Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
dinsdag 26 december 2017 om 19:14
Jemig angela wat balen! Toch raar inderdaad dat je zover overtijd bent maar toch niet zwanger.....
Eeffie, spannende 2 weken. Succes!
Hoe lang duurde het bij iedereen voor hun eigen cyclus weer opstartte na het stoppen met de pil? Begrijp dat het best maanden kan duren voor je weer jn je eigen cyclus zit, maar ben bwetje benieuwd naar de ervaringen.
Eeffie, spannende 2 weken. Succes!
Hoe lang duurde het bij iedereen voor hun eigen cyclus weer opstartte na het stoppen met de pil? Begrijp dat het best maanden kan duren voor je weer jn je eigen cyclus zit, maar ben bwetje benieuwd naar de ervaringen.
dinsdag 26 december 2017 om 21:25
Ik voel me goed om de kwaaltjes na! En hoe is het met jou?
woensdag 27 december 2017 om 06:16
Fijn om te horen dat het goed gaat!innerpeace schreef: ↑26-12-2017 21:27@jootje ook prima hoor. Alleen moe en last van borsten, oh en ook hartkloppingen maar die heb ik alle zwangerschappen gehad. Dat is het extra bloed dat aangemaakt is![]()
woensdag 27 december 2017 om 21:46
Ik knal mijn vraag er even door zonder terug te lezen, alvast excuus hiervoor..
Hoeveel is de Nederlandse BTW voor sperma?
Ik kom er niet helemaal uit, maar het zit me dwars dat Cryos 25% btw vraagt en de ESB (ook in Denemarken) 0% btw. Heb al een mail gestuurd naar Cryos alleen niet veel geduld
Op google vind ik terug dat ze het op 0% moeten/mogen versturen en ik dan in Nederland BTW afdraag als deze lager is dan in Denemarken. Of begrijp ik dit verkeerd?
Iemand die zich hier al eens in heeft verdiept toevallig?
Hoeveel is de Nederlandse BTW voor sperma?
Ik kom er niet helemaal uit, maar het zit me dwars dat Cryos 25% btw vraagt en de ESB (ook in Denemarken) 0% btw. Heb al een mail gestuurd naar Cryos alleen niet veel geduld

Iemand die zich hier al eens in heeft verdiept toevallig?
donderdag 28 december 2017 om 12:39
vrijdag 29 december 2017 om 08:23
Het gaat weer mis hier helaas. Mijn vierde miskraam is een feit. Mijn hcg is sterk gedaald. Nu dus wachten tot het vanzelf komt anders volgende week opwekken. Hierna gaan ze mij binnenste buiten keren om te kijken waar het mis gaat.
Het lijkt alsof ik in een slechte film zit. Op dit moment nog verdoofd. Maar het verdriet zal nog komen. Wat kan dit iemand kapot maken. Maar ik geef niet op! Het gaat een keer lukken.
Het lijkt alsof ik in een slechte film zit. Op dit moment nog verdoofd. Maar het verdriet zal nog komen. Wat kan dit iemand kapot maken. Maar ik geef niet op! Het gaat een keer lukken.

vrijdag 29 december 2017 om 22:02
Hallo,
Ik sluit graag aan. Ben 36 en ruim een jaar geleden naar n voorlichtingsbijeenkomst in Leiderdorp geweest. Het toen laten rusten, want wist nog of dit echt iets voor mij is. Eigenlijk weet ik dat nog steeds niet zeker, ondanks veel nadenken en praten met anderen.... Maar ik word er niet jonger op, krijg er n beetje de zenuwen van die doortikkende klok. Dus nu besloten me toch op de wachtlijst te laten zetten, volgende week naar de huisarts voor n verwijsbrief ... en deze stap voelt wel goed!
Ik wil voor in eerste instantie voor n nederlandse onbekende donor gaan. Deense donor hou ik in mn achterhoofd... Of moet ik daar, denken jullie, toch voor gaan ivm kortere wachttijd en mn leeftijd?
Groetjes,
Juul
Ik sluit graag aan. Ben 36 en ruim een jaar geleden naar n voorlichtingsbijeenkomst in Leiderdorp geweest. Het toen laten rusten, want wist nog of dit echt iets voor mij is. Eigenlijk weet ik dat nog steeds niet zeker, ondanks veel nadenken en praten met anderen.... Maar ik word er niet jonger op, krijg er n beetje de zenuwen van die doortikkende klok. Dus nu besloten me toch op de wachtlijst te laten zetten, volgende week naar de huisarts voor n verwijsbrief ... en deze stap voelt wel goed!
Ik wil voor in eerste instantie voor n nederlandse onbekende donor gaan. Deense donor hou ik in mn achterhoofd... Of moet ik daar, denken jullie, toch voor gaan ivm kortere wachttijd en mn leeftijd?
Groetjes,
Juul
vrijdag 29 december 2017 om 23:13
Hallo Juul, welkom!
Ik was 36 toen ik aan mijn traject begon. Naar de huisarts, naar het umc, daar nog wat gesprekken en uiteindelijk kon ik in december beginnen. Ik heb mezelf op de wachtlijst gezet bij het umc en ben toch ook begonnen met een Deense donor. Ik werd in januari 37 en ging ervan uit dat het niet in 1x zou lukken. Door al te starten gaf ik mezelf iets meer tijd.
De wachtlijst was toen anderhalf jaar, dus dan zou ik sowieso 38 zijn voor ik kon starten.
Het fijne van de Deense donor vind ik, dat ik meer kenmerken zelf kon beslissen dan wanneer ik kies voor een donor uit het Umc. Je zou eens kunnen kijken op de site van cryos, het zijn uitgebreide profielen.
Het nadeel vind ik, dat het later voor het kind wel lastiger is om de vader te ontmoeten.
Ik zou zeggen bekijk het gewoon stap voor stap en doe wat het goed voelt!
Succes!
Ik was 36 toen ik aan mijn traject begon. Naar de huisarts, naar het umc, daar nog wat gesprekken en uiteindelijk kon ik in december beginnen. Ik heb mezelf op de wachtlijst gezet bij het umc en ben toch ook begonnen met een Deense donor. Ik werd in januari 37 en ging ervan uit dat het niet in 1x zou lukken. Door al te starten gaf ik mezelf iets meer tijd.
De wachtlijst was toen anderhalf jaar, dus dan zou ik sowieso 38 zijn voor ik kon starten.
Het fijne van de Deense donor vind ik, dat ik meer kenmerken zelf kon beslissen dan wanneer ik kies voor een donor uit het Umc. Je zou eens kunnen kijken op de site van cryos, het zijn uitgebreide profielen.
Het nadeel vind ik, dat het later voor het kind wel lastiger is om de vader te ontmoeten.
Ik zou zeggen bekijk het gewoon stap voor stap en doe wat het goed voelt!
Succes!
vrijdag 29 december 2017 om 23:54
Hoi Pat36,
Dank voor je bericht!
Naast de kosten, is voor mij ook n belangrijke reden dat ik liever n donor heb waar mn kind op latere leeftijd makkelijker naar op zoek kan. Dus liever n nederlandse dan n deense donor.
Voor nu ga ik eerst langs de huisarts en me inschrijven voor 2 wachtlijsten (Leiderdorp en Voorburg) en dan weer n stap verder kijken.
Waar ik nu wel heel erg mee bezig ben: wat als ik vroegtijdig kom te overlijden? Wie wil ik dan als voogd en wanneer vraag ik zo iets? Ik heb wel wat mensen in gedachte, maar moet ik daar nu al over beginnen of pas als ik zwanger ben of pas als t kindje er is?
Hoe gaan jullie hiermee om?
Heb inmiddels veel berichtjes van jullie gelezen en vind t bijzonder om jullie goede momenten en verdrietige momenten mee te krijgen.
Dank voor je bericht!
Naast de kosten, is voor mij ook n belangrijke reden dat ik liever n donor heb waar mn kind op latere leeftijd makkelijker naar op zoek kan. Dus liever n nederlandse dan n deense donor.
Voor nu ga ik eerst langs de huisarts en me inschrijven voor 2 wachtlijsten (Leiderdorp en Voorburg) en dan weer n stap verder kijken.
Waar ik nu wel heel erg mee bezig ben: wat als ik vroegtijdig kom te overlijden? Wie wil ik dan als voogd en wanneer vraag ik zo iets? Ik heb wel wat mensen in gedachte, maar moet ik daar nu al over beginnen of pas als ik zwanger ben of pas als t kindje er is?
Hoe gaan jullie hiermee om?
Heb inmiddels veel berichtjes van jullie gelezen en vind t bijzonder om jullie goede momenten en verdrietige momenten mee te krijgen.