Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@sciencerocks wat een geplan allemaal zeg. Ik snap wel dat je er zo min mogelijk ouders ermee lastig wilt vallen, maar wel lief dat ze dat doen. Ik duim op een succesvolle ronde voor je!
Zondag IUI gehad, zaterdag Ovitrelle gespoten (moest eigenlijk vrijdag, maarja mijn bloed zei dat ik niet kon wachten), gister Pregnyl 1 van 4.
Ik had vanaf zaterdag zoooo'n last weer van mijn linker eierstok. Dat is vandaag pas een stuk minder, maar nog wel aanwezig. Vraag me af of dat wel ok is. Heb het wel vaker en 1 keer bleef het aanhouden na een IUI en eindigde in een operatie aan een cyste. Vertrouwen houden is niet makkelijk. Het wachten zelf valt mee, maar hoop houden vind ik niet zo makkelijk merk ik.
@Lee wat vervelend zeg. Kan het niet van de ovitrelle zijn? Ik ken dat eerlijk gezegd niet? Alleen Pregnyl, gonal f en nog een eisprongremmer waar ik de naam niet meer van weet. Ik had ook ontzettend last van mijn eierstok hiervan. Tot een paar dagen geleden zelfs.
@innerpeace oh dus ik hoef me niet gelijk zorgen te maken dus. Dank je wel. Ja ik krijg clomid, daarna Ovitrelle (die zorgt ervoor dat mijn ei wel moet springen) en daarna 4 x spuiten met Pregnyl. Het hele pretpakket :hyper: Tijd gaat ineens tergend langzaam sinds zondag.. Maar verder best relaxed vergeleken met andere keren. Hoe is het met jou, kun je de spanning nog een beetje aan tot de echo?
@Lee ja die wachtweken zijn verschrikkelijk hoe langzaam die gaan.

Hier gaat het sinds gisteren wel ok. Maak mij nu even niet zo druk en kan het redelijk handelen. Kan morgen weer anders zijn hoor haha. Nu 5 dagen en dan weten we meer....
Hoi allemaal,
Even een korte update van mij.
Vorige week woensdagavond zette ik de eerste spuit voor mijn eerste ivf/icsi traject. Die nacht voelde ik zoveel verdriet en spanning..
De volgende morgen voelde ik uit het diepste van mijn wezen dat ik rust nodig heb, dat ik zo geen zwangerschap kan ontvangen.. Een super moeilijk besluit, maar ik heb de ivf dus stop gezet.
Ik wil nu eerst even heel erg van mezelf houden en verwerken wat er allemaal is gebeurd de afgelopen jaren.
En vooral ontspannen. Dat lukt aardig goed, wonderwel! Ik ga ook nog 2 weekendjes weg, dat helpt.
Hopelijk voel ik me over 3 weken ontspannen genoeg om de draad weer op te pakken.

Ik wens iedereen kracht en liefde, het is niet niks wat we meemaken en moeten doorstaan.

Liefs
@ella82 wat knap dat je de behandeling stop hebt gezet. Luister goed naar je eigen gevoel. Goed dat je dat volgt. Neem je tijd en laat alles er even uit.
Hi Ella,

een dapper besluit om even de behandeling tijdelijk stop te zetten, maar ook goed. Ik hop dat je lekker kan genieten van je weekendjes weg en dat het weer ruimte in je hoofd geeft.

Ik ben aan het rekenen wanneer ik het beste de rietjes kan laten bezorgen. Vorige keer bestelde ik op maandag en waren ze er op dinsdag. Ik zou op zaterdag of zondag ovuleren, dus wil ik vrijdag de bestelling krijgen. Misschien toch maar gewoon droog ijs voor 5 dagen, dan hoef ik de tank niet terug te sturen. Donderdag 7 bestellen, vrijdag 9 aankomen, en dan hopen dat het geen 30 graden is zodat er genoeg ijs is om tot maandag uit te houden als het nodig is.

Hoe zorgen jullie voor afleiding in de wachttijden? Ik merk dat het mij behoorlijk bezighoudt. Ook als ik plannen maak met mensen ben ik onbewust hiermee bezig, of het allemaal uitkomt enzo. Pfff vermoeiend ;-)
Hallo meiden,

Innerpeace, wanneer heb je je echo? En hoe voel je je?

Ella, ik kan me voorstellen dat je de overstap naar IVF moeilijk vind, en dat er ook een soort rouwen bij hoort over het niet lukken tot nu toe. Mooi dat je aanvoelt dat je daarvoor de tijd nodig hebt, en dat je die ook neemt. Ik wens je een ontspannend tijd de komende weken/maanden. :hug:

Sciencerocks, een heel gereken voor jou, ik hoop dat je eisprong in het verwachte weekend valt, want het is toch een beetje onvoorspelbaar.

Dat merk ik nu zelf weer: Ik dacht zaterdag al een donkerder streepje te zien op Ovu-test, maar nog niet positief, sindsdien geen duidelijke toename in LH, vandaag pas om 20 uur getest en ook niet positief....dus of ik heb 'm gemist, of hij valt weer laat zoals in mijn vorige cyclus, zit nu op dag 16. Geduld is een schone zaak enzo maar wel irritant want je houdt er in je achterhoofd rekening mee qua werk en opvang van mijn dochter. Nou, we zullen zien.

Angela, hoe is het met jou meisje? Voel je je weer wat beter? Hoop het :hug:

Lee, succes op het bankje!

Orkaatje, mooi dat je kan beginnen! Inderdaad wel opvallend hoe dat gaat bij NijGeertgen, ik vond toentertijd (2013/2014) dat ze teveel op de rand van het morele opereerden (zogenaamde faire wederkerigheid etc.)
Hailey, Eeffie? Al op het bankje geklommen?
Afbeelding
Sciencerocks schreef:
31-05-2018 17:30
Hi Ella,

een dapper besluit om even de behandeling tijdelijk stop te zetten, maar ook goed. Ik hop dat je lekker kan genieten van je weekendjes weg en dat het weer ruimte in je hoofd geeft.

Ik ben aan het rekenen wanneer ik het beste de rietjes kan laten bezorgen. Vorige keer bestelde ik op maandag en waren ze er op dinsdag. Ik zou op zaterdag of zondag ovuleren, dus wil ik vrijdag de bestelling krijgen. Misschien toch maar gewoon droog ijs voor 5 dagen, dan hoef ik de tank niet terug te sturen. Donderdag 7 bestellen, vrijdag 9 aankomen, en dan hopen dat het geen 30 graden is zodat er genoeg ijs is om tot maandag uit te houden als het nodig is.

Hoe zorgen jullie voor afleiding in de wachttijden? Ik merk dat het mij behoorlijk bezighoudt. Ook als ik plannen maak met mensen ben ik onbewust hiermee bezig, of het allemaal uitkomt enzo. Pfff vermoeiend ;-)
Wij zetten de (piepschuimen) bakken droogijs op mijn werk gewoon in de vriezer, dan blijven ze langer goed. Je kunt waarschijnlijk niet de hele tank in de vriezer stoppen, maar wellicht wel een kleiner vriesdoosje oid? Liever niet natuurlijk, maar mocht je ovulatie echt later zijn dan gepland? De rietjes zelf kunnen niet gewoon direct in een vriezer, dat is niet koud genoeg. Maar als manier om je droogijs langer te bewaren.

Maar goed, voor mij is zowel droogijs als stikstof gewoon te regelen, dus ik heb makkelijk praten.

Qua plannen heb ik het heel snel losgelaten. Ik had mezelf echt ingeprent dat het in alle waarschijnlijkheid minimaal 6-12 maanden ging duren, en dat ik daar dus niet alles omheen kon plannen. Heb ook een vakantie geboekt die een keer een maand onmogelijk gemaakt zou hebben bv. Dingen voor werk worden bij mij soms maanden tot een jaar van tevoren gevraagd, en ik heb altijd gewoon ja gezegd op basis van de situatie nu, met als idee: mocht ik zwanger worden horen ze het wel, en hebben zij ook nog maanden om iemand anders te zoeken. Alleen een verzoek om iets in Brazilië te gaan doen heb ik afgewezen ivm mogelijke Zika. Dat wilde ik ook niet als ik op dat moment nog niet zwanger zou zijn.
@Nora_reCaptcha dankjewel, ik duw de tijd vooruit ;)
@ella wat een sterk besluit van je! Dat is moedig hoor, om nu eerst aan jezelf te denken en je die rust te gunnen zodat je straks met volle moed en energie weer verder kan. Dat vind ik heel erg sterk. Ik hoop dat je die rust ook vind waar je naar verlangt.
@sciencerocks wat een geplan joh, daarom ging ik naar een kliniek.. maar wist je dat Cryos ook een besloten FB groep heeft? Kun je ook allerlei tips vragen.
Ik vind het ook moeilijk met plannen en communiceren naar mensen om me heen die het niet weten. Normaal ben ik heel makkelijk en nu houd ik vaak een slag om de arm. Met concerten en zo zeg ik dan dat ik even moet kijken hoe het jaar loopt. Voor mijn doen doe ik best moeilijk.. Maarja, het is niet anders. Hopelijk valt voor iedereen ooit het kwartje ;)

Ik werd vanochtend wakker en de eerste vraag in mijn hoofd was; hoe communiceer je naar andere kinderen? Als je zwanger bent en kinderen vragen hoe dat kan omdat je alleen bent, wie is papa? Wat zeg ik dan? (neefjes, nichtjes, kinderen van vrienden)
@Nora het gaat wel ok. weinig klachten maar merk dat er wel iets gebeurt. Maandag heb ik de echo. Nog 3 daagjes nog. Erg spannend (en dat is een understatement).
Lee: daar heb ik het van de week toevallig met een vriendin over gehad. Die vroeg of ze het haar dochters (5 en 8) al mocht vertellen. Het leek ons het meest logische om uit te leggen dat sommige mama’s heel graag een kindje willen maar geen papa hebben. En dat er dan wel eens een lieve meneer is die dan een zaadje aan het ziekenhuis geeft om te helpen. Dat is geheel naar waarheid, maar zonder te plastische details voor kinderen.
@nausicaa Dat is ook wel een goed plan, en hoe viel dat? Ik heb getest met "hoe zouden jullie het vinden als ik een keer een vriendje zou hebben" gevolgd met stilte, blikken alsof ik zei dat ik iedere dag roze poep met neonletters eet voor ontbijt, gevolgd door "nee!" :rofl: en dat was einde suggestie wat hun betreft. Dus, vandaar dat ik benieuwd was naar andere ervaringen. Ik voorzie een "dingetje" met de 8 en 10 jarige...

Zag trouwens dat bij stichting donorkind ze hier een cursus voor geven in juni, maar dat is nu een beetje voorbarig. Hopelijk in de toekomst, want dat lijkt me wel een uitkomst.
@Nora geduld is indd een schone zaak. Wel vervelend zeg, hoop dat je 'm iig niet gemist hebt.
Ik zit zelf inmddels alweer een week en wacht weer geduldig af.
Iemand vroeg ook iets over plannen enzo. Zelf houd ik er helemaal geen rekening mee. Ik plan volop, concerten festivals, weekendjes weg. Op werk ben ik ook bezig met promotie. Ik wil "mijn leven niet op pauze stand" zetten voor iets wat nog zo onzeker is. Maar dat is mijn gevoel. Kan me ook voorstellen dat je er wel rekening mee houdt hoor.
"Ik werd vanochtend wakker en de eerste vraag in mijn hoofd was; hoe communiceer je naar andere kinderen? Als je zwanger bent en kinderen vragen hoe dat kan omdat je alleen bent, wie is papa? Wat zeg ik dan? (neefjes, nichtjes, kinderen van vrienden)"

Lee, ik heb twee neefjes/nichtjes: zij hebben mij nog nooit gevraagd hoe het kan dat ik een kind alleen hebt gekregen. Ze nemen het als een feit aan, en wellicht hebben ze wel eens bij hun ouders nagevraagd hoe dat kan, maar dat is mij dan nooit ter ore gekomen. Vreemde kinderen die het wel eens opmerkten: waar is de papa van ....., die vertelde ik dat zij geen papa heeft. Einde van het gesprek :)

Maar als bekende kinderen (of mijn dochter zelf) het me zouden vragen dan zou ik uitleggen dat ik geen leuke papa kon vinden en ik toen naar het ziekenhuis ben gegaan voor een zaadje die een aardige man daar voor me had gebracht. Ofzo... ongeveer hetzelfde dus als wat Nausicaa schrijft.
Wat een spanning Innerpeace. Hoop het echt zo voor je.
En wat een geplan voor jou Sciencerocks, wel fijn juist dat je ouders willen en kunnen helpen.
@Ella ik hoop dat je je rust kunt vinden, sterkte.
Lee83 schreef:
01-06-2018 14:40
@nausicaa Dat is ook wel een goed plan, en hoe viel dat? Ik heb getest met "hoe zouden jullie het vinden als ik een keer een vriendje zou hebben" gevolgd met stilte, blikken alsof ik zei dat ik iedere dag roze poep met neonletters eet voor ontbijt, gevolgd door "nee!" :rofl: en dat was einde suggestie wat hun betreft. Dus, vandaar dat ik benieuwd was naar andere ervaringen. Ik voorzie een "dingetje" met de 8 en 10 jarige...

Zag trouwens dat bij stichting donorkind ze hier een cursus voor geven in juni, maar dat is nu een beetje voorbarig. Hopelijk in de toekomst, want dat lijkt me wel een uitkomst.
Het voordeel is dat het geen hypothetische situatie is. ‘Nausicaa krijgt een baby. Oh, wie is dan de papa? Die is er niet.’ Gevolgd door zaadje-van-lieve-meneer verhaal. Dat vinden ze helemaal niet gek. Ik kan me voorstellen dat een hypothetische vraag als: ‘hoe zou je het vinden als nausicaa een baby zou hebben?’ Veel lastiger is. Daar kunnen ze op die leeftijden niet zo veel mee, en waarom zouden ze daar uberhaupt iets van moeten vinden? Kinderen zijn vaak vrij feitelijk, dingen zijn zoals ze zijn.

Wij moesten juist lachen omdat we bedachten dat de vervolgvraag: ‘en hoe komt dat zaadje dan in jouw buik’, voor ons vrij makkelijk te beantwoorden is: dat heeft de dokter gedaan in het ziekenhuis. Dat is makkelijker uitleggen dan hoe dat in de slaapkamer gaat :-D.
Thx Nora en Nausicaa, daar kan ik wat mee. De vraag aan de kinderen was vooral beetje gekkigheid onder elkaar, de reacties onbetaalbaar. Maar mocht dit traject ooit lukken dan wil ik het wel serieus aanpakken. De tips van jullie (en uitleg) zijn duidelijk, dank jullie wel.

@hallie, wij lopen gelijk op. Wanneer mag jij testen? Ik moet woensdag de laatste pregnyl prikken, daarna nog 10 dagen wachten. Maar dan ben ik al 4 dagen over tijd als ik dan nog moet testen.. ;)
En wat Nora zegt: geen uitleg gaan geven waar niet om gevraagd wordt. Heel veel kinderen zullen alleen denken ‘ok’. Die zitten ook helemaal niet te wachten op verder uitleg. Ze kennen meestal sowieso wel een ander kind dat geen vader heeft (overleden, vertrokken, etc) of twee moeders of zo. Je moet er ook geen groter drama van maken dan het is.

(Edit: net andere vriendin gesproken, haar 8 jarige vond het helemaal niet gek en uberhaupt geen vraag waard dat er geen papa is, maar wel heel bijzonder dat ik nog niet weet hoe mijn baby heet ;-). Zal haar maar niet vertellen dat ik ook nog niet precies weet wanneer de baby jarig is.)
Ik ben overblijfjuf in groep 3. Afgelopen donderdag kwam er een gesprek op schoolplein hoe een baby gemaakt werd.
De man heeft een zaadje ergens in zijn billen en dan dansen de man en vrouw als een treintje en dan komt er een kindje. Daarna ging hij weer verder spelen 🤣
Ik moet wel zeggen dat er in "mijn" klas al een hoop gezinssamenstellingen zijn waaronder 1 jongetje met twee moeders dus ze zijn wel wat gewent.
@Lee ik ben niet echt bekend met pregnyl prikken. Wat houdt dat precies in? En hopelijk ben je dan 4 dagen overtijd :)
Over het algemeen heb ik een vrij regelmatig cyclus. Dus als het niet goed is word ik volgende vrijdag ongesteld. Als dat niet het geval is ga ik testen.
@wannabe een treintje! whaha! Ik weet niet hoe hun trein rijd, maar ach als de kinderen dat niet gek vinden :rofl:

@hallie ik zou ergens rond de 10e ongesteld moeten zijn. Pregnyl zou me moeten helpen bij innestelen. Ik moet morgen en woensdag nog een keer prikken. Spannend, ik loop net achter je aan. Ga voor je duimen!

Nog meer mensen op het bankje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven