Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
zaterdag 4 februari 2017 om 17:03
@glorence june fijn dat het gesprek zo goed ging en je er een fijn gevoel bij hebt. Aan de andere kant moet je dan nog wel tot mei in spanning zitten. Tenzij je natuurlijk zwanger wordt.
Wat ik dan wel weer vaag vind aan de medische wereld is dat mijn huisarts me gewoon rechts om keer stuurt omdat mijn cyclussen te maken hebben met mijn gewicht. Sinds deze maand heb ik heel erg het gevoel van angst, wat als er iets aan de hand is wat misschien verholpen had kunnen worden als ik er eerder bij was geweest? Maarja naar de ha gaan heeft geen zin want ik ben nog steeds te zwaar, zucht.
Wat ik dan wel weer vaag vind aan de medische wereld is dat mijn huisarts me gewoon rechts om keer stuurt omdat mijn cyclussen te maken hebben met mijn gewicht. Sinds deze maand heb ik heel erg het gevoel van angst, wat als er iets aan de hand is wat misschien verholpen had kunnen worden als ik er eerder bij was geweest? Maarja naar de ha gaan heeft geen zin want ik ben nog steeds te zwaar, zucht.
zaterdag 4 februari 2017 om 18:21
Florence June, zeker fijn dat er veel begrip is van je nieuwe ha. Ik heb dat in het zh niet zozeer, maar vind het al heel prettig dat ik niet weg gestuurd wordt omdat ik nog onder het jaar zit.
Maur, ik denk dat er zeker wat in zit wat Florence June zegt; het kan nooit kwaad eens direct met de afd. Gynaecologie op te nemen en uit te leggen dat je cyclus zo lang is. Dat staat volgens mij los van overgewicht.
Foodsandbeats, ik heb nu ook Flo gedownload. Fijne app inderdaad, ik deed het temperaturen eerder los maar zo in één is handig.
Emceetje, hoe ging het vandaag??? Héél veel goeie hoop jouw kant op!
Maur, ik denk dat er zeker wat in zit wat Florence June zegt; het kan nooit kwaad eens direct met de afd. Gynaecologie op te nemen en uit te leggen dat je cyclus zo lang is. Dat staat volgens mij los van overgewicht.
Foodsandbeats, ik heb nu ook Flo gedownload. Fijne app inderdaad, ik deed het temperaturen eerder los maar zo in één is handig.
Emceetje, hoe ging het vandaag??? Héél veel goeie hoop jouw kant op!
zaterdag 4 februari 2017 om 18:53
zaterdag 4 februari 2017 om 20:02
Ja lastig is dat. Het lijkt mij gewoon dat je na een jaar verwezen mag worden en bij een rare cyclus eerder. Vind het wel goed dat vrouwen die een normale cyclus hebben een jaar moeten wachten, want het kan nou eenmaal wat langer duren(maar zelf zat ik dit jaar ook meerdere malen bij de huisarts voor een verwijzing )
zaterdag 4 februari 2017 om 20:05
Kennen jullie het gevoel dat je je al op en top moeder voelt terwijl je dat nog niet eens bent...... mijn vriendin ligt nu lekker met der baby te knuffelen en we spreken elkaar via de app, maar ik heb het gevoel dat ik veel meer een moeder ben Nouja misschien ben ik gek of komt het door m'n baan maar ik vind dat ik meer moeder ben dan haar en dat vind ik toch wel erg oneerlijk dat zij een baby heeft en ik niet. Durf ook niet zo goed te vragen hoe ze dat moederschap nu ervaart, beetje bang dat ze daar te rooskleurig op gaat reageren en dat dan weer pijn doet. Ik ben blij voor haar maar blijft allemaal zo dubbel.... pff

zaterdag 4 februari 2017 om 22:45
maur en Florence-june mijn gynaecoloog vraagt steeds hoeveel ik ben afgevallen. Ik doe mijn best maar het gaat super traag. Heel frustrerend om dit steeds te moeten vertellen. Terwijl ik heel trots ben op die -16.
Ik begrijp overigens niet dat er niks gebeurt Maur. Ik woog veel meer dan jij en bij mij kan er wel vanalles.
Rosalie ik heb soms ook het idee dat ik meer oermoeder ben dan sommige van mijn vriendinnen. Sommigen overkomt het moederschap, terwijl ik het mijn hele leven al wil. Toch ben ik niet een oermoeder die fantastisch is met baby'tjes. Ik vind ze iets ouder echt leuker.
gettingeven Dank je! Het is goed gegaan vanmorgen. Ik had wel het idee dat ik leegliep na afloop, en dat het er allemaal uitliep. Maar we zullen zien over 2 weken. Er zijn 3,2 miljoen goede zaadcellen naar binnen gespoten. Daarvan zal er toch wel eentje de weg weten te vinden?
Ik heb de hele dag een weeïg gevoel in mijn baarmoeder. Dat is vast een goed teken, hoop ik! Ik ben in ieder geval positief gestemd.
Hoe is het met jou?
florence Hoe is het met jou? Nog een paar daagjes. Merk je al iets?
Ik begrijp overigens niet dat er niks gebeurt Maur. Ik woog veel meer dan jij en bij mij kan er wel vanalles.
Rosalie ik heb soms ook het idee dat ik meer oermoeder ben dan sommige van mijn vriendinnen. Sommigen overkomt het moederschap, terwijl ik het mijn hele leven al wil. Toch ben ik niet een oermoeder die fantastisch is met baby'tjes. Ik vind ze iets ouder echt leuker.
gettingeven Dank je! Het is goed gegaan vanmorgen. Ik had wel het idee dat ik leegliep na afloop, en dat het er allemaal uitliep. Maar we zullen zien over 2 weken. Er zijn 3,2 miljoen goede zaadcellen naar binnen gespoten. Daarvan zal er toch wel eentje de weg weten te vinden?
Ik heb de hele dag een weeïg gevoel in mijn baarmoeder. Dat is vast een goed teken, hoop ik! Ik ben in ieder geval positief gestemd.
Hoe is het met jou?
florence Hoe is het met jou? Nog een paar daagjes. Merk je al iets?
zondag 5 februari 2017 om 00:02
Ik moest pas niezen na de seks en daarna huilen omdat ik dacht dat alles eruit gelopen was hopelijk lukt de eerste poging iui emceetje. Blij dat jij die gevoelens ook hebt. Mij lijkt iets groter ook leuker hoor lekker op pad met de kleine en zo'n hummeltje naast je die net de eerste stapjes zet ik ben er heel erg mee bezig momenteel......

zondag 5 februari 2017 om 08:17
Na seks loop ik ook leeg maar dit is anders omdat het rechtstreeks in de baarmoeder wordt gespoten. De baarmoedermond hoort gesloten te zijn, dus dan kan er niks uitlopen.
Vannacht ben ik wakker geworden van pijn, zo erg dat mijn man de dokter wilde bellen (ik niet). Steken in mijn eierstok en baarmoeder. Gelukkig is dat nu over.
Vannacht ben ik wakker geworden van pijn, zo erg dat mijn man de dokter wilde bellen (ik niet). Steken in mijn eierstok en baarmoeder. Gelukkig is dat nu over.
zondag 5 februari 2017 om 10:41

zondag 5 februari 2017 om 10:59
Ik hoop niet dat je ziek wordt Rosalie en hoop hard op iets anders. En nu maar afwachten emceetje, spannend! Er zal vast een hoop op de juiste plek blijven hangen.
Hier is mijn menstruatie weer bijna voorbij, ben ik weer met frisse moed gestart met temperaturen. Ik vind het wel erg lastig met af en toe onregelmatige diensten, wisselende tijden dat ik naar bed ga en wakker wordt en gok dat het niet erg betrouwbaar is.
Hier is mijn menstruatie weer bijna voorbij, ben ik weer met frisse moed gestart met temperaturen. Ik vind het wel erg lastig met af en toe onregelmatige diensten, wisselende tijden dat ik naar bed ga en wakker wordt en gok dat het niet erg betrouwbaar is.
zondag 5 februari 2017 om 12:29
Foodsandbeats. Mijn man draait ook onregelmatige diensten (Vroege diensten(wekker om 5:00), avonddiensten (tot 0:00) en nachtdiensten). Ik leef ook niet heel regelmatig (gedeeltelijk door mijn werk/studie), maar ik heb nooit nachtdiensten. Het komt voornamelijk dat ik langer wakker blijf/eerder naar bed ga om met mijn man mee te gaan. Wat ik doe ik dat ik elke dag (!! dus ook als ik er laat in lig) om 6:00 temperatuur. Om dit tijdstip lig ik namelijk altijd in bed. Opstaan doe ik tussen 6:00 en 10:00...
Hier zit ik inmiddels in mijn wachtweken.. Over anderhalve week weet ik meer..
Hier zit ik inmiddels in mijn wachtweken.. Over anderhalve week weet ik meer..
zondag 5 februari 2017 om 12:40
Doe ik na de seks ook altijd, stil op mijn rug blijven liggen. Soms moet ik wel eens heel hard lachen, en dan voel je het er gewoon uitgaan. Of niezen inderdaad.
Ik las bij jullie ook iets over warme voeten, daar heb ik nog nooit iets over gehoord. Maar ja sokken aanlaten is bij mij sowieso geen optie, want ik trek ze dan in mijn slaap toch uit.
Temperaturen doe ik nu elke ochtend om 7uur, ook in het weekend. Gelukkig slaap ik dan zo weer verder.
Ik zal ook eens naar die app gaan kijken.
Ik las bij jullie ook iets over warme voeten, daar heb ik nog nooit iets over gehoord. Maar ja sokken aanlaten is bij mij sowieso geen optie, want ik trek ze dan in mijn slaap toch uit.
Temperaturen doe ik nu elke ochtend om 7uur, ook in het weekend. Gelukkig slaap ik dan zo weer verder.
Ik zal ook eens naar die app gaan kijken.
zondag 5 februari 2017 om 13:57
Ik had heel braaf 3 maanden temperatuur bijgehouden maar gynaecoloog wilde er niet eens naar kijken. Met een regelmatige cyclus weet je eigenlijk wel dat je een eisprong hebt zei ze. Mijn huisarts zei dat het gaat om te zien dat je cyclus uit 2 fases bestaat. Lage temperatuur voor de eisprong en hogere erna.
zondag 5 februari 2017 om 14:14
Dank je Rosalie. Dit is de tweede maand dat ik het bij houd, na deze maand gaan we toch naar de huisarts ( tenzij het raak is!!) en mijn huisarts wil ons eigenlijk pas doorsturen als we 2 jaar bezig zijn.. Daarom wil ik zo veel mogelijk informatie hebben om zijn uitstelgedrag voor te zijn.. Maar ik weet nu wel dat ik het komende maand niet meer hoef bij te houden als de gyn er niet om vraagt ( en anders heb ik het van 2 maanden)..
Maur91, je staat niet in de tabel. Klopt dat?
Maur91, je staat niet in de tabel. Klopt dat?

zondag 5 februari 2017 om 14:23
Ik ben echt niet wakker genoeg om te denken aan temperaturen, dat te registreren en dan verder te slapen. Knap dat jullie dit wel lukt. Het klinkt echt onhaalbaar voor mij, ik ben of te duf en denk verdomme ik hoef nog niet op te staan. Hup, verder slapen! Pas als ik echt even wakker ben kan ik bedenken dat ik de thermometer moet pakken. Mijn man wordt ook nog eens chagrijnig van een wekker die afgaat terwijl ik niet uit bed ga, maar misschien kan hij me ook wel beetje helpen te herinneren.

zondag 5 februari 2017 om 18:58
quote:Rosalie87 schreef op 05 februari 2017 @ 16:27:
En meisje en roseetje willen jullie in de tabel blijven? Al een tijdje niks van jullie gehoord.
En lotusbloem ook niet.
rosalie heb jij binnenkort je nod? Er wordt zoveel geschreven dat ik het niet meer kan bijhouden (alleen maar leuk!)
Succes met temperaturen allen. Ik vind het knap, net als iemand anders ben ik er s morgens niet helemaal toe in staat. Of ik ben al naar het toilet geweest, of ik draai me liever nog een keer om.
Sterkte op het wachtbankje dennen en florence ik hoop toch ook voor jou dat het geen pms is!
En meisje en roseetje willen jullie in de tabel blijven? Al een tijdje niks van jullie gehoord.
En lotusbloem ook niet.
rosalie heb jij binnenkort je nod? Er wordt zoveel geschreven dat ik het niet meer kan bijhouden (alleen maar leuk!)
Succes met temperaturen allen. Ik vind het knap, net als iemand anders ben ik er s morgens niet helemaal toe in staat. Of ik ben al naar het toilet geweest, of ik draai me liever nog een keer om.
Sterkte op het wachtbankje dennen en florence ik hoop toch ook voor jou dat het geen pms is!
maandag 6 februari 2017 om 08:01
maandag 6 februari 2017 om 08:36
ik temperatuur ook niet, maarik doe die ovulatie testen en die werken bij mij prima, dus volgens mij heeft temperaturen dan minder zin toch?
Dat met dat gewicht vind ik wel vreemd hoor, ik heb wel vaker gehoord dat flink overgewicht kan zorgen voor hormonale schommelingen maar om maar meteen aan te nemen dat het daardoor komt vind ik kort door de bocht. Wat dat is wat zo'n arts in feite doet, er is iets mis (lange cyclus) en zonder ook maar iets van onderzoek te doen concludeert hij dat het 'vast door dat overgewicht komt'. Ik zou toch eens vragen op basis van welk onderzoek of wijsheid hij aanneemt dat het overgewicht de oorzaak is. Ik heb er overigens zelf geen last van, ben wel iets te zwaar, maar niet heel serieus.
Ik pms hier vrolijk verder....
Dat met dat gewicht vind ik wel vreemd hoor, ik heb wel vaker gehoord dat flink overgewicht kan zorgen voor hormonale schommelingen maar om maar meteen aan te nemen dat het daardoor komt vind ik kort door de bocht. Wat dat is wat zo'n arts in feite doet, er is iets mis (lange cyclus) en zonder ook maar iets van onderzoek te doen concludeert hij dat het 'vast door dat overgewicht komt'. Ik zou toch eens vragen op basis van welk onderzoek of wijsheid hij aanneemt dat het overgewicht de oorzaak is. Ik heb er overigens zelf geen last van, ben wel iets te zwaar, maar niet heel serieus.
Ik pms hier vrolijk verder....

maandag 6 februari 2017 om 09:36
Lange cyclus is vaak pcos (polycysteus overige syndroom, iets waarbij het niet tot een eisprong komt omdat eiblaasjes niet genoeg uitrijden) en dat komt vaker voor bij zware vrouwen. Vaak is afvallen dan ook de beste manier om dit te verminderen. En pcos komt heel vaak voor. Dus zo gek vind ik het advies niet om af te vallen, want als hé te zwaar bent, lange cyclus hebt en niet zwanger raakt is de jas heel groot dat je dit hebt. Daarnaast is als je overgewicht hebt afvallen voor de zwangerschap ook gezonder voor allerlei zaken: diabetes, minder risico bevalling, misschien bekkeninstabiliteit?
Dus ik kan me wel vinden in het algemene huisartsenadvies van afvallen bij een lange cyclus. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat je graag wil weten wat er aan de hand is en als het pcos is, wat meestal goed te zien op een echo, dat je extra gemotiveerd bent om af te vallen.
Dit is even wat ik er uit mijn hoofd nog over weet, ik zou je willen adviseren zelf even te Googlen als je hier echt zorgen over hebt. Of juist niet, als je daardoor ongeruster wordt.
Dus ik kan me wel vinden in het algemene huisartsenadvies van afvallen bij een lange cyclus. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat je graag wil weten wat er aan de hand is en als het pcos is, wat meestal goed te zien op een echo, dat je extra gemotiveerd bent om af te vallen.
Dit is even wat ik er uit mijn hoofd nog over weet, ik zou je willen adviseren zelf even te Googlen als je hier echt zorgen over hebt. Of juist niet, als je daardoor ongeruster wordt.