Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, wat een emoties weer bij iedereen! Moeilijk hoor!
Innerpeace, heftig van die prednison. Sterkte!
Haili, gefeliciteerd! Wat leuk een meisje!
Isilalavendel, succes morgen! Hoop het voor je!
Science en Betsy, sterkte met wachten!!
En verder sterkte en succes nog voor iedereen die het nodig heeft!

Ik heb een lange week testen achter de rug...bijna een week later dan verwacht..maar heb mijn eerste IUI achter de rug en zit sinds vandaag officieel mee op het wachtbankje. Nu doodmoe, maar spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik heb de afgelopen week even nauwelijks gereageerd. Ook niet echt bezig geweest met dit traject. Zat even in een rollercoaster ivm mijn tante die uitgezaaide kanker bleek te hebben. Iedereen zag het somber in maar een paar dagen geleden te horen gekregen dat de artsen geloven in genezing, wat een opluchting!
Deze hele ervaring zet alles wel even in perspectief zeg! Uiteindelijk draait het om leven en dood en wij kiezen voor leven!
Dus na bijgekomen van alle schrik heb ik mezelf weer bij elkaar geraapt op zoek naar mijn ei die er opeens veel langer over deed. Gister eindelijk een positieve lh test dus ik ga op voor poging 5

Ik zit sinds vandaag ook weer op het bankje, dus Rosieflower we lopen samen op! Leuk

@ Innerpeace, heel veel sterkte met
Je kuur, prednison is geen kattenpis (al is dat laatste ook heftig spul kan ik je zeggen)

@ Haillie, gefeliciteerd met je meisje! Zo leuk
En blijf het met ons delen hoor, we kunnen hier wel wat goed nieuws gebruiken op zn tijd.

@ Betsy en science, hoe gaat het met
Jullie?

@ Isilalavendel, succes morgen!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Hier slaat de nerveusiteit toe. De hele dag al niet lekker, hooikoorts en verkouden. Plus aanstaande menstruatieklachten. Zeurende onderrugpijn. Dus twijfel slaat toe. Vast weer niet gelukt 😢. Kon ik mijn hersenen maar even stopzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ah Science, echt klote gevoel hè?
En het stomme is, het kan gewoon echt alle kanten op gaan.
Heel veel sterkte en laat je niet gek maken!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Spannend Science! Sterkte met wachten.

Fiepie en Rosie succes op t bankje! Ik ben er inmiddels weer vanaf, nog voordat ik wilde/kon testen begon mijn menstruatie al dus dat was al duidelijk. Op naar poging 2 :)
Alle reacties Link kopieren
Sciencerocks schreef:
24-03-2019 19:37
Hier slaat de nerveusiteit toe. De hele dag al niet lekker, hooikoorts en verkouden. Plus aanstaande menstruatieklachten. Zeurende onderrugpijn. Dus twijfel slaat toe. Vast weer niet gelukt 😢. Kon ik mijn hersenen maar even stopzetten.
Hier ook. Ik verwacht hem morgen. Bah bah bah!

Ik hoop voor jullie allemaal dat het er deze maand wel inzit.
Ik ga maar even een superreep chocolade opeten denk ik......


Edit....
Krijg net goed bedoeld appje van een vriendin: je moet er niet zo mee bezig zijn. Het lukt wel als je het los laat. Zoek afleiding, een hobbie of een boek lezen.

En ik denk alleen maar..... ja ... fijn... hiet zit even niet op te wachten. Niet mee bezig zijn... ja best lastig als je er elke week moet zijn voor een echo of behandeling. Die 2 wachtweken gaan me best af of tot de laatste dagen. En dan voel je dat je menstruatie er aankomt en dat het dus niet gelukt is. Sorry dat ik daar even de pest over in heb! Toch logisch dat je even baalt? Doe dit niet omdat ik geld te veel heb ofzo.
Zo! Dat was mijn klaagmoment en nu ga ik met frisse moed door naar poging 3.
anoniem_227791 wijzigde dit bericht op 24-03-2019 21:27
Reden: Aanvulling
40.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fiepie, dan lopen we idd precies tegelijk op! Spannend! Wel heftig van je tante!

Nora en Betsy, klote weer!
En Betsy, snap dat het appje goed bedoeld is maar voor anderen kan het zo makkelijk praten zijn. Snap je gevoel en je mag gewoon balen. Het is ook moeilijk hier NIET mee bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nora, verdrietig nieuws. En Betsy, Ik ben wel eens uitgevallen tegen iemand die dat zei. Dat zij gratis sperma tot haar beschikking heeft en tijdens ovulatie meerdere keren kan proberen en dat ze mij mag vertellen om het los te laten als ze in dezelfde situatie verkeert. Toen viel er wel even een kwartje.

Ik ga naar bed. Ik probeer geen vroege test meer te doen want eennegatieve test geeft alleen maar meer stress. Als het niet is geluk word ik vanzelf wel ongesteld. Afwachten ....
Alle reacties Link kopieren
Betsy: ik had me niet gerealiseerd hoe onmogelijk het is km er niet mee bezig te zijn als het op deze manier gaat, tot ik zelf begonnen was. Elke maand dagenlang ovulatie testen, aanmelden voor behandeling, inseminatie, zwangerschapstest sowieso, menstruatie doorgeven. En dan had ik nog niet eens echo’s of hormonen. Ik kan normaal gesproken dingen best goed ‘even parkeren’, maar dat gaat dus niet als je er zo ongeveer elke paar dagen wel mee bezig móet zijn. Inderdaad heel anders dan als je met zijn tweeen bent en het gewoon op zijn beloop laat. (En ook dan is het trouwens een opmerking waar niemand op zit te wachten)
Denk soort van groen licht...

Juni weer afspraak. In de tussentijd eisprong opsporen met testen.
Woensdag bloed prikken (dit weekend gesprongen kon hij zien).

In de tussentijd blijven afvallen...
Lavendel, Hoe is t gegaan?
Science; hoe gaat t nu met je zenuwen?
Fiepie; dan wordt je echt even met de neus op de feiten gedrukt he? Veel overledenen in mijn omgeving enkele weken geleden heeft bij mij ook resulteert dat ik gelijk actie ging ondernemen. Het leven kan zo over zijn, dus doe nu wat je wilt
Bets; Ooh die goed bedoelde adviezen zijn altijd kut. Ik voelde mij dan altijd onbegrepen.

Knuffel voor alle meiden die van t wachtbankje zijn gevallen of die t even kunnen gebruiken!

Ik zit nu in de wachtkamer van de huisarts voor de doorverwijzing. Ben best nerveus erdoor. Helaas niet bij mn eigen huisarts, die werkt bijna niet meer :( Jammer..had dit graag met haar gedeeld..want zij kent mij al sinds baby af aan.
Alle reacties Link kopieren
Succes Depster! Komt vast goed, ik vroeg de doorverwijzing in hetzelfde consult als een uitstrijkje. Bij een huisarts die ik nog nooit eerder gezien had. Die zei ook al: haha, jij denkt, dan hebben we alles maar meteen gehad :-) .
Overigens vond mijn huisarts het wel leuk, maar had eigenlijk geen idee waar ze me naar toe door moest verwijzen. Dus was het mooi dat ik dat zelf al had uitgezocht. Ze vond het helemaal niet raar, maar zo vaak komt het nou ook weer niet voor.
Nou mijn huisarts wist niet wat te zeggen haha. Hij begon te stamelen. 'Oh eh..ja oke.. Eh ja dan eh..'
Gelukkig wist ik ook precies hoe en wat, anders had hij t ook niet geweten.

Gelijk de brieven consult van gynaecoloog vam 10 jaar geleden. Daar staat precies in hoe en wat. Die termen maar opgezocht, gelukkig geen vreemde dingen haha
Innerpeace en Globe thnx voor het geruststellen... hadden jullie ook keus uit 2 middelen tijdens de Punctie? Rapifen (meer pijnstillend) of Dormucim (meer sufmakend) ? En zo ja welke hadden jullie en wat is je ervaring?

@alle wachtende.... hou vol! T zou zomaar eens de laatste keer kunnen zijn :-).

@wachtende voor ze mogen starten... ook aan jullie denk ik! Keep breathing...

Ik zit in de wachtkamer bij NG voor een uitgangsecho.... ben blij dat ik mag starten en zelf iets kan doen nu..

Ps.... :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
25-03-2019 11:01
Nou mijn huisarts wist niet wat te zeggen haha. Hij begon te stamelen. 'Oh eh..ja oke.. Eh ja dan eh..'
Gelukkig wist ik ook precies hoe en wat, anders had hij t ook niet geweten.
Hahahaha herkenbaar. Deed die van mij toen ook. 🤣

@science hoe is het? Ik ben vandaag ongesteld geworden. 😬
Maar op naar de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren
Hey Betsy, was balen 😢

Ik lig vandaag ziek op de bank, alle holtes zitten helemaal vol. Hoofdpijn en duizelig.

En pijn in onderrug , mijn ‘betrouwbare’ aankondiging van menstruatie 😢. Dus ik vrees het ergste. Had stiekem zo een goed gevoel deze keer. Morgen of woensdag afwachten.

Dan weer 2x20 ICI bestellen. Komende 2 x nog thuis proberen. Dan overleggen met arts. Dat is namelijk 6x na mk en volgens arts zou ik dan in aanmerking komen voor ivf.

Nu nog even doorbalen op de bank onder een dekentje.
CCB53 schreef:
25-03-2019 15:10
Innerpeace en Globe thnx voor het geruststellen... hadden jullie ook keus uit 2 middelen tijdens de Punctie? Rapifen (meer pijnstillend) of Dormucim (meer sufmakend) ? En zo ja welke hadden jullie en wat is je ervaring?

Ik zit in de wachtkamer bij NG voor een uitgangsecho.... ben blij dat ik mag starten en zelf iets kan doen nu..

Ps.... :thumbsup:
Weet echt niet welke ik had... maar was zo suf als een konijn hahaha! Had vooral geen zin om te reageren op mensen(en geloof me ik lul nog tegen een betonnen muur normaal) hele rustige hartslag..... Me dingen precies herinneren werd ook met het uur na de behandeling lastiger...

Goede echo gehad?
He wat kut science :( hopelijk heb je het mis!
CC, ben ook nieuwsgierig hoe het is gegaan!

Hier vannacht na 38 dagen eindelijk ongesteld geworden. Stom lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Hey depster, jeetje 38 dagen.

Hier nog steeds geen menstruatie maar ook spierwitte test. Morgen dus waarschijnlijk. Vandaag nog extra dagje thuis want nog steeds behoorlijk gaar.
Sciencerocks schreef:
26-03-2019 09:34
Hey depster, jeetje 38 dagen.

Hier nog steeds geen menstruatie maar ook spierwitte test. Morgen dus waarschijnlijk. Vandaag nog extra dagje thuis want nog steeds behoorlijk gaar.
Ja, de onregelmatigheid is zeer regelmatig. Geen maand het zelfde. Heb het ook maar vast op de intakeformulieren gezet. Het loopt uit een van 32 dagen tot 70 dagen.

Hopelijk ben je gewoon een late positieve tester!
depster schreef:
26-03-2019 10:06
Ja, de onregelmatigheid is zeer regelmatig. Geen maand het zelfde. Heb het ook maar vast op de intakeformulieren gezet. Het loopt uit een van 32 dagen tot 70 dagen.

En ik vind mijn 29 t/m 36 dagen al irritant. Oké record staat op 9 maand... Ja ging toen echt twijfel aan mijzelf....
@sciencerocks : hopelijk toch nog positief nieuws een deze dagen! Duim duim duim... zo niet... alvast een knuffel!

@issillavendel: vind het echt knap van je afval race!

Wij kiezen allemaal heel bewust om het leven door te (willen) geven. Leven en dood liggen dan inderdaad heel dicht bij elkaar. Het brengt mij soms veel verdriet maar daardoor weet ik ook zekerder dat ik dit traject door wil zetten...

Gisteren kickte het er bij mij ineens in... Ik ga aan ICSI starten.. Jezus... nooit gedacht... het mag spannend zijn en ik mag het eng vinden... ( voor anderen heb ik altijd alle begrip en vind ik niets raar maar ik mag iets milder en liever naar mezelf zijn :-) )

Mijn uitgangsecho was verder goed... Gisteren ook begonnen met Gonal F en v.a. donderdag Cetrotide erbij gaan spuiten en zaterdag terug voor controle! Stap voor Stap ... dag per dag bekijken ...

TOI TOI TOI aan iedereen!
:jump:
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelooflijke kutdag. Gewoonweg ruk. Menstruatie is begonnen. Weer niet gelukt. Inmiddels poging 9. Mijn hart breekt elke keer weer. Volgende maand alweer 39. De gedachte dat jet misschien nooit zal lukken breekt me. Heb al dikke tranen gelaten bij collega’s. Zit er even doorheen. 💔
Alle reacties Link kopieren
Meiden, wat een verdrietige berichten weer. Zijn er best een aantal van het bankje gevalllen. Heel veel sterkte voor jullie ❤.
Science, zo herkenbaar dat gevoel. Je voelt de tijd echt doortikken. En gaat ook elke keer een soort van je grenzen verleggen wat leeftijd betreft.
Depster, jeetje 38 dagen, vervelend zo lang!
Alle reacties Link kopieren
Rosieflower en Thefiepie, jullie zitten nog op bankje lees ik net. Succes duim voor jullie. En voor de andere die zitten uiteraard ook!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven