Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Welkom! Schrijf maar gezellig mee! En hopelijk kan je snel weg!

was iets omhoog, maar nauwelijks. Van 570 naar 605!
Dus heb aangedrongen op actie, maar mocht dus week wegblijven. Alles ziet er rustig uit. Ze doen echt niks. Juist omdat steeds minder stijgt, hopelijk komt het nog los.
De cyste staat er los van. Er zit nog ergens weefsel die die hcg veroorzaakt. En dat kan dus ook nog in baarmoeder zitten.
Eindelijk duidelijke uitleg. Kreeg de supervisor die nog een echo deed en heel naar onderzoek. Ze hebben stukje uit Mn baarmoederwand gehaald.
He yinthe, duidelijk verhaal. Maar daarmee moet je dus nog steeds afwachten. Balen zeg! Ik hoop voor je dat het snel afgestoten wordt. Klinkt opzich wel logisch waarom ze willen wachten. Hoe voel je je erbij?

Welkom, jammer dat je je bij het topic moet aansluiten. Hopelijk lukt het nog voor je met iui start.

Sorry dat ik blijf emmeren hierover dames... Het is allemaal nieuw voor me en ik maak me een beetje zorgen om de blijvende klachten.
Ik weet dus inmiddels dat wat er ook was is afgebroken. Witte test, lage temp, en bloedingen.

De bloeding was na 2 dagen plotseling gestopt. Maar gisteren is het savonds weer wat gaan bloeden. En ik heb ook nog steeds de hele dag krampen die ik toch best wel aanwezig vind. En bij het avondeten heb ik moeite met de hoeveelheid. Zit tegen het misselijke aan zegmaar.

Vandaag zou normaal gesproken de laatste dag van mijn menstruatie zijn, met nog wat bruinig slijm. En absoluut geen kramp meer. Het eitje is hooguit 10 dagen ver gekomen, dus het lijkt me vreemd dat ik daar nog wat van voel. Of is dit gewoon normaal?

Ik ga na het weekend pas naar de huisarts, ik wil ook geen dramaqueen zijn hierover. Ik weet van mezelf dat ik veranderingen aan mijn lichaam snel voel en daar over kan stressen. Dus maar even aankijken. Maar misschien dat jullie uit ervaring wat kunnen zeggen?
Nou Yinthe, ga je een beetje geruster deze week in? Lijkt me heel lastig, zo moeten wachten tot je lijf wat besluit om het wel of niet op te lossen.....

Emceetje, wat naar om te horen over je werk. Maar wel fijn om vijf weken vakantie te hebben en iets nieuws al te hebben staan. Veel succes met de buikborrels, dat alles maar op zijn plek zal belanden.

Hoi heartsxdaggers!!! Welkom hier, ook een ingewikkelde situatie zo.

Mollebol: raar hé dat je lijf dit doet. Goed dat je even naar de dokter gaat. Als ik in jouw situatie zou zijn, zou ik voor mijn eigen rust een nieuwe zwangerschapstest doen. Om te kijken of je echt niet stiekem 1% kans toch niet zwanger bent. Dat zal vast niet, maar rust in je hoofd en duidelijkheid is ook fijn.

Hier na hsg vroege eisprong op dag 12 gehad en we hebben sex gehad dag ervoor, voor het eerst sinds twee maanden. Ik was me toen niet bewust dat het zo enorm vroeg was. Eigenlijk wil ik nu niet zwanger worden, shit tussen ons is nog niet voldoende opgelost. De keuze om verder te gaan met zwanger worden had ik nog niet gemaakt. Erg verwarrend.
De laatste maanden had ik een lange cyclus van 33-34 dagen met eisprong rond dag 20. Eerder zat ik rond 29 dagen. Ik ging aan de ovulatietesten dag na sex ivm dat ik voor het vruchtbaarheidsonderzoek moet bloedprikken 7 dagen na ovulatie en dat dit nogal kan variëren. Er is een kansje dus dat ik zwanger kan zijn en psychisch verwart het me nu erg. Ik had serieus bijna een morning after pil gehaald. Nu is de paniek wat gezakt en laat ik het lot besluiten...... rare dingen toch die zich afspelen in mijn hoofd.......
Oh foodsandbeats wat een ellende. Fijn dat het eindelijk wat beter gaat met je relatie maar nu zwanger worden... ik snap dat je daarvan in paniek raakt. Verwarrend. Eerst maar afwachten en wie weet is het helemaal niet raak.
Maar fijn dat jullie dus samen verder willen. Hopelijk maakt dit jullie alleen maar sterker.

Yinte goed dat je nu duidelijke uitleg hebt gekregen. Je wordt in ieder geval goed gemonitord. Hopelijk komt het stukje weefsel snel los en gelukkig is het geen bbz.
Hearts welkom (helaas) jij gaat dus oi doen? Spannend hoor. Weet je al wat je gaat prikken?

Bjorg leuk dat je breit! Ik naai ook nog. Kleding voor mezelf, kraamcadeautjes en straks hopelijk massa's babykleertjes. Ik wacht daar nog even mee, andes heb ik straks een hele berg om ritueel te verbranden als wij met lege handen blijven staan. :facepalm:
Emceetje schreef:
07-07-2017 15:09
Hearts welkom (helaas) jij gaat dus oi doen? Spannend hoor. Weet je al wat je gaat prikken?

Bjorg leuk dat je breit! Ik naai ook nog. Kleding voor mezelf, kraamcadeautjes en straks hopelijk massa's babykleertjes. Ik wacht daar nog even mee, andes heb ik straks een hele berg om ritueel te verbranden als wij met lege handen blijven staan. :facepalm:
Yep. Clomid was eigenlijk ook al oi trouwens! Maar ben blij dat ik dat niet meer hoef te slikken... Ik werd er echt zo naar van! Depressief en in mezelf gekeerd. Hopelijk gaat prikken beter bevallen. Of nee... Hopelijk is het niet nodig ;-) Gonal F en ovitrelle wordt het. Prik jij ook in combinatie met iui?

Foods, zou een rare speling van het lot zijn als je nu zwanger zou zijn :/
Ja ik prik gonal-f 125 en ovitrelle. Ik heb ook erg veel last van negatieve bijwerkingen. Mijn man heeft een keer de huisartsenpost gebeld omdat hij bang was dat ik mezelf iets aan zou doen.
Na 10 dagen prikken ben ik weer compleet mezelf. Gelukkig gaat dat vrij snel.
Maar ik moet zeggen dat het de ene cyclus erger is dan de andere. Gek genoeg was afgelopen cyclus de hoeveelheid eenheden gonal-f weer opgehoogd maar had ik er veel minder last van. Wellicht ook omdat ik bijna klaar was op mijn werk en naar vakantie toeleefde.
Emceetje schreef:
07-07-2017 16:20
Ja ik prik gonal-f 125 en ovitrelle. Ik heb ook erg veel last van negatieve bijwerkingen. Mijn man heeft een keer de huisartsenpost gebeld omdat hij bang was dat ik mezelf iets aan zou doen.
Na 10 dagen prikken ben ik weer compleet mezelf. Gelukkig gaat dat vrij snel.
Maar ik moet zeggen dat het de ene cyclus erger is dan de andere. Gek genoeg was afgelopen cyclus de hoeveelheid eenheden gonal-f weer opgehoogd maar had ik er veel minder last van. Wellicht ook omdat ik bijna klaar was op mijn werk en naar vakantie toeleefde.
OK, dus die depressieve gevoelens zijn helaas niet uit te sluiten met prikken? :| Ik dacht dat het alleen bij clomid hoorde. Wat erg om te lezen van jou! Ik voel elke schommeling in hormonen onmiddellijk. Daarom denk ik ook altijd dat ik het gelijk voel als ik zwanger zou zijn. Heb jij datzelfde idee?
Ik ben ook al jong gestopt met de pil omdat ik daar depressief van werd. Ik heb zelfs geen mirena spiraal maar een koperspiraal genomen om die reden en nu spuit ik mezelf hormonen in :facepalm:
Ovitrelle geeft een positieve zwangerschapstest. Dus je kunt wat je voelt niet echt vertrouwen. Pas 14 dagen na ovitrelle kun je testen of je zwanger bent (12 dagen na inseminatie). Ik ga er dus ook maar vanuit dat ik pas dan echt zwangerschapshormonaal ben.
Dan ben ik benieuwd hoe ik straks op het prikken ga reageren!
Ovitrelle moet ik sowieso ook prikken. En het andere wat ik dan meerdere dagen moet prikken, weet ik niet meer hoe dat heet. Krijg ik dan in september wel te horen.
Ik zag dat mijn eisprong wel perfect valt. rond 22 juli, prima. En rond 22 augustus, dan zijn we op vakantie. Dus sowieso niet ongesteld als ik op vakantie ben. Dat vind ik toch wel heel fijn. Andere jaren regelde ik mijn ongesteldheid dan dmv de pil.
Maar hee je weet maar nooit, misschien lukt het deze maand ineens wel, en ga ik gewoon zwanger op vakantie :)

Emceetje krijg jij ook blauwe plekken op je buik van het spuiten of niet?
Ik hoop ook zwanger op vakantie te gaan. Mijn nod is de dag voor vertrek!

Ja nou! Deze ronde is het raak hoor. Flinke bloeduitstortingen op mijn buik en het deed ook pijn met prikken. En overal rode plekjes van de naalden. Ik lijk wel een junkie!
De naald van ovitrelle is wat dikker dan die van gonal-f. Ik heb al gehoord dat je bij ivf een nog dikkere naald krijgt... (voor weer een ander hormoon, om de menstruatie uit te stellen). Pfff.
Anders geen bloeduitstortingen en pijn dan??
Ohhhh ik hoop het zoooo voor je!! Ik zal heeeeeel hard duimen!!
Ik duim dat we gewoon beiden zwanger op vakantie gaan!!!!! :kneel: :yes:

De ovitrelle naald heb ik nog niet gezien. De andere naald vind ik niet dik. Die pen heet ovaleap. Geen idee of het spul wat ik moet spuiten dan ook ovaleap heet.
Hoi meiden, ik houd het allemaal niet meer bij in deze topic. Morgen ga ik even een nieuwe topic in elkaar flansen die iedereen zelf kan bijwerken en dan neem ik wat meer afstand

Spannende tijd Yinthe.
Wat een lastige situatie Mollebol. Ik heb eenmaal een vruchtzakje met vrucht verloren en daarna heel veel bloed met stolsels verloren. De zwangerschapstest was toen negatief dus heel lang zal het allemaal niet geweest zijn. Toch heeft het me hoop gegeven en dat doet het nog steeds dat het hopelijk ooit gaat lukken om zwanger te worden en te blijven.
Welkom Heartsxdaggers.

Hier net de eisprong gehad en goed benut. Het was de afgelopen week een wirwar van emoties. Heb een nieuwe baan, oude baan opgezegd, twijfels of zwanger worden dan nu wel zo n goed idee is maar het is al zolang een wens, er toch voor gegaan en nu is het toch ook weer spannend.
Had trouwens zoveel trek in slecht eten afgelopen week, echt schandalig zoveel mars, pizza, chips en patat ik heb gegeten, gelukkig lijkt de drang naar slecht voedsel sinds gister af te nemen en heb ik voor komende week alleen maar fruit en groente gekocht.
Fijn weekend en tot snel
Rosalie: heel begrijpelijk! Een nieuw topic is sowieso een goed idee, zonder mmm gaat voor velen niet meer op.

En ook al een nieuwe baan! Spannend. Maar logisch ook dat het allemaal teveel wordt. Hopelijk kun je een relaxt weekend hebben :hug:
Twilight nee ik heb niet iedere keer een buik vol blauwe plekken. Het doet ook niet altijd pijn. Deze week is het 1x mis gegaan en daarna werd ik nerveus bij het prikken. En voila, ging het vaker mis.
Rosalie als je een nieuwe groep aanmaakt, maak er dan eentje die voor mensen zonder en mensen in de mm is.
Thanks!
Rosalie, dank voor het aanmaken van de nieuwe groep. Moeten we even wachten op de mods reactie voordat we erin doorgaan?
Dames wat een heftige verhalen weer. Helaas komt de mmm voor mij ook steeds dichterbij. Gisteren weer ongesteld geworden. M'n best doen was dus blijkbaar weer niet voldoende :"-( m'n man mag maandagochtend z'n zaad inleveren voor eerste onderzoek.

Rosalie wat leuk een nieuwe baan! Ik ben nu ook naar iets nieuws opzoek maar vind het lastig aangezien we ook uit de buurt willen verhuizen. Maar weten nog niet waar.
Ik moet alles nog goed terug lezen, maar kwam helaas net als zonnebloem ook slecht nieuws brengen: ik ben ook weer ongesteld geworden :-(
Bleh AV. Knuffel nodig? :hug:
Pff wat een berichten. Zoveel onzekerheid, teleurstellingen, lichamelijke klachten van behandelingen die psychisch al zwaar zijn... en dat allemaal zien te combineren met een werk- en privéleven wat hier ook onder lijdt. Ik ben 'blij' dat we elkaar hebben, maar het doet ook pijn om te weten dat we met zoveel zijn en dat geen van ons zeker weet of en wanneer we eindelijk krijgen waar we al zo lang op wachten. Knuffel voor ons :hug: op naar een zomer met goed nieuws, statistisch gezien zou dat toch wel weer een keer moeten komen vind ik.
Thanks, laten we elkaar een knuffel geven foods :hug: voor jou ook een bizarre situatie.
Sterkte zonnebloem en av :-(
Yinthe, wat fijn dat je een gesprek had met de supervisior, ga je iet gerustgestelder het weekend in? Ik hoop voor je dat dit hele gedoe snel weer over is.

Mollebol, je bent niet aan het zeuren hoor, ik kan me goed voorstellen dat het een verwarrende situatie is. Ik denk dat je lichaam ook even een beetje van slag is, waardoor je al die klachtjes hebt. Misschien komende dagen even wat afleiding zoeken, dat werkt iig bij mij altijd om er wat minder mee bezig te zijn. Heb je nog leuke plannen voor het weekend? En mocht het na het weekend nog steeds zo zijn dan zou ik nog eens een test doen en anders overleggen met de huisarts.

Foods, wat een verwarring en spanning. Zoals Hearts zegt: het zou wel een hele rare speling van het lot zijn.

Zonnebloem en AV: :hug: (en waarom hebben we op een vrouwen-forum geen emoticon van een reep chocolade?!) en heel veel sterkte voor de prikkende-dames. De mmm komt hier steeds dichterbij, maar als ik dit zo hoor.. kijk ik daar toch niet zo naar uit (alhoewel ik een paar dagen geleden nog dacht: dan moet het maar, want op deze manier 'doorklungelen' is toch ook niet veel meer waard. Ik ben gewoon een schijterd als het op naalden aankomt).
Camomilla het valt uiteindelijk wel mee. Ik zag er ook als een berg tegenop en nu ben ik alweer klaar met 6 maanden iui. Het was belastend, zowel emotioneel als fysiek maar je doet het wel ergens voor.

Ik sta nu eigenlijk aan dezelfde kant als jij (en vele anderen). Voor mij komt ivf steeds dichterbij er daar zie ik best tegenop. Maar als ik lees wat ik net schreef, dan moet ik er misschien toch maar mee starten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven