Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Ahhhh shit Foods!!

We hebben ook wel allemaal dikke pech hier bij elkaar.

Ik ben vorig jaar een keer bij de huisarts geweest toen ik een cyclus had van 69 dagen.

Toen kreeg ik wel een potje mee voor zaadonderzoek. Hij of zij zei dat dan de makkelijkste eerste stap is.

Er zat ook een foldertje bij volgens mij, maar toen verder niet meer naar gekeken.

Dus vanavond maar eens even kijken wat er instaat.

Ik denk dat ik vanaf morgenvroeg ook maar ga temperaturen. Dan heb ik dat in ieder geval ook op papier staan. Mochten ze daar om vragen.

En ik denk dat ik de huisarts ook wel even opbel om te zeggen dat ik dat zaadonderzoek laat doen.
Foodsandbeats: balen zeg!

Emceetje, mijn nod is 8 feb, dus ik wacht
Toch een beetje gek. Zaadonderzoek als je langs gaat wegens een heel lange cyclus. Van eventueel slecht zaad verandert je cyclus niet hoor. Ik zou toch aandringen op onderzoek. Wie weet is er iets wat ze makkelijk kunnen oplossen!
Ze willen ook wel zeker verder onderzoeken hoor.

Maar de huisarts gaf aan dat zaadonderzoek het makkelijkst is om dingen uit te sluiten.

En dat mijn cyclus daar niet van veranderd, dat snappen wij ook wel haha.

Ik was allang blij dat de huisarts meedacht met mij!

En misschien dat ik dat potje toch bij een andere keer heb mee gekregen. Ben afgelopen jaar 2x bij de huisarts geweest. Daardoor weet ik ook dat er meerdere huisartsen in de praktijk zijn, wist ik nl niet haha.
Wat een ellende weer hier inderdaad... FoodsandBeats

Nu duimen voor florence, het moet een van ons toch weer een keer gaan lukken he? No pressure!

Afspraak gemaakt bij de HA voor vrijdag. Wordt kennis maken (want nieuwe HA door verhuizing) en meteen maar alles op tafel gooien!
@emceetje wat spannend zeg!!! Good luck vandaag!!

Hier vanochtend getest maar niks. Had het vermoeden dat ik vorige week mijn eisprong had, dan mag ik natuurlijk pas volgende week ergens testen dus het kan wel. Zit inmiddels weer op dag 58.
Foodsandbeats, waardeloos zeg...

Emceetje, we lopen gelijk merk ik nu... Ik zit nu ook op dag 10, en ben vanmorgen bij gyn geweest. Ik krijg nu cyclus monitoring, nog deze cyclus, daar ben ik blij mee. Als het goed werkt daarbinnen dan is het klaar en gaan ze verder niets meer doen. Laten we daarop hopen en dat het dan alsnog binnen het jaar lukt Hoe ging het bij jou?

Maur, , mijn cyclus is rond de 45 dagen. Dat is op de grens van 'normaal', heeft de gyn vanmorgen weer bevestigd. Maar die van jou is dat dan dus niet. Ben je ook bij een gyn? Wat zegt die? En zo niet, wil je geen afspraak maken om het te laten uitzoeken?
Wat goed dat je bij de gyn geweest bent gettingeven! Fijn dat je cyclus nu gemonitord wordt en hopelijk levert dat nieuwe inzichten!

Florence-june succes morgen!

Ik ben inmiddels alweer klaar in het zh. Ik heb 1 goede follikel en 1 kleine. De eisprong is aanstaande, maar ik moet toch vanavond prikken om het op gang te brengen. En dan is zaterdag de grote dag van de inseminatie!
Emceetje is 1 goede follikel genoeg? Of ben je er meerdere nodig? Je ziet al, ik heb er geen verstand van.

GettingEven: fijn dat je nu gemonitord wordt!

Oeff Maur wat een lange cyclus waardeloos he. Ben jij al bij de huisarts ofzo geweest? Hoe lang zijn jullie nu bezig?

Hier vanochtend maar begonnen met temperaturen. Als de huisarts daarnaar vraagt hebben we in ieder geval wat temperaturen op papier staan.

Mijn temperatuur was 35,7 is dat niet heel laag? Ik dacht dat het bij een mens altijd rond de 37 ofzo lag....
twilight ze streven naar 2 follikels. Dus als deze ronde mislukt, moet ik meer eenheden hormonen spuiten. Bij 2 is er een grotere kans op een zwangerschap. Maar ook een grotere kans op een tweeling. Ik heb gedroomd over een drieling hahaha maar als deze inseminatie lukt dan wordt het dus 'gewoon' 1 kindje.

Trouwens mijn temperatuur is normaal gesproken rond de 36. Als ik 37,5 heb, heb ik al verhoging. Met 38 koorts. Het is per persoon verschillend. Als je een tijdje temperatuurt, ontdek je vast wel wat je 'gewone' temperatuur is.
@gettingeven en twilight ben al in het ziekenhuis geweest maar daar wouden ze nog Nils doen omdat ik overgewicht heb daarom nu op dieet als ik 4 kg was afgevallen mocht ik terug komen. Zit nu op 2 kg.

45 dagen is bij mij heel kort die van mij zijn elke keer gigantisch lang!

Spannend emceetje, ik duim voor je!!!! Hopelijk mag je snel stoppen met spuiten en flesjes warm maken!
Spannend emceetje.

Mijn temperatuur is ook 36. En na eisprong 36,5

Morgen gynaecoloog ben heel benieuwd, wil er nog niet teveel aan denken
Zo er wordt lekker veel geschreven hier! Wel balen dat er nog steeds geen positie testen zijn. alle hoop op Florence!

Ik ben ook sinds deze ronde aan het temperaturen. Heb 36.4 maar sinds gister is mijn man terug en vandaag opeens 36.7. Wellicht is met z'n tweeen het bed wat warmer want eisprong is het nog niet.

Spannend Emceetje en Rosalie!!
nou, ik wacht rustig af, maar voel me super normaal dus denk niet dat ik positief ga testen. Ik zou de 8e ongesteld moeten worden. Dus heb nog een paar dagen, Meestal heb ik een dag of drie van te voren wat bruin verlies dus dat zou de 5e moeten komen. Maar goed, afwachten dus maar heb weinig goede hoop.

Succes vandaag rosalie!
Inderdaad succes Rosalie en Florence-june! Ik ben benieuwd hoe het was bij beide.

Gister mijn (hopelijk) laatste prik gezet, ging echt super makkelijk.

Florence nog een paar dagen geduld!

Zonnebloem goed teken dat je nog steeds warm wordt van je man
Spannend Florence. Hopelijk ben jij na Stella de volgende zwangere.

De afspraak ging goed. Het is echt een hele kundige en lieve gynaecoloog. Mijn ideeën over dit ziekenhuis en deze artsen zijn bijgesteld. Lichamelijk onderzoek viel mee en er was niks bijzonders te zien gelukkig. Ze zag wel een leeg eiblaasje dus eisprong is weer geweest. Nu volgen er een aantal bloedonderzoeken en een echo wanneer ik ongesteld ben. En dan eind van de maand worden de uitslagen besproken. Ben benieuwd vind het stiekem eigenlijk ook wel interessant. Vond het trouwens ook bijzonder dat de arts de moeite nam naar mijn verhaal te luisteren en ook naar mijn angst voor endometriose. Niet een heel erge angst hoor maar wel zo n ding dat ik altijd denk van ojee hopelijk heb ik dat niet. Man hoeft niks te doen want het was inderdaad gewoon goed bij hem.

Nu vandaag nog even proberen zin te maken want ja we waren ons schema aan het afwerken van om de dag seks lekker romantisch weer
Foods: Knuffel!

Twillight: Geen zorgen over je temperatuur, die van mij is normaal gesproken ook zo laag..

Emceetje: Spannend. ik duim voor je!

Rosalie: Fijn om te horen dat het mee viel! Heb je je hele periode om de dag sex? Hier de eerste en de laatste week niet, de rest wel. Rond de eisprong zelfs elke dag...Ook heel romantisch dus...

lotusbloempje25, Meisje- en vivaforum 2017, schrijven jullie nog mee? Alvast mijn excuses als ik over jullie laatste berichten heen gelezen heb! Ik was eens aan het kijken hoeveel meiden er meeschreven, toch 15 meiden (met Stella 16).

Hier zetten we deze maand alles op alles. Veel sex, temperaturen, ovulatietesten, granaatappelsap en sokken aan met slapen (schijnt voor een beter doorbloeding van de baarmoeder te zorgen). Ik zit verwacht vandaag of morgen mijn eisprong en ik ben nu al nieuwsgierig of het deze maand lukt...
Hoi dames hier ben ik weer maar Helaas nog geen zwangerschap! Afgelopen maand voor het eerst begonnen met ovulatie testen ik heb er in totaal 10 gebruikt en begonnen op dag 12 maar helaas geen positieve test gehad ! Alleen 3 dagen een heeeeeel licht streepje ! Het zijn wel testen van de action .... ik weet niet of iemand anders hier goede of slechte ervaring mee heeft ? Ik word we iniedergeval een beetje onzeker van ... volgende maand toch maar even investeren in de testen van CB mocht er dan nog geen smiley te vinden zijn word het denk ik toch tijd voor een eerste afspraak bij de huisarts ....
Ik heb ook erg lichte streepjes roseetje. Heb je ook al getemperatuuurd? Dat is stuk goedkoper en helpt ook eisprong vinden, helaas weet je pas achteraf wanner het is maar bij een regelmatige cyclus kun je dan wel wat voorspellen wanneer je volgende eisprong komt.
Rosalie fijn dat de afspraak zo goed verliep! Dat je ook een goed gevoel erbij hebt!

Hier toch een thermometer gepakt die in je mond moet. Temp vanochtend: 36,47

Ik had van internet zon lijstje geprint waar je de temperaturen kunt invullen, en die begint ook bij 36 graden.

Pfff vanmiddag toch zon kramp/steek in mijn buik. Waardeloos zeg. Heb ik nooit, ook niet als ik ongesteld ben. En ik ben het ook nog maar amper. Nu weer beter te pas gelukkig.

Over 2 weken heb ik een week vakantie, dan maar langs huisarts en ziekenhuis om sperma in te leveren.
Ik moet zeggen dat ik erg fan van ben van de app die mij hier is aangeraden, flo. Kan je mooie temperatuur grafiekjes maken, voorspelt je eisprong en je ongesteldheid, kun je je gedane testen en je klachten invoeren. Geen handmatige lijstjes maar alles bij de hand.
@ dennen dat was wel de bedoeling in ieder geval tot na de eisprong, maar zin maken vandaag na een inwendig onderzoek is nog niet gelukt. De laatste week doen we het gewoon wanneer we zin hebben. Erg romantisch is het niet maar hopelijk werkt het wel. Ik hou ook m'n voetjes warm.
@ roseetje ik heb ervaring met kruidvat en clearbleu. De laatste vind ik het duidelijkste, vooral die duurste die de piekvruchtbaarheid aangeeft
Hele fijne huisarts, goed gesprek gehad. Ze nam echt de tijd om me een beetje te leren kennen door te vragen waar ik vandaan kom, hoe ik in deze streek terecht gekomen ben (want ik woon ver van mijn geboortestreek) en watvoor werk ik doe. Daar borduurde ze heel doortastend op verder. Vind het altijd prettig wanneer een arts begrijpt wie ze tegenover zich hebben en hoe ze de boodschap die zij hebben het beste over kunnen brengen. In de praktijk waar ik hiervoor zat waren 2 huisartsen; 1 doortastende en de ander echt totaal niet. Die bleef heel erg in de Jip en Janneke taal hangen en in ergerde me daar enorm aan. Maar goed, fijn gesprek dus.

Moet wel nog wachten tot mei voordat ik doorgestuurd kan worden naar de gyn. Ze wilde me wel doorsturen, omdat ik al veel gedaan en geprobeerd heb en duidelijk op de hoogte was van hoe mijn lijf zou moeten werken, maar een gyn zou me toch ook weer op een wachtbankje zetten totdat we echt een jaar aan het proberen zijn. Dus nog geen verwijzing, maar wel goed gevoel bij.

Verder ook van deze huisarts te horen gekregen dat een cyclus die zo regelmatig is als de mijne echt betekent dat er een regelmatige eisprong is. Voor de dames die wel hele lange cycli hebben; volgens mijn huisarts heeft het totaal geen nut om vrouwen zoals jullie een jaar (of langer) te laten aanmodderen omdat er in jullie cyclus toch echt iets aan de hand is. Dus als je huisarts je naar huis stuurt zou ik toch eens bellen met de afdeling voortplantingsgeneeskunde van het plaatselijke ziekenhuis; dikke kans dat je wel mag komen.

Goed te lezen dat het bij jou ook een goed gesprek en niet al te vreselijk onderzoek was Rosalie!
@dennen, ik lees mee maar merk dat ik niet echt de behoefte heb en de tijd er voor neem om regelmatig mee te schrijven. Ik wil daarom best ruimte maken in de tabel voor iemand die regelmatig meeschrijft.

Mijn situatie is nog steeds hetzelfde. Na een half jaar eindelijk ongesteld geworden en nu wacht ik op m'n volgende menstruatie. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik deze maand afwacht en als ik dan niet ongesteld word ik in maart toch naar de huisarts wil gaan (ondanks dat ze aan de telefoon zeiden dat ik pas na een jaar mag komen). Het is nu dus vooral wachten en kan nog niet zo goed met jullie meepraten over ovulatietesten etc. Maar ik lees zeker wel met jullie mee en gun het jullie allemaal! Misschien dat ik over een tijdje de behoefte wel heb meer mee te schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven