Kraamweek ondergoed

29-06-2019 17:32 69 berichten
Voor na de bevalling is mij aangeraden door de verloskundige om wat "oma onderbroeken" in huis te halen. Nu zitten partner en ik door de HEMA webshop te bladeren, en realiseren we ons dat we eigenlijk helemaal niet precies weten wat de verloskundige bedoelt en wat nu de 'juiste' oma onderbroeken zijn. Zijn dat hoge slips? Wil je dan het liefst iets met pijpjes? Of gewoon hipsters maar een paar maatjes groter? We willen er natuurlijk het liefst zo min mogelijk geld aan uitgeven. Dus - heeft iemand nog aanraders voor de beste onderbroeken tijdens de kraamweken? :D Plaatjes en linkjes zijn zeer welkom.
Alle reacties Link kopieren
Boxers van man gedragen de eerste paar dagen, daarna katoenen dames boxers van Hema.
De L of XL van Mady. Zwart.
Zeeman
Krootje schreef:
29-06-2019 17:52
Ik zou een paar maten groter nemen. Die verbanden zijn gigantisch.

Zelf heb ik verschillende onderbroeken in huis gehaald (van Zeeman, Wibra en HEMA) en heb na de bevalling de fijnste bij laten halen door vriend. Voor mij bleken de hipsters met brede band van de Zeeman in maat L (normaal had ik maat s) het fijnst.

(Hetzelfde heb ik overigens gedaan met kraamverband. Ik had zeker 5 soorten in huis en heb daar de minst irriterende van bij laten kopen.)
Die enorme pampers heb ik alleen met zo’n netbroekje in het ziekenhuis gebruikt de eerste 24 uur. Daarna gewoon maxi maandverband thuis. Ik vond die enorme dingen niks. En als je onderbroek te groot is zakt ‘ie af. Zou dus niet voor een paar maten groter gaan.
Cherubijn schreef:
29-06-2019 17:58
Boxers van man gedragen de eerste paar dagen, daarna katoenen dames boxers van Hema.

Hier precies zo. De mannenboxers zaten ook heel fijn over het ks litteken.
Als je echt onderbroeken wilt: mady van de Zeeman.

Wat ik heb gedaan: incontinentieluiers. Niet sexy maar ik vond het echt ideaal. Ook geen last van lekkage of vlekken in broek, bed, etc.
En na de bevalling voelde ik geen aandrang meer om te plassen en vergat ik op tijd naar het toilet te gaan, en dan kwam er ineens een hele plas, de luier hield dat ook gewoon binnen.
Na een dag of 5 was maandverband bij mij voldoende.
Boxershorts van mijn man! Heel fijn, die extra ruimte voor het zaakje benut je dan met je kraamverband.
Ik droeg de boxers van mijn vriend...
De eerste dagen droeg ik de netbroekjes uit het kraampakket en vanuit het ziekenhuis. Je kunt ze gewoon een paar keer wassen. Na een paar dagen deze broekjes van Hema. Gewoon in mijn eigen maat, vond ze ruim genoeg voor 2 kraamverbanden tegelijk.

https://www.hema.nl/dames/lingerie-nach ... 06536.html
Hier ook de zwarte Mady van Zeeman gebruikt, ideaal.
Ik droeg mannen boxershort van mijn partner.
Ceviche schreef:
29-06-2019 18:06
Als je echt onderbroeken wilt: mady van de Zeeman.

Wat ik heb gedaan: incontinentieluiers. Niet sexy maar ik vond het echt ideaal. Ook geen last van lekkage of vlekken in broek, bed, etc.
En na de bevalling voelde ik geen aandrang meer om te plassen en vergat ik op tijd naar het toilet te gaan, en dan kwam er ineens een hele plas, de luier hield dat ook gewoon binnen.
Na een dag of 5 was maandverband bij mij voldoende.
Hahahha dan schrik je je ook suf. Denk je dat je vliezen weer gebroken zijn en je nog een keer mag.
En even serieus, lijkt me een vervelende situatie als je die aandrang niet voelt, maar gelukkig is het door je keuze goed opgelost dan.

Ik vond die lelijke netbroekjes ideaal voor de eerste dagen.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Vooral niks synthetisch dragen. Gewoon katoen is het beste.
Ik droeg gewoon mijn eigen Björn borg boxers. Zaten nog het lekkerst.
Overigens bloedde ik niet zoveel, dus ik had (na dag 2) geen gigantische units nodig. Maar ook die grote dingen kon ik prima kwijt in mijn eigen boxers.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 29-06-2019 18:37
1.10% gewijzigd
Ik had gewone stretch boxers in mijn eigen maat. Een paar maten groter zou ik echt niet doen. Niets zo vervelend als schuivend maandverband.

Bamboe boxers van de hema zijn fijn, maar niet goedkoop, 10 per stuk ofzo. Ze zijn onwijs stretchy, zacht en niet zweterig. Ik draag ze nog steeds.
Inderdaad niet te groot, ze moeten wel stevig zitten.
Ik had gewone slips ( 3 in een pakketje) van de Hema. Katoen. Eigen maat op dat
moment, normaal droeg ik een kleinere maat voor zwanger tijdperk. Het kraamverband paste er prima in en ik heb ze daarna ook gewoon aan kunnen doen. Al met al 2 dagen echt dik kraamverband nodig gehad, daarna ging ik over op Kotex, zwarte verpakking. Heerlijk!

Over 4 weken mag ik me weer melden voor bevalling 2 en heb weer diezelfde soort slips ingeslagen.

Mocht dat niet toereikend zijn, dan mag man op pad.
Chantilly21_2 schreef:
29-06-2019 18:39
Ik had gewone slips ( 3 in een pakketje) van de Hema. Katoen. Eigen maat op dat
moment, normaal droeg ik een kleinere maat voor zwanger tijdperk. Het kraamverband paste er prima in en ik heb ze daarna ook gewoon aan kunnen doen. Al met al 2 dagen echt dik kraamverband nodig gehad, daarna ging ik over op Kotex, zwarte verpakking. Heerlijk!

Over 4 weken mag ik me weer melden voor bevalling 2 en heb weer diezelfde soort slips ingeslagen.

Mocht dat niet toereikend zijn, dan mag man op pad.

Ik vond het verband van Kotex minder vervelend dan het kraamverband, maar heerlijk vond ik pas toen ik niks meer nodig had.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 29-06-2019 19:10
0.21% gewijzigd
Andersom schreef:
29-06-2019 19:07
Ik vond het verband van Kotex minder vervelend dan het kraamverband, maar heerlijk vond ik pas toen ik niks met nodig had.
Nou ja, dat zeker! Ik vond kotex verder prima te doen, maar zonder was uiteindelijk nog prettiger natuurlijk.
Ik heb nooit 2 kraamverbanden nodig gehad en dus ook niet gedragen. Eerste dagen die netbroekjes, daarna eigen ondergoed. Nooit heel heftig gevloeid, ook niet zo heel lang. Maar ik draag geen strings oid, gewoon slips en daar pasten de kraamverbanden en later het maandverband prima in.
Ik heb hetzelfde ondergoed gedragen als tijdens mijn zwangerschap.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik heb gewone slips van de Hema ingeslagen in 1 maatje groter dan wat ik nu draag met 39 weken zwangerschap. Zonder hoge taille, waarom is dat nodig volgens sommige? Lijkt me juist alleen maar in de weg zitten..
azrielle schreef:
29-06-2019 19:33
Ik heb gewone slips van de Hema ingeslagen in 1 maatje groter dan wat ik nu draag met 39 weken zwangerschap. Zonder hoge taille, waarom is dat nodig volgens sommige? Lijkt me juist alleen maar in de weg zitten..
Tja, iedereen is anders. Ik haatte het gevoel van die buik die een half uur later pas meedraaide als ik al lang en breed op de andere zij lag. Dus een stevige slip die de lubberbuik in toom hield, vond ik echt nodig.
quattro-stagioni schreef:
29-06-2019 17:35
Mady van Zeeman. Niet sexy, wel perfect voor kraamverband.
Helemaal mee eens. De meest donkere kleur die ze hebben, in verband met eventuele bloedvlekken.
De mady van zeeman inderdaad. Die zijn ook lekker hoog. Stel dat je een keizersnede krijgt, dan irriteert het niet bij je wond en het verband.
Ik had gewoon de slips van de Hema en dan 1 maat groter. Twee over elkaar werkte voor mij prima.
Het is maar net wat je fijn vindt en hoeveel je nog vloeit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven