Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Oh en emceetje, dat wat je zegt dat temperaturen jou niets lijkt omdat je s ochtends een soort ander mens bent; dank je wel dat je dat herkent! Ik vond mezelf al een beetje vreemd en lui, want anderen lukt het toch wel om de wekker ervoor te zetten elke dag, het te doen en bij te houden?
@Foodsandbeats, precies, in principe snap ik je gedachtegang, en ga daar ook in mee, maar het punt dat een lange cyclus veroorzaakt zou kunnen worden door overgewicht, maakt natuurlijk niet dat dat ook zo is in elk geval. Ik vind dat de arts bij de dames hierboven te makkelijk causaliteit alloceert. Afvallen als je te zwaar bent is altijd goed, maar gewoon aannemen dat een probleem vast wel door dat overgewicht komt vind ik te kort door de bocht. Ik zou dat niet accepteren.
oh ik zie dat ik onvolledig ben in de tabel, ik ben bezig sinds mei. Bij bijzonderheden tja: "buik is slagveld na ongeluk" of zoiets? Daarnaast: manlief en ik zijn inmiddels 36
Foodsandbeats, ik heb ook een lange cyclus en had tot voor kort wat ondergewicht. Mijn gynnen (want heb nu 3 afspraken en 3 verschillende gyns gehad) hebben dit verband naar mij toe niet uitgesproken.

Het heeft er volgens mij inderdaad soms mee te maken, maar ik vind het ook niet eerlijk om dan maar niets te doen totdat je bent afgevallen. Want inderdaad; je weet het maar niet. Als er echt een aanwijsbare oorzaak is dan kun je er niet vroeg genoeg achter komen om er ook daadwerkelijk iets aan te doen.

Vwb het temperaturen, ik heb het ook niet willen doen want ik vond het te obsessief. Maar mijn cyclus én temperatuurcurve zijn een rommeltje dus ik vind het de moeite waard. Ik zet niet de wekker ervoor, ben altijd rond hetzelfde tijdstip wakker en dan doe ik het gewoon meteen. Kleine moeite eigenlijk, achteraf gezien. Het heeft ervoor gezorgd dat ik nu cyclus monitoring krijg. En obsessief is het inmiddels ook zonder temperaturen wel.

Ik vind het heel lastig dat ik nu op mijn werk iets moet gaan uitleggen ivm de afspraken in het ziekenhuis. Ben er niet klaar voor om het te vertellen. Dus dat wordt iets verzinnen. Daarbij moet ik weer een paar dagen weg voor mijn werk als ik mijn eisprong verwacht, en ik ben nu al aan het bedenken hoe ik eronder uit kan. Wil hem niet missen, hij komt al zo laat! Het gaat voor op mijn werk, maar hoe ik het moet organiseren...??

Duim voor jullie Dennen, Emceetje en Florence!
Gettingeven ik verzin ook smoesjes voor doktersafspraken..... durf ook nog niet te vertellen waarvoor ik afwezig ben. Het kost alleen wel verlofdagen op deze manier maarja liever dat dan dat iedereen weet dat ik geen kinderen kan krijgen (tot nu toe dan).

Mijn NOD is op 14 februari. Hoe romantisch. Maar ga niet meer hopen op een romantische NOD, bereid me liever voor op een WOD waarna ik op dag 3 dat inwendige onderzoek mag ondergaan...... mocht ik wel zwanger zijn is dat al een grote meevaller, dat dat niet hoeft.

Ik ben ook erg lui maar moet s morgens altijd wel plassen. Ik steek dan half slapend die thermometer erin en als die piept gooi ik het licht even aan, kijk ik even en loop ik naar het toilet. Manlief kan dat licht aandoen niet waarderen maarja dan vraag ik of hij wil ruilen en houd hij wijs zijn mond
Sorry voor mijn lange afwezigheid, heb wel meegelezen. Druk met hobby, werk, verkoudheid, nouja. Jullie hebben wel een heel leuk clubje hier!

Rosalie, wat een stomme dag voor je WOD/NOD. Wat voor inwendig onderzoek staat er op de planning? Als ik kindjes van vriendinne om me heen heb, zie ik mezelf ook al helemaal als moeder. Leuk, maar soms confronterend. Heel lastig als je daar op je werk altijd mee geconfronteerd wordt.

EmCeetje, spannend je eerste IUI wachtweken. Wanneer mag je testen? Spuit/slik je nu ook nog iets? Dat het er allemaal uit loopt heb ik ook, ik blijf ook altijd een half uur heel stil liggen, heel irritant eigenlijk. Je baarmoedermond staat rond de eisprong n beetje open, om het sperma er in telaten, dscht ik, maar misschien vergis ik me.

Dennen, wat vervelend al die onregelmatige schema's. Heb je er vertrouwen in deze ronde of wacht je op je WOD?

Succes aan iedereen op de wachtbank!

Temperaturen is bij mij ook echt een automatisme geworden. Je mept je wekker uit, doet de thermometer in je oor, klik, piep, klaar. Zo'n digitale onthoudt je temperatuur dus kan je het in het licht (gang/badkamer) teruglezen.

Wat betreft werk: ik vond het heel moeilijk, maar oooohhhh wat een opluchting nu ik er open over ben.

Wat betreft gewicht: er worden zat mensen met zwaar overgewicht zwanger, dus dat is echt niet de enige oorzaak. Zwaar overgewicht leidt vaak tot een verstoorde insuline balans, en dat heeft invloed op je hormonen en daarmee eisprong. Je hoeft vaak niet eens extreem af te vallen, 5% van je gewicht zou al voldoende zijn. Als je je suikerhuishouding beter in balans krijgt ben je vaak al goed op weg. Dus, Maur, je bent goed bezig met afvallen, vertel dat de huisarts en laat je niet afschepen. Ga door met afvallen, voor het zwanger worden maar ook voor alle andere redenen die je daar waarschijnlijk voor hebt. Hou vol meid!

Ik heb officieel ook overgewicht, bmi 27,4. Is nog nooit iets van gezegd, ook niet toen ik zwanger was. De huidige gyn zei zelfs ronduit: je bent niet te zwaar. Ook zwangerschapsdiabetes en bekkeninstabiliteit zijn niet 1-op1 gewicht gerelateerd volgens mij, dat ligt allemaal veel genuanceerder.
Hier: is er heel veel gebeurt. Bloed geprikt 2 weken geleden, daar kreeg ik afgelopen vrijdag de uitslag van: lijkt er toch op dat ik een lichte stollingsafwijking heb, waardoor er kans is op kleine bloedpropjes. Volgende week opnieuw bloed prikken om dit te verifieren. Heb er wel alvast medicijnen voor gekregen, dat zou afdoende moeten zijn, maar vind het wel heel spannend.

Daarnaast pillen geslikt om eisprong te verbeteren (variant op clomid). Vrijdag echo gehad, zag er goed uit, eitjes mooi aan het rijpen. Volgens gyn zo-ma-di positieve ov.test, maar dat was dus zaterdag al. vraag me af of het eitje dan nog wel ver genoeg gegroeid is, maarja, kan het toch niet tegenhouden. Volgende week ook bloedprikken om eisprong te bevestigen. Nu begonnen met progesteron pillen, die moet je vaginaal inbrengen en geven heel veel troep de volgende ochtend in je onderbroek.

Ik hoop echt heel erg dat dit allemaal bij elkaar gaat helpen om zwanger te worden en blijven, voel me op dit moment een beetje "patient" en dat is mentaal moeilijk. Maar dan herinner ik me weer hoe groot de wens is en gaan we er vol voor.
Pittige periode voor je Bjorg. En waarom moeten die pillen vaginaal brrr lijkt me erg onprettig.

Ik moet een inwendige echo tijdens de menstruatie, dus valt mee maar lijkt me ook onprettig en bloedprikken op dag 3 en 21 van de cyclus om op hormonen te testen.

Sterkte nog even snap dat het even als patiënt voelt
bjorg oef die vaginale pillen klinken niet heel fijn! Hoe groot waren je eitjes? En je had er dus meerdere? Dat is wel positief!

Dat 'patiënt voelen' herken ik enorm. Gelukkig mag ik nu 2 weken afwachten en hoef ik niet meer naar het zh, en niet te prikken of andere medicatie. Even gewoon mezelf zijn. Ik heb veel last van de hormonen, meer moodswings dan normaal. Nu kalft dat wat af. En ik vind het ook bijzonder onromantisch om te bedenken dat ons kind misschien wel ontstaan is in de kamer van de gyn. Maar ja.

Ik heb op mijn werk gewoon verteld hoe het zit. Ik kan geen vrije dagen opnemen (onderwijs) en kan niet zomaar weg. Er was dus niet echt een keus wat dat betreft. Ik vind het wel irritant dat iedereen het weet. Ik bepaal liever zelf wie ik wat vertel. Maar dat kan nu gewoon niet meer.
heftig bjorg. Dat patient voelen herken ik heel erg, niet op dit vlak maar na mijn ongeluk, ik heb toen geleerd dat ik misschien wel patient ben maar dat ik zelf bepaal, en dat gevoel helpt heel erg, dus heel veel vragen en zelf beslissen op basis van goede informatie. De arts is niet de baas, de arts is je gesprekspartner.

Emceetje, niet leuk dat je een soort van moet vertellen, aan de andere kant: dan heb je het tenminste gehad, en hoef je je ook niet meer in allerlei bochten te wringen.

Hier morgen NOD, maar ik weet zeker dat het een WOD wordt want heb flinke buikpijn en het voelt precies zoals altijd.
Klinkt inderdaad heftig Bjorg. Lijkt mij ook heel lastig als je in het traject komt dat je vaak naar het zk/ha moet. Weet niet of ik het gelijk op mijn werk zou willen vertellen, maar hier is gelukkig alles dichtbij en kan ik met wat smoesjes wel af en toe even weg. Maar hopelijk ben ik voor die tijd zwanger, veel strekte voor de meiden die hier nu inzitten en hopen dat het allemaal ergens goed voor is!

Ik had vandaag een positieve ovulatietest, dus dat wordt weer hard werken vanavond ;p Ben heel benieuwd of ik het straks terug ga zien in mijn temperatuur. tot nu toe schommelt die tussen de 36.3-36.7, wat ik best veel verschil vind. Vaak wel hogere temperatuur als ik ervoor al even wakker lig en een beetje lig te draaien tot de wekker gaat, dus dat is misschien wel logisch te verklaren dan.
Nou Bjorg, dat is inderdaad niet niks. Zijn die bloedstollingen van nadelig effect op zwangerschapskans? Die vaginale pillen vind ik ook bizar. Hopelijk hoef je niet te lang 'patient' te zijn!

Ik ervaar het ziekenhuis nog iets anders omdat het nog niet als mm voelt en dat volgens mij ook nog niet is. Omdat het zo frustrerend is met die lange cycli en ik mezelf vooral aan het opvreten ben, vind ik die ziekenhuisbezoekje om de één of andere reden prettig. Mensen die zich met me bezig houden, die inzichten kunnen verschaffen en er misschien voor kunnen zorgen dat ik óf weet dat ik me kan ontspannen (good luck with that ) en gewoon door moet blijven proberen, óf iets kunnen doen waardoor het lukt. Dat troost me een beetje.

Zonnebloem, mijn temperatuur schommelt ook zo, zonder echte reden. Gemiddeld 36,7 met uitschieters naar 36,3 en als hoogste tot nu toe 37,2. Veel plezier vanavond
Ahh gelukkig maar dat bij jullie de temperatuur ook wel schommelt! Bij mij varieert het tussen 36,50 en 36,28 Dus dat schommelt ook wel wat. Ben benieuwd of ik rond eisprong ook een verandering zie.

Zo Bjorg dat is het een heel verhaal! Heftig hoor!

En Rosalie dat lijkt me ook wel even vreemd inwendige echo terwijl je ongesteld bent!

Wel fijn dat jullie alles zo duidelijk uitleggen in welk traject/onderzoek jullie zitten. Heb ik ook een beetje een idee wat ons kan staan wachten.

Hier verder nu eigenlijk niets te melden.
Florence, is het een wod geworden zoals je al vermoedde?

Ik zit op het wachtbankje en pfff wat duurt het weer lang. Nog 10 dagen...
Borg, heftig hoor!

Mooie omschrijving dat je je patiënt voelt.. Ik vind het nog wel heel wat om zo'n traject in te moeten om zwanger te worden als ik dit allemaal lees.. Wat wordt er in het dagelijks leven toch weinig over gesproken (behalve in forums). Of in elk geval, in mijn omgeving niet..

We hebben deze maand alles op alles gezet en ik moet zeggen dat ik echt heel benieuwd of het een NOD of een WOD wordt. Mijn man heeft de laatste dagen veel lieve acties.. Zo zei hij vanmorgen dat hij fruit gekocht had en dat dat ik er nog niet van gegeten. En dat ik twee stuks fruit moet eten en dat ik nu misschien wel voor twee personen moet zorgen. En die blik daarbij En gisteren had hij ook al van die lieve opmerkingen en hints naar dat ik nu misschien wel zwanger zou kunnen zijn.. Ik hoop zoooo dat het nu raak is.. Hij hoopt zoooo hard...
Aahhh lief van hem Dennen! Mijn man legde na de iui zijn hand op mijn buik en zei: ik voel de bevruchting, het is gelukt hoor!

Wanneer is je nod?

Ik duim met je man mee dat het is gelukt en dat je die vervelende mm niet in hoeft!
Leuk om te lezen hoe het zwanger worden jullie bezig houd en jullie mannen. Mijn man is ook heel betrokken en daar ben ik zooooo blij om. Voel me daar wel gezegend mee want er zitten wat exemplaren tussen mannen die zich vaders noemen. Maargoed de mijne wordt een fantastische en zo te lezen die van jullie ook.

Ook leuk om te lezen dat de hoop blijft, dat herken ik wel. Hoewel ik deze maand niet alles op alles heb gezet en zeker niet gezonder leef omdat ik misschien zwanger kan zijn...... maar vandaag wel weer dat fruit ingeslagen en proberen of die twee stuks komende week weer haalbaar zijn. Vorig jaar starte ik het jaar zo gezond maar halverwege had ik er niet zoveel zin meer in. Maar ook zonder zwangerschap is gezond leven natuurlijk goed. Zijn en nog NOD s komende week? Misschien een idee om ze toch in de tabel te zetten voor degene die dat wil?
Mijne mag je er in zetten hoor. 18 feb.
Hebben we iets om naartoe te leven. Ben alleen bang dat ik zaterdag al ongesteld wordt aangezien m'n vorige cyclus ook zo kort was. Dan zou ik dinsdag voor dat onderzoek moeten..... ben bang dat ik dan toch eerlijk moet zijn op m'n werk want anders krijg ik op zulke korte termijn geen vrij meer natuurlijk
ja hier werd NOD inderdaad WOD, beetje jammer maar op naar de volgende ronde dan maar. Blij dat mijn cyclus wel gewoon klopt
Florence, wat jammer weer! Fijn dat je cyclus klopt.

Twilight, mijn temperatuur schommelt ook hoor, dat is heel normaal volgens mij! 36.5-36.8 voor eisprong; 37.1-37.4 na eisprong.

Dennen, wat fijn dat je man zo meeleeft! Dat doet mijn man ook, en "samen" is dit zwanger worden toch een stuk makkelijker dan als je het alleen moet doen / je eenzaam voelt hierin.

Rosalie, mijn WOD is 21 februari. "Intake fertiliteitskliniek" mag wel uit de tabel - kan je dat vervangen door "ovulatie-inductie"?

Ik verwacht 21 februari een WOD, ook al hebben we braaf gedaan wat we moesten doen, toch heb ik er geen goed gevoel over. De pillen die ik nu gebruik, zorgen voor bloedingen, de bijsluiter zegt dan: mogelijke bijwerking "vaginaal ongemak, zoals bloedingen". Ik word er goed zenuwachtig van en kan me niet voorstellen hoe dit bijdraagt aan een positief resultaat, maar goed. Na m'n WOD maar weer contact zoeken met de gyn, dan kan ik dit voorleggen.

Wat ik wel positief vind aan de MM, is dat je zelf bepaalt hoe snel je wil, oftewel: als jij zegt "stop", dan gebeurt er niets. Artsen en ziekenhuizen zijn traag, dus je moet er aan trekken, maar als het proces loopt en je wil pauze of het gaat te snel, dan stop je. Er is niemand die die pillen door m'n strot duwt, dat beslis ik uiteindelijk zelf.
Ach jee florence, wat jammer.

Ik wil liever niet in de tabel met WOD/nod. Hier begin ik steeds meer te beseffen dat de kans vrij groot is dat we naar de huisarts 'mogen' gaan en dat dit tijdstip niet zo heel ver weg meer is. Eind maart is mijn spiraal verwijderd en zijn we dus een jaar verder.
Prima hoor Foodsandbeats.

En jammer Florence.

Jullie temperatuurs zijn best hoog in de ochtend. Mijne schommelt tussen de 35.8 en de 36.8 voor en na NOD maar meestal komt hij na NOD niet hoger dan 36.5. Smiddags is mijn temperatuur wel gewoon rond de 37. Mijn temperatuur is alweer aan een daling begonnen dus ben bang dat ik weer een korte cyclus heb deze maand. Net al gebeld met de afdeling fertiliteit mocht al een afspraak maken voor de echo volgende week maar vond dat zo definitief. Als m'n temperatuur morgen weer laag ik dan ga ik maar bellen. Wel weer jammer hadden deze maand een strikt seks schema maar dat mocht dan waarschijnlijk niet baten. Volgende maand maar weer wat meer loslaten want echt leuk vonden we het niet.
Vervelend gevoel he Foodsandbeats die jaargrens hoop voor jou dat je nog net ontkomt aan die medische molen
Met de oorthermometer is mijn temperatuur ook een stuk lager!

Mijn nod ligt waarschijnlijk rond 3 maart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven