Kraamweek ondergoed
zaterdag 29 juni 2019 om 17:32
Voor na de bevalling is mij aangeraden door de verloskundige om wat "oma onderbroeken" in huis te halen. Nu zitten partner en ik door de HEMA webshop te bladeren, en realiseren we ons dat we eigenlijk helemaal niet precies weten wat de verloskundige bedoelt en wat nu de 'juiste' oma onderbroeken zijn. Zijn dat hoge slips? Wil je dan het liefst iets met pijpjes? Of gewoon hipsters maar een paar maatjes groter? We willen er natuurlijk het liefst zo min mogelijk geld aan uitgeven. Dus - heeft iemand nog aanraders voor de beste onderbroeken tijdens de kraamweken?
Plaatjes en linkjes zijn zeer welkom.
zaterdag 29 juni 2019 om 18:01
Die enorme pampers heb ik alleen met zo’n netbroekje in het ziekenhuis gebruikt de eerste 24 uur. Daarna gewoon maxi maandverband thuis. Ik vond die enorme dingen niks. En als je onderbroek te groot is zakt ‘ie af. Zou dus niet voor een paar maten groter gaan.Krootje schreef: ↑29-06-2019 17:52Ik zou een paar maten groter nemen. Die verbanden zijn gigantisch.
Zelf heb ik verschillende onderbroeken in huis gehaald (van Zeeman, Wibra en HEMA) en heb na de bevalling de fijnste bij laten halen door vriend. Voor mij bleken de hipsters met brede band van de Zeeman in maat L (normaal had ik maat s) het fijnst.
(Hetzelfde heb ik overigens gedaan met kraamverband. Ik had zeker 5 soorten in huis en heb daar de minst irriterende van bij laten kopen.)
zaterdag 29 juni 2019 om 18:06
Als je echt onderbroeken wilt: mady van de Zeeman.
Wat ik heb gedaan: incontinentieluiers. Niet sexy maar ik vond het echt ideaal. Ook geen last van lekkage of vlekken in broek, bed, etc.
En na de bevalling voelde ik geen aandrang meer om te plassen en vergat ik op tijd naar het toilet te gaan, en dan kwam er ineens een hele plas, de luier hield dat ook gewoon binnen.
Na een dag of 5 was maandverband bij mij voldoende.
Wat ik heb gedaan: incontinentieluiers. Niet sexy maar ik vond het echt ideaal. Ook geen last van lekkage of vlekken in broek, bed, etc.
En na de bevalling voelde ik geen aandrang meer om te plassen en vergat ik op tijd naar het toilet te gaan, en dan kwam er ineens een hele plas, de luier hield dat ook gewoon binnen.
zaterdag 29 juni 2019 om 18:18
De eerste dagen droeg ik de netbroekjes uit het kraampakket en vanuit het ziekenhuis. Je kunt ze gewoon een paar keer wassen. Na een paar dagen deze broekjes van Hema. Gewoon in mijn eigen maat, vond ze ruim genoeg voor 2 kraamverbanden tegelijk.
https://www.hema.nl/dames/lingerie-nach ... 06536.html
https://www.hema.nl/dames/lingerie-nach ... 06536.html
zaterdag 29 juni 2019 om 18:30
Hahahha dan schrik je je ook suf. Denk je dat je vliezen weer gebroken zijn en je nog een keer mag.Ceviche schreef: ↑29-06-2019 18:06Als je echt onderbroeken wilt: mady van de Zeeman.
En even serieus, lijkt me een vervelende situatie als je die aandrang niet voelt, maar gelukkig is het door je keuze goed opgelost dan.
Ik vond die lelijke netbroekjes ideaal voor de eerste dagen.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
zaterdag 29 juni 2019 om 18:37
zaterdag 29 juni 2019 om 18:37
zaterdag 29 juni 2019 om 18:39
Ik had gewone slips ( 3 in een pakketje) van de Hema. Katoen. Eigen maat op dat
moment, normaal droeg ik een kleinere maat voor zwanger tijdperk. Het kraamverband paste er prima in en ik heb ze daarna ook gewoon aan kunnen doen. Al met al 2 dagen echt dik kraamverband nodig gehad, daarna ging ik over op Kotex, zwarte verpakking. Heerlijk!
Over 4 weken mag ik me weer melden voor bevalling 2 en heb weer diezelfde soort slips ingeslagen.
Mocht dat niet toereikend zijn, dan mag man op pad.
moment, normaal droeg ik een kleinere maat voor zwanger tijdperk. Het kraamverband paste er prima in en ik heb ze daarna ook gewoon aan kunnen doen. Al met al 2 dagen echt dik kraamverband nodig gehad, daarna ging ik over op Kotex, zwarte verpakking. Heerlijk!
Over 4 weken mag ik me weer melden voor bevalling 2 en heb weer diezelfde soort slips ingeslagen.
zaterdag 29 juni 2019 om 19:07
Chantilly21_2 schreef: ↑29-06-2019 18:39Ik had gewone slips ( 3 in een pakketje) van de Hema. Katoen. Eigen maat op dat
Ik vond het verband van Kotex minder vervelend dan het kraamverband, maar heerlijk vond ik pas toen ik niks meer nodig had.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 29-06-2019 19:10
0.21% gewijzigd
zaterdag 29 juni 2019 om 19:08
zaterdag 29 juni 2019 om 19:17
zaterdag 29 juni 2019 om 19:38
Tja, iedereen is anders. Ik haatte het gevoel van die buik die een half uur later pas meedraaide als ik al lang en breed op de andere zij lag. Dus een stevige slip die de lubberbuik in toom hield, vond ik echt nodig.
zaterdag 29 juni 2019 om 19:41
Helemaal mee eens. De meest donkere kleur die ze hebben, in verband met eventuele bloedvlekken.quattro-stagioni schreef: ↑29-06-2019 17:35Mady van Zeeman. Niet sexy, wel perfect voor kraamverband.