Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@sneep, spannende dagen he? Heb je al wel getest?
Ik ben weer van de bank af helaas.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb nog steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Bovendien mag ik pas testen als ik maandag nog niet ongesteld ben. De vorige keer werd ik ook de nacht naar de testdag ongesteld dus ik zie het morgenochtend wel.

Balen dat je van het bankje af bent
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi
Hier weer een update van mij. Ik ben hier niet zoveel omdat ik even tot mezelf moet komen.

Het hele traject is toch ook best zwaar en op het werk gaat het ook niet vlekkeloos en zit nu een week thuis ivm overbelast door alle emoties. Zowel werk als prive.
Daarom besloten om deze maand even over te slaan. Even de tijd nemen voor wat ik ga doen want zo niet naar mijn zin op het werk.

Ik wens jullie allemaal veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
@sneep, wat goed dat je dat advies van het testen zo goed vol houdt! Ik ben daar te nieuwsgierig voor en test altijd vroeg...

@linda273, het traject is zeker zwaar. Vooral als er ook nog andere zaken spelen. Goed dat je even tijd voor jezelf neemt. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook net van het bankje afgevallen dus op naar poging 3
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet inloggen met het boven vermelde account en wachtwoord. Kan iemand mij uit de tabel oriëntatie halen?

Ter info: ik ben in augustus 2020 opgeroepen bij Isala na aanmelding in april 2018. Maar ik heb er dus van afgezien, omdat ik het wilde doen met mijn nieuwe vriend. Het was in 1 poging raak en we worden in augustus ouders als alles goed gaat. Dus goede beslissing :) En er is een plekje vrijgemaakt voor iemand anders bij Isala op de wachtlijst :) Ik wens iedereen heel veel sterkte met jouw traject, houd vol, verlies de moed niet.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
08-03-2021 17:26
Ik kan niet inloggen met het boven vermelde account en wachtwoord. Kan iemand mij uit de tabel oriëntatie halen?

Ter info: ik ben in augustus 2020 opgeroepen bij Isala na aanmelding in april 2018. Maar ik heb er dus van afgezien, omdat ik het wilde doen met mijn nieuwe vriend. Het was in 1 poging raak en we worden in augustus ouders als alles goed gaat. Dus goede beslissing :) En er is een plekje vrijgemaakt voor iemand anders bij Isala op de wachtlijst :) Ik wens iedereen heel veel sterkte met jouw traject, houd vol, verlies de moed niet.
Het wachtwoord is veranderd uit voorzorg door Viva, maar helaas nog niet gelukt om het nieuwe te ontvangen begreep ik van een mede forummer 😉 Maar wat goed om te horen, dit zwangerschapsnieuws! :heart: Geniet ervan!!

@Sneep verdorie! :-(

Ik zit nog, maar geen idee deze ronde. Geen kwaaltjes, ook wel relaxed want totaal geen behoefte om te testen op ‘t moment ;-) Zondag mag ik officieel testen, 16 dagen na IUI. Vrijdag/zaterdag zou m’n menstruatie normaal gesproken moeten komen dus.
Alle reacties Link kopieren
@sneep wat vervelend!! Hoe ben je eronder?

@macarinata, wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!

@mus, jij bent zeker zo relaxed omdat je op vakantie bent? Zo lang je niet in de drogist komt in de buurt van de testen gaat het goed ;)!
Alle reacties Link kopieren
Pat36 schreef:
08-03-2021 22:09
@sneep wat vervelend!! Hoe ben je eronder?

@macarinata, wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!

@mus, jij bent zeker zo relaxed omdat je op vakantie bent? Zo lang je niet in de drogist komt in de buurt van de testen gaat het goed ;)!
Haha nou Pat... Ik ben nog thuis, ga donderdag pas weg en voor maar drie dagen. Én ik heb nog een doosje met 2v5 van de Kruidvat in huis. Bizar he, deze maand! Whahahaha
Alle reacties Link kopieren
@pat ik was uiteraard teleurgesteld vooral omdat ik op de ochtend dat ik mocht testen nog steeds niet ongesteld was maar goed nu dus maar duimen dat driemaal scheepsrecht is

En hoe is het met jou?

Mus ik duim voor je.
Verder nog iemand op de bank?
Alle reacties Link kopieren
@sneep, dat is inderdaad helemaal naar! Hoop voor je dat drie maal scheepsrecht is!

Met mij is het wel ok. Ik ben gister begonnen met spuiten en maandag eerste echo. We gaan het wel weer zien.

@mus, duim voor je!!
Wat een goed nieuws Otta 😄 Teddy, bij jou gaat alles ook nog steeds goed?

Macarinata, jij ook gefeliciteerd!!

Helaas zie ik ook een paar minder positieve berichten. Sneep, ik hoop voor je dat de derde keer raak zal zijn! Inderdaad helemaal een teleurstelling als je op de dag van testen nog hoop hebt...

Pat, voor jou ook weer balen zeg! Hoeveel pogingen ga je nog doen?

Zelf ben ik nog aan het wachten op m’n menstruatie zodat ik verder kan met de volgende ronde. Dan wordt er als het goed is een cryo teruggeplaatst. Ik heb trouwens zo’n microbioomtest laten doen, en daaruit blijkt inderdaad dat ik heel weinig lactobacillen heb, die juist gunstig zijn voor een succesvolle zwangerschap. Als ik zo’n dure ivf test had laten doen, dan was daar waarschijnlijk uitgekomen dat ik 5% kans heb op een succesvolle ivf poging... inmiddels ben ik bezig met probiotica, dus hopelijk resulteert dit in een gunstiger microbioom.
Hoi allemaal!

Ach wat jammer inderdaad te lezen dat het niet gelukt is Sneep..
En Koolmees, slim dat je dit zo uitzoekt zeg en nu daar wat aan kan doen. Laten we hopen dat het snel zijn vruchten afwerpt :)
Succes ook weer Pat!

Hier gaat alles nog goed gelukkig, woensdag mijn eerste echo. Ben erg benieuwd, wordt nu wel spannend nu het dichterbij komt, maar heb er wel vertrouwen in. Nog geen bloedverlies of iets wat niet goed lijkt.

Succes meiden!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Teddy! Heel leuk om de eerste keer te zien dat er 'iets' zit.

Mus? Getest gisteren?
Alle reacties Link kopieren
Wat tof teddy.

Mus zit je nog?

En hoe gaat het met de rest?
Wat spannend Teddy! En fijn dat alles gewoon ook goed voelt :)

Ik ben ook wel heel benieuwd of Mus al heeft getest!
Alle reacties Link kopieren
Teddy, ik hoop dat je een mooie echo hebt gehad!

Hier helaas geen geslaagde ronde. Op naar poging 6 dus maar. :-)
Hè verdorie Mus wat ontzettend jammer! Gelukkig heb je wat afleiding gehad in het weekend.

Teddy, jij had vandaag toch de echo? Hoe was ‘t?
Alle reacties Link kopieren
Balen mus.
Hoe was je echo Teddy?
Alle reacties Link kopieren
Balen Mus!

Ik ben ook benieuwd hoe de echo was, Teddy!

En van mijn kant ook goed nieuws: Er is een donor voor me :D Volgende maand startgesprek!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Dat is goed nieuws Femmelotje! Kan je de eerstvolgende cyclus na het gesprek meteen voor de eerste poging gaan?
Alle reacties Link kopieren
Top femmelotje, dan kun je eindelijk gaan beginnen
Alle reacties Link kopieren
@teddy, ik ben ook benieuwd! Hoop dat het allemaal goed was!

@koolmees, menstruatie al geweest?

@sneep, jij ook weer bijna op de bank?

@femmelotje, goed nieuws!! Na zo lang wachten, eindelijk beginnen!

Ik ga morgen voor de 4de keer op en neer naar het umc voor follikelmeting en bloed prikken. Als mijn ei zo doorgroeit, zal ik ergens dit weekend weer op die loungebank plaatsnemen.
Alle reacties Link kopieren
Koolmees234 schreef:
18-03-2021 18:46
Dat is goed nieuws Femmelotje! Kan je de eerstvolgende cyclus na het gesprek meteen voor de eerste poging gaan?
Waarschijnlijk wel, tenzij ze aanraden even te wachten na 2de vaccin, die heb ik (er even vanuit gaande dat mijn menstruatie-app enigszins accuraat is...:)) vlak na mijn eisprong in de volgende cyclus. Maar goed, we zijn op de goede weg :D
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
De update! De echo was goed, gelukkig! Kloppend hartje te zien en precies dezelfde uitgerekende datum nu die ik ook had bedacht (29 oktober). Zo bijzonder om te zien zeg en het was al goed te zien. En 1 ukkie gevonden, toch wel fijn dat het er 1 is. De kans dat het er 2 zijn zat ook in mn hoofd.

Ah balen Mus... Was ook al zo benieuwd.. Op naar de volgende ronde dan maar weer ja..

Femmelotje, wat fijn! Nu is alles binnen handbereik, alleen nog die vaccinatie uitzoeken dan inderdaad.. Leuk zeg!

Pat, oh spannend.. hopelijk kom je er dit weekend weer bij.

Ik duim dat jullie ook snel mee kunnen :) toitoitoi allen weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven