Kraamweek ondergoed

29-06-2019 17:32 69 berichten
Voor na de bevalling is mij aangeraden door de verloskundige om wat "oma onderbroeken" in huis te halen. Nu zitten partner en ik door de HEMA webshop te bladeren, en realiseren we ons dat we eigenlijk helemaal niet precies weten wat de verloskundige bedoelt en wat nu de 'juiste' oma onderbroeken zijn. Zijn dat hoge slips? Wil je dan het liefst iets met pijpjes? Of gewoon hipsters maar een paar maatjes groter? We willen er natuurlijk het liefst zo min mogelijk geld aan uitgeven. Dus - heeft iemand nog aanraders voor de beste onderbroeken tijdens de kraamweken? :D Plaatjes en linkjes zijn zeer welkom.
Alle reacties Link kopieren
Je moet er een flink kraamverband in kwijt kunnen. Model maakt niet uit.
Hoge slips tot aan de taille.
Te verkrijgen bij de Wibra of de Zeeman.
Het gaat om onderbroeken waar kraamverband goed in blijft zitten.
Ik verdroeg weinig op mijn buik na de bevalling en werd blij van de (super lelijke) gaasbroekjes die soms in een kraampakket zitten.
Zacht, wijd zonder af te zakken, rekbaar en hoog genoeg om tot je navel of hoger op te kunnen trekken. Makkelijk te wassen, op hoge temperatuur, en niet WIT!!
Mady van Zeeman. Niet sexy, wel perfect voor kraamverband.
Van die hoge grote tailleslips die oude dames vaak dragen.

Iets als dit, zijn er ook wel zonder kant.

https://www.proud2bme.nl/Fashionblog/De ... _wordt_hip
Van die hoge grote tailleslips die oude dames vaak dragen.

Iets als dit, zijn er ook wel zonder kant.

https://www.proud2bme.nl/Fashionblog/De ... _wordt_hip
Ik vond di corrigerende hoge slips (de echte oma broeken in huidskleur) het fijnste. Geen geblubber van die blubberbuik bij omdraaien in bed s’nachts en je kon er zo’n half kindermatras aan kraamverband in kwijt. Mijn vriendin zwoor weer bij mannenboxershorts (die stretchvariant).
https://www.zeeman.com/nl/mady-dames-sl ... 01433.html

5 slips voor 8 euro
Hier ook team Mady van de Zeeman.
Heerlijke onderboxems.
:$
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wibra, iets van 3 euro per stuk.
Zitten heerlijk met kraamverband. Ik had een geplande keizersnede en deze 'sneden' ook niet aan mijn wond/litteken.
Koop wel genoeg, ik dacht dat ik met 4 stuks wel uit zou komen. Niet nagedacht dat die na 2 dagen allemaal in de was zouden zitten :facepalm:
Ik had ze van de C&A, zwarte vrouwenboxers in maat XL. Die zijn 3 voor €7 geloof ik. Rekbaar, kraamverband past goed en ze blijven goed zitten.
Ah, die Mady slips zien er goed (en lekker goedkoop) uit. Ik dacht alleen dat pijpjes misschien fijner was als de hele boel daar beneden opgezet enzo is. :-$
Zouden jullie trouwens je normale maat kopen, of groter dan normaal?

Ik draag zelfs nooit maandverband, dus weet niet zo goed hoeveel ruimte kraamverband gaat innemen. En je hebt natuurlijk ook niet in een dag weer een platte buik.
Kraamverband is ongeveer zo groot als de luier van je kind. Uitgeklapt dus. Geloof me: die dingen zijn enorm.
Pijpjes vond ik ontzettend vervelend zitten, trouwens, dan zat dat kraamverband nog strakker in de liezen gepropt.
Heb je al eens kraamverband gezien? Dat zijn bijna babymatrassen, en daarvan heb je er dus twee per keer nodig. Ik zou een flinke heupslip doen, en dan een maat groter. Voor de eerste paar dagen misschien van die wegwerp netbroekjes.
Ik kocht voor de kraamweek 7 zwarte katoenen bikini briefs en ik heb ze nooit meer uitgetrokkken! Heb al mijn strings weggedaan. Ze zitten heerlijk! Wat ik belangrijk vond was dat er geen naad in het midden van het kruis zit, en dat er bij de billen een randje kant i.p.v. elastiek zit, zodat je geen VPL (visible panty line) hebt. Zwart gekozen zodat ze niet groezelig worden bij herhaaldelijk wassen. Top!
anoniem_63861b4f1669c wijzigde dit bericht op 29-06-2019 17:54
1.12% gewijzigd
Hier ook mannenboxers gebruikt. Overigens gewoon van katoen. Alleen niet van die losse flodders.
Voordeel van die mannenboxers is dat er al extra ruimte zit ;) en ik kon die van vriend gewoon dragen!
Ik zou een paar maten groter nemen. Die verbanden zijn gigantisch.

Zelf heb ik verschillende onderbroeken in huis gehaald (van Zeeman, Wibra en HEMA) en heb na de bevalling de fijnste bij laten halen door vriend. Voor mij bleken de hipsters met brede band van de Zeeman in maat L (normaal had ik maat s) het fijnst.

(Hetzelfde heb ik overigens gedaan met kraamverband. Ik had zeker 5 soorten in huis en heb daar de minst irriterende van bij laten kopen.)
XL wordt het dus! Dank voor alle tips tot nu toe; heel fijn!

Ik ben heel bewust nog niet al te uitgebreid door mijn kraampakket heengegaan. :D
Ik verdroeg alleen de netbroekjes van het ziekenhuis/kraampakket.
Ik had van die anni rolfi boxers bij de Kruidvat
quattro-stagioni schreef:
29-06-2019 17:35
Mady van Zeeman. Niet sexy, wel perfect voor kraamverband.
Deze, het tegenovergestelde van sexy maar ideaal voor kraamverband, super goedkoop dus bij een ongelukje ook gemakkelijk weg te gooien ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven