Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd

woensdag 5 juli 2017 om 18:41
Yinthe wat een onzekerheid nog steeds. Ik begrijp dat ze op de echo niets zien? Ik snap dat afwachten heel naar is, maar met een onduidelijke diagnose behandeld worden, mogelijk voor niks, moet je ook niet willen. Want als ik het goed in mijn hoofd heb zitten is het of opereren met waarschijnlijk verwijderen van een eileider of chemotabletten waarna je een tijd niet zwanger mag raken. Als je lijf het zelf op kan lossen of blijkt het toch iets anders te zijn, dan zou ik kiezen voor afwachten. Hoe moeilijk dat ook moet zijn.

woensdag 5 juli 2017 om 20:55
Yinthe, ik had in februari hetzelfde - bloeding, stijgend hcg, afwachten, onzeker, nog meer afwachten. "Iets" onduidelijks in baarmoeder. Vermoeden mola-zwangerschap. Pffff. Uiteindelijk curretage, geen mola en snel hersteld.
Het afwachtende beleid, zoals Foods ook zegt, is wel het beste, artsen willen zeker weten dat het echt geen goede zwangerschap is voordat ze iets gaan verstoren/open maken. Chemo doen ze volgens mij alleen als hcg niet genoeg daalt na verwijderen "zwangerschap", omdat er dan zwangerschapscellen op andere plekken in je lichaam kunnen zitten - maar dat is pas vele stappen vooruit en daar hoef je je nu nog geen zorgen over maken. Procedure bij bbz ken ik verder niet, maar ik wil je heel veel succes wensen want ik weet hoe slopend het is.
Mollebol, fijn dat je het een fijn bericht vind, ik realiseerde me dat het echt een heel biologisch artserig antwoord is, ik zou echt razend worden als een arts me dat antwoord zou geven want je koopt er niets voor dat er heel veel dingen misschien wel goed gaan, maar ik hoop dat je er het positieve van in kan zien.
Het afwachtende beleid, zoals Foods ook zegt, is wel het beste, artsen willen zeker weten dat het echt geen goede zwangerschap is voordat ze iets gaan verstoren/open maken. Chemo doen ze volgens mij alleen als hcg niet genoeg daalt na verwijderen "zwangerschap", omdat er dan zwangerschapscellen op andere plekken in je lichaam kunnen zitten - maar dat is pas vele stappen vooruit en daar hoef je je nu nog geen zorgen over maken. Procedure bij bbz ken ik verder niet, maar ik wil je heel veel succes wensen want ik weet hoe slopend het is.
Mollebol, fijn dat je het een fijn bericht vind, ik realiseerde me dat het echt een heel biologisch artserig antwoord is, ik zou echt razend worden als een arts me dat antwoord zou geven want je koopt er niets voor dat er heel veel dingen misschien wel goed gaan, maar ik hoop dat je er het positieve van in kan zien.

woensdag 5 juli 2017 om 21:20
Mollebol ergens lijkt het me wel fijn om dit te weten. Ik heb na de laatste 2 iui's hele lange menstruatie gehad (normaal 1,5 dag, nu 5 dagen) en me ook afgevraagd of er meer aan de hand was. Als het weer gebeurd doe ik ook een test.
Gewoon om het te weten.
Yinte sterkte vrijdag. Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen, maar had je maar gewoon een snelle miskraam gehad, dan was je er vanaf.
Twilight ga je nu de iui in? Dan kan het zijn dat je een andere cyclus hebt. Ik had zelf een cyclus van 27/28 dagen, in de iui heb ik elke keer een cyclus van 26 dagen. Volgens mij is die laatste in de iui heel standaard.
Succes ermee.
O trouwens, van de hormonen kun je enorm aankomen. Ik snack helemaal niet meer.
Ik heb morgen de laatste inseminatie. Dit keer 3 grote follikels, dus het gaat hem dit keer zeker worden!
Gewoon om het te weten.
Yinte sterkte vrijdag. Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen, maar had je maar gewoon een snelle miskraam gehad, dan was je er vanaf.
Twilight ga je nu de iui in? Dan kan het zijn dat je een andere cyclus hebt. Ik had zelf een cyclus van 27/28 dagen, in de iui heb ik elke keer een cyclus van 26 dagen. Volgens mij is die laatste in de iui heel standaard.
Succes ermee.
O trouwens, van de hormonen kun je enorm aankomen. Ik snack helemaal niet meer.

Ik heb morgen de laatste inseminatie. Dit keer 3 grote follikels, dus het gaat hem dit keer zeker worden!

woensdag 5 juli 2017 om 21:29
Dat gaat het hem sowieso worden! Dat moet gewoon! Gaat lukken!
Nee IUI starten we na de zomer mee. Nu starten ze niet meer, pas half augustus weer. Wij zijn op vakantie tot eind augustus. Ik verwacht dan 5 september weer ongesteld te worden, dus dan meteen bellen.
Aan de ene kant jammer dat we dan pas starten, aan de andere kant kunnen we nu nog even relaxed op vakantie en feestjes vieren.
Oeiiii aankomen van de hormonen! Ik heb vanmiddag dus dikke ijsco en red bull gehad. Maar ter compensatie net een bijna een uur gewandeld, en 2 uur in de tuin gewerkt.
De gyn zei dat we veel moesten bewegen. Dus daarom maar braaf gewandeld. Weer eens een poging doen om af te vallen....
Nee IUI starten we na de zomer mee. Nu starten ze niet meer, pas half augustus weer. Wij zijn op vakantie tot eind augustus. Ik verwacht dan 5 september weer ongesteld te worden, dus dan meteen bellen.
Aan de ene kant jammer dat we dan pas starten, aan de andere kant kunnen we nu nog even relaxed op vakantie en feestjes vieren.
Oeiiii aankomen van de hormonen! Ik heb vanmiddag dus dikke ijsco en red bull gehad. Maar ter compensatie net een bijna een uur gewandeld, en 2 uur in de tuin gewerkt.
De gyn zei dat we veel moesten bewegen. Dus daarom maar braaf gewandeld. Weer eens een poging doen om af te vallen....
woensdag 5 juli 2017 om 22:12
Wow Mollebol dat is wel schrikken dan zeg! Inderdaad proberen maar het positieve ervan te zien. Maar zou het zelf ook heel erg vinden dat het niet is blijven zitten. Wat AV zegt, is 2 dagen normaal bij jou?
Yinthe Jeej zeg wat een nachtmerrie. Heel veel strekte de komende dagen. Wel heel vervelend dat je nu weer moet wachten.
Pfff inderdaad, dit topic heeft een lichtelijk gebrek aan goed nieuws! Ik ga iig mijn best doen, maar kan niets beloven!
Yinthe Jeej zeg wat een nachtmerrie. Heel veel strekte de komende dagen. Wel heel vervelend dat je nu weer moet wachten.
Pfff inderdaad, dit topic heeft een lichtelijk gebrek aan goed nieuws! Ik ga iig mijn best doen, maar kan niets beloven!

donderdag 6 juli 2017 om 09:49
Emceetje heel veel succes vandaag!! Ik ga duimen!
AV en Zonnebloem, of zo'n korte menstruatie normaal is bij mij: ja en nee. Normaal bloed ik twee dagen hevig en drie dagen nog wat na, zonder al teveel kramp. Nu had ik 1 dag wat oud bloed, 1 dag wat heviger met vers bloed en toen niks meer. Maar wel veel kramp gehad en die heb ik nog steeds. Dus het is allemaal wel net wat anders.
Maar de test vanmorgen was weer mooi wit, dus de kleine hoeveelheid HCG die ik had is alweer weg.
Gisteravond hebben we er nog even over gepraat. Hij was ook wel teleurgesteld, maar net als mij zag hij ook wel wat dit ook betekent: we zijn in staat om een ei te bevruchten.
Nieuwe ronde nieuwe kansen, voor de tabel: ronde 11, NOD rond 6 augustus Heb eerder scheef geteld, afgelopen ronde was 10.
Hebben de dames op het wachtbankje al symptomen? NOD komt in de buurt...
Bjorg: zo'n rationele reactie helpt me juist om de positieve kant ervan te onthouden. En zelf hou ik wel van zo'n benadering, geeft je wat grip op emoties.
AV en Zonnebloem, of zo'n korte menstruatie normaal is bij mij: ja en nee. Normaal bloed ik twee dagen hevig en drie dagen nog wat na, zonder al teveel kramp. Nu had ik 1 dag wat oud bloed, 1 dag wat heviger met vers bloed en toen niks meer. Maar wel veel kramp gehad en die heb ik nog steeds. Dus het is allemaal wel net wat anders.
Maar de test vanmorgen was weer mooi wit, dus de kleine hoeveelheid HCG die ik had is alweer weg.
Gisteravond hebben we er nog even over gepraat. Hij was ook wel teleurgesteld, maar net als mij zag hij ook wel wat dit ook betekent: we zijn in staat om een ei te bevruchten.
Nieuwe ronde nieuwe kansen, voor de tabel: ronde 11, NOD rond 6 augustus Heb eerder scheef geteld, afgelopen ronde was 10.
Hebben de dames op het wachtbankje al symptomen? NOD komt in de buurt...
Bjorg: zo'n rationele reactie helpt me juist om de positieve kant ervan te onthouden. En zelf hou ik wel van zo'n benadering, geeft je wat grip op emoties.

donderdag 6 juli 2017 om 09:55
Heeft een van jullie trouwens wel eens wat geprobeerd met teunisbloemolie en tarwekiemolie? Een vriendin die erg van de homeopatie is zei dat ik dat kan gebruiken om mijn LF te verlengen. Teunisbloemolie tot aan de eisprong, wat helpt om de eisprong te reguleren, en een week voor de eisprong tot aan NOD tarwekiemolie, wat helpt het baarmoederslijmvlies dikker te maken.
Ik heb er een hard hoofd in dat dit een hormonaal probleem oplost, maar ik heb het wel besteld. Het geeft iets om te proberen de komende maanden, omdat cyclusmonitoring toch wel even gaat duren.
Ik heb er een hard hoofd in dat dit een hormonaal probleem oplost, maar ik heb het wel besteld. Het geeft iets om te proberen de komende maanden, omdat cyclusmonitoring toch wel even gaat duren.
donderdag 6 juli 2017 om 10:41
Yinthe wat een vervelend periode zo, dat het nog zo lang duurt
Mollebol, nog een klein lichtpuntje (naast het feit dat bevruchting en innesteling dus inderdaad mogelijk is) is misschien dat het vermoeden bestaat dat je na een zwangerschap en/of miskraam extra vruchtbaar bent. Dit is nooit bewezen, maar het vermoeden bestaat dat je hormoonspiegels allemaal wat 'gunstiger' zijn. Ik hoop dat dit voor jullie ook mag gelden, en dat je snel weer een positieve test in handen hebt. Ik heb wel eens van teunisbloem en tarwekiem gehoord, maar omdat het bij de kruidvat niet te krijgen was heb ik er toen eigenlijk niets meer mee gedaan
Voor de komende weken is het voor ons niet handig (lijkt me geen goede combi met backpacken), maar daarna wel iets om te proberen.
Succes Emceetje!!!

Mollebol, nog een klein lichtpuntje (naast het feit dat bevruchting en innesteling dus inderdaad mogelijk is) is misschien dat het vermoeden bestaat dat je na een zwangerschap en/of miskraam extra vruchtbaar bent. Dit is nooit bewezen, maar het vermoeden bestaat dat je hormoonspiegels allemaal wat 'gunstiger' zijn. Ik hoop dat dit voor jullie ook mag gelden, en dat je snel weer een positieve test in handen hebt. Ik heb wel eens van teunisbloem en tarwekiem gehoord, maar omdat het bij de kruidvat niet te krijgen was heb ik er toen eigenlijk niets meer mee gedaan

Succes Emceetje!!!

donderdag 6 juli 2017 om 22:46
Wat een raar topic is dit ook, soms hou ik het niet bij, nu is er niets gepost vandaag. Mag ook!!! Maar ik ben benieuwd hoe het met emceetje is, ik heb heel hard gedacht aan/gevisualiseerd dat deze poging zal slagen. Zal waarschijnlijk niet uitmaken, maar positieve vibes kunnen nooit genoeg je kant op komen.
Heb ook gedacht aan Yinthe. Wens je veel sterkte voor morgen. Hoop zo voor je dat het af aan het nemen is.

Heb ook gedacht aan Yinthe. Wens je veel sterkte voor morgen. Hoop zo voor je dat het af aan het nemen is.

vrijdag 7 juli 2017 om 08:34
Lief van je foodsandbeats.
Gisteren de laatste iui gehad, met een laagterecord aan zaadcellen helaas. Heb ik eens een keer 3 follikels, produceert mijn man minder. Het lijkt ons gewoon niet gegund.
Maar het is doorgegaan. En ik voel vanalles in mijn baarmoeder. Dus ik ga er vanuit dat dat positief is en dat het lukt dit keer.
Maar.... geen hormonen meer prikken! Daar ben ik vanaf! En dat is ook heel fijn.
Al heb ik nog een pen liggen.... als het nu niet lukt is het heel verleidelijk om die toch te gaan gebruiken natuurlijk...
Nog 13 dagen geduld. Ik heb gisteren mijn laatste werkdag gehad dus ook niks om handen. Kan ik helemaal nog maar aan 1 ding denken. Ik ga gewoon vast babysokjes breien voor mijn drieling
Gisteren de laatste iui gehad, met een laagterecord aan zaadcellen helaas. Heb ik eens een keer 3 follikels, produceert mijn man minder. Het lijkt ons gewoon niet gegund.
Maar het is doorgegaan. En ik voel vanalles in mijn baarmoeder. Dus ik ga er vanuit dat dat positief is en dat het lukt dit keer.
Maar.... geen hormonen meer prikken! Daar ben ik vanaf! En dat is ook heel fijn.
Al heb ik nog een pen liggen.... als het nu niet lukt is het heel verleidelijk om die toch te gaan gebruiken natuurlijk...

Nog 13 dagen geduld. Ik heb gisteren mijn laatste werkdag gehad dus ook niks om handen. Kan ik helemaal nog maar aan 1 ding denken. Ik ga gewoon vast babysokjes breien voor mijn drieling

vrijdag 7 juli 2017 om 08:43
Hahahahahaha ik lig helemaal dubbel in de wachtkamer EMCeetje.
Doe dat!
Heb je geen werk meer of vakantie?
Ik duim mega mega hard! Iets voelen is iig teken dat er iets gaande is?!
Thanks Foods!
Ik zit hier ondertussen zwaar op kalmerend middeltjes .. men, ik hoop zo gedaald. Ik wil iig niet weg voor er plan is gemaakt. Dus ga maar ff vervelende patiënt uithangen.
Doe dat!
Heb je geen werk meer of vakantie?
Ik duim mega mega hard! Iets voelen is iig teken dat er iets gaande is?!
Thanks Foods!
Ik zit hier ondertussen zwaar op kalmerend middeltjes .. men, ik hoop zo gedaald. Ik wil iig niet weg voor er plan is gemaakt. Dus ga maar ff vervelende patiënt uithangen.

vrijdag 7 juli 2017 om 08:54
Yinte ik moest weg op mijn werk.
Wegens onduidelijke redenen (kreeg steeds andere kletskoek te horen). Afgelopen halfjaar ben ik wel heel eerlijk en enorm emotioneel geweest door de hormonen en het voelt of dat nu tegen me gebruikt wordt. Enorm mes in mijn rug dus. Dit heeft me veel stress opgeleverd wat niet goed is als je zwanger wilt worden.
Ik heb inmiddels een nieuwe werkplek maar nu 5 weken vakantie. En rust. Ontspannen! Als dat niet goed is voor mn follikeldrieling weet ik het ook niet meer.
Succes in het zh!!! Ik ben heel.benieuwd wat ze zeggen.
Wegens onduidelijke redenen (kreeg steeds andere kletskoek te horen). Afgelopen halfjaar ben ik wel heel eerlijk en enorm emotioneel geweest door de hormonen en het voelt of dat nu tegen me gebruikt wordt. Enorm mes in mijn rug dus. Dit heeft me veel stress opgeleverd wat niet goed is als je zwanger wilt worden.
Ik heb inmiddels een nieuwe werkplek maar nu 5 weken vakantie. En rust. Ontspannen! Als dat niet goed is voor mn follikeldrieling weet ik het ook niet meer.
Succes in het zh!!! Ik ben heel.benieuwd wat ze zeggen.

vrijdag 7 juli 2017 om 09:48

vrijdag 7 juli 2017 om 09:58
Emceetje, haha sokjes voor de drieling... Roep het maar niet te hard! Ik duim voor je dat het deze keer lukt. Er is maar 1 dapper zaadje nodig.
Wat rot dat je eruit gewerkt bent op je werk zeg! Zorg maar dat je goed tot rust komt en dan gaat die drieling wel groeien.
Yinthe, sterkte! Hopelijk wat duidelijkheid vandaag!
Wat rot dat je eruit gewerkt bent op je werk zeg! Zorg maar dat je goed tot rust komt en dan gaat die drieling wel groeien.
Yinthe, sterkte! Hopelijk wat duidelijkheid vandaag!
vrijdag 7 juli 2017 om 10:32
Hey meiden, ik zou ook graag willen meeschrijven. Ook wij hebben een hele rit achter de rug al. Omgekeerd aan wat de meesten meemaken.
Komt ie:
Door omstandigheden (stress) heb ik een tijdje geen cyclus gehad (dus dan is proberen vrij nutteloos). In maart 2016 naar de dokter (die gelijk doorpakte), juni 2016 bij gyn begonnen met clomid 100mg en daar 5 rondes mee gehad. In januari 2017 ben ik ermee gestopt omdat ik gek werd van de bijwerkingen. Van januari tot nu heb ik 5 keer een cyclus gehad zonder mm (wel heel onregelmatig). Nu zit ik op de wachtbank van ronde 10.
In augustus mag ik beginnen met hormonen prikken omdat mijn cyclus nog erg onregelmatig is en we toch al een tijd bezig zijn, maar tot die tijd hebben we nog het staartje van ronde 10 en 11 te gaan...
Als 3x een ronde prikken niks uithaalt, mogen we naar iui. Wat ik heb is een beetje onduidelijk, maar wel zeker is dat invloeden van buitenaf mijn cyclus erg snel beïnvloeden.
Mijn verhaal is dus iets anders dan dat van jullie, maar veel dingen komen me bekend voor.
@Emceetje erg gelachen om de babysokjes. Hoop dat het alsnog gelukt is met 1 van de eitjes!
Komt ie:
Door omstandigheden (stress) heb ik een tijdje geen cyclus gehad (dus dan is proberen vrij nutteloos). In maart 2016 naar de dokter (die gelijk doorpakte), juni 2016 bij gyn begonnen met clomid 100mg en daar 5 rondes mee gehad. In januari 2017 ben ik ermee gestopt omdat ik gek werd van de bijwerkingen. Van januari tot nu heb ik 5 keer een cyclus gehad zonder mm (wel heel onregelmatig). Nu zit ik op de wachtbank van ronde 10.
In augustus mag ik beginnen met hormonen prikken omdat mijn cyclus nog erg onregelmatig is en we toch al een tijd bezig zijn, maar tot die tijd hebben we nog het staartje van ronde 10 en 11 te gaan...

Mijn verhaal is dus iets anders dan dat van jullie, maar veel dingen komen me bekend voor.
@Emceetje erg gelachen om de babysokjes. Hoop dat het alsnog gelukt is met 1 van de eitjes!