Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Ja vakanties. Ik had dit jaar veel moeite in Italië. Was overtijd in de laatste week en durfde bijna niks te eten daar. Toch bang dat ik iets at wat niet mocht of niet goed gewassen of gaar was. We kwamen erg oververmoeid terug want de zwangerschapstesten waren negatief maar ik was zo beroerd. Na twee dagen thuis brak het alsnog door en een paar dagen later oververmoeid weer aan het werk. Dus nu denk ik volgend jaar maar babyproof op vakantie maarja als het dan niet raak is zit ik op zo'n kinderrijk park op een wat minder zonnige bestemming.
@ Doortje; je bent volgens mij een grote lieverd in het eggie! Lief dat je zo meeleeft!
Vriendschappen, tja. Sommige zijn verwaterd, er zijn nieuwe bij gekomen, maar volgens mij was dat ook wel gebeurt als het niet om zwangerschappen was gegaan, hoewel het het proces wel versneld.

Na het verlies van ons kindje bij 17 weken ben ik veel bewuster gaan leven. Mijn kindje mocht niet leven, maar ik leef wel! Dat samen met ernstige ziekte in de familie, heeft me wel bewust gemaakt van hoe kort het leven kan zijn. Inmiddels ben ik weer meer aan het genieten, maar ook hier worden vakanties afgestemd op mogelijke zwangerschap. Ik hou nog maar beperkt rekening qua eten, wel geminderd met alcohol en ik probeer gezond te eten, maar ik ontzeg mezelf niets meer tot een positieve test. Ik word er toch niet meer zwanger van. Ik merk wel dat ik veel egoïstischer geworden ben. Ik zorg eerst goed voor mezelf, zeg meer nee en bescherm mezelf meer. Ik leg niet meer uit waarom ik dingen doe, het zijn mijn keuzes en daar hoef ik geen verantwoording over af te leggen.
@ Bjorg; das niet egoistisch, dat is juist goed zorgen en lief zijn voor jezelf! Je moet het uiteindelijk met jezelf doen, dus lekker dicht bij jezelf blijven
Dat denk ik ook Doortje, ik geloof niet dat gedachten invloed hebben op een fysieke gebeurtenis. Uiteindelijk is bijna iedereen die gepland zwanger wordt er in gedachten (veel) mee bezig, dus naar 'laat het los' zou ik ook niet luisteren.

Ik merk zelf dat ik me niet zo gauw wil vastpinnen op uitjes en vakanties, maar heb inmiddels wel door dat dit echt zinloos is. Gewoon doen wat je normaal zou doen is volgens mij het beste! Wel zou ik ervoor waken dat het nooit op vriendschappen doorwerkt. Die zijn me daarvoor te belangrijk.

Om eerlijk te zijn herken ik 'de verplichte seks' niet, wij hebben eigenlijk minstens om de dag wel seks en dat voelt absoluut niet als een verplichting, maar is juist heel fijn. Dat 'verlicht' het hele traject misschien ook wel. Toen ik bijna zeker was dat ik zwanger was vorige maand toen mijn menstruatie uitbleef, vond ik het natuurlijk wel jammer. Maar ik zit eerder in een soort fase van ongeduld en onzekerheid, ipv stress en teleurstelling.
@ getting; bij mij werkte het niet door op de vriendschappen, maar kwam er juist achter dat we op een totaal ander level stonden en dat de vriendschappen niet (meer) gelijkwaardig waren. Niet dat ik me meer voelde, liet juist teveel over me heen lopen. Door de gebeurtenissen in m'n leven kwam ik steeds meer voor mezelf op, ben ik veranderd en dat strookte gewoon niet meer.

Verplichting qua seks had ik ook niet, maar na de 2e miskraam (nov. 2014) was ik er wel zeker een hele tijd obsessief mee bezig qua ovulatie en ook qua seks. Alsof ik een soort van houvast zocht ofzo. Gelukkig is dat inmiddels weer anders, maar dat was echt niet leuk.
Dat is inderdaad weer wat anders Feline123, en ik snap dat je op een gegeven moment kunt veranderen door gebeurtenissen. Goed in elk geval om niet meer over je heen te laten lopen!

Vwb mijn ovulatie probeer ik het zeker in de gaten te houden, ik houd ook een app bij, maar ivm mijn rare cyclus word ik er nog niet echt wijs van. Ik kan het ook niet voelen. Maar juist omdat we toch vrij vaak seks hebben is het misschien ook wat minder belangrijk, het is alleen dat ik het gewoon graag wil weten
gettingeven Ik heb een vriendin die, als ik opbel, direct vraagt: bel je omdat je zwanger bent? En klaagt tegen mij dat ze met haar dikke buik echt niet meer in bikini kon. Waarop ik zei dat er mensen genoeg zijn die maar wat graag een bikini zouden inruilen voor een zwangere buik. Ook noemt ze zichzelf zooo dik en is zwanger zijn echt niet leuk hoor!

Door dat soort dingen voel ik steeds minder de neiging om te bellen of af te spreken.

Gelukkig heb ik zat vrienden die er ook weleens naar informeren (iedereen is op de hoogte), maar dan uit interesse. Zoals ik ook uit interesse naar hun (ongeboren) kinderen vraag.

Ik zou willen dat wij nog zo'n zorgeloos sexleven hadden hahaha. Op een gegeven moment was de lol er hier echt wel af. Na een paar goede gesprekken en huilbuien van mijn kant zijn we hier doorheen gekomen en nu is het gelukkig weer zoals voor het verwijderen van het spiraal. Gewoon leuke seks. Maar ik houd mijn cyclus ook bij met een app en in de vruchtbare week móet er wel gepresteerd worden. Anders vind ik het zonde van die maand.

feline grappig, ik ben ook fanatieker gaan sporten (hardlopen) om me te ontspannen. Vorige maand dacht ik zwanger te zijn. Ik was 3 dagen overtijd, en ik ben vrijwel nooit overtijd. Maar ik kreeg wel gelijk een paniek over me: dan zal ik op een gegeven moment moeten stoppen met hardlopen!
Feline, emceetje - ik ben ook fanatiek aan het sporten goed voor de afleiding, goed om resultaat te zien en goed om er nog n paar kilo af te krijgen. Als ik dan geen baby-buik kan krijgen, doe me dan maar een sixpack
Vandaag van iemand waar ik een opleiding mee doe gehoord dat ze zwanger is. Voor het eerst dat het me eigenlijk zeer deed.
Emceetje, dat is niet leuk. Maak je het niet bespreekbaar met die vriendin? Zo van, joh ik ben heel blij voor je, maar zou het fijn vinden als je er iets minder uitgesproken over was omdat ik gráág die 'ongemakken' zou hebben als ik zwanger mocht worden?

Feline, emceetje, bjorg; kan me goed voorstellen dat je er meer van gaat sporten al is het maar om die onrust kwijt te kunnen. Ik merk ook een toenemende behoefte om te sporten, maar dat werk van mij maakt het niet gemakkelijk.

Wat naar Foodsandbeats, hoop dat we in dit topic snel dezelfde pijn/afgunst/gunnen/blijdschap (doorhalen wat niet van toepassing is) over jou en de andere meiden kunnen neertypen. Waarschijnlijk is het in een forum een stuk gemakkelijker om alleen blijdschap voor de ander te voelen, omdat je elkaar niet kent.
Helaas wij mogen nog een ronde. Dit is de eerste keer dat ik echt even verdrietig ben. Nu speelt de stress van de verhuis waarschijnlijk ook mee. Morgen zal ik me vast weer beter voelen maar valt nu even zwaar.
Jammer miss bubbles. Sterkte vandaag

Zijn jullie aan het verhuizen? Snap dat dat even stressvol is maar wel leuk met de feestdagen in een nieuw huis. Hopelijk hoeft er niet veel geklust te worden.
missbubbles balen! Je mag best verdrietig zijn, dat is heel begrijpelijk

gettingeven ik heb het opgegeven die vriendin wat tact bij te brengen. Conclusie is dat wij elkaar voor het laatst zagen in de zomer, en ik ben daar ok mee.

foodsandbeats het is ook moeilijk om te horen dat een ander zwanger is. Een quote die mij erg helpt in dit soort situaties : "I want people to know that every pregnancy announcement is devastating. Not because you're not happy for them, but because you're sad for you". Dat maakt het voor mij meer acceptabel om verdrietig te zijn als ik hoor dat iemand zwanger is.

De meiden in mijn omgeving die zwanger zijn, geven allemaal babyshowers. Ik kan het niet opbrengen daarheen te gaan. Ik heb er 4 afgezegd. Aan de andere kant denk ik: maar wat als ik komende ronde zwanger raak? Dan wil ik ook dat iedereen blij is voor mij en mijn kind komt bewonderen. Het is niet zwart/wit...
Herkenbaar emceetje. Ik ben blij voor zwangere vriendinnen maar meegenieten, er eindeloos over praten, mee shoppen, echo etc is te pijnlijk. Heb dat inmiddels wel geaccepteerd maar leuk is anders. Ik heb al 4 kraamvisites dit jaar ontlopen door alleen een kaartje te sturen. De vierde ga ik deze week alsnog heen. Merkte wel toen ik toch ging bellen voor deze kraamvisite en het uitlegde aan mijn vriendin dat het wel opluchtte. Ik voelde me een soort gevangen in mijn eigen verdriet. Maar die andere baby's zijn nu al een half jaar dus dat laat ik maar zo, die zijn van familie. Toch denk ik dat ik het ergste wel gehad heb met deze gevoelens, heb het voor nu een plekje gegeven dat het langer duurt.

Als ik geen babyshower krijg of minder kraamvisite is dat jammer maar daar heb ik het dan toch echt zelf naar gemaakt. Weet dat ik op dat moment niet anders kon.
Wij gaan naar schoonouders Rosalie . We hebben zelf nog geen nieuw huis maar het oude al verkocht.

Wij hebben ook nog wat kraamvisite s die we afmoeten. Ik sta er niet om te springen.
Ok hopelijk heb je leuke schoonouders en anders vinden jullie hopelijk snel een nieuw huis.

Achteraf vallen de kraamvisites meestal wel mee had er pas 1 van een collega dat ging goed. Vind het soms wel lastig dat de baby gelijk in je armen gedrukt wordt. Maar als ik ruimte voel dat ik niks verplicht ben dan probeer ik er toch onderuit te komen.
Ik zeg het gewoon, dat ik de baby niet vast hoef te houden.

Ik zeg ook eerlijk waarom ik niet op kraamvisite kom. Nu vind ik kraamvisite in mn eentje of samen met mijn man minder vervelend dan een babyshower waarbij iedereen vol ooh en aah de baby staat te bewonderen en eigen ervaringen vertelt. Dat vind ik best pijnlijk. Vooral als mensen vragen: hebben jullie al plannen?

ja. Plannen genoeg!
missbubbles succes met de verhuizing en inwonen bij je schoonouders, dat lijkt me best heftig! Heb je goed contact met ze? Hopelijk vinden jullie snel je eigen plekje!
Dat lijkt me wel lekker emceetje de openheid naar anderen over de ongewenste kinderloosheid. Ik ben van plan als ik volgende maand nog niet zwanger ben er ook wat meer mensen over te vertellen. Collega s bijvoorbeeld die bij elk buikgriepje roepen ben je zwanger. En mijn schoonmoeder weet het bijvoorbeeld ook niet maar komt wel elke keer met babyfoto s van kleinkinderen van vriendinnen of vraagt naar mijn zwangere vriendinnen en hun kinderen. Of ze vraagt of een vriendin al met kinderen bezig is en dan zeg ik nee en dan zegt ze zoooo het wordt wel tijd zeg die is ook al bijna dertig. Dus hints genoeg. Heb geen goede band met haar en ze heeft nog nooit aan ons gevraagd hoe het er bij ons voor staat dus heb nooit de behoefte gehad het met haar te delen..... maar denk ook voor mijn man dat openheid op ten duur wel beter is.
Ik kon eigenlijk niet anders. Ik ben een paar keer, toen iemand vertelde dat ze zwanger was, in huilen uitgebarsten. Achteraf was ik heel boos op mezelf omdat ik het liever privé had gehouden. Maar ik ben nou eenmaal een open boek en een heel emotioneel mens.

Maar ik zie dat jij 11 rondes bezig bent. Ik ben al 2 jaar bezig. In het begin was ik ook niet zo open hoor!
@missbubbles: natuurlijk ben je verdrietig! Gun jezelf dat.

Hier heeft openheid heel erg opgelucht. Babyshowers vind ik nogsteeds drama, maar ik wil zelf ook geen babyshower. De mensen waar ik op kraamvisite ga, weten ook van onze wens&wegschietende dus baby's worden nooit zomaar in m'n armen gedrukt. Meestal vind ik het juist wel fijn om even met de baby te knuffelen. Ik heb me er maar 1 keer echt overheen moeten zetten, en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Vriendschap is ook n beetje investeren vind ik.
Babyshowers sla ik ook over, maar kraamvisite vind ik dan weer niet lastig. Blije ei verhalen vind ik soms wel lastig, maar dat geef ik dan gewoon aan (met trilstemmetje, dat dan weer wel). Geklaag om het klagen kan ik niet zo best tegen, dus dan zeg ik ook gewoon: 'Zou dolgraag met je ruilen!!!' En bij onnozele opmerkingen/vragen van mensen die onze situatie niet kennen doordat ze verder van ons af staan ben ik tegenwoordig keihard. Heel erg, maar heb er stiekem gewoon een beetje lol in om ze de mond te snoeren door patsboem open en eerlijk te vertellen hoe de vork in de steel zit. Hoop dat ze daar iets van leren...
Feline, dat doe ik ook, heel bot en direct vertellen hoe het zit. "Wanneer komen er kinderen?" "Als er een zwangerschap wel succesvol afloopt." Wil er nog wel eens wat smerige details bij halen als mensen echt niet ophouden Gewoon niet vragen als je het antwoord niet horen wil.
Hahaha dat doe ik ook! En dan kijk ik er heel stoer bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven