Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
vrijdag 18 november 2016 om 14:56
Hoi dames,
Zou ik ook mee mogen schrijven hier? Ik schrijf ook mee in een ander topic waar veel dames al zwanger zijn en hoop lotgenootjes hier te treffen.
Even kort over mij: ik ben 28, man is 30. We zijn sinds april bezig met zwanger worden (had Mirena spiraal). Dat is nog niet zo lang als sommigen hier, dus wat dat betreft mag ik eigenlijk niet klagen. Ik heb hele lange cycli en ben tot nu toe nog maar 3x ongesteld geweest met cycli van 64-46-57. Om me heen in iedereen binnen een half jaar zwanger lijkt wel...
Zou ik ook mee mogen schrijven hier? Ik schrijf ook mee in een ander topic waar veel dames al zwanger zijn en hoop lotgenootjes hier te treffen.
Even kort over mij: ik ben 28, man is 30. We zijn sinds april bezig met zwanger worden (had Mirena spiraal). Dat is nog niet zo lang als sommigen hier, dus wat dat betreft mag ik eigenlijk niet klagen. Ik heb hele lange cycli en ben tot nu toe nog maar 3x ongesteld geweest met cycli van 64-46-57. Om me heen in iedereen binnen een half jaar zwanger lijkt wel...

vrijdag 18 november 2016 om 15:19
Tuurlijk mag dat! Is idd nog niet zo lang in mijn ogen, maar snap dat je ontzettend onzeker wordt/bent door je cyclus. Heb je het al bij de huisarts voorgelegd? Ik heb ook mirena gehad, zo'n 9 jaar geleden verwijderd. Kan me herinneren dat ik daarna ook heel lang niet ongesteld werd en daar toen steeds stress van had omdat ik heel onregelmatig ongesteld was en gewoon maanden oversloeg. Zou het wel ff aankaarten @ huisarts!
vrijdag 18 november 2016 om 15:22
Hahaha, ja, ik zeg ook geen nee tegen een Swirl .
Ik heb dit inderdaad al met de huisarts besproken. Hij vermoedt PCOS maar wil dat ik het minimaal een jaar probeer (tot volgend jaar april dus), ook gezien mijn leeftijd. Ik heb sinds ik menstrueer al een hele onregelmatige cyclus. Dus de diagnose PCOS zou mij niet heel erg verbazen. Al hoop ik van niet... Heb met de huisarts afgesproken dat we in februari nogmaals contact hebben om het verdere plan van aanpak te bepalen...
Ik heb dit inderdaad al met de huisarts besproken. Hij vermoedt PCOS maar wil dat ik het minimaal een jaar probeer (tot volgend jaar april dus), ook gezien mijn leeftijd. Ik heb sinds ik menstrueer al een hele onregelmatige cyclus. Dus de diagnose PCOS zou mij niet heel erg verbazen. Al hoop ik van niet... Heb met de huisarts afgesproken dat we in februari nogmaals contact hebben om het verdere plan van aanpak te bepalen...

vrijdag 18 november 2016 om 15:42
Hallo swirl, leuk dat je meeschrijft. Vervelend die lange cycli. Ik ben zelf heel regelmatig, daardoor had ik ook verwacht snel zwanger te raken. Maar dat is dus niet gebeurd.
Ik heb ook een spiraal gehad, maar met spiraal werd ik gewoon ongesteld en daarna ook. Spannend dat je tot februari zelf probeert zwanger te raken. Ben je er relaxt onder?
Ik heb ook een spiraal gehad, maar met spiraal werd ik gewoon ongesteld en daarna ook. Spannend dat je tot februari zelf probeert zwanger te raken. Ben je er relaxt onder?
vrijdag 18 november 2016 om 17:03
Hi Swirls, welkom en tik 'm aan voor sinds april bezig zijn én een rare cyclus! Bij mij was het een beetje andersom, had juist een bijna continue menstruatie en na 6 maanden één cyclus van ruim 40 dagen. Maar hoe dan ook een rommeltje. Denk je dat het hebben van een vreemde cyclus een directe reden kan zijn om niet snel zwanger te worden? Net wat emceetje zegt, zij heeft juist een regelmatige cyclus en het lukt toch nog niet.
Wat ik me ook afvraag; zou je als het gelukt is dit al eerder kunnen merken dan het moment waarop je menstruatie uitblijft? Ik zou nu net m'n vruchtbare periode gehad moeten hebben, in theorie dan, in de praktijk heb ik geen idee, maar voel me in elk geval totaal niet zwanger/anders/moe/etc. Kan me ook indenken dat je dit in die eerste weken inderdaad nog niet merkt, maar ja, geen ervaring mee
Wat ik me ook afvraag; zou je als het gelukt is dit al eerder kunnen merken dan het moment waarop je menstruatie uitblijft? Ik zou nu net m'n vruchtbare periode gehad moeten hebben, in theorie dan, in de praktijk heb ik geen idee, maar voel me in elk geval totaal niet zwanger/anders/moe/etc. Kan me ook indenken dat je dit in die eerste weken inderdaad nog niet merkt, maar ja, geen ervaring mee
vrijdag 18 november 2016 om 18:02
Hey GettingEven: inderdaad, tik hem aan, haha.
Ik denk niet dat een vreemde cyclus alleen een reden is om moeilijk zwanger te raken. In mijn geval denk ik dat het lastiger is omdat ik bang ben dat mijn eisprong uitblijft. Temperaturen zal dat moeten uitwijzen. Ben ik al mee begonnen, maar ergens halverwege mijn cyclus dus kan er nu niet zo heel veel mee haha.
En ik vraag me inderdaad ook af hoe je nu merkt dat je mogelijk zwanger bent. Ik zit met hetzelfde. Zou nu in mijn vruchtbare periode moeten zitten, uitgaande van het gemiddelde van mijn cyclus, dus ben benieuwd of ik daarna iets ga merken. Ik test nu eens in de zoveel tijd maar voor de zekerheid. Heb namelijk geen enkel aanknopingspunt
Ik denk niet dat een vreemde cyclus alleen een reden is om moeilijk zwanger te raken. In mijn geval denk ik dat het lastiger is omdat ik bang ben dat mijn eisprong uitblijft. Temperaturen zal dat moeten uitwijzen. Ben ik al mee begonnen, maar ergens halverwege mijn cyclus dus kan er nu niet zo heel veel mee haha.
En ik vraag me inderdaad ook af hoe je nu merkt dat je mogelijk zwanger bent. Ik zit met hetzelfde. Zou nu in mijn vruchtbare periode moeten zitten, uitgaande van het gemiddelde van mijn cyclus, dus ben benieuwd of ik daarna iets ga merken. Ik test nu eens in de zoveel tijd maar voor de zekerheid. Heb namelijk geen enkel aanknopingspunt

vrijdag 18 november 2016 om 18:24
Ik heb een aantal keer gedacht zwanger te zijn. Ik kon mijn mans douche en deogeur niet meer verdragen, moest echt kokhalzen. Daarnaast pijnlijke borsten en was ik een/twee dagen overtijd. Het is of een hele vroege mislukte zwangerschap geweest of toeval.
Ik zou nu ook zwanger kunnen zijn. Afwachten tot begin december.
Wat hebben jullie gevoeld bjorg en feline toen je net zwanger was?
Ik zou nu ook zwanger kunnen zijn. Afwachten tot begin december.
Wat hebben jullie gevoeld bjorg en feline toen je net zwanger was?

vrijdag 18 november 2016 om 19:01
Heel verschillend. De eerste keer had ik meteen zere borsten en was ik wazig in m'n hoofd en heel snel boos en jankerig. De 2e keer en de 4e kreeg ik pas rond de 6e week gevoelige borsten en die andere 3 keren is het binnen een week mis gegaan, maar was toen wel wazig in m'n hoofd. Dat wazige kan ik niet echt goed uitleggen, maar daaraan voel ik voor NOD al dat het raak is... Voelde bij alle keren ook aan wanneer het mis was, heel apart.
vrijdag 18 november 2016 om 19:26
Zeker in de eerste 1,5 jaar dat we bezig waren had ik elke maand zwangerschaps klachten - en werd elke maand ongesteld. Je hoofd doet rare dingen met je lichaam. Toen ik wel zwanger was, beide keren, had ik gevoelige borsten en een weeïg gevoel in m'n maag. Niet misselijk maar ook niet helemaal lekker. Ow, en veel boeren moe. Ik ben ook een paar keer een paar dagen overtijd geweest; zonder klachten; met klachten; met spierwitte testen... heel frustrerend!
Maar helaas het is voor iedereen anders dus je moet het zelf ervaren.
Maar helaas het is voor iedereen anders dus je moet het zelf ervaren.

vrijdag 18 november 2016 om 21:38
Toen ik zwanger was voelde ik de eerste weken helemaal niks anders. Net alsof ik gewoon ongesteld moest worden. Vanaf week 8 ofzo begonnen de kwaaltjes.
We hebben goed contact met schoonouders. Maar om nou te zeggen dat ik sta te trappelen om daar in te trekken,nee niet echt.zal weer flink wennen zijn. Maar ik ben ze reuze dankbaar.
We hebben goed contact met schoonouders. Maar om nou te zeggen dat ik sta te trappelen om daar in te trekken,nee niet echt.zal weer flink wennen zijn. Maar ik ben ze reuze dankbaar.

zaterdag 19 november 2016 om 13:00
Dat herken ik wel feline ik ben vandaag ook niet vooruit te branden en onbewust slaat mijn fantasie op hol. 'Waarschijnlijk heeft mijn lijf alle energie nodig voor de celdeling, ik heb vast een innesteling gehad'. Des te groter de teleurstelling straks dus ik druk die gedachten ook meteen ver weg.
missbubbles een kennis van me is 9 maanden bij haar schoonouders ingetrokken. In die tijd is ze zwanger geraakt en bevallen. Misschien is bij je schoonouders wonen wel goed voor de vruchtbaarheid. Ik wens jou dat ook toe!
missbubbles een kennis van me is 9 maanden bij haar schoonouders ingetrokken. In die tijd is ze zwanger geraakt en bevallen. Misschien is bij je schoonouders wonen wel goed voor de vruchtbaarheid. Ik wens jou dat ook toe!

zondag 20 november 2016 om 18:14
gettingeven als je een onregelmatige en lange cyclus hebt, lijkt het me erg lastig in te schatten wanneer je menstruatie zou moeten beginnen. Of heb je een idee? Laten we hopen pas over 9 maanden inderdaad
Doe je vaak testen? Ik in het begin wel. Soms meerdere per dag nu wacht ik gewoon maar af. Ik krijg migraine daags voordat mijn menstruatie begint dus dat is mijn alarmbel. Als ik geen migraine krijg, hol ik naar de kruidvat voor testjes
Doe je vaak testen? Ik in het begin wel. Soms meerdere per dag nu wacht ik gewoon maar af. Ik krijg migraine daags voordat mijn menstruatie begint dus dat is mijn alarmbel. Als ik geen migraine krijg, hol ik naar de kruidvat voor testjes
zondag 20 november 2016 om 19:27
Spannend allemaal. Ik zit ook weer op het wachtbankje. Kan niet wachten tot het volgende week woensdag is. Vandaag op kraamvisite geweest. Ik had een goede dag dus het was niet lastig. Als de NOD dichterbij komt kan ik het minder hebben dat babygeluk van anderen maar nu was het leuk heb lekker kunnen knuffelen

zondag 20 november 2016 om 22:35
Emceetje, volgens mijn app en een gegokte cyclusduur zou nod rond 29e moeten liggen. Ik heb wel verschillende testen gedaan omdat ik eerder allerlei vage klachten en symptomen had. Maar nu echt niets, dus voel ik ook geen behoefte om te testen. Kruidvat is evengoed mijn vriend hoor! Prettig om altijd wat op voorraad te hebben.
Fingers crossed dames! Ben momenteel zelf vrij relaxed, ben nu ook aantal dagen in het buitenland en dat geeft veel afleiding.
Fingers crossed dames! Ben momenteel zelf vrij relaxed, ben nu ook aantal dagen in het buitenland en dat geeft veel afleiding.
maandag 21 november 2016 om 11:35
Hai meiden,
Ik meld me weer even. Zit in mijn vruchtbare week en word echt gek van die natte bende. Man, wat irritant.
Ik herken de jaloerse gevoelens niet zo, maar goed, wij hebben natuurlijk al een kindje en ik kan me voorstellen als dat niet zo is een zwangerschap blijft uit of voltooid niet, dat je dat echt wel kan krijgen. Ik heb wel dat ik het sommige mensen gewoon niet gun en in mijn werk in jeugdzorg had ik het vorige week voor het eerst te kwaad toen er een casus binnenkwam van een kindje van 6 weken met een moeder die het verprutst.
Ik denk dat als het deze maand niet raak mocht zijn, ik ga beginnen met temperaturen. Weten jullie waar ik een fijne tabel kan vinden op internet? Of houden jullie het zelf bij op een andere manier? En wanneer beginnen jullie ermee?
Als je menstruatie klaar is?
Ik meld me weer even. Zit in mijn vruchtbare week en word echt gek van die natte bende. Man, wat irritant.
Ik herken de jaloerse gevoelens niet zo, maar goed, wij hebben natuurlijk al een kindje en ik kan me voorstellen als dat niet zo is een zwangerschap blijft uit of voltooid niet, dat je dat echt wel kan krijgen. Ik heb wel dat ik het sommige mensen gewoon niet gun en in mijn werk in jeugdzorg had ik het vorige week voor het eerst te kwaad toen er een casus binnenkwam van een kindje van 6 weken met een moeder die het verprutst.
Ik denk dat als het deze maand niet raak mocht zijn, ik ga beginnen met temperaturen. Weten jullie waar ik een fijne tabel kan vinden op internet? Of houden jullie het zelf bij op een andere manier? En wanneer beginnen jullie ermee?
Als je menstruatie klaar is?
maandag 21 november 2016 om 19:02
Hey wonderingif. Ik gebruik zelf de app Flo (in de play store te downloaden en volgens mij ook beschikbaar voor iPhone). Daarin zitten allerlei opties, waaronder het bijhouden van je temperatuur. Je kan onder andere je gemiddelde cycluslengte invullen en dan berekent de app wanneer je zou moeten ovuleren en wanneer je ongesteld wordt. Ondanks mijn dramatische cycli, vind ik het voor het inzicht wel handig.
Je begint met temperaturen aan het begin van je cyclus. De eerste dag dat je ongesteld bent dus
Je begint met temperaturen aan het begin van je cyclus. De eerste dag dat je ongesteld bent dus