Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
quote:camomila schreef op 06 mei 2017 @ 17:03:

[...]

Wat vervelend, hoe lang is je cyclus normaal?Dat wisselt tussen de 25 en 33 dagen, dus er is nog kans... Gebruik sensitest ovulatietesten die extra gevoelig zouden zijn.
quote:Foodsandbeats schreef op 06 mei 2017 @ 17:13:

[...]

Dat wisselt tussen de 25 en 33 dagen, dus er is nog kans... Gebruik sensitest ovulatietesten die extra gevoelig zouden zijn.Ik kom er net achter dat ik de gewone sensitest ovulatietesten heb, nu net de extra gevoelige besteld. Hoop dat dit helpt.
Ben benieuwd of ze helpen!

Ik heb die van zwanger en kids binnen!

En ik weeeet niet op welke dag ik moet gaan testen met cyclus tussen 28 en 42 dagen.

Dag 12??
quote:Yinthe24 schreef op 06 mei 2017 @ 23:16:

Ben benieuwd of ze helpen!

Ik heb die van zwanger en kids binnen!

En ik weeeet niet op welke dag ik moet gaan testen met cyclus tussen 28 en 42 dagen.

Dag 12??Staat ook in de gebruiksaanwijzingen. Vanaf dag 11 bij cyclus van 28 dagen door de fabrikant wordt aangeraden... Maar vanaf dag 12 lijkt me prima. Zie ook https://www.sensitest.nl/ ... est-ovulatietest-dipstick
Wat rot dat jullie moesten wachten op de spermatest. Wij konden meteen door, maar dat komt omdat het niet op afspraak hoefde en niet via de gynaecoloog (denk ik). De huisarts maakt zich nog totaal geen zorgen (hij telt in maanden, dus 6; ik tel in cycli, dus 9), hij deed dit vooral voor mijn geruststelling (heel fijn). Best gek dat wij hierdoor juist eerder terecht kunnen in plaats van later, maar dat komt natuurlijk door de drukke agenda van de gyn die wij (nog) niet nodig hebben. Ik heb ook geen idee hoe we de uitslag krijgen, in mijn hoofd zou er wel degelijk iets mis kunnen zijn (we hebben elke ronde benut, we hebben denk ik 4x per week seks dus dan kun je je ei ook niet missen, plus mijn hoofd is bevooroordeeld door alle icsi verhalen). In real life lijkt me fijner dan over de telefoon in dat geval.. nou we wachten wel af wat er gebeurt.

Balen dat je nog geen positieve test hebt foods, ik heb volgens mij ook die extra gevoelige (not sure though). Heb ook een keer gehad dat ik dacht, nou m'n ei is kwijt, maar toen had ik twee dagen erna een positieve test. M'n menstruatie kwam toen ook twee dagen later.
Zo weer veel geschreven hier! Extra balen Rosalie dat het weer niet raak is terwijl je iets over tijd was. Ik herken ook dat ik sommige maanden je best veel spanning hebt voor NOD. Dan komt die klap extra aan.

Hier ook een NOD komende week. Ongeveer vrijdag denk ik. Had trouwens met mezelf afgesproken om niet meer zo moeilijk te doen met niet drinken in de weken na eisprong, wel er op letten maar niet helemaal niet. Had zoveel spanning van elke keer weer eronderuit zien te komen. Dus van het weekend twee feestjes en 1 of 2 drankjes gedronken, maar dan voel ik me achteraf dan toch weer schuldig. Pfff heel vermoeiend!
Lastig he zonnebloem. Ik heb dat ook vaak dat ik toch 'onbewust' rekening hou met eventueel zwanger zijn. Ook in de keuzes die ik maak tijdens een etentje in die weken dan kies ik voedsel of drinken wat 'veilig' is maar dan denk ik later, had meer zin in dat andere. En als je dan ongesteld word is het zo suf want dat heb je smoesjes zitten bedenken of rekening gehouden voor niks.

Nouja hier kan ik de komende twee weken weer mezelf zijn en daarna hopelijk ook nog met wat kleine aanpassingen. Mijn mama pillen zijn gewoon alweer op terwijl ik toen wel 6 doosjes kocht. Morgen maar weer een flinke voorraad halen. Neem weer even wat afstand van het forum komende weken. Tijdens eisprong vrije dagen opgenomen om er zeker van te zijn dat we ze niet gaan missen eindelijk eens ochtendseks tijdens de vruchtbare periode misschien helpt het.

Duim voor je zonnebloem, hopelijk ben jij de volgende zwangere
Ha dames,

Hier ook spannend morgen NOD als het goed is... elke keer naar toilet is spannend. Voel van alles in Mn buik al paar dagen.

Net wel iets geks trouwens, weer naar toilet en heel mijn onderbroek was nat maar echt nat. Zelf niks gemerkt en geen idee wat het was ???? Nooit eerder gehad dus maar even droog aangedaan dat was nodig...misschien too much information maar kan hier vast wel.

Mocht ik ongesteld worden dan ga ik gelijk sensitest bestellen en zag online ook een thuistest voor zaadactiviteit te checken.

Maarja wie weet niet nodig...
quote:AV1992 schreef op 07 mei 2017 @ 10:08:

Balen dat je nog geen positieve test hebt foods, ik heb volgens mij ook die extra gevoelige (not sure though). Heb ook een keer gehad dat ik dacht, nou m'n ei is kwijt, maar toen had ik twee dagen erna een positieve test. M'n menstruatie kwam toen ook twee dagen later.

van sensitest is de extra gevoelige ovulatietest groen en de gewone wit/beetje roze:

Zie voor de plaatjes https://www.sensitest.nl/index.php?m=ovulatietest

Ik gebruik gewoon de simpele teststrookjes, er is al genoeg plastic in de wereld.
Spannend Happymama, ik ga voor je duimen.

Ik ken het hoor Zonnebloem, zeker als het op alcohol aankomt. Terwijl ik wel weet dat het (zeker in de eerste week na de ovulatie) geen kwaad kan, toch let ik op. Maar fijn dat het je heeft geholpen om iets minder stress te hebben van het bedenken van smoesjes.
Spannend happymama en ook voor zonnebloem. Ik duim voor jullie!

Wat betreft alcohol, ik drink gewoon net als anders in die weken na ovulatie. Ik drink toch maar max 2 biertjes op een avond, en aangezien er toch sowieso nog geen placenta is kan dat weinig kwaad. In het begin van het proberen heb ik wel opgelet, maar daar werd ik zo gespannen en daarna teleurgesteld van, dat kan ook nooit goed zijn. Wel probeer ik op te letten met dingen als sushi / in de tuin werken / etc. Vroege infecties kunnen veel meer kwaad dan alcohol.

Rot is dat Rosalie, ik koop elke keer maar één nieuw potje foliumzuur (zelfs als de 2e voor de helft is bijvoorbeeld), omdat ik hoop dat ik ze gauw niet meer nodig heb.. (voor als ik zwanger word heb ik al wel multivitamine voor zwangeren in huis, dus daar schakel ik dan op over). Iedere keer dat ik zo'n nieuw potje moet bestellen voelt toch weer als 'falen'.

Foods: ik heb die roze! Dus de gewone blijkbaar. Misschien dat daarom m'n streepjes niet zo donker worden? Ik heb inderdaad ook die papieren strookjes. Deze ronde sla ik even over met ovulatietesten, omdat we waarschijnlijk deze hele cyclus overslaan. Eerst die zaaduitslag maar afwachten en dan weer verder.
O en happymamma, die thuistest voor sperma onderzoek zou ik niet doen, dat schijnt niet zo betrouwbaar te zijn.
quote:AV1992 schreef op 07 mei 2017 @ 17:05:

Rot is dat Rosalie, ik koop elke keer maar één nieuw potje foliumzuur (zelfs als de 2e voor de helft is bijvoorbeeld), omdat ik hoop dat ik ze gauw niet meer nodig heb.. (voor als ik zwanger word heb ik al wel multivitamine voor zwangeren in huis, dus daar schakel ik dan op over). Iedere keer dat ik zo'n nieuw potje moet bestellen voelt toch weer als 'falen'.

Dat doet me denken aan die keer dat ik (ronde 12, ongesteld en dus teleurgesteld en emotioneel) in de kruidvat stond te huilen omdat mij man vond dat ik wel twee potjes foliumzuur mee kon nemen 'omdat dat relatief goedkoper was'. De schat wist niet dat je dat niet de hele zwangerschap hoeft te slikken en ik dacht dat hij dacht dat het nog zooooo lang ging duren dat ik maar twee potjes mee moest nemen. Horrormonen
Agh Camomila, ik kan het me helemaal voorstellen Voor mannen lijkt het me ook maar ingewikkeld allemaal, zeker met die hormonen.
Ach, achteraf kan ik er hard om lachen hoor, t was even zo'n rare situatie
Zo even een paar dagen druk geweest en wat minder aan zwanger worden gedacht.

Marg en gettingeven, ik wens jullie een mooie zwangerschap en een wolk van een baby toe.

Rosalie en pinguin, het klonk zo spannend! Wat ontzettend balen!

Happymamma is de volgende die met spanning wacht, ik duim voor je! En Camomila, je hoeft maar 1 keer raak te schieten, dus voor jou duim ik ook!

Florence, fijn dat je cyclus afgelopen is, op naar de "normale" cyclus. Zet m op!

En de eerste stapjes richting de dokter voor sommigen. Lijkt me erg spannend, zou er wat uit komen? Of misschien wel net zo erg, wat als er niks uit komt?? Succes!

Hier even niks spannends. Duurt nog een week of 2 tot mijn eisprong. En ik loop stiekem toch een beetje met die korte LF in mijn hoofd rond. En toch alweer over een jaar proberen heen.

Fuck it met die foliumzuur slikken! Ik word toch niet zwanger. Ik heb een tijdje minder geshopt want wie weet pas ik het over twee maanden niet meer. Nou ik heb mezelf even op een tas met nieuwe kleding getrakteerd. En ik heb deze dagen totaal geen zin om mijn leven met kind in te beelden. Wat ben ik voor een vrouw, als dit niet lukt? Zoveel vrouwen lukt het gewoon wel!

Dat soort gedachten gaan vast wel weer weg, zijn ook niet rationeel, maar voor nu voel ik me een beetje opstandig en hopeloos. En dat mag er ook even zijn.
Ja, die mogen er ook zijn

Heb je wat leuks gekocht?
Jazeker lekker wat zomerkleding. Het mag nou wel wat warmer gaan blijven
Fijn he, niewe kleren Mollebol. Maar dat opstandige, dat herken ik ook. Op vakantie was ik ongesteld en ik heb voor mijn doen veel gedronken, doe ik normaal nooit. Maar ik had zoiets: nu kan het, fuck it. Waarom rekening houden met iets wat misschien helemaal niet lukt? Ik probeer mijn vitamine te nemen, maar soms vergeet ik het een paar dagen, jammer dan.

In het begin dacht ik bij alles: maar misschien ben ik dan zwanger, kan dat nog wel? Ik heb het al even opgegeven, maar over een paar weken ga ik op cursus in het buitenland, daar heb ik me ruim een jaar geleden voor opgegeven. Toen heb ik er wel bij gevraagd of ik het bij zwangerschap kon annuleren. Toen ook gedacht, maar misschien heb ik dan een hummeltje van een maand of drie als het snel gaat .................. Ik heb ook kleding kopen uitgesteld: toch geen zin als je zwanger bent zo. Inmiddels toch allemaal wel gedaan. Nu willen we de bovenverdieping verbouwen, mijn man ervaart enige haast, ik inmiddels niet meer. We hebben alleen een trap waarbij je met baby op de arm niet naar boven kan...
Hier het zelfde hoor. Laatste jaar ook minimaal kleren gekocht.

En bij van alles denken, oh misschien lukt dat dan niet als ik zwanger ben.

Eind mei ga ik ook shoppen nu ook echt zin in! Nog even proberen extra in shape komen.

In het begin ook echt veel opgelet met alchol.

Is bij mij ook steeds minder geworden. Mijn nod was 1 mei, ik heb koningsdag gewoon ( meer dan genoeg) borrels gedronken. Qua eten hoef ik niets te laten staan denk ik mocht het zwanger worden ooit nog gaan lukken.

Ik begin nu wel steeds vaker te denken dat het misschien wel nooit kunt.... gebaseerd op helemaal niets.

18 mei gesprek bij gyn. Ik ben benieuwd...
Hier beetje verdrietig; vind ik mijn eisprong eindelijk eens, met hele lichtje streepjes, lukt de sex niet. Gisterenavond waren we beiden moe, maar na wat geklooi gaf hij het op. Vanmorgen was ik vroeg wakker en dacht ik leuk, ochtendsessie. Half uur bezig en dan lukt het hem niet meer. Nooit eerder gehad, op zich geen ramp, maar wel erg slechte timing.
Dat is helemaal niet leuk, vanmiddag nog eens proberen? Of wordt de druk dan alleen maar groter?
Spannend happymamma. Duim voor je.

En wat een herkenning weer. Vorig jaar wist ik al precies welke zwangerschapsjurkjes ik waar en wanneer aan zou doen. Met moeite net voor de bruiloft van mijn beste vriendin en feestdagen toch maar wat leuks gekocht maar baalde zo erg dat ik niet kon pronken met een zwangere buik. Ook een bikini leek me zonde en bh's want dat groeit allemaal zo snel als je zwanger bent. Nu verwacht ik morgen een hele stapel zomerkleding want je kan niet overal rekening mee houden. Maar vind wel dat ik als kinderloze iets meer in shape mag zijn....... dus vanaf nu maar wat minder snoepen. Van het weekend ben ik echt te ver gegaan met chocolade en drop maargoed was ongesteld.

Ook herkenbaar foods. Bij ons is het helaas ook vaker voorgekomen dat de seks rond de vruchtbare periode niet lukt, met als dieptepunt afgelopen maand 1 keer seks op de vruchtbare dag en daaromheen niks. Nu hebben we allebei wel weer het gevoel er deze maand voor te gaan maar denk dat forceren het alleen maar erger maakt. Maar kijk wat lukt en als het niet lukt kun je je er maar beter bij neerleggen en jezelf later herpakken.

Wij hebben de komende maand extra vrije dagen opgenomen rond de vruchtbare periode en tijdens de NOD. Die laatste was een ideetje van mijn man, weet niet of dat zo slim is want als ik ongesteld wordt was hij misschien liever gaan werken maar we gaan er deze maand weer voor.
Foods heel herkenbaar! Een paar maanden geleden zat mijn man in een erg stressvolle periode op het werk. De vermoeidheid, slapeloosheid, piekergedachten deden al geen goed. Maar doordat we een paar nogal klinische gesprekken hadden gehad over hoe dat allemaal werkt in een vrouwenlichaam en over zaadkwaliteit verbeteren... ehm nou ja, het sexy gehalte was er wel vanaf zegmaar. Dus een maand lang had hij moeite met goed hard worden, laat staan klaarkomen.

We hebben het toen helemaal los gelaten en expres enkel gesekst in de onvruchtbare dagen om die druk weg te halen. En nu zeg ik dus niks meer over mijn eisprong. Soms kom ik daar niet onderuit, maar we proberen dan wel om het niet al te rationeel en klinisch te benaderen haha!

Maar een maand overslaan omdat de seks niet lukt is niet leuk!

Rosalie, ik heb binnenkort een familiebruiloft waarop ik hoopte eindelijk eens ja te kunnen zeggen op de vraag of ik al zwanger ben. Ik heb een beetje een buikje, maar verder wel slank, dus sommige mensen om mij heen vermoeden het al jaren Ik zie op tegen weer nee moeten zeggen, ze weten niet hoe hard we proberen, dat we uberhaupt proberen.

Op mijn werk is de eerste van twee babies geboren, lief hoor en ik ben toch wel blij voor het stel. Ik kan het nog oprecht voelen!
ik vind het wel fijn om te horen dat er meer hier er niet meer zo op letten wat ze eten en drinken, ben ik dus niet de enige.

Heel herkenbaar dat kleren kopen etc. :p Heb wel nog met vakanties/weekendjes weg die na de 9 maanden vallen dat ik de planning probeer uit te stellen tot ik weet dat ik in ieder geval niet op het punt van bevallen sta of net een kind heb.

Happymama, heb je al getest?? Dat over die natte onderbroek is wel vreemd. Je schijnt met een zwangerschap last te kunnen hebben van veel en dunne afscheiding, maar wil je absoluut nu geen hoop geven, hoor ook vaak genoeg dat het niets is. Maar hoop het natuurlijk wel voor je!! Hier had ik toevallig een beetje hetzelfde verhaal. Net op mijn werk toen ik even aan het lopen was voelde het net alsof ik ongesteld was geworden, ik voelde zo iets warms m'n onderbroek in lopen. (trouwens wel fijn dat ik hier al die vieze verhalen gewoon neer kan zetten, mijn man begint meteen te gruwelen als ik daarover begin ;p) Dus ik snel naar de wc, het was gelukkig alleen witte afscheiding, maar wel nogal veel, vooral voor deze periode in m'n cyclus. Bah, ga ik toch weer hopen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven