Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Inner zit ook nog op t bankje!

Science :( :( wat ontzettend kut! Niet zo gek dat het je allemaal breekt op het moment. Wat zegt je behandelaar?
@science sterkte!!
Sterkte Science!
Ik begrijp je, ben zelfs nog wat maandjes ouder en ook ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken. Maar we houden moed!!
Hopelijk voel je je snel weer iets beter.
Dikke knuffel

Sterkte aan iedereen op het bankje
anoniem_64988d8641a8d wijzigde dit bericht op 27-03-2019 23:36
Reden: Dubbel
4.80% gewijzigd
@ science, bah!
Vreselijk oneerlijk allemaal
Knuffel
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Onee science! Wat buttttt!
Wat een teleurstellingen toch weer deze maand.
Ergste emotie is weer gezakt. Maar inmiddels 15 dpo en menstruatie zetnietecht door. Nog steeds allee. Wat rozebruine afscheiding maar heel licht. Irritant want dan gaat mijn hoofd toch weer denken. Maar de test was negatief en ik word gewoon echt ongesteld. Laat nu maar komen zodat ik kan plannen voor volgende ronde.

Bankzitters 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Even kort berichtje tussen de drukte door:

Wat een teleurstellingen weer voor meerdere mensen zeg.... Iedereen die weer op gaat voor een volgende ronde heel veel sterkte en succes!

Begrijp het van de leeftijdsgrens helemaal. Had ik bij mijn 1e ook. Nu probeer ik me er niet te druk om te maken. Ik heb het toch niet in de hand. Klinkt heel simpel, maar het is toch niet te beinvloeden wanneer een zws wel of niet lukt. Het lijf moet 't doen.

Isillavendel Superknap dat je al zo ver bent gekomen met afvallen, petje af! Je weet waar je het voor doet, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik afvallen echt moeilijk vond.

Wat goed bedoelde opmerkingen betreft, herkenbaar. Er zijn niet veel mensen die weten van mijn wensen en plannen, maar van sommige (zelfs mijn beste vriendin) krijg ik als het niet gelukt en ik zeg dat ik me rot voel 'snap ik'. En verder niets.
Of, dat ik maar blij moet zijn met 1 kind ipv een groot gezin.
Ik antwoord dan maar niet. Ze hebben totaal geen besef hoe het is om idd niet die vent naast je te hebben liggen met wie je vele pogingen kan doen en als de natuur mee werkt een gezin zo groot kan krijgen als je zou willen. Ik neem het hen niet kwalijk dat ze het niet weten, is denk ik ook lastig te begrijpen als je er zelf niet in zit wat het allemaal betekent en 'kost' (letterlijk en figuurlijk). Maar dat is tegelijkertijd ook wel de reden dat ik het vooral 'alleen' doe en weinig deel met anderen. Nadeel is dat ik elke keer die teleurstelling ook wel in mijn eentje moet verwerken. Maar goed, ik hou hoop.

Ik ben nog in afwachting van wat er gaat gebeuren. Normaal gesproken zou ik nu al de symptomen hebben die mijn ongesteldheid zouden aankondigen, maar die heb ik nog niet. Aan de ene kant een goed teken. Aan de andere kant had ik dacht ik de 1e keer nu al wel de zws symptomen die ik nu ook nog helemaal niet heb.
En dus google ik me tegen beter weten in suf naar ervaringen en wel /niet mogelijke of nodige symptomen die een zws kunnen veroorzaken. Wat onzin is, want iedere persoon is anders en elk lijf werkt anders. En toch he, kan ik het niet laten om steeds weer ergens bevestiging te zoeken.
Laat het maar snel duidelijk zijn, dan kunnen we als het moet weer door naar de volgende ronde....

Iedereen weer succes! Ik hoop komende maand op veel meer positievere berichten!
Dank allemaal! Hier gaat het wel. Het einde van de eerste week nadert. Volgende week zal het inbeelden van symptomen wel beginnen... ;-) En het googlen wat hortensia beschrijft dat herken ik wel. Ook al slaat het nergens op en reageert elk lijf anders. Toch is het moeilijk om te laten. Het geeft ergens het gevoel dat je iets doet..

Science, sterkte! Betsy jij ook! En succes aan mijn medewachtenden :-)
En dan zet menstruatie ineens niet door. 2 dagen tampon gehad met hele lichte rozebruine afscheiding en nu niks. Geen testen meer in huis. Nu 16 dpo. Pffff wat een gedoe.
Wat een onzekerheid Science! Misschien toch nog een keer testen aangezien het niet doorzet?
Spannend Science! Zo ga je toch weer hoop krijgen! Heb je nog kunnen testen of wacht je nog even af?🙏🍀
Toch wel weer spannend dan science, sterkte!
‘Eindelijk’ zet menstruatie door. Had toch nog even hoop 😒

Anyway. Op naar volgende poging.
@science, ahh jammer! Had dit ook al eens, zo rot. Je krijgt toch hoop. Balen, knuffel.
Aww wat jammer, sterkte science 😘
Thanks lieverds! Kont wel weer goed. Schouders er onder en volgende poging. De wijn staat in ieder koud voor vanavond
Geniet ervan nu het kan! Goed idee trouwens.
Dat de wijn je mag smaken Science!
Bale science, sterkte en geniet van je wijntje.
Nou het zit hier weer niet mee deze maand :(
Sterkte meiden!
Balen weer Science 😢

Hier is t toch uitgelopen op een curettage. Ben nu paar dagen verder en t gaat redelijk goed.
Ik ga heel even een pauze nemen, niet te lang want daar heb ik nou eenmaal geen tijd voor. Maar wel ff bijkomen. T is sowieso afwachten wanneer de eerste menstruatie weer zal zijn.
Ik lees en leef altijd met jullie mee maar zal zelf denk niet heel erg actief zijn hier op t forum de komende tijd. Succes iedereen en tot snel! Xx
Sterkte Eeffie! Hopelijk lichamelijk weer snel op orde, dat maakt het geestelijke ietsje makkelijker.

Maris: hoe gaat het met je?? Anyway now toch? Trek je het nog een beetje? Of wordt je al helemaal gek van alle mensen die vragen of je al bevallen bent (terwijl jij denk: zie ik er uit of ik al bevallen ben?????)?
Succes met de laatste loodjes, en als het zo ver is, schroom niet om alle hulp te vragen en aan te nemen die je goed uit komt!
Hier inderdaad nog steeds niks. Afgelopen nacht had ik even de hoop dat het op gang zou komen, maar helaas. Krijg vooral veel appjes met de vraag of het al 'rommelt' en of ik het wachten al zat ben, alsof ik het zou zeggen als ik weeën heb.. En daarnaast ben ik niet de persoon die op de bank gaat zitten wachten tot er iets gebeurt. Maargoed tis natuurlijk goed bedoeld.
Zolang ik een beetje bezig blijf, gaat het eigenlijk prima, maar ik ben nu wel echt toe aan die nieuwe fase in mn leven, dus kom maar door. Nog max 1,5 week :whistle:
Eeffie, wat heftig. Snap dat je even pauze neemt om alles te verwerken. Dikke knuffel en sterkte.
@maris, spannend zeg!!!! Ja iedereen bedoelt het alleen maar goed. Succes!
Pff zit ons niet echt mee allemaal.

Heb ook even misschien een "domme" vraag. Hoeveel ovulatietesten is er ongeveer per keer nodig?
Moet zeker minmaal 2x testen en vind zonde om 2x te moeten te bestellen ivm verzendkosten.
Zal 16 stuks voor 2x of toch dubbele bestellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven