in juni ben bevallen van mijn zoon via isala met deense donor en ik er dus al een positieve ronde op heb zitten )
O wannabe..16 maanden vind ik nog optimistisch. Op website van Isala staat 78 weken, ruim 19 maanden dus..

Ga jij weer gebruik maken van dezelfde donor van Cryos en zo ja, liggen er nog rietjes bij Isala of heb je ze gereserveerd en liggen ze nog bij Cryos?
Wannabe ik ben 30. Ik hoorde ook al dat Groningen ging sluiten. Dat er alweer 3 maand extra wachttijd is bijgekomen maakt wel dat ik zo snel mogelijk de huisarts ga bellen.

Geldt de wachttijd ook voor een tweede kindje? Of mag je dan sneller omdat je alle stappen al eens hebt doorlopen?
Ik ben nog niet gestart, maar dat zal waarschijnlijk de komende 2-3 maanden gebeuren. Ik ben eind mei vorig jaar bij de huisarts geweest, dus dan is het in totaal een maand of 10 geweest. Valt nog wel mee dus. Ik had er ook gewoon rekening mee gehouden, dus inderdaad had ik veel eerder eigenlijk ook niet eens echt gewild.

Hou er overigens rekening mee dat ide wachtlijsten een indicatie zijn. Het hangt af van de beschikbaarheid van donoren, en dat weer van hoeveel zich aanmelden en hoe veel zwangerschappen er ontstaan. Ze gaan voor die lijsten uit van een gemiddelde, maar omdat er wel eens uitschieters zijn kan het zo een paar maanden afwijken.
@saffron dan hoop ik dat de krant dichter bij de realiteit zit.

Ik heb nog 1 rietje in Zwolle liggen, of ik bij cryos bij kan bestellen is nog zeer de vraag. Op de site staat dat ik daarover contact op moet nemen met hen, dat wil ik dan ook na het gesprek gaan doen en dan hoop ik dat ik nog bij kan bestellen.

@nora de wachtlijst gaat in op het moment van je eerste gesprek, dus in mijn geval per 21 februari.

Het enige wat ik heb kunnen vinden Is dat ik de psycholoog zeer waarschijnlijk over kan slaan, maar qua wachttijd maakt dat dus niets uit.

Inschrijven zou ik gewoon doen er kijken hoe ver je komt, mocht je aan de beurt zijn en net iemand tegenkomen zijn of het gaat te snel kan je altijd zelf uitstellen.

Als ik het achteraf bekijk heb ik het veel te lang vooruit geschoven om de beslissing te nemen. Eerst wachten tot ik 30 was, toen 35 en dan nog pas na er half jaar naar de ha gegaan voor een verwijzing. Twee weken voor mijn 37-ste verjaardag was mijn "moederdag". Nu "moet" Ik snel voor een tweede anders ben ik zo 40.
De wachtlijst geldt trouwens alleen voor een Nederlandse donor, met een deense heb je geen wachtlijst, dan blijven alleen de onderzoeken over.
quote:wannabe79 schreef op 05 februari 2017 @ 22:29:

@saffron dan hoop ik dat de krant dichter bij de realiteit zit.

Ik heb nog 1 rietje in Zwolle liggen, of ik bij cryos bij kan bestellen is nog zeer de vraag. Op de site staat dat ik daarover contact op moet nemen met hen, dat wil ik dan ook na het gesprek gaan doen en dan hoop ik dat ik nog bij kan bestellen.

@nora de wachtlijst gaat in op het moment van je eerste gesprek, dus in mijn geval per 21 februari.

Het enige wat ik heb kunnen vinden Is dat ik de psycholoog zeer waarschijnlijk over kan slaan, maar qua wachttijd maakt dat dus niets uit.

Inschrijven zou ik gewoon doen er kijken hoe ver je komt, mocht je aan de beurt zijn en net iemand tegenkomen zijn of het gaat te snel kan je altijd zelf uitstellen.

Als ik het achteraf bekijk heb ik het veel te lang vooruit geschoven om de beslissing te nemen. Eerst wachten tot ik 30 was, toen 35 en dan nog pas na er half jaar naar de ha gegaan voor een verwijzing. Twee weken voor mijn 37-ste verjaardag was mijn "moederdag". Nu "moet" Ik snel voor een tweede anders ben ik zo 40.

Haha, dat leeftijdschema lijkt behoorlijk op die van mij (minus de Moederdag dan, zo ver ben ik nog niet). Ik heb alleen niet het gevoel dat ik te lang heb gewacht. Ja, de tijd begint meer te dringen, zeker als ik er twee zou willen. Maar dat is dan maar zo, dan maar 40 bij een evt tweede. Ik ben er nu namelijk aan toe, eerder was ik gewoon nog niet zo ver.

Het is goed om je te beseffen hoe veel tijd dit traject kost, nog afgezien van dat je nooit weet hoe snel je zwanger wordt natuurlijk. Zelfs bij klinieken 'zonder' wachtlijst ben je zo een paar maanden verder met gesprekken, bestellen etc. Maar het is ook wel belangrijk om je er goed bij te voelen, het moet niet gedwongen aanvoelen wat mij betreft.

Weet iemand hier trouwens hoe het werkt als je een tweede kindje zou willen via bv AMC/UMC? Ik weet dat je daar kunt reserveren voor een tweede, dus dan zal de wachtlijst ook korter (of niet bestaand) zijn? Aangezien de wachtlijst nu voornamelijk afhangt van de beschikbaarheid van donoren? Ik zal het ook nog wel vragen, maar misschien weet iemand het gewoon?
Oke goed om te lezen dat het wellicht ook sneller kan gaan. Ik vind het voor nu trouwens wel prettig om te weten dat het allemaal nog wel even gaat duren. Dat is ook wel de reden om er nu al mee bezig te gaan en hierover na te denken.

Mag ik vragen wat de afweging is geweest om te kiezen voor een Deense donor in plaats van een Nederlandse donor?
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:05
99.56% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven