Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nora, hij heeft 2 kinderen en zou het niet zien zitten om dat samen te voegen, ter bescherming van zijn kinderen. Dat is even kort door de bocht, maar ik denk dat hij een soort ideaalsituatie voor zich ziet waar hij iemand ontmoet die geen kinderen heeft want dat is toch makkelijker, en de zij op den duur bij hem intrekt, want daar is wel de plek voor, maar dan zou er minimale verandering voor zijn kinderen zijn.
Hijzelf ziet het ook niet zitten 10 jaar terug in de tijd te gaan, met een baby erbij in de relatie, al dan niet van hem.
Beetje summier gebracht natuurlijk, maar dat is de grote lijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Science (met natuurlijk nog een kleine hoop dat er toch nog ruimte is). Maar als hij het echt niet zit zitten, dan is dat zo. Ik kan me ook wel een beetje voorstellen dat als iemand echt klaar is qua kinderen, dat dan een baby echt een te groot punt is in een serieuze relatie. Ook al is hij/zij formeel niet van hem, als je doel is om samen iets serieus op te bouwen, ontkom je natuurlijk toch niet aan een hoop verantwoordelijkheid. Klote voor jou, maar beter nu duidelijkheid dan over twee jaar.
Alle reacties Link kopieren
Aha, okee. Ja ik snap dat hij zo weinig mogelijk verandering voor zn kinderen en zichzelf wenst. Jammer dat dat niet compatibel lijkt met jouw wensen, hopelijk brengt goed praten toch een opening voor jullie samen. Sterkte!




Ik heb de termijnecho inmiddels achter de rug, en ik was alweer heel nerveus, maar gelukkig is alles in orde. Toen ik dat kleine wurmpje zag bewegen vond ik het zo vertederend 😍! Nou ja, blij en opgelucht nu dus.
Alle reacties Link kopieren
Nora_reCaptcha schreef:
14-11-2018 19:10
Aha, okee. Ja ik snap dat hij zo weinig mogelijk verandering voor zn kinderen en zichzelf wenst. Jammer dat dat niet compatibel lijkt met jouw wensen, hopelijk brengt goed praten toch een opening voor jullie samen. Sterkte!




Ik heb de termijnecho inmiddels achter de rug, en ik was alweer heel nerveus, maar gelukkig is alles in orde. Toen ik dat kleine wurmpje zag bewegen vond ik het zo vertederend 😍! Nou ja, blij en opgelucht nu dus.
Wat leuk Nora! Ik kan me voorstellen dat je in het begin een enorme slag om de arm hield, maar heb je er nu al wel vertrouwen in? Goede termijnecho is wel weer een hele mooie stap!
Alle reacties Link kopieren
Wat super Nora!
Science wat een lastige situatie joh! Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen, maar zo niet hoop ik dat je voor jezelf kiest. Zoals hierboven al gezegd werd: de kans bestaat dat je het je partner kwalijk gaat nemen en dan heb je je droom opgegeven. Heel zwart-wit gesteld natuurlijk, maar dit is wat ik ervan denk. Ik bedoel het goed :)
Alle reacties Link kopieren
@science, wat ingewikkeld! En je kan helaas nooit zeker weten wat de juiste keus is, want je kan niet in de toekomst kijken. Ik zie het altijd zo dat iedereen een pad bewandeld. Soms kom je elkaar tegen en loop je samen verder als het klikt. Soms zeg je elkaar meteen gedag, soms na een paar kilometer en soms pas aan het eind van het pad. Als jullie niet over hetzelfde pad willen/kunnen lopen, dan scheiden de wegen. Of jij moet beslissen mee over zijn pad te lopen.

Voor mezelf heb ik altijd gedacht; er zit een houdbaarheidsdatum op mijn eierstokken, maar niet oo het krijgen van een relatie. Dus dat kan altijd nog. Ik ben dan ook geen BAM, ik ben niet bewust alleenstaand. Ik ben wel bewust moeder op dit moment.

Heel veel succes, sterkte en wijsheid!

En voor jou en alle andere sterke dames hier, even een positiviteitsdansje :cheer2: .
Hou vol kanjers!
Alle reacties Link kopieren
Pat36 schreef:
14-11-2018 22:38
@science, wat ingewikkeld! En je kan helaas nooit zeker weten wat de juiste keus is, want je kan niet in de toekomst kijken. Ik zie het altijd zo dat iedereen een pad bewandeld. Soms kom je elkaar tegen en loop je samen verder als het klikt. Soms zeg je elkaar meteen gedag, soms na een paar kilometer en soms pas aan het eind van het pad. Als jullie niet over hetzelfde pad willen/kunnen lopen, dan scheiden de wegen. Of jij moet beslissen mee over zijn pad te lopen.

Voor mezelf heb ik altijd gedacht; er zit een houdbaarheidsdatum op mijn eierstokken, maar niet oo het krijgen van een relatie. Dus dat kan altijd nog. Ik ben dan ook geen BAM, ik ben niet bewust alleenstaand. Ik ben wel bewust moeder op dit moment.

Heel veel succes, sterkte en wijsheid!

En voor jou en alle andere sterke dames hier, even een positiviteitsdansje :cheer2: .
Hou vol kanjers!
Dat antwoord ik ook altijd: ik ben niet zozeer een bewust alleenstaande moeder, meer een bewuste (aanstaande voor nu) moeder en alleenstaand.
Maar ik snap best dat het lastig is als je gevoelens voor iemand hebt, en geen zekere garantie dat je zonder hem wel een kind krijgt. Als we toch heel af en toe een glazen bol zouden kunnen lenen....
Alle reacties Link kopieren
Science; wat een ingewikkelde situatie, kan me voorstellen dat je hoofd overuren maakt. Ene kant het geluk en het fijne gevoel van je nieuwe relatie maar aan de andere kant ook die grote wens die je niet kunt/wilt opgeven.

Nora; Wat fijn dat de termijnecho goed is! Hele opluchting lijkt me. Lukt t ook om er nu van te genieten?

Even ook een vraag voor iedereen; De premies voor de zorgverzekering zijn bekend, ik ga ergens volgend jaar starten met t traject en ik vroeg me af. Moet ik me daar nog aanvullend voor verzekeren of zit dat allemaal in de basisverzekering? Kraamzorg en verloskundige hulp etc kan wel vanuit de basis zie ik, maar zoals de consulten bij de fertiliteitsarts etc kan ik niet goed vinden. Ik dacht misschien weet iemand hier hoe dat precies zit?
Alle reacties Link kopieren
Nora-Recaptcha, wat fijn voor je! Een hele opluchting en zo'n mooi moment om je kleintje te zien bewegen. Geniet ervan!

Dank jullie voor jullie lieve woorden. Ik ben wee zeker van mijn zaak, en hoop dat hij er open voor staat om mee te gaan in mijn wens, al dan niet aan de zijlijn.

Ben nu ongesteld, maar ben 3 dagen eerder ongesteld geworden, alhoewel heel weinig, en pas nu goed oorgebroken. Dus het zou kunnen zijn dat ovulatie volgende week maandag is, maar ook later. En dan zit ik weer met bestellen van semen, stikstoftank of droogijs, en die drama. Dus deze cyclus is een beetje raar denk ik. Eerst even overleggen met vriend en mijn plannen en mening bespreken, en dan volgende cyclus weer een poging. Wel testen om te kijken wanneer ik ovulatie heb zodat ik weer vat krijg op verloop.

Nora15, goeie vraag, ga ik me ook even in verdiepen. En spannend, voor je het weet kun je beginnen!! Leuk.
Alle reacties Link kopieren
Pfffff, paniek voor nu even over :-) Gisteren toch maar gepraat, en de doemscenario's die ik inmijn hoofd had waren toch wat overtrokken. Hij is eerlijk en zegt dat hij gewoon niet weet hoe het gaat verlopen, maar het is niet nu al een gedane zaak. Net als in elk begin van een relatie kun je niet voorspellen hoe het gaat en of het blijvend is, en dit brengt wel een extra dimensie en wat extra zorgen, maar we kijken wat de toekomst brengt. Komt er een baby, dan kijken we hoe we dan in de situatie staan en hoe ons gevoel erbij is.

Ik wilde deze cyclus overslaan en de volgende doen, maar dat is echt midden in de kerstdagen, dus ik denk dat ik toch deze gewoon meepik. Vanmiddag bellen voor follikelecho en semen bestellen.

Wat een rollercoaster.....
Sciencerocks schreef:
16-11-2018 07:16
Pfffff, paniek voor nu even over :-) Gisteren toch maar gepraat, en de doemscenario's die ik inmijn hoofd had waren toch wat overtrokken. Hij is eerlijk en zegt dat hij gewoon niet weet hoe het gaat verlopen, maar het is niet nu al een gedane zaak. Net als in elk begin van een relatie kun je niet voorspellen hoe het gaat en of het blijvend is, en dit brengt wel een extra dimensie en wat extra zorgen, maar we kijken wat de toekomst brengt. Komt er een baby, dan kijken we hoe we dan in de situatie staan en hoe ons gevoel erbij is.

Ik wilde deze cyclus overslaan en de volgende doen, maar dat is echt midden in de kerstdagen, dus ik denk dat ik toch deze gewoon meepik. Vanmiddag bellen voor follikelecho en semen bestellen.

Wat een rollercoaster.....
Dat is dan toch best positief!! Succes en ga er weer voor!

Hoe is het met de bankzitters?
Science, goed nieuws! Ook slimmer want vele hebben wintersluiting hoorde ik.... (weekje tussen kers en oud en nieuw)

Nora, ohhhh wat een fijn nieuws!!!!

Nora15 volgens mij is dat basis, kijk even bij de kliniek?ziekenhuis op de site of bel ze even dan heb je meer zekerheid. weet wel dat de 'onderhandelingen" nog niet klaar zijn. Niet elke verzekering werkt met elke kliniek nml....

Hoe is het met de bankzitters ja?????
Alle reacties Link kopieren
Science, dat valt gelukkkig mee dan! Fijn. Succes komende ronde!

En idd wie zit er nog en hoe gaat het met jullie?

Dank voor de positieve reacties op mijn echo, ja het vertrouwen komt er langzaamaan wel, maar de angst zit onder een dun laagje positiviteit. Toen ik het zo zag bewegen en draaien werd het wel heel echt. Ik voel nog geen bewegingen dus om dat te zien was heel bijzonder.
Volgende week bespreken of ik tussen nu en de 20-weken echo nog eens kan spieken, want anders duurt het wel heel lang vind ik. Nu namelijk bijna 11 weken zwanger.

Nausicaa, wanneer ga jij met verlof? En is je huis er al bijna klaar voor?
Alle reacties Link kopieren
Science: dat is in ieder geval positiever dan gedacht, mooi!

Globe: ik weet dat sommige klinieken idd een sluiting hebben met kerst (niet allemaal overigens). Maar ik had deze week voorlichtingsavond van de verloskundige voor de bevalling. Vraagt een van de aanwezige mannen heel serieus: maar wat moeten we doen als het met kerst gebeurd? Want dan is het ziekenhuis natuurlijk dicht.... We hebben echt best wat moeite moeten doen om hem ervan te overtuigen dat ook met kerst een ziekenhuis, en zeker de verloskunde etc gewoon open zijn :lol: .

Nora: ik ben sinds deze week met verlof, ik mocht niet meer werken (36 weken). Lichamelijk is dat wel goed, slaap slecht etc, maar geestelijk vind ik ineens thuis op de bank zitten wel lastig. Ik hoop dat het went, want het kan dus nog bijna 6 weken duren.... Ik had echt nog steeds heel weinig, maar heb wel veel geshopt afgelopen week (dat was dan wel weer handig), dus nu alles zo’n beetje in huis, bedje en commode staan, Maxicosi is er (mag ik haar tenminste ook mee naar huis nemen uit het ziekenhuis). Dus het lijkt steeds echter, haha. Wel opvallend hoeveel karton zo’n baby oplevert trouwens, echt alles zit in een doos in een doos in een doosje.
Wat fijn Nausicaa..... spannend zeg!

Weet idd dat niet alles dicht is.. gelukkig valt het bij mij niet lastig dus dat is wel een opluchting... nog een cyclus w88 zou ik minder vinden ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede berichten.
Fijn Science, dat jullie er op deze manier instaan.
Nora, wat heerlijk zeg, kan me je angst ook wel voorstellen. Maar heel bijzonder dat je het het zo ziet bewegen 😍.
Nausicaa, wat lekker dat je zo hebt kunnen shoppen. Fijn zeg.
Voor iedereen veel succes weer, in welke fase dan ook !!!
Hailie, nog aan t w88 of is het feest dr spuiten weer begonnen ;)
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik dacht een heel lang bericht geplaatst te hebben.. is het verdwenen.?!

Science, fijn dat er nog mogelijkheden zijn om toch met deze man iets op te bouwen. Knap ook hoor van je, dat je de behandelingen weer oppakt en voor jezelf durft te kiezen.

Nausica, hopelijk vind je wat bezigheden en kan je genieten van de rust. Heerlijk geen werkstress! Sterkte voor de laatste weken!

Nora_recaptcha, hopelijk kan je steeds meer genieten van je zwangerschap !

Ik morgen weer 1e follikel meting, en woensdag/donderdag IUI-5
Alle reacties Link kopieren
Over de verzekeringen: volgens mij valt alles onder basisverzekering behalve de eigenbijdrage voor kraamzorg en ziekenhuis bevalling en extra kraamzorg kan je bijverzekeren.
Dit is een handig stukje:
https://www.24baby.nl/geboorte/de-beval ... bevalling/
Alle reacties Link kopieren
Truelove79 schreef:
16-11-2018 19:27
Over de verzekeringen: volgens mij valt alles onder basisverzekering behalve de eigenbijdrage voor kraamzorg en ziekenhuis bevalling en extra kraamzorg kan je bijverzekeren.
Dit is een handig stukje:
https://www.24baby.nl/geboorte/de-beval ... bevalling/
Klopt! Wel even uitrekenen of dat zinnig is, in mijn geval zou ik heel veel meer moeten betalen (want duurste pakket nodig), om max 240 euro terug te krijgen. Dat kun je dan dus beter zelf betalen. Alle verloskundige zorg zit in de basisverzekering, zelfs zonder eigen risico. Met uitzondering van bloedtesten (gaan van eigen risico) en nipt/combinatietest (moet je altijd zelf betalen).
De behandelingen hangt van de kliniek af. Ik kreeg alles vergoed, kostte alleen wel drie jaar eigen risico (jaar 1 intake gesprekken, jaar 2 start behandeling, jaar 3 eerste controles). Het semen moet je altijd zelf betalen, ofwel omdat je het zelf via Cryos etc besteld, ofwel via de eigen bank. Volgens mij is er geen enkele verzekering die dit dekt.
Alle reacties Link kopieren
Globe, haha feest der spuiten gaat als het goed is bijna beginnen. Raar hoe ik nu juist zit te w88 op mijn ongesteldheid en dat ik nu juist niet kan w88 tot het zover is 😉. Een deze dagen is het zover.
Jij bent ook nog steeds aan het wachten toch?
True, spannend weer! Succes alvast.
Alle reacties Link kopieren
Truelove & Nausica; bedankt voor jullie reacties. Ik ga die link even bekijken. Maar goed kijken of ik een aanvullende verzekering nodig vind ten opzichte van wat het me gaat kosten.
Hailie schreef:
16-11-2018 19:50
Globe, haha feest der spuiten gaat als het goed is bijna beginnen. Raar hoe ik nu juist zit te w88 op mijn ongesteldheid en dat ik nu juist niet kan w88 tot het zover is 😉. Een deze dagen is het zover.
Jij bent ook nog steeds aan het wachten toch?
True, spannend weer! Succes alvast.
Jaaaa ik ben nog aan t w88... idd nu kan ik niet op mn cyclus ;) denk nog een kleine 2 weken. Gisteren eisprong gehad dus t schiet weer op... Betekent wel alle feestdagen extra braaf zijn ;)


Nora15, check ook op samenwerking he... wat ik al eerder beschreef...
@ Nora_re, wat fijn zeg dat de termijnecho er goed uit zag! Snap dat t lastig is om vol vertrouwen te hebben. Maar elke positieve stap is er 1! Hoop dat de extra echo ingepland kan worden!

@Nausicaa, jeetje gaat alweer snel (dat is voor jou misschien anders 😉). Leuk hoor alles kopen en klaar maken. Nog even geduld en het is zover!

@Science, fijn dat jullie er voor nu zo in staan toch samen. Je weet toch nooit wat de toekomst gaat brengen. En goed hoor dat je weer meteen verder gaat. Hopen op een positieve ronde!!

@Hailie en Globe, succes allebei met de volgende ronde en alles wat daarbij komt kijken. Spannend weer hoor!!

@Truelove, jij ook heel veel Suc6 met ronde 5!!

Hier nog op de bank.....aanstaande donderdag is mijn nod. Afgelopen twee dagen af en toe wat steekjes en gerommel, maar nu eigenlijk helemaal niets meer. Dus heb echt geen idee. Ik ga van overtuigd zijn dat t gelukt is naar, het zal toch wel weer niet gelukt zijn. Iets met die emotionele achtbaan. Heb t er ff moeilijk mee deze keer.
Alle reacties Link kopieren
@Globe; ja dat is ook belangrijk maar het 'voordeel' is dat er hier in de omgeving maar weinig ziekenhuizen zijn dus de meeste verzekeraars sluiten daar wel contracten mee af (in ieder geval de grotere).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven