Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
woensdag 15 augustus 2018 om 18:32
Hier zojuist een negatieve vroege test op dag 23 van meestal 26/27 dagen. Ik dacht écht dat het raak was! Borsten, misselijk, moe, krampjes en een opgeblazen gevoel en het voelde dus net als vorige keer, toen het helaas mis ging. Nu zit ik er even doorheen, ik duim wel voor de rest van de wachtbankers!!

woensdag 15 augustus 2018 om 20:31
Wensmama ik snap hoe het nu voelt maar zo’n vroege test zegt nog niet zoveel toch, het kan ook zijn dat je (bijna) nog geen HCG aanmaakt. De ene vrouw heeft eerder of hoger dan de ander, of een latere innesteling. Ik zou deze poging dus nog niet helemaal afschrijven hoor!
Ikzelf ook de laatste dagen wachten..
wat is dit toch ellendig. Maak mezelf soms helemaal gek. Vandaag beetje duizelig steeds en ook hier pijnlijke borsten, en dat heb ik normaal niet zo.
Sterkte allemaal! Hoop het zo voor ons
Ikzelf ook de laatste dagen wachten..
Sterkte allemaal! Hoop het zo voor ons
donderdag 16 augustus 2018 om 10:00
@innerpeace dikke knuffel. Hopelijk kun je een beetje ontspannen tijdens het wachten. Ik zit ook in een periode van "niets doen" en wacht op een operatie. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en dat moet voor jou nog moeilijker zijn allemaal.
Hoop dat je snel weer mee gaat schrijven, want dat zou een goed teken zijn. Ik gun het iedereen, maar als het jou straks lukt ga ik een taartje eten hoor! Leef zo met je mee. Nogmaals dikke knuffel!
Hoop dat je snel weer mee gaat schrijven, want dat zou een goed teken zijn. Ik gun het iedereen, maar als het jou straks lukt ga ik een taartje eten hoor! Leef zo met je mee. Nogmaals dikke knuffel!
donderdag 16 augustus 2018 om 10:20

vrijdag 17 augustus 2018 om 19:41
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:01
@Wensmama, hier hetzelfde. Net weer een test gedaan en die was negatief. Heb echt menstruatieklachten en het is gewoon wachten tot ie doorbreekt. Echt wel even een domper. Dit is eerste poging IUI geweest, maar 4e poging met 3x ZI erbij geteld. Ik weet dat het nog niet lang is, maar de teleurstelling is er niet minder om.
zaterdag 18 augustus 2018 om 16:52
zondag 19 augustus 2018 om 08:54
zondag 19 augustus 2018 om 09:24
Sterkte Sciencerocks! Ik gisterenmiddag ongesteld geworden en zo’n erge buikpijn dat ik naar bed ben gegaan met paracetamol. Vreemd dat het weer zo erg is na IUI. Later toch even de deur uit gegaan maar had echt last van bijna-huilbuien..
Ik denk er over om met acupunctuur te beginnen, heeft iemand hier ervaring mee?
Zit er nog iemand op het bankje?
Ik denk er over om met acupunctuur te beginnen, heeft iemand hier ervaring mee?
Zit er nog iemand op het bankje?
zondag 19 augustus 2018 om 09:29
Hier momenteel op het wachtbankje. Woensdag iui gehad. Ik merk alleen dat ik de nodige kwaaltjes van de pregnyl heb. Sinds ik die heb gehad moet ik erg vaak plassen, continu lekkere trek en gisteren een opgezette zeer pijnlijke buik en hou elke keer veel vocht vast. Merk wel dat ik iets rustiger ben dan de vorige keer in de wachtweken toen was ik er continu mee bezig ik kan nu wel beter focussen op de dingen eromheen. Maar blijft wel spannend.
Balen voor degene die eraf zijn gevallen doordat alles zo gepland gaat hoop je ook snel zwanger te zijn. En is toch elke keer een klap als het niet zo blijkt te zijn. Meest frustrerend vind ik is dat je er weinig invloed op hebt.
Balen voor degene die eraf zijn gevallen doordat alles zo gepland gaat hoop je ook snel zwanger te zijn. En is toch elke keer een klap als het niet zo blijkt te zijn. Meest frustrerend vind ik is dat je er weinig invloed op hebt.
zondag 19 augustus 2018 om 09:39
Succes Orkaatje. En je hebt gelijkt, door al het plannen zit het zo in je hoofd. Dit is voor mij poging 4 geweest en dat is eigenlijk niks natuurlijk. Dat houd ik maar in mijn achterhoofd. Er zijn genoeg mensen/stellen die veel meer moeite hebben met zwanger worden en waar het veel langer bij duurt.
Maakt het niet minder moeilijk natuurlijk. Sterkte en knuffel voor iedereen, waar je ook zit in het proces.
Maakt het niet minder moeilijk natuurlijk. Sterkte en knuffel voor iedereen, waar je ook zit in het proces.
zondag 19 augustus 2018 om 11:41
Hoi dames, heb even niet actief meegelezen en geschreven maar dat wil ik wel weer gaan doen. Heb jullie best een btje gemist
.
Ik heb alleen de laatste berichten net gelezen en helaas niet wat ik gehoopt had te lezen. Sterkte dames. Is gewoon klote als je eraf valt, de hoeveelste keer het ook is. Maar we zetten door.
@orkaatje we lopen gelijk, ik zit ook weer sinds woensdag. 8e poging. Ik hoop dat het niet nodig is maar mocht het niet lukken dan ga ik voor de volgende stap. Ivf. Ik heb al het e e a leesvoer meegekregen. Ik had eerlijk gezegd gehoopt ( en hoop ik nog wel ) dat het niet nodig is want het lijkt me best heftig. Nouja...eerst maar even deze poging afwachten ..wie weet.
Ik ga nu even teruglezen hoe het verder met iedereen gaat
Sws voor iedereen sterkte succes en dikke knuffel.

Ik heb alleen de laatste berichten net gelezen en helaas niet wat ik gehoopt had te lezen. Sterkte dames. Is gewoon klote als je eraf valt, de hoeveelste keer het ook is. Maar we zetten door.
@orkaatje we lopen gelijk, ik zit ook weer sinds woensdag. 8e poging. Ik hoop dat het niet nodig is maar mocht het niet lukken dan ga ik voor de volgende stap. Ivf. Ik heb al het e e a leesvoer meegekregen. Ik had eerlijk gezegd gehoopt ( en hoop ik nog wel ) dat het niet nodig is want het lijkt me best heftig. Nouja...eerst maar even deze poging afwachten ..wie weet.
Ik ga nu even teruglezen hoe het verder met iedereen gaat
Sws voor iedereen sterkte succes en dikke knuffel.

maandag 20 augustus 2018 om 10:22
Ohhh balen meiden! Wat verdrietig weer!
@Hailie welcome back
@angelaloes he bah wat duurt dat lang.... mn langste was 48 dagen en werd toen helemaal gek drvan
Hier vandaag behandelplan voor de icsi besproken. Ondanks dat ik al wist hoe en wat dmv internet en folders kwam het toch even hard binnen. Weer zo'n stap "extra" en teleurstelling want was ik 4 dagen eerder op afspraak geweest dan had ik gelijk kunnen beginnen. Nu moet ik 4 weken wachten.
En dat w88 ben ik zo klaar mee... maar goed zit niks anders op. De koelkast ligt iig weer vol spuiten dus hopelijk vliegen die weken om......
@Hailie welcome back
@angelaloes he bah wat duurt dat lang.... mn langste was 48 dagen en werd toen helemaal gek drvan
Hier vandaag behandelplan voor de icsi besproken. Ondanks dat ik al wist hoe en wat dmv internet en folders kwam het toch even hard binnen. Weer zo'n stap "extra" en teleurstelling want was ik 4 dagen eerder op afspraak geweest dan had ik gelijk kunnen beginnen. Nu moet ik 4 weken wachten.