Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

vrijdag 31 januari 2020 om 19:54
Als het goed is nu reactie met mijn eigen nickname ipv uppies.
Mijn keuze was eerst co-ouderschap met een leuke single home man. Helaas is dat gestrand vorige maand.
Ik heb mijn leeftijd niet mee ( bijna 40) dus heb wel haast of zo voelt het nu. Kan niet heel veel langer meer wachten want dan mis ik misschien wel de kans om zwanger te worden. Medisch kan het nu allemaal nog.
Ik heb toch het idee dat het fijn is voor het kind dat hij zijn biologische vader kan ontmoeten en eerder dan 16 jaar.
Dat je 1 x per 2 maanden dan gaat afspreken en dat het kind dan later hoort dat hij de biologische vader is.
Donor via Denemarken is wel de snelste manier dus misschien doe ik dat ook wel.
Commercieel aspect is ook natuurlijk een dingetje.
In juni een jaar op de wachtlijst dus misschien moet ik daar even op wachten en natuurlijk wel door met verder zoeken naar een donor in Nederland.
Heb jij gekozen voor een donor uit Denemarken? Ik lees even heel snel je berichten en je bent zwanger wat leuk!
En was ook in 1x raak wat een geluk. Gefeliciteerd en super spannend ook!

vrijdag 31 januari 2020 om 20:03
Ik ben even nieuwsgierig want zit er nu midden in. Heb je een donor via het buitenland of via Nederland?Beach123 schreef: ↑31-01-2020 07:04Hallo,
In 2017 heb ik hier ook meegeschreven op dit forum, in september 2017 ben ik bevallen van een dochter. Nu ben ik voor de 2e keer dit traject gestart voor hopelijk een broertje of zusje. Gister weer de eerste IUI gehad dus ik schrijf weer gezellig mee als jullie dat goed vinden!
Leuk een dochter in 2017 en nu voor de 2de keer spannend.. Doe je het helemaal alleen of met een partner?

vrijdag 31 januari 2020 om 21:28
Ik ben bij kliniek Nij Geertgen, heb een donor uit het buitenland en doe het voor de 2e keer alleenmerlot1234 schreef: ↑31-01-2020 20:03Ik ben even nieuwsgierig want zit er nu midden in. Heb je een donor via het buitenland of via Nederland?
Leuk een dochter in 2017 en nu voor de 2de keer spannend.. Doe je het helemaal alleen of met een partner?
Ik heb de kliniek een match laten maken op uiterlijke kenmerken.

vrijdag 31 januari 2020 om 22:34
Hey ladies!!
Dat is ff geleden dat ik hier was. Uurtje bezig geweest met alles lezen
.
Dacht zal s een update plaatsen. Ondertussen alweer dik 27 weken zwanger en gaat goed! Kleine (en ik
) groeit goed en eigenlijk ziet alles er gewoon goed uit.
Druk bezig met alle voorbereidingen, kamertje begint eindelijk ergens op te lijken. Gaat allemaal niet zo snel meer

Las dat er weer een hoop nieuwe uppies bij zijn gekomen. Succes allemaal!!
En Innerpeace......als je nog meeleest.....
Wat een onwijs klote bericht weer zeg.....jeetje....
Wens je alle kracht toe om ook dit weer een plaatsje te kunnen geven.
Dat is ff geleden dat ik hier was. Uurtje bezig geweest met alles lezen
Dacht zal s een update plaatsen. Ondertussen alweer dik 27 weken zwanger en gaat goed! Kleine (en ik
Druk bezig met alle voorbereidingen, kamertje begint eindelijk ergens op te lijken. Gaat allemaal niet zo snel meer
Las dat er weer een hoop nieuwe uppies bij zijn gekomen. Succes allemaal!!
En Innerpeace......als je nog meeleest.....
Wat een onwijs klote bericht weer zeg.....jeetje....
Wens je alle kracht toe om ook dit weer een plaatsje te kunnen geven.

vrijdag 31 januari 2020 om 22:46
Ik heb een NL donor, binnen 8 weken een match. Dankjewelmerlot1234 schreef: ↑31-01-2020 19:54Als het goed is nu reactie met mijn eigen nickname ipv uppies.
Mijn keuze was eerst co-ouderschap met een leuke single home man. Helaas is dat gestrand vorige maand.
Ik heb mijn leeftijd niet mee ( bijna 40) dus heb wel haast of zo voelt het nu. Kan niet heel veel langer meer wachten want dan mis ik misschien wel de kans om zwanger te worden. Medisch kan het nu allemaal nog.
Ik heb toch het idee dat het fijn is voor het kind dat hij zijn biologische vader kan ontmoeten en eerder dan 16 jaar.
Dat je 1 x per 2 maanden dan gaat afspreken en dat het kind dan later hoort dat hij de biologische vader is.
Donor via Denemarken is wel de snelste manier dus misschien doe ik dat ook wel.
Commercieel aspect is ook natuurlijk een dingetje.
In juni een jaar op de wachtlijst dus misschien moet ik daar even op wachten en natuurlijk wel door met verder zoeken naar een donor in Nederland.
Heb jij gekozen voor een donor uit Denemarken? Ik lees even heel snel je berichten en je bent zwanger wat leuk!
En was ook in 1x raak wat een geluk. Gefeliciteerd en super spannend ook!

In theorie klinkt C donor leuk, maar uit de praktijk blijkt dit vaak toch heel anders te lopen.. Denk je ook aan donorcontract? Genetische ziektes etc?

zaterdag 1 februari 2020 om 10:10
Dat is snel binnen 8 weken een match! Bizar dat de wachtlijsten zo verschillend zijn per ziekenhuis/kliniek. Ja klink leuk C donor maar misschien in praktijk ook wel heel lastig. Het gaat ook om een klik die je moet voelen bij iemand. En ook wat zijn intenties zijn etc..
Ik heb al eerder in het proces gezeten met iemand dus veel processen zijn mij bekent zoals donorcontract en checken van soa's en genetische ziektes.
Zijn er ook kosten aan verbonden bij een Nederlandse donor als je het via een kliniek/ziekenhuis doet?
Kosten per rietje zoals in Denemarken of is dat niet toegestaan in Nederland?
zaterdag 1 februari 2020 om 10:34
Je betaalt met voor een Nederlandse donor via de ‘gewone’ banken een bedrag met behandeling. Verschilt een beetje per ziekenhuis, bij mij was het 100 euro per maand. Dat kun je als per rietje zien, maar het zijn de kosten voor het verkrijgen van het sperma (bv reiskosten donor), het verwerken en het opslaan ervan.
Dus niet zoals in Denemarken dat de donor er aan verdient of zo. En de klinieken verdienen in Nederland ook niet aan het materiaal op zich.
De kosten variëren een beetje tussen 100 en 200 per poging volgens mij. (Plus eventuele niet gedekte kosten van de medische handelingen, maar puur voor het rietje bedoel ik). Omdat het bij mij lukte voordat ik aan de duurdere opties toe was, zeg ik altijd dat dochter een kiloknaller was. Heb de factuur van de geslaagde poging ook bewaard. Mocht ze als puber lastig worden, kan ik haar altijd waarschuwen dat ze op moet passen, want dat ik het bonnetje nog heb
.
Dus niet zoals in Denemarken dat de donor er aan verdient of zo. En de klinieken verdienen in Nederland ook niet aan het materiaal op zich.
De kosten variëren een beetje tussen 100 en 200 per poging volgens mij. (Plus eventuele niet gedekte kosten van de medische handelingen, maar puur voor het rietje bedoel ik). Omdat het bij mij lukte voordat ik aan de duurdere opties toe was, zeg ik altijd dat dochter een kiloknaller was. Heb de factuur van de geslaagde poging ook bewaard. Mocht ze als puber lastig worden, kan ik haar altijd waarschuwen dat ze op moet passen, want dat ik het bonnetje nog heb

zaterdag 1 februari 2020 om 10:51
nee ik heb nog niet afgesproken met de mogelijke donor uit Rotterdam.
ik ben mijn rooster van maart nog aan het afwachten. En ik doe het rustig aan, want ik denk dat ik pas tegen mei aan de beurt ben voor de intake bij de Isala kliniek. Ik denk door niet te haasten weet deze man ook dat ik verder geen bijbedoelingen bij heb.
Wat ik voornamelijk doe in een gesprek met een mogelijke c-donor is vooral de man laten praten. En vragen wat zijn beweegredenen zijn. en hoe het contact zie. ivm ziektes en juridische aspecten wil ik het alleen via de kliniek doen. En zo blijft het ook helder wat je verwachtingen zijn. En als iets niet goed voelt voelt het gewoon niet goed. het is een keuze die je maakt voor de rest van je leven. En ik bekijk het zo. Zou het kind blij en trots zijn met deze vader?
ik wil graag een c-donor (als mij dit gegund is) omdat ik zie hoe het bij mijn zus en schoonzus gaat. zij hebben een bekende donor en inmiddels 4 kinderen. hij is er voornamelijk op belangrijke dagen. verjaardagen...diploma's etc. ze noemen hem ook papa..en de oudste is zelfs een keer wezen logeren. Dat was allemaal in het begin niet de bedoeling maar is zo gegroeid in de loop van de jaren! dat lijkt mij ook de beste optie. maar ik besef me ook dat mijn zus een lot uit de loterij heeft met die man. (die ze overigens ook via internet heeft leren kennen)
ik ben mijn rooster van maart nog aan het afwachten. En ik doe het rustig aan, want ik denk dat ik pas tegen mei aan de beurt ben voor de intake bij de Isala kliniek. Ik denk door niet te haasten weet deze man ook dat ik verder geen bijbedoelingen bij heb.
Wat ik voornamelijk doe in een gesprek met een mogelijke c-donor is vooral de man laten praten. En vragen wat zijn beweegredenen zijn. en hoe het contact zie. ivm ziektes en juridische aspecten wil ik het alleen via de kliniek doen. En zo blijft het ook helder wat je verwachtingen zijn. En als iets niet goed voelt voelt het gewoon niet goed. het is een keuze die je maakt voor de rest van je leven. En ik bekijk het zo. Zou het kind blij en trots zijn met deze vader?
ik wil graag een c-donor (als mij dit gegund is) omdat ik zie hoe het bij mijn zus en schoonzus gaat. zij hebben een bekende donor en inmiddels 4 kinderen. hij is er voornamelijk op belangrijke dagen. verjaardagen...diploma's etc. ze noemen hem ook papa..en de oudste is zelfs een keer wezen logeren. Dat was allemaal in het begin niet de bedoeling maar is zo gegroeid in de loop van de jaren! dat lijkt mij ook de beste optie. maar ik besef me ook dat mijn zus een lot uit de loterij heeft met die man. (die ze overigens ook via internet heeft leren kennen)

zaterdag 1 februari 2020 om 11:31
Fijn deze info dank voor je reactie. De kosten zijn prima te doen in vergelijking met Denemarken. Nu hopen dat ik snel aan de buurt ben. Ga maandag dit meteen even navragen. In Juni een jaar op de lijst.nausicaa schreef: ↑01-02-2020 10:34Je betaalt met voor een Nederlandse donor via de ‘gewone’ banken een bedrag met behandeling. Verschilt een beetje per ziekenhuis, bij mij was het 100 euro per maand. Dat kun je als per rietje zien, maar het zijn de kosten voor het verkrijgen van het sperma (bv reiskosten donor), het verwerken en het opslaan ervan.
De kosten variëren een beetje tussen 100 en 200 per poging volgens mij. (Plus eventuele niet gedekte kosten van de medische handelingen, maar puur voor het rietje bedoel ik). Omdat het bij mij lukte voordat ik aan de duurdere opties toe was, zeg ik altijd dat dochter een kiloknaller was. Heb de factuur van de geslaagde poging ook bewaard. Mocht ze als puber lastig worden, kan ik haar altijd waarschuwen dat ze op moet passen, want dat ik het bonnetje nog heb.

zaterdag 1 februari 2020 om 11:44
Fijn je reactie.Linda273 schreef: ↑01-02-2020 10:51nee ik heb nog niet afgesproken met de mogelijke donor uit Rotterdam.
Wat leuk dat je zus en schoonzus in leuke bekende donor hebben gevonden. Hebben ze beide dezelfde donor? Je zal wel veel steun hebben van je zus/schoonzus in dit proces.
Een bekende donor ( donor + constructie) blijft voor mij ook nog steeds goed voelen maar dan moet je inderdaad ook het geluk hebben dat je iemand tegen komt waarbij je een klik voelt het hetzelfde in staat als jij.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:08
Jeetje wat leuk al die nieuwe meiden erbij!
Ik vind het altijd zo bijzonder dat ieder het toch op haar eigen manier doet.
Even een update van mijn kant: Ik ben as maandag alweer 36 weken zwanger van mijn tweede kindje. De buik begint behoorlijk in de weg te zitten maar van mij mag ze nog wel even blijven zitten. Kan ik nog even goed slapen en rusten voordat het feest begint.
Beide kindjes hebben dezelfde Nederlandse donor, via het AMC maar we hebben wel regelmatig contact met de donor.
Mijn zoontje gaat Binnenkort voor het eerst bij hem logeren! Heel spannend maar ook fijn.
@ Beach, heel stoer dat jij ook een tweede weer aangaat! Ik hoop dat het snel raak mag zijn!
@ Merlot, ik betaalde bij het AMC €100 voor een ici behandeling en €200 voor een iui. Het verschil in prijs is omdat ze voor een iui behandeling meer rietjes nodig hebben
Ik vind het altijd zo bijzonder dat ieder het toch op haar eigen manier doet.
Even een update van mijn kant: Ik ben as maandag alweer 36 weken zwanger van mijn tweede kindje. De buik begint behoorlijk in de weg te zitten maar van mij mag ze nog wel even blijven zitten. Kan ik nog even goed slapen en rusten voordat het feest begint.
Beide kindjes hebben dezelfde Nederlandse donor, via het AMC maar we hebben wel regelmatig contact met de donor.
Mijn zoontje gaat Binnenkort voor het eerst bij hem logeren! Heel spannend maar ook fijn.
@ Beach, heel stoer dat jij ook een tweede weer aangaat! Ik hoop dat het snel raak mag zijn!
@ Merlot, ik betaalde bij het AMC €100 voor een ici behandeling en €200 voor een iui. Het verschil in prijs is omdat ze voor een iui behandeling meer rietjes nodig hebben
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

zaterdag 1 februari 2020 om 13:20
@ Merlot, ik betaalde bij het AMC €100 voor een ici behandeling en €200 voor een iui. Het verschil in prijs is omdat ze voor een iui behandeling meer rietjes nodig hebben.
Wat leuk een tweede kindje gefeliciteerd!
Hoe lang heb jij op de wachtlijst gedaan bij het AMC? En fijn om wel contact met de donor te hebben. Spannend nachtje uit logeren. Hoe oud is je zoon nu? Woont de donor dan ook in de buurt? En hoe vaak spreken jullie dan af?
Ivm leeftijd kan ik meteen door (als ik dat wil) voor een IVF traject. IUI raden ze af ivm groter kan op een tweeling. Alleen een tweeling opvoeden is wel heel pittig maar om hele proces van IUI over te slaan en meteen IVF te doen weet ik niet.
Heb jij wel IUI eerst gedaan?
Hoe lang heb jij op de wachtlijst gedaan bij het AMC? En fijn om wel contact met de donor te hebben. Spannend nachtje uit logeren. Hoe oud is je zoon nu? Woont de donor dan ook in de buurt? En hoe vaak spreken jullie dan af?
Ivm leeftijd kan ik meteen door (als ik dat wil) voor een IVF traject. IUI raden ze af ivm groter kan op een tweeling. Alleen een tweeling opvoeden is wel heel pittig maar om hele proces van IUI over te slaan en meteen IVF te doen weet ik niet.
zaterdag 1 februari 2020 om 13:26
Ik denk dat zus en schoonzus de kinderen samen gekregen hebben (lesbisch stel).merlot1234 schreef: ↑01-02-2020 11:44Fijn je reactie.
Wat leuk dat je zus en schoonzus in leuke bekende donor hebben gevonden. Hebben ze beide dezelfde donor? Je zal wel veel steun hebben van je zus/schoonzus in dit proces.
Een bekende donor ( donor + constructie) blijft voor mij ook nog steeds goed voelen maar dan moet je inderdaad ook het geluk hebben dat je iemand tegen komt waarbij je een klik voelt het hetzelfde in staat als jij.
Natuurlijk zijn er fantastische verhalen over een donor die echt betrokken blijft, maar zich niet te veel bemoeit. Die de kinderen leuk vinden, en waar het geweldig gaat. Maar ik denk inderdaad dat dat wel heel uitzonderlijk is, zeker met iemand die je eigenlijk nog helemaal niet zo lang kent. Ik zou er niet bij voorbaat van uit gaan dat het zo gaat lopen.
zaterdag 1 februari 2020 om 16:22
Mijn zoontje is nu ruim 4 en ik heb destijds zo’n 10 maanden op de wachtlijst gestaan. Het was wel een andere tijd qua wachtlijsten hoor.merlot1234 schreef: ↑01-02-2020 13:20@ Merlot, ik betaalde bij het AMC €100 voor een ici behandeling en €200 voor een iui. Het verschil in prijs is omdat ze voor een iui behandeling meer rietjes nodig hebben.
De donor woont niet echt in de buurt maar ook niet aan de andere kant van het land. Ik vind dat precies ver en dichtbij genoeg.
We zien elkaar ongeveer een keer in de maand en het contact loopt erg fijn.
Ik ben me wel bewust dat ik heel blij mag zijn met zo’n fijne betrokken donor.
Bij mijn zoon was ik vrij snel zwanger via ici (cupje), deze zwangerschap zijn we ook met ici begonnen omdat het nu eenmaal eerder ook goed heeft gewerkt.
Helaas moest ik na 6 x overstappen op IUI. Ze boden mij toen ook IVF aan ivm meer kans op meerlingen maar ik wilde dat zelf nog niet. Ik vond IVF toch best wel heftig.
Gelukkig ben ik zwanger geworden van mijn 2e IUI behandeling.
zondag 2 februari 2020 om 10:28
Wat leuk, weer veel nieuwe dames erbij.
Hier ook een succesverhaal (wel met hobbels op de weg hoor). Inmiddels bijna 29 weken zwanger. Afgelopen donderdag een 3D echo gehad en de kleine doet het top. Regelmatig houdt hij rave parties in mijn buik en geniet ik enorm van de rare bewegingen en schoppen.
Ik heb een Deense donor gebruikt omdat ik geen kliniek dichtbij had waar ik snel terecht kon, inmiddels al bijna 40 ben en die tijd gewoon niet had om op een wachtlijst te gaan. Dus Wel via ziekenhuis maar met Deense donor. Met 13 pogingen gaat de kosten zeker naar zo’n €8000-10.000 euro wat betreft rietjes, verzendkosten, opslagkosten etc. Soms maar beter om niet alles op te tellen.
Uiteindelijk ivf poging 1, verse terugplaatsing succesvol.
Thefiepie, wauw nog maar aantal weekjes. Wat super! Geniet van je laatste loodjes en succes.
Eeffie, hoe gaat het bij jou? Ook in je laatste trimester. Gaat het werken? Ik merk dat voltijd lesgeven in een hele drukke periode met allerlei nevenactiviteiten, ouderavonden enz behoorlijk zwaar begint te worden. Ben aan het aftellen, nog 6 weken tot verlof en dat zit 1 week voorjaarsvakantie bij, dus nog 5 weken werken. En jij?
Hier ook een succesverhaal (wel met hobbels op de weg hoor). Inmiddels bijna 29 weken zwanger. Afgelopen donderdag een 3D echo gehad en de kleine doet het top. Regelmatig houdt hij rave parties in mijn buik en geniet ik enorm van de rare bewegingen en schoppen.
Ik heb een Deense donor gebruikt omdat ik geen kliniek dichtbij had waar ik snel terecht kon, inmiddels al bijna 40 ben en die tijd gewoon niet had om op een wachtlijst te gaan. Dus Wel via ziekenhuis maar met Deense donor. Met 13 pogingen gaat de kosten zeker naar zo’n €8000-10.000 euro wat betreft rietjes, verzendkosten, opslagkosten etc. Soms maar beter om niet alles op te tellen.
Thefiepie, wauw nog maar aantal weekjes. Wat super! Geniet van je laatste loodjes en succes.
Eeffie, hoe gaat het bij jou? Ook in je laatste trimester. Gaat het werken? Ik merk dat voltijd lesgeven in een hele drukke periode met allerlei nevenactiviteiten, ouderavonden enz behoorlijk zwaar begint te worden. Ben aan het aftellen, nog 6 weken tot verlof en dat zit 1 week voorjaarsvakantie bij, dus nog 5 weken werken. En jij?

zondag 2 februari 2020 om 12:43
Fijn dat het met IUI is gelukt. Ook best zwaar meteen te starten met IVF daarom ook mijn twijfel. De arts was zo aan het hameren op de tweeling verhaal. Ik ben zelf tweeling (eeneiig) en super leuk maar alleen twee kids opvoeden is wel zwaar.thefiepie schreef: ↑01-02-2020 16:22Mijn zoontje is nu ruim 4 en ik heb destijds zo’n 10 maanden op de wachtlijst gestaan. Het was wel een andere tijd qua wachtlijsten hoor.
De donor woont niet echt in de buurt maar ook niet aan de andere kant van het land. Ik vind dat precies ver en dichtbij genoeg.
We zien elkaar ongeveer een keer in de maand en het contact loopt erg fijn.
Ik ben me wel bewust dat ik heel blij mag zijn met zo’n fijne betrokken donor.
Bij mijn zoon was ik vrij snel zwanger via ici (cupje), deze zwangerschap zijn we ook met ici begonnen omdat het nu eenmaal eerder ook goed heeft gewerkt.
Helaas moest ik na 6 x overstappen op IUI. Ze boden mij toen ook IVF aan ivm meer kans op meerlingen maar ik wilde dat zelf nog niet. Ik vond IVF toch best wel heftig.
Gelukkig ben ik zwanger geworden van mijn 2e IUI behandeling.
Toen je na 10 maanden een donor kreeg toegewezen via het AMC heb je toen meteen contact opgenomen met hem voor de
behandeling nog? Of pas later toen je zwanger was. Is vast ook per donor verschillend natuurlijk. En heeft hij meer gezinnen geholpen?
Klinkt prima 1x per maand en je zoon noemt hem ook papa?
zondag 2 februari 2020 om 13:26
Als de donor via het AMC is ‘toegewezen’, is dat anoniem.merlot1234 schreef: ↑02-02-2020 12:43Fijn dat het met IUI is gelukt. Ook best zwaar meteen te starten met IVF daarom ook mijn twijfel. De arts was zo aan het hameren op de tweeling verhaal. Ik ben zelf tweeling (eeneiig) en super leuk maar alleen twee kids opvoeden is wel zwaar.
Toen je na 10 maanden een donor kreeg toegewezen via het AMC heb je toen meteen contact opgenomen met hem voor de
behandeling nog? Of pas later toen je zwanger was. Is vast ook per donor verschillend natuurlijk. En heeft hij meer gezinnen geholpen?
Klinkt prima 1x per maand en je zoon noemt hem ook papa?
Dan kun je dus zelf geen contact opnemen, je krijgt alleen wat kenmerken te horen. Als kind er eenmaal is, kun je een donor paspoort aanvragen met wat meer kenmerken en bv opleiding en beroep. Als kind 16 is, kan het zelf de persoonsgegevens opvragen, dat kunnen de ouders niet doen.
Ik denk dat TheFiepie een eigen donor had, en via het amc behandeld is. Maar vanuit hun bank is het altijd anoniem (nou ja, zo anoniem als toegestaan is in Nederland dan, dus kind kan de gegevens altijd opvragen als het 16 of ouder is).
zondag 2 februari 2020 om 13:31
zondag 2 februari 2020 om 14:15
Mijn verhaal is een beetje anders dan normaal. Ik heb een ‘normale’ donor via het AMC toegewezen gekregen met de bedoeling contact op te mogen nemen vanaf 16 jaar.nausicaa schreef: ↑02-02-2020 13:26Als de donor via het AMC is ‘toegewezen’, is dat anoniem.
Dan kun je dus zelf geen contact opnemen, je krijgt alleen wat kenmerken te horen. Als kind er eenmaal is, kun je een donor paspoort aanvragen met wat meer kenmerken en bv opleiding en beroep. Als kind 16 is, kan het zelf de persoonsgegevens opvragen, dat kunnen de ouders niet doen.
Ik denk dat TheFiepie een eigen donor had, en via het amc behandeld is. Maar vanuit hun bank is het altijd anoniem (nou ja, zo anoniem als toegestaan is in Nederland dan, dus kind kan de gegevens altijd opvragen als het 16 of ouder is).
Maar Nederland is een klein land, vooral als je beide in de regio Amsterdam woont. Ik ben erachter gekomen wie de donor is toen mijn zoon een jaar oud was.
Ik heb heel veel geluk dat mijn donor zo fijn is en nu bij nr 2 zo betrokken.
@ Merlot, laat je niet overdonderen door de arts hoor. Uiteindelijk is het jouw beslissing en moet je kiezen waar jij je het beste bij voelt.
Mijn zoontje noemt de donor geen papa maar gewoon bij zijn voornaam. Als er (bv op school) gevraagd wordt naar zijn papa weet hij wel wie het is en kan ook echt iets vertellen. Dat vind ik fijn
@ Science, voor jou begint ook het aftellen! Zorg er wel voor dat je niet uitgeput aan je verlof begint hoor! Beter nu al een stapje terug doen op je werk zodat je met genoeg energie de bevalling en kraamtijd in kan gaan
thefiepie wijzigde dit bericht op 02-02-2020 14:24
20.90% gewijzigd
zondag 2 februari 2020 om 16:00
Ah, dan denk ik dat ik weer wie jij bent, als je dit verhaal wel eens gedeeld hebt. Maar dat is wel echt een heel bijzonder verhaal hoor, dat je de donor ‘per ongeluk’ ontdekt. Voor Merlot blijft mijn verhaal dus hetzelfde: via de amc bank kun je als moeder geen contact opnemen met de donor.thefiepie schreef: ↑02-02-2020 14:15Mijn verhaal is een beetje anders dan normaal. Ik heb een ‘normale’ donor via het AMC toegewezen gekregen met de bedoeling contact op te mogen nemen vanaf 16 jaar.
Maar Nederland is een klein land, vooral als je beide in de regio Amsterdam woont. Ik ben erachter gekomen wie de donor is toen mijn zoon een jaar oud was.
@ Merlot, laat je niet overdonderen door de arts hoor. Uiteindelijk is het jouw beslissing en moet je kiezen waar jij je het beste bij voelt.
Mijn zoontje noemt de donor geen papa maar gewoon bij zijn voornaam. Als er (bv op school) gevraagd wordt naar zijn papa weet hij wel wie het is en kan ook echt iets vertellen. Dat vind ik fijn
@ Science, voor jou begint ook het aftellen! Zorg er wel voor dat je niet uitgeput aan je verlof begint hoor! Beter nu al een stapje terug doen op je werk zodat je met genoeg energie de bevalling en kraamtijd in kan gaan

maandag 3 februari 2020 om 13:29
[quote=thefiepie post_id=30927018 time=1580649321 user_id=201258]
Mijn verhaal is een beetje anders dan normaal. Ik heb een ‘normale’ donor via het AMC toegewezen gekregen met de bedoeling contact op te mogen nemen vanaf 16 jaar.
Wat een bijzonder verhaal dat je de donor per toeval hebt ontmoet. Ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig hoe je er achter bent gekomen. Ik hoop ook op zo'n constructie met een leuke donor.
Gisteren een afspraak gehad met een potentiële donor. Was leuk maar ook weer zo anders dan met iemand afspreken voor een co-ouderschap. Dit gesprek was veel doelgerichter want hij krijgt dan ook geen vaderrol. Hij staat zeker open om af te spreken als de kleine er is. Hij laat deze keuze hoe vaak etc... over aan de vrouw (en).
Hij heeft tot nu toe 9 stellen geholpen (14 kids) en heeft zelf ook kinderen en is getrouwd. Uiterlijk kenmerken ( ogen, haar, lengte) klopt wel met mijn kenmerken. Maar wat een proces is dit zeg...phoe! dit had ik echt niet zo bedacht een jaar geleden dus ook wel een confrontatie weer. Lieve vent en ook heel open en eerlijk en doet het echt omdat hij vrouwen wilt helpen. Hulpvraag is voor hem heel helder. Wil nog wel een keer met hem afspreken en dan met minder zenuwen haha... ik ging kapot. Zit je dan in een hotel aan de bar te wachten.
Mijn verhaal is een beetje anders dan normaal. Ik heb een ‘normale’ donor via het AMC toegewezen gekregen met de bedoeling contact op te mogen nemen vanaf 16 jaar.
Wat een bijzonder verhaal dat je de donor per toeval hebt ontmoet. Ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig hoe je er achter bent gekomen. Ik hoop ook op zo'n constructie met een leuke donor.
Gisteren een afspraak gehad met een potentiële donor. Was leuk maar ook weer zo anders dan met iemand afspreken voor een co-ouderschap. Dit gesprek was veel doelgerichter want hij krijgt dan ook geen vaderrol. Hij staat zeker open om af te spreken als de kleine er is. Hij laat deze keuze hoe vaak etc... over aan de vrouw (en).
Hij heeft tot nu toe 9 stellen geholpen (14 kids) en heeft zelf ook kinderen en is getrouwd. Uiterlijk kenmerken ( ogen, haar, lengte) klopt wel met mijn kenmerken. Maar wat een proces is dit zeg...phoe! dit had ik echt niet zo bedacht een jaar geleden dus ook wel een confrontatie weer. Lieve vent en ook heel open en eerlijk en doet het echt omdat hij vrouwen wilt helpen. Hulpvraag is voor hem heel helder. Wil nog wel een keer met hem afspreken en dan met minder zenuwen haha... ik ging kapot. Zit je dan in een hotel aan de bar te wachten.

maandag 3 februari 2020 om 14:30
[quote=Sciencerocks post_id=30926090 time=1580635698 user_id=349876]
Gefeliciteerd en fijn dat het goed gaat met de zwangerschap. Ik snap heel goed dat je andere keuzes maakt als je 40 bent daar worstel ik ook mee. Ik ben ook nog niet aan de buurt op de wachtlijst bij het AMC. Commercieel aspect blijf ik lastig vinden om overheen te stappen betreft een Deense donor maar misschien moet ik daar ook niet te veel over nadenken ( tenslotte heb ik niet alle tijd meer).
Heb je eerst IUI gedaan en daarna IVF?
Gefeliciteerd en fijn dat het goed gaat met de zwangerschap. Ik snap heel goed dat je andere keuzes maakt als je 40 bent daar worstel ik ook mee. Ik ben ook nog niet aan de buurt op de wachtlijst bij het AMC. Commercieel aspect blijf ik lastig vinden om overheen te stappen betreft een Deense donor maar misschien moet ik daar ook niet te veel over nadenken ( tenslotte heb ik niet alle tijd meer).
Heb je eerst IUI gedaan en daarna IVF?
maandag 3 februari 2020 om 18:12
Merlot, ik ben begonnen met ZI, daarna IUI. In totaal 6xzelf, 6x iui en toen besproken met gynaecoloog over vervolgtraject. Zij gaf aan dat ivf de volgende stap was en ik daarvoor mocht kiezen, of door met iui. Wat betreft timing besloten ivf te starten. Kon mooi ik de zomervakantie starten dus direct doorgepakt en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Gelijk zwanger met ivf.