Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Hier zojuist een negatieve vroege test op dag 23 van meestal 26/27 dagen. Ik dacht écht dat het raak was! Borsten, misselijk, moe, krampjes en een opgeblazen gevoel en het voelde dus net als vorige keer, toen het helaas mis ging. Nu zit ik er even doorheen, ik duim wel voor de rest van de wachtbankers!!
@wensmama, maar je bent best nog vroeg toch met testen? In principe zou t nog kunnen....
Wensmama ik snap hoe het nu voelt maar zo’n vroege test zegt nog niet zoveel toch, het kan ook zijn dat je (bijna) nog geen HCG aanmaakt. De ene vrouw heeft eerder of hoger dan de ander, of een latere innesteling. Ik zou deze poging dus nog niet helemaal afschrijven hoor!

Ikzelf ook de laatste dagen wachten..😬 wat is dit toch ellendig. Maak mezelf soms helemaal gek. Vandaag beetje duizelig steeds en ook hier pijnlijke borsten, en dat heb ik normaal niet zo.
Sterkte allemaal! Hoop het zo voor ons 😘
@ innerpeace, heel veel sterkte voor jou 😘
Ja dat is zo, misschien van het weekend (als ik me nog zo voel) nog een proberen..
Truelove , hou vol!!!
Sterkte innerpeace! Denk aan je.

Lief dat je t vraagt maris! Mn papieren heb ik dinsdag binnen gekregen en ik ben helemaal blij. De nieuwe donor word per direct gebruikt. Nu wachten op Mn menstruatie die al 3 dagen te laat is.
@innerpeace dikke knuffel. Hopelijk kun je een beetje ontspannen tijdens het wachten. Ik zit ook in een periode van "niets doen" en wacht op een operatie. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en dat moet voor jou nog moeilijker zijn allemaal.
Hoop dat je snel weer mee gaat schrijven, want dat zou een goed teken zijn. Ik gun het iedereen, maar als het jou straks lukt ga ik een taartje eten hoor! Leef zo met je mee. Nogmaals dikke knuffel!
Innerpeace: wat een rollercoaster zeg. Ik wist het natuurlijk wel, maar als je het zo op een rijtje zet, dringt het nog wel even meer door.

Wishmama: ik testte pas op dag 29-30 positief, ook met vroege test. Duim nog even door voor je :-).
wat ontzettend lief hoe jullie allemaal mee leven! dankjewel.

@Lee ik eet dan een taartje mee hoor hahaha.

@nausica ja dan dringt het pas allemaal door. dat heb ik zelf ook
Helaas vandaag ongesteld geworden, dus ook poging 6 is officieel mislukt! 😥

Nu afspraak maken met arts om te bespreken hoe we verder gaan.

Vandaag blijf ik even hangen in de teleurstelling.....en daarna weer door!

Hoe gaat t met de rest?
Balen Eeffie!
Er komen nu meer nod's aan toch?

Ik voel me redelijk prima, wel ontzettend moe. Komende week een week kamp, met vaak korte nachtjes. Eens zien of dat lukt.. En anders duik ik gewoon stiekem een uurtje mn bed in :facepalm:
Net een gewone test gedaan. Nod is zondag maar ik voel me erg pre-menstrual. Super moe, geïrriteerd, blah. Test (geen speciale vroege) is wit dus ik reken er op dat ik dit weekend gewoon ongesteld ga worden.
Eeffie, dikke knuffel trpuwens
@eeffie, wat balen zeg! Sterkte 😘

@science het kan nog..
hier hetzelfde nog geen menstruatie maar ook geen positieve test
Alle symptomen kunnen ook beide kanten op..
Sterkte ook voor jou deze laatste dagen.. en wensmama hoe gaat het met jou?
Eefie hoe kut! Ik heb vanochtend een nieuwe zwangerschapstest gedaan en die was ook negatief. Ik heb echt moeite om het tw geloven maar her lijkt er verdacht veel op..
@Wensmama, hier hetzelfde. Net weer een test gedaan en die was negatief. Heb echt menstruatieklachten en het is gewoon wachten tot ie doorbreekt. Echt wel even een domper. Dit is eerste poging IUI geweest, maar 4e poging met 3x ZI erbij geteld. Ik weet dat het nog niet lang is, maar de teleurstelling is er niet minder om.
Hier ook negatieve spierwitte test, buikkramp, verdrietig en sjachereinig.
‘Pas’ IUI 2 maar toch weer zo teleurgesteld. Ik geef toe aan Mn chocolade drang, neem een extra koffie en dan maar weer op naar poging 3..
Jemig jongens wat ontzettend balen! En we weten allemaal dat 4, 5 of 6 pogingen nog ruim onder het gemiddelde is, maar met alles waar we op moeten wachten voordat we überhaupt kunnen starten zitten we vaak toch al een of twee jaar in de startblokken en dan wil je ook dat het snel gebeurt!
Nou, van de bank af geknetterd hoor, mega ongesteld met alles er op en eraan. Voel me echt even zwaar shit. Begin van de week dacht ik dat het echt misschien wel zo was. Pffff, even flink balen dus. Maar goed, morgen bellen naar zieke huis voor volgende poging.
Sterkte Sciencerocks! Ik gisterenmiddag ongesteld geworden en zo’n erge buikpijn dat ik naar bed ben gegaan met paracetamol. Vreemd dat het weer zo erg is na IUI. Later toch even de deur uit gegaan maar had echt last van bijna-huilbuien..
Ik denk er over om met acupunctuur te beginnen, heeft iemand hier ervaring mee?
Zit er nog iemand op het bankje?
Hier momenteel op het wachtbankje. Woensdag iui gehad. Ik merk alleen dat ik de nodige kwaaltjes van de pregnyl heb. Sinds ik die heb gehad moet ik erg vaak plassen, continu lekkere trek en gisteren een opgezette zeer pijnlijke buik en hou elke keer veel vocht vast. Merk wel dat ik iets rustiger ben dan de vorige keer in de wachtweken toen was ik er continu mee bezig ik kan nu wel beter focussen op de dingen eromheen. Maar blijft wel spannend.

Balen voor degene die eraf zijn gevallen doordat alles zo gepland gaat hoop je ook snel zwanger te zijn. En is toch elke keer een klap als het niet zo blijkt te zijn. Meest frustrerend vind ik is dat je er weinig invloed op hebt.
Succes Orkaatje. En je hebt gelijkt, door al het plannen zit het zo in je hoofd. Dit is voor mij poging 4 geweest en dat is eigenlijk niks natuurlijk. Dat houd ik maar in mijn achterhoofd. Er zijn genoeg mensen/stellen die veel meer moeite hebben met zwanger worden en waar het veel langer bij duurt.
Maakt het niet minder moeilijk natuurlijk. Sterkte en knuffel voor iedereen, waar je ook zit in het proces.
Hoi dames, heb even niet actief meegelezen en geschreven maar dat wil ik wel weer gaan doen. Heb jullie best een btje gemist :).
Ik heb alleen de laatste berichten net gelezen en helaas niet wat ik gehoopt had te lezen. Sterkte dames. Is gewoon klote als je eraf valt, de hoeveelste keer het ook is. Maar we zetten door.
@orkaatje we lopen gelijk, ik zit ook weer sinds woensdag. 8e poging. Ik hoop dat het niet nodig is maar mocht het niet lukken dan ga ik voor de volgende stap. Ivf. Ik heb al het e e a leesvoer meegekregen. Ik had eerlijk gezegd gehoopt ( en hoop ik nog wel ) dat het niet nodig is want het lijkt me best heftig. Nouja...eerst maar even deze poging afwachten ..wie weet.
Ik ga nu even teruglezen hoe het verder met iedereen gaat
Sws voor iedereen sterkte succes en dikke knuffel.
Ik had gehoopt al richting wachtbankje te gaan maar Mn lijf heeft er geen zin in. Nog geen menstruatie te bekennen.
Zit nu op cyclusdag 37. Word dr nu wel beetje gek van.
Ohhh balen meiden! Wat verdrietig weer!
@Hailie welcome back
@angelaloes he bah wat duurt dat lang.... mn langste was 48 dagen en werd toen helemaal gek drvan

Hier vandaag behandelplan voor de icsi besproken. Ondanks dat ik al wist hoe en wat dmv internet en folders kwam het toch even hard binnen. Weer zo'n stap "extra" en teleurstelling want was ik 4 dagen eerder op afspraak geweest dan had ik gelijk kunnen beginnen. Nu moet ik 4 weken wachten. :-| En dat w88 ben ik zo klaar mee... maar goed zit niks anders op. De koelkast ligt iig weer vol spuiten dus hopelijk vliegen die weken om......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven