Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Rosie, misschien dat je lichaam nu even 'vast loopt' omdat t voor t echie is. Stressreactie?

Hier gaat t wel weer hoor, momenteel zenuwachtig want bestie heeft as we speak eerste echo. Wel een verhoogd emo gehalte. Er is wat gedoe op t werk wat mij onzeker maakt over de toekomst, geen reden toe..Ik ben (bijna) verpleegkundige dus werk zat!

edit; vriendin heeft een kloppend hartje gezien. Heel blij voor jaar :)
Alle reacties Link kopieren
Inner wat een goed nieuws zeg, heel fijn!!!
Globe, wat fijn dat de pauze je goed doet. Good for you.
Verder wens ik iedereen heel veel succes en sterkte. Ik moet even bijlezeb want er is weer een hoop geschreven.
@Eeffie een hele dikke knuffel.

Vind het aan de ene kant best lastig om te schrijven maar wil het toch ook delen. Ik had vandaag een echo, het wordt een meisje. Ik ben zo happy en echt, ik gun jullie dit ook allemaal zo erg meiden. Ik vind het soms nog wat onwerkelijk en ben soms wat angstig dat het missch niet goed gaat maar ach...dat zullen meer vrouwen ervaren. Ik voel me verder heel goed :)
Hailie wat ontzettend fijn!! Leuk een meisje :cheer2:
Hoe voel je je verder?
Alle reacties Link kopieren
Haillie wat een fijn nieuws! Geniet ervan. En tuurlijk moet/mag je alles plaatsen. Je hebt zelf ook je UPS en downs gehad. Voor niemand is het een makkelijke weg en is er veel verdriet maar ook zulke momenten mogen gedeeld worden.

Innerpeace 🤞🏻🤞🏻

Depster, spannend. Hopelijk verloopt alles ok voor je.

Hier gaat mijn hoofd aan de haal met me. Ik heb al paar dagen een weeïg gevoel en gisteren stonk de chips van mijn vriend een uur in de wind, blijkt het de chips te zijn die ik normaal superlekker vind. Het zal wel
Komen omdat ik wat verkouden ben maar ja, hoofd denk natuurlijk wie weet zijn dit wel heeeeeeele vroege voortekenen.

Het is nu dag zeven sinds inseminatie, dus echt wel te vroeg om iets te merken. Zucht .....
Alle reacties Link kopieren
Haiiie gefeliciteerd!
De rest veel succes! 🤞
Herkenbaar science. Ik zit op 8 dagen nu en heb weer van die 'zou het' momentjes. Maar ik heb ook een enorme verkoudheid te pakken met alles dr op en dr aan dus durf eigenlijk niet te hard te hopen.
Nog even volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Haillie, gefeliciteerd!

Innerpeace wat een goed nieuws!

Heel herkenbaar sciene! Ik zit nu op 11 dpo maar voel me in tegenstelling tot week 1 nu ineens sinds een aantal dagen veel rustiger in mijn hoofd. Maar de symptomen komen en gaan, dus ik heb werkelijk geen idee wat ik daarvan moet denken.
Ik wil eigenlijk pas begin volgende week gaan testen, maar weet niet of ik het zo lang kan wachten. Dit is voor mij de 1ste keer op het wachtbankje, respect voor jullie die dit helaas al zo vaak hebben moeten doormaken. Ben er nu achter dat het lichaam gekke dingen met je kan doen.

Succes met wachten dames!
Alle reacties Link kopieren
Thnx ladies
Dames op het wachtbankje, ja lichaam kan gekke dingen met je doen. Succes iedereen.
@depster, ik voel me goed dankje. Heb echt nergens last van dus kan lekker volle bak genieten, heel fijn!! Zit jij nu ook op het wachtbankje? Sorry hoor, ben het even kwijt.
@wachtbank Ik ben blij nog niet zo ver te zijn

Hallie, nee 24 april eerste intake.

Mijn ex mailde gisteren, na 2 jaar biedt hij zijn excuus aan. Ben al de hele dag van slag...... dit is echt zo'n week haha. ij toe niet bezig te zijn nu met extra hormonen
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn haillie!

Ik heb beetje depri moment en voel me een beetje een loser. Heb afgelopen welen par keer geboden op woningmarkt elke keer niet. Ben al ruim jaar bezig met tussenpozen maar na 9 biedingen nog niks. Ik vind het gewoon zo oneerlijk eventjes. En dan bang dat ook deze poging niet zal lukken. Dan kan ik straaljaloers zijn op anderen die wel allemaal huisje boompje beestje krijgen.

Kan nu nog niks. Testen heeft gezin, 7 dpo dus valt niks te testen. ‘Gewoon’ geduld hebben dus. Maar ineens valt het me weer even zwaar ☹️
Science de woningbouw is gewoon ruk. Voor kopers en huurders dus je mag echt wel balen! Knuffel voor jou!!
Alle reacties Link kopieren
@science dikke knuffel!!!
Alle reacties Link kopieren
Depster, dat gaat al opschieten dan. Spannend.
Science, sterkte. Soms kan het dan ineens teveel worden.
Dag lieve powervrouwen!
De laatste keer dat ik reageerde was okt 2017…. Omdat ik wel op de achtergrond alles heb meegelezen (meestal als ik zat te wachten in de kliniek NG ) herken ik nog veel namen van 1,5/2 jaar geleden…. O.a. Innerpeace (Happy), Plien85, Globe83,Truelove, Wensmama81.

Wat herken ik veel in al jullie verhalen.. van de eerste stapjes qua aanmelding tot aan alle stomme dingen rondom extra hormonen… de frustraties van de wachtbankjes…. Het onbegrip (soms) van de omgeving…. De paniek rondom de –niet-meer-vergoeden-van-behandelingen….

Mijn kinderwens pad verloopt (helaas ook) alles behalve dat ik mij had voorgesteld.
Korte samenvatting…. 3 x IUI van donor 1 met ovulatie inductie ivm PCOS…. 1e Kijkoperatie met HSG i.v.m. afwijkend echo beeld en aanhoudende pijn bij menstruatie… conclusie endometriose …. Daarna weer 3 x IUI van donor 1 met ovulatie inductie… zonder zwangerschap maar wederom afwijkend echo beeld te zien... 2e kijkoperatie gehad en het bleek een gezwel te zijn die gemist was tijdens kijkoperatie 1!! en waarvan niet duidelijk was of die goed/slechtaardig was. Gelukkig was dit een goedaardige grote endometriose haard (+- 5cm doorsnee)…..Na vele excuses van het ziekenhuis ben ik weer doorgegaan met 3x IUI bij NG , ditmaal van donor 2 met ovulatie inductie… helaas zonder zwangerschap en zonder ooit überhaupt te kunnen testen want ging iedere keer op dag 13 menstrueren…

Inmiddels evaluatiegesprek gehad en ik sta nu aan de start van mijn 1e ICSI behandeling en hoop dat ik bij mijn eerstvolgende menstruatie mag gaan starten. Ik merk dat ik hier toch wel zenuwachtig over aan het worden ben en wilde dit graag delen met jullie lotgenoten …. het spuiten gaat denk ik wel lukken maar tegen die punctie zie ik er op…

Waarom ik dit nu deel?
1 om jullie te bedanken voor alle steun die ik al ontvangen heb dankzij het delen van jullie verhalen
2 omdat ik besef dat ik het niet allemaal alleen HOEF te doen  (ondanks mijn goede vangnet)
3 ik wil de vrouwen die ook al lang onderweg zijn (en eigenlijk jullie allemaal!!) een hart onder de riem steken…

Ik ben trots op ons allemaal!
ps: beetje langer dan verwacht geworden

Liefs en loves CCB53 , uit Den Bosch
Alle reacties Link kopieren
Hey CCB53! Ik ken jou nog wel! Wat ontzettend verdrietig om te lezen wat je allemaal meegemaakt hebt. Dikke knuffel.

ICSI! Heel spannend ja. Hormonen heb ik totaal geen last van en als je de 1e spuit hebt gezet zijn de daaropvolgende peanuts. De punctie heb ik inmiddels 2x gehad en man man wat was ik zenuwachtig. Maar ik kan je vertellen ik ben er zooooo makkelijk doorheen gefietst! Deed totaal geen zeer en ze na de punctie vertelden ze mij dat ik wel de ideale patient ben om een punctie bij te doen. Bij de tp begon ze daar weer over. Ik heb dus echt totaal geen nare ervaringen en ik hoop dat ik je daar een beetje gerust mee stel. Al weet ik natuurlijk niet hoe dat is met endiometrose. Je krijgt wel heerlijke verdoving. Ik hoop dat jij ook een goede ervaring gaat krijgen met de punctie.

Goed wat van je te horen en toi toi toi!

Liefs!
Hailie, wat een leuk nieuws joh! Een meisje!!! Gefeliciteerd!!!! :daisy:

CCB53, he hoi! Wat een verhaal zeg! Heftig!
Ook ik zit al in het ICSI traject. (1 x traject zonder punctie, 1 x met)

En ondanks dat ik hier ergens zei (want iemand liep toen t zelfde traject) dat t wel mee viel. Was een btje rozenkleuriger haha!
Ik vond de behandeling zelf een nare bedoeling (ik kreeg ook andere pijnstilling dan normaal ivm een allergie voor morfine en ook de broertjes/zusjes daarvan).
Plus dat ik soms ook gek op medicijnen reageer.

Gelukkig was het zo voorbij en vergeet je het serieus! Heel raar maar waar. Daarna ben je wat beurs maar het is echt te doen. Hopelijk is het niet nodig maar zou het zo weer doen zonder erover na te denken. Loop ook bij NG trouwens. Fijne begeleiding en nazorg ook. Duidelijk uitleg via email.
Alle reacties Link kopieren
Even een egopost hoor! Ik heb het idee dat mn menstruatie dr aankomt. Heb barstende koppijn en alle symptomen van mn maandelijkse probleem.
Heb dr echt even een dip van en kan wel janken! Het was pas poging 2 maar ik had er zo'n goed gevoel bij!
Theoretisch moet het nog kunnen, pas dinsdag mn nod maar ik durf er nu niet te veel op te hopen. Bah!
Echt respect voor iedereen die dit al langere tijd aan het doen is.
Alle reacties Link kopieren
Dat is nooit leuk Betsy. Of je nou net bezig bent, of dat je al 2 jaar bezig bent. Je lichaam kan je zo voor de gek houden. Maar geen bloed geeft nog steeds moed!
Digitale knuffel voor jou.

Hier nu al klaar met de prednison. En als het raak is moet ik het tot week 12 gebruiken. Hou nu al vocht vast en heb werkelijk voortdurend honger. Kan niet naar het toilet (sorry voor de info) en ben doodmoe. Hopelijk zakt dat allemaal iets als mijn lijf eraan gewend is. Het is dat ik het echt nodig heb, maar deze troep gun ik niemand. De bloedverdunners spuiten valt dan weer reuze mee. Nu 7 dagen na punctie.
Betsy; hopelijk kan je het nog volhouden!

Immer; merk jij al gekke dingen?

Ik heb vannacht gedroomd dat ik een dochter had gekregen. Het is ALTIJD een meisje als ik droom dat ik een kind krijg. Al vanaf de pubertijd.

Hoe is t met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Betsy, ik snap j gevoel helemaal hoor. En dan Maakt het niet uit of je bet bent begonnen if al heel lang bezig. Het is gewoon zwaar en verdrietig en emotioneel.
Ik zit hier ook te zenuwen. Heb je niks aan natuurlijk maar kan het niet helpen. Ben al aantal dagen beetje misselijk, erg moe en snel duizelig. Kan gewoon komen door verkoudheidje naar wie weet. Helaas kon ik me niet inhouden en heb een vroege test gedaan. Negatief natuurlijk. Bij mijn eerste supergrote zwangerschap waren de testen ook heel vaag en pas na een paar dagen overtijd kreeg ik een duidelijke positieve test. Dus gewoon maar afwachten tot dinsdag 🤞🏻

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Eeffie, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie zo meeleven. Ik vind het gewoon even heel oneerlijk allemaal. Wij willen het allemaal zo graag en vooral bij een aantal van jullie duurt het lang. Ik mag eigenlijk nog helemaal niet klagen.
Voorals nog wacht ik inderdaad maar af. Zo'n tegenstrijdig gevoel. Want je maandelijkse klachten kunnen ook zwangerschapssymptomen zijn en andersom.
Maar ik reken erop dat ik dinsdag gewoon ongesteld wordt.

@science ik duim voor je!
@inner prednison is echt een klotemiddel! Sterkte.
Hoe gaat het met de rest?
Nora_reCaptcha schreef:
23-03-2019 11:59
Eeffie, hoe gaat het met jou?
Mwah nog niet super. Pillen om t op te wekken lijken niet te werken dus schiet allemaal niet op.
Komt wel weer goed.
Hier heel veel buikpijn van de zenuwen. Morgen om 9.30 weer een afspraak in ziekenhuis. Nu bijna 8 kg kwijt. Hoop zo op groen licht......
isillavendel schreef:
24-03-2019 16:12
Hier heel veel buikpijn van de zenuwen. Morgen om 9.30 weer een afspraak in ziekenhuis. Nu bijna 8 kg kwijt. Hoop zo op groen licht......
Ik ga het zo hard voor je hopen! My fingers are crossed🤞🤞
Aww Betsy, herkenbaar gevoel !
Ik vind het momenteel ook allemaal niet eerlijk..
Maar geen bloed is nog hoop, wie weet is het toch gelukt bij je deze maand🍀

Inner, dat klinkt best heftig met die prednison. Sterkte en duim voor je dat deze blijft plakken 😘

Science jij ook nog sterkte voor deze lastste wachtdagen 🍀

Ccb53, welkom terug en succes met het vervolg ! Wij zijn er ook nog steeds en hoop dat je hier wat steun vind 😘

Eeffie, ik heb vaak aan je gedacht, heel veel sterkte, hopelijk komt het snel op gang nu 😘

Issalavendel, succes morgen!

@iedereen die ik vergeten ben succes en sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven