Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
donderdag 21 december 2017 om 21:53
Dank voor jullie lieve berichten. Het is niet zo dat ik het vervelend vind alle positieve testen voorbij te zien komen. Dat vind ik juist fijn en mooi en ben zo blij voor jullie
. Geeft mij ook hoop. Alleen meer dat het mezelf even aan het twijfelen brengt over hoe het traject bij umc wordt begeleidt. En idd.. ik weet de kans is klein. En ik heb ook geduld. Maar ik krijg dus bijv.geen uitgangsecho. Ik heb dus geen idee of mijn sprong al is geweest (wel ovu.testen uiteraard) of dat het op tijd is, wat ik wel fijn zou vinden om te weten. Want anders kan ik het net zo goed niet doen en heeft een poging soms misschien dus helemaal geen zin..
Gek idee Jootje dat nu alle symptomen komen. Maar ook wel 'fijn' dan wordt je er steeds aan herinnerd dat het echt zo is
.
Spannend angelaloes en nora. Ik duim voor jullie!

Gek idee Jootje dat nu alle symptomen komen. Maar ook wel 'fijn' dan wordt je er steeds aan herinnerd dat het echt zo is
donderdag 21 december 2017 om 21:57

donderdag 21 december 2017 om 22:26
Balen Alisa, kan t me voorstellen dat je dan een beetje gaat twijfelen. Maar de moed niet opgeven hoor, gaat bij jou ook gewoon lukken!!
Angelaloes en Nora.....spannend!! Hoop op weer twee positieve berichten.
Hier vandaag weer een echo gehad om te kijken hoe t ervoor staat met de eisprong. Op zich goed nieuws want eiblaasje is gegroeid en nu 17mm dus er gebeurt gelukkig nog wel wat.
Maar zit wel al op dag 24 dus hij doet er wel heeeeel lang over. Arts verwacht morgen of overmorgen een positieve test. Verder zag alles er prima uit dus daar ga ik dan maar vanuit....
Ze zei ook dat ze dit wel vaker zien bij een eerste poging. Omdat je er dan toch veel mee bezig bent, misschien beetje stress/zenuwen erbij waar je lichaam op reageert.
Angelaloes en Nora.....spannend!! Hoop op weer twee positieve berichten.
Hier vandaag weer een echo gehad om te kijken hoe t ervoor staat met de eisprong. Op zich goed nieuws want eiblaasje is gegroeid en nu 17mm dus er gebeurt gelukkig nog wel wat.
Maar zit wel al op dag 24 dus hij doet er wel heeeeel lang over. Arts verwacht morgen of overmorgen een positieve test. Verder zag alles er prima uit dus daar ga ik dan maar vanuit....
Ze zei ook dat ze dit wel vaker zien bij een eerste poging. Omdat je er dan toch veel mee bezig bent, misschien beetje stress/zenuwen erbij waar je lichaam op reageert.
anoniem_63bfee0e7c24a wijzigde dit bericht op 21-12-2017 22:27
0.20% gewijzigd

donderdag 21 december 2017 om 22:26
De hsg hoort nog bij het voortraject en is volgens mij verplicht. Ik vind het ook wel handig om te weten of alles in orde is.
Zodra je start krijg je (volgens mij) op dag 10 een uitgangsecho.
donderdag 21 december 2017 om 22:59
Ja had wel begrepen dat het hsg erbij zit maar vindt het nogal heftig om mee te beginnen zeg maar haha. Dacht waarom niet eerst gewoon afwachten of het lukt voor je allerlei (mogelijk onnodige) onderzoeken gaat doen.
Het wisselt wel behoorlijk per instelling wat ze wel en niet aan onderzoeken doen. En elke maand een echo? Fijne gedachte elke maand weer O.o
haha het zal het allemaal waard zijn, maar vind het nogal enthousiast meteen.
Het wisselt wel behoorlijk per instelling wat ze wel en niet aan onderzoeken doen. En elke maand een echo? Fijne gedachte elke maand weer O.o

donderdag 21 december 2017 om 23:08

donderdag 21 december 2017 om 23:13
Met maar 6 iui pogingen heb ik liever vooraf de hsg dan eerst 3 pogingen te 'verspillen' en er dan achter te komen dat de boel verstopt zit.Betsy_01 schreef: ↑21-12-2017 22:59Ja had wel begrepen dat het hsg erbij zit maar vindt het nogal heftig om mee te beginnen zeg maar haha. Dacht waarom niet eerst gewoon afwachten of het lukt voor je allerlei (mogelijk onnodige) onderzoeken gaat doen.
Ik ben wel benieuwd of er in andere ziekenhuizen ook een max aan iui's zit..
donderdag 21 december 2017 om 23:25
Alisa86 schreef: ↑21-12-2017 21:53Dank voor jullie lieve berichten. Het is niet zo dat ik het vervelend vind alle positieve testen voorbij te zien komen. Dat vind ik juist fijn en mooi en ben zo blij voor jullie. Geeft mij ook hoop. Alleen meer dat het mezelf even aan het twijfelen brengt over hoe het traject bij umc wordt begeleidt. En idd.. ik weet de kans is klein. En ik heb ook geduld. Maar ik krijg dus bijv.geen uitgangsecho. Ik heb dus geen idee of mijn sprong al is geweest (wel ovu.testen uiteraard) of dat het op tijd is, wat ik wel fijn zou vinden om te weten. Want anders kan ik het net zo goed niet doen en heeft een poging soms misschien dus helemaal geen zin..
Gek idee Jootje dat nu alle symptomen komen. Maar ook wel 'fijn' dan wordt je er steeds aan herinnerd dat het echt zo is.
Alisa, ik ook bij het umc en had steeds het gevoel dat mijn ovulatie teste een dag te laat kwam. Ik heb toen gevraagd om bloedprikken, en was toen zwanger. Kreeg een miskraam en die keer daarna weer bloed laten prikken en weer raak.
Mijn collega gaat ook naar het umc en mag deze ronde ook bloedprikken. Het vraagt wel veel tijd, maar mij gaf het een heel goed gevoel.
vrijdag 22 december 2017 om 06:37
Wat een drukte hier! Moest even bijlezen. Leuk dat er weer nieuwe dames bij zijn gekomen!
Betsy, Ik heb minimaal 4 echo’s per cyclus. Dat went wel
Ik krijg altijd een uitgangsecho, maar volgens mij is vanwege kans op cystes ivm medicatie...? Hsg, is dat om te kijken of alles ‘open’ is? Dat wordt bij Geertgen niet gedaan.
Betsy, Ik heb minimaal 4 echo’s per cyclus. Dat went wel
Ik krijg altijd een uitgangsecho, maar volgens mij is vanwege kans op cystes ivm medicatie...? Hsg, is dat om te kijken of alles ‘open’ is? Dat wordt bij Geertgen niet gedaan.
vrijdag 22 december 2017 om 08:09

vrijdag 22 december 2017 om 08:14
Ja t geeft wel meteen zekerheid dat dat in ieder geval goed zit. Aan de andere kant snap ik wel dat ze dat niet meteen overal standaard doen als daar in eerste instantie geen reden voor is. Zo te lezen gaat iedere kliniek er anders mee om.
Hier geen max aan iui’s.....
vrijdag 22 december 2017 om 09:55
in Voorburg doen ze het standaard omdat ze het maximale willen doen om het te laten slagen. Dat vertelde de arts mij destijds. ook gaf hij aan dat je de maanden erna verhoogd vruchtbaar bent. En ik was toen ook gelijk de eerste ronde zwanger
. Ik vond de HSG reuze meevallen en vond het fijn dat ze er juist alles aan doen om het maximale eruit te halen.
De echo's zijn in Voorburg ook standaard. ook dat vind ik prettig zodat ze precies kunnen zien hoe het ervoor staat, wanneer je ong je eisprong kan verwachten. Eerst deed ik met ovulatietesten na de echo. Maar daar werd ik zo gek van dat ik na 3 keer pregnyl kreeg. Dat geeft mij minder stress. En ik vind de echo's niets voorstellen. Maar dat kan voor ieder ander anders ervaren worden.

De echo's zijn in Voorburg ook standaard. ook dat vind ik prettig zodat ze precies kunnen zien hoe het ervoor staat, wanneer je ong je eisprong kan verwachten. Eerst deed ik met ovulatietesten na de echo. Maar daar werd ik zo gek van dat ik na 3 keer pregnyl kreeg. Dat geeft mij minder stress. En ik vind de echo's niets voorstellen. Maar dat kan voor ieder ander anders ervaren worden.
vrijdag 22 december 2017 om 12:23
Ah oke! Heel fijn dat je gyn zo met je meedenkt en achter je staat!innerpeace schreef: ↑21-12-2017 21:51@jootje. Ja dat kunnen ze onderzoeken maar vaak komt er niets uit. Er zijn nog een hoop stollingsproblemen niet bekend. En vlgns de arts kan het weinig kwaad. Vandaar dat we het gaan doen. Ik had al een afspraak staan im gent in het nwe jaar voor mijn miskramen. Die staan ook wat makkelijker in de aspirine en mijn gyn dus schijnbaar ook. Hij is enorm meedenken. Ontzettend prettige man. Hij ging er gelijk in mee. Hij hoopte dat er maar een heel lief kindje mag komen dit keer. De afspraak in belgie laat ik nog wel even staan.
vrijdag 22 december 2017 om 12:33
Ik heb ook een hsg gehad maar dat was ivm met mn endometriose.
Hiervoor zat ik bij rijnstate en daar deden ze helemaal geen vooronderzoek!
Angelaloes jeeeetje wat spannend zeg!!
Vanochtend echt de laatste test gedaan..was benieuwd naar het verschil van vorige week vrijdag mn nod en nu een week overtijd. Streepje is echt over duidelijk!!
Alisa precies wat je zegt..zo wordt ik er elke dag aan herinnerd dat ik zwanger ben!
Hiervoor zat ik bij rijnstate en daar deden ze helemaal geen vooronderzoek!
Angelaloes jeeeetje wat spannend zeg!!
Vanochtend echt de laatste test gedaan..was benieuwd naar het verschil van vorige week vrijdag mn nod en nu een week overtijd. Streepje is echt over duidelijk!!
Alisa precies wat je zegt..zo wordt ik er elke dag aan herinnerd dat ik zwanger ben!
vrijdag 22 december 2017 om 13:32
Bedankt voor je reactie!!Alisa86 schreef: ↑21-12-2017 18:05Fijn dat je bloeduitslagen goed zijn.
Hier helaas doorgebroken en door naar ronde 5. Weet nog even niet zo goed hoe ik erin sta. De wachtperiode ging me beter af, maar de onzekerheid of het gaat lukken neemt toe. Misschien ook wel door al jullie positieve berichten momenteel en ik baal dat er in het umc geen begeleiding is (qua echo's etc..).
Wel weer met volle moed door en ik heb nog niet vaak geprobeerd, maar het voelt nu even naar.
Leuk dat er veel nieuwe zijn. Welkom allemaal. Om.de vraag van ren van jullie te beantwoorden: Zelf bewust voor onbekend gekozen, omdat het mij heel lastig lijkt de rol van de bekende donor in te vullen. Verantwoordelijkheid of niet, kent het kind de donor straks, hoe is de omgang etc.. en hoe leg je dit vast. Dat.. en ik had niet echt iemand in mijn omgeving die ik kon vragen.
Sta echt achter onbekend. Gelukkig later wel mogelijkheid om eventueel contact te zoeken.
Nu even heel kort door de bocht opgeschreven. Heb er langer en meer over gedacht uiteraard, maar is wat veel om op te schrijven
Ik snap dat het een wel overwogen beslissing is

Wat is hsg?
Meiden wat een netwerk van steun hier. Mooi om te lezen.