Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
woensdag 23 mei 2018 om 06:20
@ella verdorie. Dikke knuffel! Maar hou in je achterhoofd dat je kans op een zwangerschap met ICSI 30% is! Dus het dubbele t.o.v. 15%. En je kan het. Het prikken. Het is mij zoooo meegevallen. En de punctie is mij ook zo meegevallen. Je kan het!! Waarom kom je niet ook meeschrijven in het topic zwanger worden met ivf/icsi? Ik schrijf daar ook mee. Zoveel ervaringsdeskundigen en je sleept elkaar er doorheen. Ik heb er veel aan. Je mag mij ook altijd een pb sturen.
woensdag 23 mei 2018 om 08:14
Dankjulliewel Innerpeace en Sciencerocks. 
Innerpeace, goed idee, ga ik doen dat meeschrijven op andere forum. Mijn arts zei zelfs dat ze mijn kans tegen de 40% inschatte (vond ik wel heel optimistisch), geen idee waarom...
Maar ik kan alle aanmoedigingen nu gebruiken. Eerst maar eens de eerste spuit.
En balen Sciencerocks, op naar de volgende!
Hopelijk bij jou een mooie plakker Innerpeace ❤
Innerpeace, goed idee, ga ik doen dat meeschrijven op andere forum. Mijn arts zei zelfs dat ze mijn kans tegen de 40% inschatte (vond ik wel heel optimistisch), geen idee waarom...
Maar ik kan alle aanmoedigingen nu gebruiken. Eerst maar eens de eerste spuit.
En balen Sciencerocks, op naar de volgende!
Hopelijk bij jou een mooie plakker Innerpeace ❤
woensdag 23 mei 2018 om 08:31
Hier geen goed nieuws. Test was praktisch wit. In de verte een indroogstreepje maar dat is t dan ook.
Denk dat moeder natuur zelf besloten heeft dat t niet goed was ofzo.
Ben benieuwd wat de arts straks zegt. Helaas betekend dit voor mij donor switch. Was super enthousiast over deze maar wie weet matchen wij niet.
Nu diep teleurgesteld maar voelde t al aan Mn lijf. Voor de 100% overtuiging dat t echt niet is gelukt hoop ik op bloedprikken maar diep van binnen weet ik t al.
Denk dat moeder natuur zelf besloten heeft dat t niet goed was ofzo.
Ben benieuwd wat de arts straks zegt. Helaas betekend dit voor mij donor switch. Was super enthousiast over deze maar wie weet matchen wij niet.
Nu diep teleurgesteld maar voelde t al aan Mn lijf. Voor de 100% overtuiging dat t echt niet is gelukt hoop ik op bloedprikken maar diep van binnen weet ik t al.
woensdag 23 mei 2018 om 10:22
woensdag 23 mei 2018 om 19:29
@angela, balen hoor. Gelukkig een fijn gesprek.
Ik heb net besloten definitief mijn vakantie te cancelen. Zou erg duur zijn geworden, en op dit moment zijn dat een aantal behandelingen IUI en/of bijdrage aan kosten voor koopwoning. Voelt wel goed dat ik die keuze heb genomen, want 1 van de behandelingen zou precies in die vakantie vallen. Nu heb ik en een mogelijkheid erbij, en meer financiën.
Toch is er een heeeeeeeeeel klein stemmetje in mijn hoofd die denkt, zolang je nog niet ongesteld bent, is er een mogelijkheid dat je wel zwanger bent.......
Ik heb net besloten definitief mijn vakantie te cancelen. Zou erg duur zijn geworden, en op dit moment zijn dat een aantal behandelingen IUI en/of bijdrage aan kosten voor koopwoning. Voelt wel goed dat ik die keuze heb genomen, want 1 van de behandelingen zou precies in die vakantie vallen. Nu heb ik en een mogelijkheid erbij, en meer financiën.
Toch is er een heeeeeeeeeel klein stemmetje in mijn hoofd die denkt, zolang je nog niet ongesteld bent, is er een mogelijkheid dat je wel zwanger bent.......
woensdag 23 mei 2018 om 19:33
Mijn gesprek was ook fijn, we gaan door met iui, nog een x aantal pogingen en daarna kunnen we andere mogelijkheden bespreken. Kon nu ook al overstappen op ivf maar ik had zelf voorkeur voor nog een paar keer minder invasieve behandeling.
Daarnaast was mijn fsh waarde prima, goed voor mijn leeftijd zeg maar, dus had ze er alle vertrouwen in.
Volgende poging zal over een week zijn ongeveer.
Daarnaast was mijn fsh waarde prima, goed voor mijn leeftijd zeg maar, dus had ze er alle vertrouwen in.
Volgende poging zal over een week zijn ongeveer.

woensdag 23 mei 2018 om 21:03
Sciencerocks, jammer! Stiekem denk je toch altijd dat je misschien wel de ene bent waarbij t in 1 keer lukt.
Angelaloes, extra balen als je dat streepje al wel hebt gezien. Wel fijn dat t gesprek met de arts positief was. Op naar de volgende dan maar weer!
Ella, kan me voorstellen dat je t ff niet meer ziet zitten na t traject wat je al achter de rug hebt. Nu weer een nieuwe stap, met hopelijk snel goed nieuws!!
Hier is t weer lekker vaag allemaal. Nog niet ongesteld maar ook een ontzettende negatieve test. Zweef tussen hoop en teleurstelling zeg maar.
Ook een erg lange cyclus dit keer, beetje regelmaat zou ook wel fijn zijn. Vanavond klein dipje, morgen vast weer beter!
Angelaloes, extra balen als je dat streepje al wel hebt gezien. Wel fijn dat t gesprek met de arts positief was. Op naar de volgende dan maar weer!
Ella, kan me voorstellen dat je t ff niet meer ziet zitten na t traject wat je al achter de rug hebt. Nu weer een nieuwe stap, met hopelijk snel goed nieuws!!
Hier is t weer lekker vaag allemaal. Nog niet ongesteld maar ook een ontzettende negatieve test. Zweef tussen hoop en teleurstelling zeg maar.
Ook een erg lange cyclus dit keer, beetje regelmaat zou ook wel fijn zijn. Vanavond klein dipje, morgen vast weer beter!

donderdag 24 mei 2018 om 08:11
@Eeffie1 wat balen zeg. Ik denk ook zo steeds. En ik merk dat dat heel onrustig maakte. En dat loslaten is zooo moeilijk.
Hier gaat het lichamelijk prima. Alleen psychisch is het verschrikkelijk zwaar. Ik wilde het hier niet neerzetten omdat ik mensen misschien wel kwets omdat ik wel zwanger kan worden, en sommige hier maand op maand teleurgesteld worden. maar ik leef van minuut tot minuut in angst. In mijn hoofd heb ik al bedacht dat het toch wel misgaat. Kan mij niet voorstellen dat deze blijft plakken. Het is niet voor te stellen en ik hoop ook dat niemand dit van jullie zo heftig mee zal maken. De knop vinden dat het misschien wel goed gaat ben ik momenteel totaal kwijt.
Overigens zal ik straks onder een andere naam verder gaan gezien de privacywet. Maar dat zullen jullie wel merken.
Hier gaat het lichamelijk prima. Alleen psychisch is het verschrikkelijk zwaar. Ik wilde het hier niet neerzetten omdat ik mensen misschien wel kwets omdat ik wel zwanger kan worden, en sommige hier maand op maand teleurgesteld worden. maar ik leef van minuut tot minuut in angst. In mijn hoofd heb ik al bedacht dat het toch wel misgaat. Kan mij niet voorstellen dat deze blijft plakken. Het is niet voor te stellen en ik hoop ook dat niemand dit van jullie zo heftig mee zal maken. De knop vinden dat het misschien wel goed gaat ben ik momenteel totaal kwijt.
Overigens zal ik straks onder een andere naam verder gaan gezien de privacywet. Maar dat zullen jullie wel merken.
donderdag 24 mei 2018 om 13:41
Maar dat jij niet bepaald op een zorgeloze roze wolk zit is toch logisch? Als het echt heel erg uit de hand loopt, zou ik er hulp bij vragen, je moet er niet aan onderdoor gaan. Maar er nog even niet veel vertrouwen in hebben, kan ik me heel goed voorstellen. Je eerdere miskramen waren vrij vroeg toch? Misschien dat het wat beter gaat als je die termijn voorbij bent?innerpeace schreef: ↑24-05-2018 08:11@Eeffie1 wat balen zeg. Ik denk ook zo steeds. En ik merk dat dat heel onrustig maakte. En dat loslaten is zooo moeilijk.
En wat betreft hier neerzetten: ik zou het jammer vinden als je hier alleen nog maar zou kunnen posten bij teleurstellingen omdat je anderen niet voor het hoofd wilt stoten. Ik heb het ook altijd heel leuk gevonden om juist ook te lezen hoe het anderen verging, ook tijdens en na de zwangerschap. Omdat dat ook hoop geeft dat het wel kan, dat je niet de enige bent waarbij het niet na 1 maand gelukt is, maar dat bij heel veel mensen het uiteindelijk wel goed komt.
En om meteen maar de daad bij het woord te voegen: bij mij gaat het gelukkig langzaam de goede kant op. De voortdurende misselijkheid is weg, en nu vervangen door ‘gewoon ochtendmisselijkheid’. Maar dat is echt 1000x beter dan non-stop. Ik eet nog steeds niet veel, maar slaap wel voor twee, ik heb nog nooit zo veel dutjes gedaan volgens mij, haha. Met mini gaat alles voor zover te zien goed, termijnecho zat alles op en aan.
donderdag 24 mei 2018 om 19:17
Innerpeace iedereen heeft zijn eigen gevoel. Het is allemaal niet zonder slag of stoot gegaan dus je gevoel is niet meer dan begrijpelijk. Ik zou ook doodsbang zijn.
Ik hoop dat je snel ook heerlijk kam gaan genieten want dat gun ik je!
Met mij gaat t redelijk. Maandag had ik al een rot dag maar verder is t goed zo.
Ik hoop dat je snel ook heerlijk kam gaan genieten want dat gun ik je!
Met mij gaat t redelijk. Maandag had ik al een rot dag maar verder is t goed zo.
vrijdag 25 mei 2018 om 08:35
Angela, Sciencerocks, Ella, eeffie wat shit zeg. Sterkte dames.
Innerpeace, dat is heel begrijpelijk. Juist goed van je om die angsten uit te spreken. Dat hoef je niet in je eentje te ondergaan. Niet dat iemand die angst kan wegnemen, maar hij mag er zijn. Ik heb een collega die ong hetzelfde heeft meegemaakt jaren geleden (met partner) en die angst is erg herkenbaar. Het is uiteindelijk goedgekomen. Maar ze kon pas relaxen toen ze geboren waren en dat is ook jammer natuurlijk. Dus ik hoop dat je de komende weken doorkomt en daarna alsnog een beetje kan gaan genieten, want ik denk dat we hier allemaal snoeihard duimen voor je. Wanneer heb je de eerste echo, weet je dat al?
Innerpeace, dat is heel begrijpelijk. Juist goed van je om die angsten uit te spreken. Dat hoef je niet in je eentje te ondergaan. Niet dat iemand die angst kan wegnemen, maar hij mag er zijn. Ik heb een collega die ong hetzelfde heeft meegemaakt jaren geleden (met partner) en die angst is erg herkenbaar. Het is uiteindelijk goedgekomen. Maar ze kon pas relaxen toen ze geboren waren en dat is ook jammer natuurlijk. Dus ik hoop dat je de komende weken doorkomt en daarna alsnog een beetje kan gaan genieten, want ik denk dat we hier allemaal snoeihard duimen voor je. Wanneer heb je de eerste echo, weet je dat al?