Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aah Lee wat naar.. begrijpelijk dat het dan een prut dag is! Voorzichrig nog even afwachten dan en maar niet teveel meer 'hopen'. Als is dat makkelijker gezegd dan gedaan :(.

En spannend Angelaloes!
Wow wat een prijzen zeg!
Ik heb mn factuur binnen gekregen en betaald dus hoop vlg week wat te horen ... Denk dat het dan toch januari wordt maar ja.

Duim vr de wachtbankdames!
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd veel geld ja!! Nederlandse donor is een stuk goedkoper. En dat vond ik zelfs nog vrij veel.

Nora, ik mag woensdag pas testen. Ik zot vandaag op dag 11 na inseminatie. Normaal zou dit Mn NOD zijn, maar door de extra pregnyl injectie wordt dit nu verlengd. Dus kan nog niets zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Jemig dat is best aan de prijs!
Op wat voor kosten moet ik rekenen voor een nederlandse donor? Dan kan je ook nergens heel duidelijk vinden. Sowieso qua kosten voor dit traject is nergens te vinden....

Succes allen die op het wachtbankje zitten!
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal 400 per rietje. Maar denk dat dat overal anders is. En ik betaal 150 euro opslagkosten (volgens mij voor een jaar)
Alle reacties Link kopieren
@plien spannend zeg. Nog even aftellen. Mijn menstruatie zet niet door. Heel vaag, maar vaker niets dan wel. Ik snap er niets van. Test blijft negatief, dus ik ga van niet zwanger uit. Maar toch... Morgen is dag 16. Killing is dit.

Bij Isala is de wachttijd nu 22 maanden. Dit was eind maart nog 18 maand. In dit tempo zal het voor mij wel 3 jaar wachten worden :( Misschien toch denken aan een switch van kliniek..
Alle reacties Link kopieren
@betsy Kosten Nederlandse donor weet ik niet. Veeeel goedkoper iig. Maar inderdaad vrij onduidelijk. Ik ga ook kijken naar andere opties/lagere wachttijden en prijzen
Alle reacties Link kopieren
@plien 400 euro per rietje is dat voor een Nederlandse donor? Hoe lang is de wachttijd? Komen er verder nog kosten bij? Mag ook privé hoor. Ik heb een nachtje geslapen, heb enorm kramp gehad en nu echt 100% van bank gevallen. En nu zit ik serieus te denken om te switchen van kliniek. Ik zie erg veel van hier bij Nijgeertgen.
Alle reacties Link kopieren
Betsy_01 schreef:
01-12-2017 20:57
Jemig dat is best aan de prijs!
Op wat voor kosten moet ik rekenen voor een nederlandse donor? Dan kan je ook nergens heel duidelijk vinden. Sowieso qua kosten voor dit traject is nergens te vinden....

Succes allen die op het wachtbankje zitten!
Ik kan je het alleen vertellen van Rijnstate. Daar betaal je voor 6 rietjes €900.
Alle reacties Link kopieren
Nee balen Lee!! Je hebt nu ook een Deense donor? En hoelang ben je al bezig?
Balen Lee!

Volgens mij kost het in voorburg €200,- per inseminatie. Misschien kunnen innerpeace of angelaloes dat bevestigen?
Alle reacties Link kopieren
@jootje ik had 2 rietjes voor 1400 euro. Tussendoor nog aan een cyste geopereerd, maar ik had maar 2 pogingen en ga nu eerst een andere behandeling tussendoor doen terwijl ik spaar. Mag dan toch 3 maand niet zwanger worden, scheelt weer stress. Want de wachtlijst duurt nog wel even... Ik baal zo!

@maris Voorburg heeft postcode begrenzing toch? Maar is voor mij ook 2 uur rijden. Als je dan vaak moet komen dan is dat best een geregel.

edit Jootje zie ik je nu 2 keer in de lijst staan?
Lee83 schreef:
02-12-2017 11:20
@maris Voorburg heeft postcode begrenzing toch? Maar is voor mij ook 2 uur rijden. Als je dan vaak moet komen dan is dat best een geregel.
Nee dat is Leiderdorp, in Voorburg mag volgens mij iedereen komen. 2 uur is wel echt lang en ik moet best vaak die kant op. Ze willen ook het bloedprikken bij het Reinier de Graaf (Delft is voor mij net iets dichterbij, maar ook nog een half uur) en ook de psycholoog voor de screening zit in Voorburg. Al maken ze misschien wel een uitzondering voor iemand zo ver weg?
Daarna als je gestart bent op dag 10 een uitgangsecho, dus dan rijd je best veel heen en weer.. Al met al voor jou denk niet heel handig..
Alle reacties Link kopieren
In voorburg betaal je 175,00 per poging. Je betaalt 3 pogingen vooruit. Dus 525,00. Als het dan niet gelukt is reserveer je weer 3 pogingen.

Ik woon op 20 min rijden van voorburg vandaan. Vind het prima te doen. En voorburg heeft idd geen postcodegrens.

Ik ben net weer geweest. 1 eitje door gegroeid. Morgen de pregnyl zetten dinsdag de inseminatie. Laten we hopen op een mooi sinterklaascadeautje ;)
Alle reacties Link kopieren
@maris dat denk ik ook
@innerpeace ik hoop het zo voor je!
@jootje Rijnstate is nog wel te doen voor mij. Klopt het dat de wachttijd daar ook 2 jaar is (1 voor eerste gesprek en 1 voor donor). Gebruiken ze eigen donoren?
Alle reacties Link kopieren
Lee, heb je een bericht gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Dank je, ik had het anders niet gezien. Had nog een ongelezen bericht blijkbaar. Thx.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel erg balen Lee, kan ik me goed voorstellen!!
Klopt idd dat ik er nu 2 keer in, iemand anders heeft me in het 2de tabel erbij gezet omdat t zelf niet lukte maar denk vergeten mij bij de 1ste weg te halen!

Denk dat je idd wel op bijna 2 jr komt bij Rijnstate! Toen ik me daar in mrt aanmeldde was het 4/5 mnd voor intaken en ook voor start inseminatie. Maar dat is allemaal verdubbelt! Ze hebben daar eigen donoren.
Alle reacties Link kopieren
Fijn innerpeace!! Ik had vanochtend een positieve ovu test en mag morgen voor poging 2!! Super zin in🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van t bankje afgevallen. T zet nog niet echt door, maar t is toch echt mn menstruatie. Merk wel dat ik elke keer zwaarder vindt worden als t mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
@jootje spannend! Duim duim.

@plien. Wat balen zeg. Ik herken het gevoel wel. Het steeds zwaarder worden. Maar hou hoop en praat erover!
Alle reacties Link kopieren
Kwa betalen in Voorburg is het bij mij alweer anders. Wel 175 maar ik heb niet vooruit hoeven betalen.
Ze willen wel alle onderzoeken zelf in de hand hebben dus op andere locatie dan Voorburg of Delft doen ze echt niet.

Ik heb een vraag want ik begin alweer te twijfelen over het testen met ovulatie testen.
Clearblue geeft je meest vruchtbare dagen aan. Maar als hij een smiley geeft is dan dat dag 1 kwa vruchtbaar of is dan je eisprong dag erna? Ik snap d'r geen drol meer van.
Alle reacties Link kopieren
angelaloes schreef:
02-12-2017 17:18
Kwa betalen in Voorburg is het bij mij alweer anders. Wel 175 maar ik heb niet vooruit hoeven betalen.
Ze willen wel alle onderzoeken zelf in de hand hebben dus op andere locatie dan Voorburg of Delft doen ze echt niet.

Ik heb een vraag want ik begin alweer te twijfelen over het testen met ovulatie testen.
Clearblue geeft je meest vruchtbare dagen aan. Maar als hij een smiley geeft is dan dat dag 1 kwa vruchtbaar of is dan je eisprong dag erna? Ik snap d'r geen drol meer van.
Als je een smiley ziet heb je je LH piek dus na 24-36 je eisprong
Alle reacties Link kopieren
175 euro vind ik een nette prijs. Wel apart dat het weer anders is bij innerpeace en angelaloes qua betalen. Voorlopig is het voor mij nog laaang niet ter sprake. Sta nog maar net op de wachtlijst, maar fijn om beetje te weten waar ik rekening mee moet houden qua kosten.

De komende tijd staat bij mij in het teken van mijn 'ei' zoeken. Na 2 decennia aan de pil eerst maar eens afwachten hoe snel mijn eigen cyclus weer opstart.

Oh en ik heb mezelf in de tabel toegevoegd.
Er staan een hoop namen op van mensen die ik hier nog niet gezien heb. Weet iemand of die gewoon niet meer actief zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer op het wachtbankje!!🍀🍀🍀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven