Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Amai, ik lees dat er heel wat dames op het wachtbankje zitten... Heel veel succes alvast dames! Ik zal duimen en laat ons voor iedereen hopen op goed nieuws!

@Eeffiel en @orkaatje: jullie gaan binnenkort voor een volgende poging!
Wordt voor iedereen een spannende tijd!

@maris86: zo fijn te horen dat alles goed gaat!
@nausicaa: wat een naar verhaal van die galkoliek... Wel opgelucht natuurlijk dat met de baby alles goed gaat, maar het feit dat je je nog altijd slecht voelt, zorgt er natuurlijk voor dat je er niet optimaal van kan genieten...

Ikzelf heb afgelopen maandag mijn ovulatie gehad. Nu wachten op mijn eerste 'normale' menstruatie en dan hopen dat we er de volgende cyclus voor kunnen gaan!
maris86 schreef:
10-08-2018 17:23
Balen Nora en Orkaatje! Nog even genieten van de 'zorgeloze' weken voordat de wachtweken weer beginnen!

Dames op het volle wachtbankje, houden jullie het nog vol? Hopelijk hebben jullie een beetje afleiding in de zomerperiode!!

Ik heb dinsdag weer een echo, nu bij de verloskundige. Haal me al weer van alles in m'n hoofd, dus ik hoop dat het goed is. Moet ook gaan nadenken over een combinatietest / nipt. Geloof niet dat ik zomaar m'n kindje weg zou laten halen, maar het is wel handig om te weten als je kindje extra zorg nodig heeft, zeker in je uppie.. Denk dus dat ik het maar wel ga doen... :facepalm:
Ik denk dat bijna niemand zijn kindje zo maar weg laat halen. Het gaat er meer om dat sommige dingen (bv de twee trisomien naast Down) vrijwel niet met het leven verenigbaar zijn. Het staat iedereen vrij om daar geen conclusies aan te verbinden, maar veel mensen die ‘een handicap’ best geaccepteerd zouden hebben, zien het niet zitten om een hele zwangerschap uit te dragen van een kindje dat ofwel in de buik ofwel meteen erna overlijdt. Nogmaals, wie dat wel wil, moet dat vooral zelf weten, maar het is wel wat meer dan een simpele ‘als niet alles 100% ok is, laat ik het gewoon weghalen’.

Gelukkig is de kans daar op klein, maar dat was voor mij wel een belangrijke reden om het wel te doen. En hetzelfde geldt voor de echo’s. Er zijn heel veel dingen die ze niet kunnen zien, en dingen waar je niks aan kan doen. Maar er zijn ook dingen waarbij bv in het ziekenhuis bevallen ipv thuis of met een keizersnede ipv vaginaal het verschil kan maken tussen een normaal leven en een ernstige handicap. Dat zijn toch wel dingen die in mijn ogen belangrijk zijn om te weten.
Hoi allemaal, hoe gaat het met iedereen? Gelukkig eindelijk afgekoeld.

Ik zit nog ongeduldig te wachten hoor. Ben ik helemaal niet goed in. Ik zou het liefst direct weten of het is gelukt of niet. Gewoon een ja of nee. En dan 4 weken wachten tot volgende poging.
Maar het is nu eenmaal zo. Ik ga ook maandag tm vrijdag weekje weg. Dus even gedachten verzetten. Ook geen testen mee ofzo. Als ik terugkom en ongesteld wordt dan weet ik het ook.

Maris, ik snap de onzekerheid en r ben het ook eens met nausicaa hoor,wat betreft de nipt. Sterkte in ieder geval.
Jij ook nausicaa, hopelijk ga je je snel beter voelen.
nausicaa schreef:
10-08-2018 19:50
Ik denk dat bijna niemand zijn kindje zo maar weg laat halen. Het gaat er meer om dat sommige dingen (bv de twee trisomien naast Down) vrijwel niet met het leven verenigbaar zijn. Het staat iedereen vrij om daar geen conclusies aan te verbinden, maar veel mensen die ‘een handicap’ best geaccepteerd zouden hebben, zien het niet zitten om een hele zwangerschap uit te dragen van een kindje dat ofwel in de buik ofwel meteen erna overlijdt. Nogmaals, wie dat wel wil, moet dat vooral zelf weten, maar het is wel wat meer dan een simpele ‘als niet alles 100% ok is, laat ik het gewoon weghalen’.

Gelukkig is de kans daar op klein, maar dat was voor mij wel een belangrijke reden om het wel te doen. En hetzelfde geldt voor de echo’s. Er zijn heel veel dingen die ze niet kunnen zien, en dingen waar je niks aan kan doen. Maar er zijn ook dingen waarbij bv in het ziekenhuis bevallen ipv thuis of met een keizersnede ipv vaginaal het verschil kan maken tussen een normaal leven en een ernstige handicap. Dat zijn toch wel dingen die in mijn ogen belangrijk zijn om te weten.
Oh ik zie het ook niet als een simpele ‘als niet alles 100% ok is, laat ik het gewoon weghalen’.
Maar zoek voor mezelf naar argumenten om wel of geen prenatale test te laten doen..
Het wachten gaat hier ook weer niet van harte.. Malende gedachten en elk pijntje en eetbui lijkt een teken te zijn 😉
Maar week 1 zit erop!
De vorige ronde werd ik dag 26 ongesteld, als dat nu niet het geval is...🙏denk ik dat ik over exact een week ga testen. Andere wachtbankjes gaan jullie ook die zaterdag testen?
Truelove, mijn cyclus is ietsje langer, 29 dagen ongeveer. NOD is volgende week zondag. Ik denk dat ik gewoon menstruatie afwacht. Ik kom vrijdag terug van vakantie. Ik heb wel een gewone test thuis liggen maar niet een vroege test namelijk.
Nou daar ben ik ook maar weer eens.
Allereerst succes aan alle wachters, dat het maar een vruchtbare maand mag zijn.

Hier zit mijn maand pauze er bijna op. Menstruatie kan elk moment komen. Ondertussen niet echt tot rust gekomen, ik kreeg namelijk geen contact met de donorbank voor het matchen van een andere donor. Ze zou ivm vakantie 6 weken afwezig zijn maar in week 8 kreeg ik nog geen reactie.
Ik heb uiteindelijk naar het hoofdnummer van het ziekenhuis gebeld. Intern werd ik doorgeschakeld en kreeg ik iemand aan de lijn van het labatorium. Bleek dat de enige vrouw van de donorbank ziek was en steeds maar een uurtje aanwezig is. Lang verhaal maar uiteindelijk heeft ze een briefje geschreven dat mijn aanvraag spoed heeft. Zo krijg ik eindelijk een nieuwe! Ik wacht met spanning op de post van dinsdag!
angelaloes schreef:
11-08-2018 15:25
Nou daar ben ik ook maar weer eens.
Allereerst succes aan alle wachters, dat het maar een vruchtbare maand mag zijn.

Hier zit mijn maand pauze er bijna op. Menstruatie kan elk moment komen. Ondertussen niet echt tot rust gekomen, ik kreeg namelijk geen contact met de donorbank voor het matchen van een andere donor. Ze zou ivm vakantie 6 weken afwezig zijn maar in week 8 kreeg ik nog geen reactie.
Ik heb uiteindelijk naar het hoofdnummer van het ziekenhuis gebeld. Intern werd ik doorgeschakeld en kreeg ik iemand aan de lijn van het labatorium. Bleek dat de enige vrouw van de donorbank ziek was en steeds maar een uurtje aanwezig is. Lang verhaal maar uiteindelijk heeft ze een briefje geschreven dat mijn aanvraag spoed heeft. Zo krijg ik eindelijk een nieuwe! Ik wacht met spanning op de post van dinsdag!
Spannend! Ik duim voor je dat deze donorzwemmers weten hoe het moet!
Pfff week 1 achter de rug dames! Ik voel van alles, meer dan de vorige pogingen en ongeveer zoals toen ik zwanger was, dus hopelijk betekent dat wat🤞
Ik denk dat ik woensdag of donderdag ga testen, zou vrijdag of zaterdag ongesteld moeten worden

Maris wat ontzettend fijn dat je het hartje hebt gezien! Ik zou zelf wel de nipt laten doen, maar doe waar jij je goed bij voelt

Succes allemaal, fijne vakantie voor wie gaat en voor wie pauze heeft: ik hoop dat je wat kunt ontspannen
Fijn je weer te 'zien' Angelaloes. Ik duim dat de donorswitch snel geregeld is. Ik snap dat het vakantietijd is, en als iemand ziek is dat je er niks aan kan doen, maar dit zijn nou niet zaken waar het niet erg is als het even wordt uitgesteld Niet bv een paar gordijnen die dan een maandje later komen en je dus even iets langer zonder gordijnen moet aanmodderen, zeg maar.

Wensmama en Truelove, hier ook hoor! Hier voel ik ook wel wat. Heb sinds gisteren behoorlijk zere borsten, en normaal heb ik dat wel een beetje, maar pas veel later in de cyclus. De vriendin van mijn broer (die weten ervan) vroeg gisteren, zeg hoe gaat het? Ze had namelijk gelijk gezegd tegen broer toen ze me zag dat er iets was in mijn gezicht. Maar dat zou wel heel frappant zijn hoor Wishful thinking ;-)

Bankzitters, we duimen. Is er inmiddels iemand aangeschoven in de tussentijd?
Oh, en voeg beetje weeïg gevoel er maar aan toe. Zo'n heel licht katergevoel, geen idee of dat ingebeeld is of een gevolg van te zwaar gebarbecued ofzo...
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit berichtje hier op zijn plaats is, dus mocht hij verwijderd moeten worden hoor ik het graag!

Ik ben de laatste maanden veel bezig met nadenken over een kindje alleen te krijgen.
Nu kwam ik hier terecht, en zie ik dat jullie al heel veel geschreven hebben met z'n allen, dus de komende weken ga ik eens kijken of ik daar wat van terug kan lezen, daar ongetwijfeld op een deel van mijn vragen allang antwoord gegeven is.

Ik ben nu 25, en zou nog liever gisteren dan morgen een kleintje in mijn armen sluiten. De laatste tien jaar geen relaties gehad, en ik zie dit ook op korte termijn niet gebeuren. Als ik naar mijn dromen krijg, merk ik steeds vaker dat ik een diepe wens heb om kinderen te krijgen, maar nooit een diepe wens gehad om een relatie te hebben.
Ik ben vooral bang voor de reacties vanuit mijn omgeving, iedereen roept dat ik nog jong ben en dat ik nog heel veel tijd heb om tegen 'de ware' aan te lopen. Hierdoor ben ik bang dat mensen (waaronder ook zeer naaste familie) niet positief zullen reageren op mijn wens om nu al te starten met een traject om alleen een kind te krijgen.
Ik vraag mij vooral af of er meerdere vrouwen zijn die deze keuze hebben gemaakt voor hun 30e? en hoe hun omgeving daarop heeft gereageerd?
Welkom Littlethingsmatter.

Lastig als je het idee hebt dat je familie je niet zal steunen. Want dat is wel belangrijk in dit proces.

Niemand van ons kan beslissen of het te jong is of niet. Mensen zullen altijd een mening hebben, positief dan wel negatief, maar uiteindelijk ben jij degene die beslist of het de juiste tijd is.

Je kan je natuurlijk inschrijven op een wachtlijst, en dan ben je zeker nog wel 22 maanden aan het wachten. Dus dat geeft je zelf de tijd om te wennen, en het er met familie en naasten over te hebben. Ook kun je naar bijvoorbeeld bijeenkomsten gaan om eensgezinden te ontmoeten zodat je in ieder geval weet dat je niet de enigste bent zeg maar.

Wees in ieder geval welkom hier om lekker mee te schrijven en te lezen.
Welkom littlethingsmatter! Ik denk dat het heel goed is je eigen gevoel te volgen en te verkennen of en hoe je alleenstaand mama wilt worden!
Succes!

Oww Sciencerocks zou het... 😬
Ik denk het nu voor mezelf weer niet, maar wel soms iets duizelig en pijnlijke borsten.. Ben ook weer veel te veel aan het googelen geweest. Grr dat wachten is echt een drama.

Wensmama81, nu ruim een week op weg! En jij gaat dus bijna testen..hoe spannend! Sterkte!

Angelaloes, balen als er niet begrepen wordt hoe urgent zoiets is. Maar morgen per post een nieuw voorstel? Spannend!
Welkom Littlethingsmatter!

Op zich is er natuurlijk geen leeftijdsgrens, volgens mij waren de jongsten hier iets van 27-28. Wel kan het zijn dat klinieken moeilijker doen (sommige hanteren wel een leeftijdsgrens). En wees voorbereid op vragen daar over. Dat kun je niet eerlijk vinden, maar ze komen toch, dus dan kun je maar beter voorbereid zijn. Het is nou eenmaal ‘logischer’ als je uitlegt dat je een kinderwens hebt, en 37 bent en dus niet eeuwig de tijd hebt. Dat maakt jouw wens niet minder valide, maar ze zullen wel iets beter doorvragen of je er echt goed over nagedacht hebt.

Wat betreft familie etc, tja, daar kunnen wij weinig over zeggen. In mijn geval (37 dus, en altijd gezegd dat ik op zich wel graag kinderen wilde) was bijna niemand echt enorm verbaasd. Reactie van mijn beste vriendinnetje: ja duh, dat had ik al lang bedacht. In jouw geval zal je toch wel regelmatig te horen krijgen: maar je bent toch nog jong genoeg, waarom wacht je niet nog even?
Besef ook dat je mensen soms even de tijd moet geven om aan het idee te wennen. Jij hebt er misschien al maanden over nagedacht, voor bv je ouders komt het wellicht uit de lucht vallen, en die moeten het plaatje in hun hoofd misschien echt even herzien (zowel qua alleen doen als op deze leeftijd ‘al’ moeder worden). Het lijkt me eerlijk om niet te verwachten dat zij binnen een kwartier helemaal gewend zijn, hou daar rekening mee.

En daarnaast natuurlijk nog wat praktische dingen: ben je al klaar met je opleiding, heb je een redelijke basis financieel/qua huis etc? Je hoeft natuurlijk geen bakken met geld te hebben, maar het is wel verstandig om de boel wel aardig op de rit te hebben. Ja, kinderen worden ook groot bij tienermoeders, en mensen met heel weinig geld, maar je maakt het jezelf echt veel makkelijker als je die dingen niet ook nog hoeft te gaan regelen als je ook al in je eentje voor een kind zorgt (of zwanger bent, ik ben al 20 weken ellendig....).

Nogmaals: ik wil je helemaal niet ontmoedigen of zo, maar dit zijn wel vragen die je in het proces ook gesteld gaan worden, dus daar kun je vast over nadenken.
Dit deel niet helemaal gelezen, vooral laatste pagina's weer aan het bij lezen, maar ik kom hier ook weer wat meer meelezen.
Vorig jaar moeder geworden van een geweldige zoon en binnenkort weer starten voor een 2e. Niet via een kliniek, maar met bekende donor, ben benieuwd.

Leuk om weer wat meer mee te lezen en jullie te volgen (ook al ben ik niet echt een meeschrijfster).

Succes en sterkte voor alle wachtenden, en zwangeren gefeliciteerd!
littlethingsmatter schreef:
13-08-2018 11:42
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit berichtje hier op zijn plaats is, dus mocht hij verwijderd moeten worden hoor ik het graag!

Ik ben de laatste maanden veel bezig met nadenken over een kindje alleen te krijgen.
Nu kwam ik hier terecht, en zie ik dat jullie al heel veel geschreven hebben met z'n allen, dus de komende weken ga ik eens kijken of ik daar wat van terug kan lezen, daar ongetwijfeld op een deel van mijn vragen allang antwoord gegeven is.

Ik ben nu 25, en zou nog liever gisteren dan morgen een kleintje in mijn armen sluiten. De laatste tien jaar geen relaties gehad, en ik zie dit ook op korte termijn niet gebeuren. Als ik naar mijn dromen krijg, merk ik steeds vaker dat ik een diepe wens heb om kinderen te krijgen, maar nooit een diepe wens gehad om een relatie te hebben.
Ik ben vooral bang voor de reacties vanuit mijn omgeving, iedereen roept dat ik nog jong ben en dat ik nog heel veel tijd heb om tegen 'de ware' aan te lopen. Hierdoor ben ik bang dat mensen (waaronder ook zeer naaste familie) niet positief zullen reageren op mijn wens om nu al te starten met een traject om alleen een kind te krijgen.
Ik vraag mij vooral af of er meerdere vrouwen zijn die deze keuze hebben gemaakt voor hun 30e? en hoe hun omgeving daarop heeft gereageerd?
Welkom! Ik ben ook 25 en heb al heel lang een hele sterke kinderwens. Sta ook al op de wachtlijst en lees al een tijd mee/ reageer af en toe. Ik krijg ook reacties als dat ik nog alle tijd heb, maar mensen zien ook hoe diep de wens is. Vooral het wennen en het gunnen van een partner merk ik. Ik ben de juiste man ook nog niet tegengekomen en zie dit ook niet op korte termijn gebeuren. Stuur anders even een pb!
@littlethingsmatter Welkom, ik ben op dit moment 28 en 26 toen ik me heb aangemeld bij een kliniek. Echter de wachtlijsten daar waren lang, inmiddels 24 maanden. Dus ik heb bij mijn zorgverzekeraar wachtlijstbemiddeling gevraagd, en zo bij een andere kliniek terecht gekomen waar alles snel is gegaan.
Mijn omgeving stond op zich niet raar te kijken, ik merkte dat met name mijn vader tijd nodig had om er aan te wennen.
Met name door het wel bespreekbaar te blijven maken, en uit te leggen dat het geen opvlieging is, en ik weet dat het niet allemaal rozengeur is lijkt mijn omgeving wel te begrijpen dat een diepe wens is die er al lang zit, en ik ben iemand die nog nooit een relatie heeft gehad en dat ook niet zie gebeuren.
Nu ik in het traject zit heb ik ook mijn vader een paar keer meegenomen naar de kliniek, zodat hij kon zien waar ik heen ging. En momenteel lijkt hij juist trots en hij wil graag mee.

Ben momenteel bezig voor de 2de iui poging. Net vandaag geweest er was een mooi ei zichtbaar 18,5 mm en baarmoeder lijkt er ook klaar voor. Heb pregnyl gehad en nu moet ik morgen weer komen voor de iui. En dan gaat mijn vader ook mee. (mensen die mee gaan, gaan met mij niet mee de behandelkamer in) maar ik vind het wel fijn omdat ik 1,5 uur moet rijden dat er iemand mee is zodat ik wel kan praten naderhand. En tot nu toe genoeg mensen om mij heen die met alle liefde mee willen. En nu fingers crossed dat deze behandeling meer succes heeft!
Iedereen alvast bedankt voor het warme welkom!

@sciencerocks, ik zie mijn familie ook zeker als een belangrijk onderdeel ervan. Ik heb een goede band met mijn ouders en wil dit ook graag zo houden. Ik weet dat je, zeker als alleenstaand moeder, niet zonder sociaal netwerk kunt doen.
Ik wist niet van bijeenkomsten, ga daar eens naar op zoek. Inschrijven kan ik inderdaad zo en zo al doen, alhoewel ik het fijn zou vinden om dat ook binnen de familie te kunnen bespreken. Zo’n inschrijving voelt voor mij als eerste stap.
Ik zal zeker meelezen en zo af en toe eens een berichtje sturen.

@Nausicaa, van die leeftijdsgrens wist ik niet, is goed om mij van bewust te zijn en ik zal bij inschrijving dit van te voren navragen. Ja precies, ik kan mij ook voorstellen dat het voor de buitenwereld makkelijker te accepteren is, of logischer klinkt. Ik ben uiteraard ook gewoon jong. Ik denk inderdaad dat vooral mijn ouders gewoon graag een ‘happy family’ voor zich zien, een traditioneel gezin. Mijn moeder is zelf ook meerdere jaren (niet bewust) alleenstaande moeder geweest, dus ze weet ook wel waar ze over praat.
Qua praktische dingen zit het wel goed, ik ben nu anderhalf jaar gediplomeerd, een goede vaste baan en een eigen plekje. Daarnaast een spaarpot voor allerlei onvoorziene omstandigheden.
Nee totaal geen ontmoediging hoor, ik ben alleen maar blij met alle tips die ik krijg ☺

Ik begrijp dat jij zwanger bent, gefeliciteerd! Vervelend dat je je al zo lang ellendig voelt. Hopelijk voel je je snel een stuk beter.

@Hortensia2006 – succes!

@Beau1993, wat fijn om een leeftijdsgenoot ‘tegen te komen’. Ik ben nog niet zo bekend met het forum, maar ga van de week even kijken hoe ik een pb kan sturen!

@Orkaatje, spannend, succes morgen met je iui!
Dat is inderdaad ook goed om met familie te bespreken, dat het nu inschrijven op een wachtlijst niet betekend dat ik volgend jaar zwanger ben. Als ik zo overal lees reken ik toch op minimaal 2 jaar wachttijd en dan nog de periode om daadwerkelijk zwanger te raken + zwangerschap. Dan is 3-5 jaar wachten zomaar niets, en ben ik inmiddels 30.
Fijn te horen dat jouw vader in positieve zin bijgedraaid is. Ik kan mij voorstellen dat je het fijn vind om iemand mee te nemen, het is toch een ingrijpende gebeurtenis.

Ik blijf ondertussen meelezen en ga mij de komende tijd in de verschillende klinieken verdiepen. Daarna nog maar weer bespreken met familie en ze de tijd geven om te wennen aan het idee.
lieve allemaal,

ik check even in. Ik heb niet bijgelezen maar wil iedereen veel succes wensen.

Hier een rollercoaster van verdriet gehad en rust van het niet met ziekenhuis bezig zijn. 5 miskramen hakt er redelijk in kan ik zeggen.

Inmiddels een hysteroscopie gehad waarbij ze een restantje van een zwangerschap zagen en deze direct verwijderd hebben. Over 2 weken kan ik eindelijk bloedprikken voor o.a. stollingsproblemen (dan is de miskraam alweer 10 weken geleden). En 2 weken later krijg ik alle uitslagen.

Als ik weer ga starten met pogen zal ik mij zeker weer melden.

liefs....
innerpeace schreef:
15-08-2018 07:47
lieve allemaal,

ik check even in. Ik heb niet bijgelezen maar wil iedereen veel succes wensen.

Hier een rollercoaster van verdriet gehad en rust van het niet met ziekenhuis bezig zijn. 5 miskramen hakt er redelijk in kan ik zeggen.

Inmiddels een hysteroscopie gehad waarbij ze een restantje van een zwangerschap zagen en deze direct verwijderd hebben. Over 2 weken kan ik eindelijk bloedprikken voor o.a. stollingsproblemen (dan is de miskraam alweer 10 weken geleden). En 2 weken later krijg ik alle uitslagen.

Als ik weer ga starten met pogen zal ik mij zeker weer melden.

liefs....
Zeker een rollercoaster, hoop dat de rust je goed heeft gedaan en je het verdriet een plekje hebt kunnen geven.
Hoop dat de uitslagen positief zullen zijn!
@hortensia2006
Ik heb je een prive berichtje gestuurd.
Hoe is t met de rest op de wachtbank? Einde komt in zicht....

Hier nog geen idee....niet veel anders dan anders. Alles wat ik voel kan ook duiden op een opkomende menstruatie.
Innerpeace, fijn om je te zien. Wat een rollercoaster voor je, je hebt al heel wat voor je kiezen gekregen zeg. Dikke knuffel.

Hier laatste dagen. Zit in zelfde situatie hoor eeffie, heb al sinds zondag zere borsten maar verder niet. Dacht misselijk te zijn maar waarschijnlijk te zwaar gebbqed. En die zere borsten kan ook voor opkomende menstruatie zijn. Gewoon maar afwachten dus.
Succes Innerpeace, fijn dat je een update hebt gegeven!

Angelaloes, heb jij al een nieuw voorstel binnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven