Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Ik kom even uit meeleesstand. Getsie rosalie balen weer. mag je al de mm in?
He jakkie.. ik zag dat je bericht had gestuurd en dacht zal raak zijn.

Welke dag was je NOD?
NOD is vandaag. Over 3 maanden mag ik terug voor inseminatie zei de gyn. Kregen het advies in februari om nog een half jaar tot een jaar zelf te proberen. Wij kozen toen om in september terug te komen als het nodig is. Hoop natuurlijk van niet maarja als dat de manier voor ons is om wel zwanger te worden gaan we ervoor uiteraard.

Wie heeft de volgende NOD?
Had trouwens wel een ovulatietest gedaan vandaag met een zichtbaar streepje maar niet donkerder dan de teststrip. Dus hoopte het wel maarja daarna volgde al snel bloedverlies. Voor volgende maand liggen er weer 2 zwangerschapstesten klaar dus geen geklungel meer
Ah shit rosalie....
Oké! Nou ben je wel netjes op tijd. Dat is enige voordeel. Insemineren is zelfde als iui?

Ik heb geen idee wiens volgende NOD is. Ik in elk geval niet. Ben al 6 dagen ongesteld...
Ik weet het ook niet heb er verder niet naar doorgevraagd. Ik dach wauw alles is goed die gyn zie ik nooit meer terug nou misschien toch wel dus
6 dagen ongesteld is wel lang zeg Yinthe. Hopelijk komt er snel een eind aan
Shitshitshit rosalie. Ik hoopte het zo. Wat super kut weer. Die spanning is sommige maanden echt niet te houden hè, zeker als je opeens iets later bent dan gemiddeld, pfoe wat komt die teleurstelling hard binnen. IUI staat voor intra-uteriene inseminatie, dus dat is hetzelfde inderdaad. Hoop dat het niet nodig zal zijn, maar kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt

Yinthe ik ben ook altijd 6-7 dagen ongesteld. Met een cyclus van 22-24 dagen ben ik dus 25-30% van de tijd ongesteld dus ik baal met je mee. Binnenkort met vriendinnetjes naar de sauna, maar die afspraak moet aangepast worden aan de hand van mijn cyclus

Ik kreeg vandaag onverwachts een pasgeboren baby in m'n handen gedrukt. Om te smelten gewoon. En tegelijkertijd prikten de tranen achter m'n ogen.. het is zo dubbel soms
We hebben vandaag besloten om toch aanstaande dinsdag al het potje in te leveren bij het ziekenhuis, ook al slaan we dan waarschijnlijk deze ronde over (want ook 3 dagen onthouding..).

Wie kan mij vertellen wanneer je dan ongeveer de uitslag krijgt? Het gaat via de huisarts dus geen gynaecoloog.
Ja hè, hier is een goede vriendin bijna uitgerekend en die was direct zwanger na 1 ronde. Bizar.

Is ook wel moeilijk, gelukkig kan ik het wel delen, maar ergens snap je elkaar van binnen denk ik niet.

Ik heb altijd idd zo lang, al vanaf dat ik ongesteld ben. Weet dus niet beter.

Geen idee via huisarts. Wij hebben via gyn gedaan! Moet je drie dagen onthouden? Bij ons 2 zodat je gewoon kans had als je ik periode zit.
Goh Rosalie, wat verdrietig weer. Sterkte.

AV die baby is ook niet prettig onverwacht. Gisterenmiddag zat ik ook naast mijn zwangere collega op cursus. Ze zat de hele tijd over haar buik te wrijven, het leidde me behoorlijk af.

Hier zou ik denken dat ik tegen mijn ovulatie aanzit qua rekenwerk, ook qua afscheiding. Maar nog steeds niks te zien op ovulatietesten. Ik doe die zeker niet elke cyclus, maar van de vier cyclussen die ik heb gedaan, heb ik er maar bij twee een paar keer een lichte uitslag gehad. Daarbij lijkt mijn cyclus steeds onregelmatiger te worden qua duur, dan weer kort 24 dagen dan weer lang 32 dagen. En mijn menstruatie lijkt steeds lichter maar langer te gaan duren..... Als ik er over nadenk, vind ik het steeds onduidelijker worden. Anderzijds voelt er niks verkeerd aan mijn lijf, ik ga ervan uit dat alles nog steeds werkt zoals het zou moeten.
quote:AV1992 schreef op 05 mei 2017 @ 22:10:

Wie kan mij vertellen wanneer je dan ongeveer de uitslag krijgt? Het gaat via de huisarts dus geen gynaecoloog.Ik weet dat de uitslag dezelfde dag al bekend is, neem nog een twee dagen voor het administratief doorsturen.... Best kans dat je de uitslag vrijdag al kan opvragen. Maar je kunt het het beste navragen
Wij kregen potje mee van de huisarts, ingeleverd bij lab in het ziekenhuis. En na 5 dagen hadden wij de uitslag.

Rosalie Ik had het zo gehoopt voor je!!
Voor de tabel: 31 mei nod
Ja 3 dagen yinthe, verbaasde mij ook, ik weet dat 2 dagen ook genoeg zou moeten zijn. Maar we doen maar braaf wat er gevraagd wordt

Bedankt voor jullie info, ik zal van een week uit gaan en als we dan nog niks gehoord hebben dan bel ik even.

Rot is dat hè foodsandbeats, ik gun het iedereen zo en ik vind baby's ook heel erg leuk, maar het steekt soms echt. Ik zat net in de achtertuin, maar werd omsingeld door baby's (nieuwbouwblok, dan heb je dat) dus ik ben maar weer binnen gaan zitten.
Lastig van die ovulatietesten ook foodsandbeats, ik heb soms ook wat moeite, maar mijn cyclus verschilt wat minder per keer dan die van jou (21-26 dagen, dus die eisprong verschilt ook zo'n 5 dagen). Mijn tweede streepje wordt ook nooit nooit zo donker als de teststreep, wel een duidelijke streep op 1 dag dus ik ga er maar vanuit dat ik wel een eisprong heb.
Ahhh wat shit Rosalie. Ik had het wel zo voor je gehoopt.

AV, wij konden toen na een week de huisarts bellen voor uitslag (of langs, wat we uiteindelijk gedaan hebben omdat we liever 'live' wilden bespreken wat ons plan van aanpak zou gaan zijn). Ik ben af en toe heel blij dat wij niet in een nieuwbouwwijk zijn gaan wonen, we hebben wel kinderen in de straat maar het valt nog mee.

Ik heb komende week mijn NOD (ben ik dan de eerstvolgende?), waarschijnlijk begin van de week maar de precieze datum weet ik na het geklooi van mijn lichaam vorige maand niet. Ik acht de kans heel erg klein, omdat we in de vruchtbare periode bijna geen seks hebben gehad. Eerlijk gezegd ben ik er deze maand niet zo mee bezig, misschien dat dat is omdat ik weet dat de kans zo klein is. Er niet mee bezig zijn zou trouwens wel gemakkelijker zijn als mijn borsten niet zo'n pijn deden.
Qua spermaonderzoek wilde de huisarts dat we langskwamen voor de uitslag. Nu valt dat samen met wanneer ik bij de gynaecoloog kom, dus we horen het daar.

Lastig hé camomilla, borsten na je eisprong. Elke keer ben ik weer verbaasd hoe beurs dat allemaal voelt en hoeveel groter ze worden.
Herkenbaar die pijnlijke borsten Camomila, elke keer als je de trap af rent word je er weer aan herinnerd dat je in je wachtweken zit Ik ben het even vergeten (sorry), maar was bij jullie de uitslag goed?

En foodsandbeats, wanneer hoor jij de uitslag en ga je naar de gynaecoloog?
Haha, ja, en ik word er ook elke keer aan herinnerd dat ik een nieuwe sportbh nodig heb ;)

De uitslag was bij ons goed, wij zitten tussen de 35 en 40% kans op zwangerschap in het komende jaar in (gerekend vanaf februari), dus we gaan nog niet door voor verdere onderzoeken. Wel besloten dat we na de zomer naar de gyn gaan en waarschijnlijk de mmm in willen, aangezien we dan 1.5 jaar bezig zijn.
We moeten hier nog spermakwaliteit laten bepalen. Eerstvolgende datum dat het mogelijk was is 19 mei (hier moet dat op afspraak en ze zaten enkele weken al volgeboekt) en de 22e is eerste afspraak bij gynaecoloog in hetzelfde ziekenhuis. We zouden dan de uitslag kunnen krijgen volgens de polikliniekassistente, ipv via de huisarts die het aangevraagd had. Ik zou al eerder bij de gynaecoloog terecht kunnen, maar toen kon ik niet.
Hier duurde het inderdaad ook enkele weken voordat we een afspraak konden maken voor het bepalen van de spermakwaliteit
En weer een spierwitte ovulatietest. Ik zit op dag 16 inmiddels. Zucht. Ik ben bang dat ik weer mijn ovulatie niet ga vinden zo. Moet ik toch maar proberen te temperaturen....
quote:Foodsandbeats schreef op 06 mei 2017 @ 17:02:

En weer een spierwitte ovulatietest. Ik zit op dag 16 inmiddels. Zucht. Ik ben bang dat ik weer mijn ovulatie niet ga vinden zo. Moet ik toch maar proberen te temperaturen....Wat vervelend, hoe lang is je cyclus normaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven