KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd

donderdag 2 februari 2017 om 11:00
Kruimeltje... sterkte in deze moeilijke tijd ... 
Joehoeeee daar ben ik dan ook op het w8bankje!
Ging allemaal geweldig gisteren, alles super ontspannen en zelfs bijna gezellig.
17e mag ik gaan testen.
Nu proberen om t ff te laten rusten zodat ik me weer kan richten op andere dingen maar dat is helaas heel moeilijk hahahaQ Ook vr mn vriendinnen ....
Thanx vr de lieve berichtjes over de poes....

Joehoeeee daar ben ik dan ook op het w8bankje!
Ging allemaal geweldig gisteren, alles super ontspannen en zelfs bijna gezellig.
17e mag ik gaan testen.
Nu proberen om t ff te laten rusten zodat ik me weer kan richten op andere dingen maar dat is helaas heel moeilijk hahahaQ Ook vr mn vriendinnen ....
Thanx vr de lieve berichtjes over de poes....

donderdag 2 februari 2017 om 13:41
Spannend Globe! Voor wat betreft afleiding... Ik raad je aan om verliefd te worden . Ik merk zelf dat dat echt perfecte afleiding is!
Trouwens.. toen ik vanochtend wakker werd kon ik m'n shirt niet eens op m'n borsten verdragen... Zo pijnlijk. Wist niet hoe gauw ik een bh aan moest trekken!
En toen had ik een lekker ontbijtje gemaakt (eten is toch wel één van m'n grootste hobby's!) maar dat smaakte van geen kanten. Toen het op was en ik op stond dacht ik het komt er dadelijk net zo hard weer uit. Als ik er nu aan denk dat ik eigenlijk alweer moet lunchen dan word ik echt niet goed... Volgens mij houdt m'n lijf me dus ontzettend voor de gek !
Trouwens.. toen ik vanochtend wakker werd kon ik m'n shirt niet eens op m'n borsten verdragen... Zo pijnlijk. Wist niet hoe gauw ik een bh aan moest trekken!
En toen had ik een lekker ontbijtje gemaakt (eten is toch wel één van m'n grootste hobby's!) maar dat smaakte van geen kanten. Toen het op was en ik op stond dacht ik het komt er dadelijk net zo hard weer uit. Als ik er nu aan denk dat ik eigenlijk alweer moet lunchen dan word ik echt niet goed... Volgens mij houdt m'n lijf me dus ontzettend voor de gek !

donderdag 2 februari 2017 om 13:54
quote:MitakuyeOyasin schreef op 02 februari 2017 @ 13:41:
Spannend Globe! Voor wat betreft afleiding... Ik raad je aan om verliefd te worden . Ik merk zelf dat dat echt perfecte afleiding is!
En toen had ik een lekker ontbijtje gemaakt (eten is toch wel één van m'n grootste hobby's!) maar dat smaakte van geen kanten. Toen het op was en ik op stond dacht ik het komt er dadelijk net zo hard weer uit. Als ik er nu aan denk dat ik eigenlijk alweer moet lunchen dan word ik echt niet goed... Volgens mij houdt m'n lijf me dus ontzettend voor de gek
!
Daar doe ik niet meer aan
ja dat lijf kan rare dingen doen hahaha! Ga mezelf de komende twee weken totaal niet geloven.... En schuif gewoon alles af op spanning hahaha!
En toen had ik een lekker ontbijtje gemaakt (eten is toch wel één van m'n grootste hobby's!) maar dat smaakte van geen kanten. Toen het op was en ik op stond dacht ik het komt er dadelijk net zo hard weer uit. Als ik er nu aan denk dat ik eigenlijk alweer moet lunchen dan word ik echt niet goed... Volgens mij houdt m'n lijf me dus ontzettend voor de gek

Daar doe ik niet meer aan
ja dat lijf kan rare dingen doen hahaha! Ga mezelf de komende twee weken totaal niet geloven.... En schuif gewoon alles af op spanning hahaha!
donderdag 2 februari 2017 om 14:30
WoW mitakuye, dat zijn snelle symptomen bij jou... ik hoop iedere dag dat ik Mn borsten ga voelen ofzo... ik hang iedere avond op zn kop te schudden hahaha maar zelfs dan voel
Ik niks...
Nu sowieso nergens meer last van dus maakt weer extra onzeker... nog een paar dagen volhouden
Hoe is het met de andere wachtende ??
Ik niks...
Nu sowieso nergens meer last van dus maakt weer extra onzeker... nog een paar dagen volhouden
Hoe is het met de andere wachtende ??
donderdag 2 februari 2017 om 21:16
Kruimeltje en globe, veel sterkte!
Mensen op de wachtbank, hou vol!! Ik duim voor jullie!!
Ik probeer van iedereen alles bij te houden, maar soms lukt dat even niet
Ik zit op de wachtbank voor mijn menstruatie. Dan kan ik me namelijk aanmelden voor de 2de poging in het umc. Ze zijn weer een beetje bezig met behandelingen, dus ik heb eigenlijk maar 1 maand overgeslagen.
Linnie, jij al een afspraak?
Beach, hoe gaat het met jou?
Mensen op de wachtbank, hou vol!! Ik duim voor jullie!!
Ik probeer van iedereen alles bij te houden, maar soms lukt dat even niet
Ik zit op de wachtbank voor mijn menstruatie. Dan kan ik me namelijk aanmelden voor de 2de poging in het umc. Ze zijn weer een beetje bezig met behandelingen, dus ik heb eigenlijk maar 1 maand overgeslagen.
Linnie, jij al een afspraak?
Beach, hoe gaat het met jou?
vrijdag 3 februari 2017 om 14:34
@Doortje86, hoe gaat het met jou?? heeft je menstruatie doorgezet of toch positief nieuws??
@Simply_me37, Spannend voor jou... hoe gaat het nu? morgen nog testen? fijn zeker die afleiding van werk....
Ik nu zo'n last van steken in mijn buik en iedere x die twijfel of dit pre-menstruatie is of meer. vooral ook omdat mijn cyclus altijd korter is bij IUI, dan ben ik vaak ineens 2 a 3 dagen eerder ongesteld. dus wordt nu toch wel zenuwachtig.... blij dat het bijna weekend is! Ik ga dus wel eerder testen... denk zondag dan zou het 2 dagen eerder zijn... maar wil niet verrast worden op werk
@Hope1980, wanneer mag jij weer? heb je nu ook nog zelf je donor mogen kiezen?
hoe gaat het met de overige dames? er zitten nu toch weer een aantal mensen op het bankje?
@Simply_me37, Spannend voor jou... hoe gaat het nu? morgen nog testen? fijn zeker die afleiding van werk....
Ik nu zo'n last van steken in mijn buik en iedere x die twijfel of dit pre-menstruatie is of meer. vooral ook omdat mijn cyclus altijd korter is bij IUI, dan ben ik vaak ineens 2 a 3 dagen eerder ongesteld. dus wordt nu toch wel zenuwachtig.... blij dat het bijna weekend is! Ik ga dus wel eerder testen... denk zondag dan zou het 2 dagen eerder zijn... maar wil niet verrast worden op werk
@Hope1980, wanneer mag jij weer? heb je nu ook nog zelf je donor mogen kiezen?
hoe gaat het met de overige dames? er zitten nu toch weer een aantal mensen op het bankje?