Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Wauw van harte gefeliciteerd beach! Geniet ervan! Hoop dat je je goed voelt !

:redrose:
Bedankt!
Ik voel helemaal niks haha. Ik voelde het ook niet aan komen ofzo. Dat maakt het nog een beetje onwerkelijk.
Gefeliciteerd beach!

@lovehop hoe gaat t? Nog 2 dagen...! Spannend
Beach123 schreef:
11-04-2020 21:41
Hier gister een positieve test in handen! In verwachting van de 2e. Nu aftellen tot de eerste echo ☺️
Gefeliciteerd! En ook zo snel weer gelukt. Veel plezier straks bij de eerste echo.
Seaofdreams schreef:
09-04-2020 15:45
Net een echo gehad van een echte iniminie met kloppen hartje! :heart:
Termijn klopt ook exact met inseminatie dus het zag er top uit zei ze!
Gefeliciteerd een kloppend hartje yes!
Seaofdreams schreef:
12-04-2020 08:34
Gefeliciteerd beach!

@lovehop hoe gaat t? Nog 2 dagen...! Spannend
Ja gaat goed opzich.. heb soms wel klachten maar die kunnen zowel bij menstruatie horen als voor een zwangerschap.. HahA vandaag voel ik bijvoorbeeld weer helemaal niks
Ik ben echt iemand die alles in de dromen verwerkt. Zo heb ik al een aantal keer gedroomd zoals ook afgelopen nacht dat ik Ivf onderging . Dus ja eigenlijk ben ik erop ingesteld dat het dat word. Dan is de teleurstelling dinsdag niet zo groot ..
Alle reacties Link kopieren
Lovehopeandbelieve schreef:
12-04-2020 11:23
Ja gaat goed opzich.. heb soms wel klachten maar die kunnen zowel bij menstruatie horen als voor een zwangerschap.. HahA vandaag voel ik bijvoorbeeld weer helemaal niks
Ik ben echt iemand die alles in de dromen verwerkt. Zo heb ik al een aantal keer gedroomd zoals ook afgelopen nacht dat ik Ivf onderging . Dus ja eigenlijk ben ik erop ingesteld dat het dat word. Dan is de teleurstelling dinsdag niet zo groot ..
Spannend. Ik heb de eerste keer denk ik wel de innesteling gevoeld. Had toen een dag of 4 lichte buikkrampen. Dit was ongeveer vanaf 5 dagen na iui. Op dag 12 na iui had ik een licht positieve test. Helaas is dat een vroege miskraam geworden 10 dagen later.

De poging erna voelde ik helemaal niks en was dus van overtuigd dat ik niet gelukt was. Maar die is blijven plakken! Nu 18 weken 😁

Dus het zegt helemaal niks of je wel of geen rare dingen voelt na je iui. 😉
Hoe moeilijk het ook is, je kan alleen maar afwachten. Ik vond de periode na de pos test eigenlijk nog moeilijker. Tot ik de 1e echo gehad had. Helaas werd ik daarna kotsmisselijk tot een week of 15.
Dus eigenlijk ben ik nu pas begonnen met genieten haha.
En voel je je nu helemaal goed Betsy?
Ik moet eerlijk zeggen - tot nu toe nergens last van (iedereen roept wees blij! Kan nog veranderen). Maar daardoor is t ook wel lastiger te beseffen hoor :)

Oh lovehope ik ga zo erg duimen voor je morgen!

Iedereen beetje oke paasdagen gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ja inmiddels voel ik me heel goed. Heb weer genoeg energie om.de dag door te komen. Al slaap ik nog wel het liefst 12uur per nacht hihi.
En begin inmiddels ook een buik te krijgen. Mn eigen broeken passen niet meer.
Helaas, mijn menstruatie is toch gekomen. Had ergens een beetje hoop dat ik wel zwanger kon zijn. Had 5 dagen na de inseminatie wat dagen kramp. Heb gespannen borsten gehad En ontZettend veel honger gehad.

Heb vandaag meteen met de kliniek gebeld om te vragen of het traject voor IVF in gang gezet kan worden. Dit kon en zal nu allemaal telefonisch gebeuren en bloed prikken hier in het ziekenhuis.
Zodra de kliniek weer open gaat zou ik van start kunnen gaan!
Aanstaande vrijdag is mijn eerste belafspraak .. ben gelukkig wel positief!
Ah had het je zo gegund! Maar goed te lezen dat je positief bent :) heel fijn ook dat het voortraject vast in gang gezet wordt. Je gaat gewoon voor een mooie 2021 baby :heart:
Seaofdreams schreef:
14-04-2020 21:20
Ah had het je zo gegund! Maar goed te lezen dat je positief bent :) heel fijn ook dat het voortraject vast in gang gezet wordt. Je gaat gewoon voor een mooie 2021 baby :heart:
Zo lief :heart: dankjewel!
Hey ladies!

T is al weer ff geleden maar dacht een update kan altijd toch? 😬
Vandaag 38 weken zwanger dus kleine man kan zich elk moment melden!
Spannend hoor! Aan de ene kant echt helemaal klaar met t zwanger zijn, aan de andere kant heb ik zoiets blijf nog maar ff zitten in deze rare tijd.......

@Science, hoe is t bij jou? Is ie er al klaar voor? En jij? 😊

Sterkte en succes aan alle dames die hun droom nu misschien moeten uitstellen door corona. Weet niet of overal de behandelingen voorlopig gestaakt zijn maar in “mijn” kliniek wel. Heel heftig allemaal!!
Hey dames!

Heb even de dames nodig die IVF hebben ondergaan. Vandaag had ik een belafspraak met de arts van de kliniek om mijn ivf traject in gang te zetten.
Ze gaf aan dat de dag van terug plaatsing nog eens kan verschillen bij kliniek/ziekenhuis. Ik heb mijn behandeling bij Nij Geertgen en daar plaatsen ze de embryo op dag 5 terug. Ze gaf aan dat sommige andere ook terug plaatsen op dag 3. Er is verschil van mening wat nou de beste dag is. Dag 3 of dag 5.
Bij Nij Geertgen zijn ze bezig met een studie om te onderzoeken welke dag van terug plaatsing nou het beste is. Ze vroegen of ik mee wilde doen ( kan daar rustig overna denken) aan een onderzoek en dan word mijn embryo op dag 3 terug geplaatst.

Graag zou ik willen weten van diegene die Ivf hebben gehad op welke dag de terug plaatsing is geweest en hoe je er tegen aan kijkt .

Alvast heel erg bedankt :redrose:
Die van mij is op dag 4 terug geplaatst..en gelijk blijven plakken. Zou dus eigenlijk dag drie zijn, maar dat viel op een zondag.
Ik had een brief mee dat ze alleen tot dag 5 wachten als er meer dan 3 embryos waren dacht ik
Alle reacties Link kopieren
Hoi eeffie! Hier nu 39.3 dus ongeduldig aan het wachten. Veel harde buiken en onrust binnen maar nog niks concreets. Het is echt afwachten geblazen. Ben wel ongeduldig. Maar ik weet dat ik tussen nu en Max 2,5 week mijn kleintje in mijn armen heb. Ik ben er klaar voor. Heb een makkelijke zwangerschap gehad maar nu is het wel tijd hoor. Wel aanpassen in deze tijd natuurlijk. Geen kraamvisite en best veel restricties. Maar het is wat het is. Het gaat er om dat er Zometeen een kleintje is en dat gaat gewoon gebeuren.

Lovehopeandbelieve: ik heb mijn verse terugplaatsing met een 3daagse embryo gehad. Die is gelijk gelukt. Ik heb nog 2 embryo’s in de vriezer en die zijn op dag 4 ingevroren. Dus bij een cryo tp is de embryo iets verder. Hier dus direct succes op dag 3.
depster schreef:
17-04-2020 20:29
Die van mij is op dag 4 terug geplaatst..en gelijk blijven plakken. Zou dus eigenlijk dag drie zijn, maar dat viel op een zondag.
Ik had een brief mee dat ze alleen tot dag 5 wachten als er meer dan 3 embryos waren dacht ik
Dankjewel voor je reactie ! Super dat het meteen goed is gegaan!
Sciencerocks schreef:
17-04-2020 22:35
Hoi eeffie! Hier nu 39.3 dus ongeduldig aan het wachten. Veel harde buiken en onrust binnen maar nog niks concreets. Het is echt afwachten geblazen. Ben wel ongeduldig. Maar ik weet dat ik tussen nu en Max 2,5 week mijn kleintje in mijn armen heb. Ik ben er klaar voor. Heb een makkelijke zwangerschap gehad maar nu is het wel tijd hoor. Wel aanpassen in deze tijd natuurlijk. Geen kraamvisite en best veel restricties. Maar het is wat het is. Het gaat er om dat er Zometeen een kleintje is en dat gaat gewoon gebeuren.

Lovehopeandbelieve: ik heb mijn verse terugplaatsing met een 3daagse embryo gehad. Die is gelijk gelukt. Ik heb nog 2 embryo’s in de vriezer en die zijn op dag 4 ingevroren. Dus bij een cryo tp is de embryo iets verder. Hier dus direct succes op dag 3.
Dankjewel! Super dat het meteen goed is gegaan!
Hi allemaal!

Ik heb een aantal pagina's meegelezen en zou graag met jullie meeschrijven! Het lijkt me erg fijn om met vrouwen in hetzelfde schuitje te kunnen praten over alles wat erbij komt kijken! Ik ben single, 36 en heb een tijdje geleden besloten om mijn kinderwens alleen in vervulling te gaan brengen. Mijn kinderwens speelt al heel lang, helaas tot nu toe niet de geschikte man hiervoor tegen het lijf gelopen. Steeds meer mensen in mijn omgeving hebben een gezin inmiddels, en dat is soms best pijnlijk.

Ik heb een telefonische intake gehad bij Nij Geertgen en het gesprek met de psycholoog en vervolggesprek met de arts volgen binnenkort, ook telefonisch. Het was wel even een domper dat de behandelingen stil liggen, hopelijk duurt dat niet al te lang!

Ik ben nog niet helemaal uit de keuze voor donor: via de kliniek bestellen, zelf bestellen bij een donorbank of toch zelf een donor zoeken via internet. In mijn omgeving heb ik niemand die ik zou willen vragen.

Wat voor donor hebben jullie gekozen en waarom? Ik ben me rot geschrokken van de prijzen van de ESB/Cryos, hoewel ik wist dat het duur was had ik toch een ander bedrag in mijn hoofd. Ik ben erg benieuwd naar hoe anderen dit hebben aangepakt en hoe je tot een bepaalde keuze bent gekomen!

Bedankt alvast! :rose:
Hoi Alpaca, welkom!
De keuze van donor is zo ontzettend persoonlijk. Ik zelf had bv had budget niet om voor cryos/esb te gaan en vond het idee van een donor dichter bij huis prettiger (en makkelijker voor later). Ik had een a keuze (bekende donor uit vrienden kring) en b keuze (NL donor). Op het moment dat A keuze zei het liever niet te willen ben ik gaan kijken naar mijn B keuze. Een donor via internet viel voor mij gelijk af, te veel zelf geregel en in mijn optiek te veel haken en ogen. Dus bleef donor van NL bank over, waar ik nu heel blij mee ben.

Eerlijk is eerlijk, ik hoefde geen tot weinig rekening te houden met wachttijd want ik ben jong. Maar kan mij voorstellen dat wachttijd een grotere rol gaat spelen bij je keuze naar mate je ouder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Alpaca!

Ik sluit me bij Depster aan dat het een persoonlijke keuze is.

Mijn zwangerschap is tot stand gekomen door een Deense donor. Ja dat is prijzig. Ik werk fulltime en mijn dertiende maand en vakantiegeld waren ervoor nodig.
De tweede bestelling van drie drietjes heb ik kunnen betalen dankzij een financiële meevaller 8 jaar na mijn vaders overlijden (ik was de enige begunstigde). En daar ben ik zwanger van geworden. Twee keer zelfs. De laatste is blijven plakken.
Nu ben ik niet gelovig maar ik denk soms voor de leuk: "bedankt opa' :heart:

Als ik het geld niet had, was ik voor een Nederlandse donor gegaan. Dénk ik. Via internet vind ik eng.
Welkom Alpaca,

Iemand zoeken via internet Daar voelde ik me niet prettig bij
Toen ben ik zelf eens gaan kijken op Cryos en die prijzen vond ik behoorlijk duur.
Bij de kliniek ( Nij Geerten erover gesproken en hun kunnen ook voor je matchen. Ik had toen 2 keuzes of een donor uit Nld of een Deense. Bij de Deense donor had ik een wachttijd van 4 weken tot maximaal 10 weken en bij een nld donor gaven ze aan 6 tot 12 maanden wachttijd aangezien er bijna geen voorraad was. Aangezien ik 35 jaar ben en niet lang wilde wachten koos ik voor een Deense donor. Binnen 2 a 3 weken was het er en kon ik van start. Ik heb 318 euro per rietje betaald

Succes met je keuze en met je traject !
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen bekende die ik overwoog, en via internet of zo vond ik helemaal niks. Ik vind het sowieso nogal wat, en om me dan mede door dubieuze voorstellen te moeten werken, nee bedankt.
Voor mij persoonlijk voelde het beter via een Nederlandse bank, omdat die niet commercieel zijn. Dat is geen veroordeling van degenen die daar wel voor kiezen, maar voor mezelf voelde dit beter. De wachtlijst was op dat moment rond de 1,5 jaar, ik was net 35. Maar de artsen zeiden allemaal: oh, fijn dat je op tijd gekomen bent, dat je niet al tegen of voorbij 40 zit. Die gaven me helemaal niet het gevoel dat ik mega haast had of zo. Dus inderdaad op de wachtlijst gezet, die uiteindelijk een jaar was. Dat vond ik ook prima, gaf mij ook tijd om er naar toe te groeien.

Edit: dit kostte twee jaar eigen risico (intake en behandelingen liepen over 2 jaar) en 100 euro per poging. Dat is voor ici, voor iui (hing oa af van leeftijd en voorgeschiedenis) was het 200.

5 pogingen nodig gehad, dus uiteindelijk 500 euro. Ik zeg altijd dat mijn dochter een kilo-knaller was :proud: .
Alle reacties Link kopieren
Welkom Alpaca!

Ik heb gekozen voor een deense donor. Ik was al 38 toen ik begon aan het traject, en wilde direct beginnen. Dit was de kans daarvoor. Uiteindelijk goed geweest want ik heb 13 pogingen gedaan, 6x ZI, 6xIUI en 1xIVF. Het heeft mij heel wat geld gekost, maar dat kon gelukkig. En het is alle investering waard geweest! Morgen 40 weken dus spannende tijden.

Waar je voor kiest is heel persoonlijk. Ik heb overwogen om een bevriend homostel te benaderen of zij bereid waren om of een donor te zijn, of misschien we co-ouderschap te willen. Maar dat zat niet lekker in mijn hoofd. Het was te dichtbij, ik wilde geen co-ouderschap, en ik vond het zelf teveel gevraagd om aan 1 van hen te vragen om in het hele circus te stappen.

De wachttijden van klinieken in de buurt van mij waren te lang voor mijn gevoel, dan zou ik pas met 40 jaar kunnen beginnen in slechtste geval, en dat wilde ik gewoon niet.

Helaas geen advies welke keuze het beste is. Het is echt zo persoonlijk. Zet alles op een rijtje, alle voors en tegens, kijk naar het financiële plaatje, tijdsduur etc, maar laat uiteindelijk je gevoel spreken. Het is een mooie maar ook heftige weg om te bewandelen, met hopelijk de hoofdprijs aan het einde. Dus belangrijk dat de keuzes die je maakt je een goed gevoel geven.

Veel succes en ik hoop dat je snel kan beginnen en succes hebt.

Hopelijk kan ik snel aankondigen dat de kleine is gearriveerd!!
Hi Alpaca! Welkom :)

Ik sluit me aan bij de rest, het is een ontzettend persoonlijke keuze.

Zelf heb ik gekozen voor een donor van een NL bank. Iemand uit eigen omgeving of internet viel bij voorbaat af omdat dat niet goed voor mij voelde. Bij mijn intake de optie Denemarken en NL besproken. Ik gaf toen aan om voor NL te kiezen ivm financiën en ik voor mijn gevoel (toen 33, nu paar maandjes 34) nog wel even de tijd had om te wachten. Daarop kwam het antwoord dat er bij de eigen bank geen wachtlijst meer was, dus ik met volgende cyclus kon starten. Dus mijn keuze werd voor mij makkelijk gemaakt. Overigens vond ik van een Deense donor ook een nadeel dat het minder dichtbij/makkelijk is mocht het kindje contact willen.

@science: nog rustig in jouw buikie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven