Laten erkennen of niet?
donderdag 4 april 2019 om 10:30
Dus je wil wraak?Lievelievedaisyja schreef: ↑04-04-2019 10:29Omdat hij me voor de zoveelste keer voor liegt en pijn doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 4 april 2019 om 10:30
Die plichten tov de vader zijn er toch alleen als er naast erkenning ook gezag is aangevraagd?Tia.Dalma schreef: ↑04-04-2019 10:19Kennis van me werd zwanger in een dergelijke situatie. Ex wilde er helemaal niets maar dan ook niets mee te maken hebben, kennis wilde het houden om haar moverende redenen.
Met erkenning komt ook de plicht van moeder om te informeren, en je zult telkens toestemming van de andere ouder moeten gaan halen om kind bv mee naar buitenland te moeten nemen (hell, dat moet ik al, als ongetrouwde moeder met een andere achternaam, het is verschrikkelijk maar het is).
In elk ander geval dan dat hij nul komma niks van en met het kind wil, is er wat mij betreft ook geen ander pad dan erkennen. Als hij wel betrokken wil blijven bij zijn kind, zou zo'n strijd over hoofd van kind echt verschrikkelijk zijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 4 april 2019 om 10:31
Het is ook zijn kindLievelievedaisyja schreef: ↑04-04-2019 10:25Heb de OP aangepast. Even voor de duidelijkheid: Ik wil absoluut niet de vader ontzeggen om het kind te kunnen zien! Hij mag het kind gewoon zien, maar de vraag is wat kan ik het beste regelen nu?
Nogmaals: hoe kom jij aan het idee dat het alleen jouw kind is? Hoe kom jij aan het idee dat jij dit alleen mag beslissen? Als het inderdaad voor de rechter komt en jij werkt tegen, zou deze rechter zelfs kunnen beslissen dat het kind bij de vader gaat wonen.
Later is nu
donderdag 4 april 2019 om 10:33
Dat is oprecht heel klote, maar daar kan jullie kind ook niks aan doen. Denk aan je kind, wat daar het beste voor is. Dat hij een slechte partner is, betekent niet automatisch dat hij een slechte vader is. Je kind zal er echt bij gebaat zijn om contact met beide ouders te hebben.Lievelievedaisyja schreef: ↑04-04-2019 10:29Omdat hij me voor de zoveelste keer voor liegt en pijn doet.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Dat is heel naar en vervelend, en ik snap dat jullie relatie wellicht daarom gewoon moet eindigen. Of je er zwanger van had moeten worden: water onder de brug.Lievelievedaisyja schreef: ↑04-04-2019 10:29Omdat hij me voor de zoveelste keer voor liegt en pijn doet.
Maar met de komst van een kind verandert er wel iets. Dat ontstijgt jullie persoonlijke onderlinge relatie, of daar nou nog liefde bij zit of niet.
Dat zal er los van moeten staan. Je hebt nu een relatie met hem die bestaat uit het feit dat jullie gezamenlijk ouders van dit nog ongeboren kind zijn. Daar blijf je samen zijn of haar leven lang voor verantwoordelijk. Juridisch, financieel en niet in de laatste maar zelfs in de eerste plaats: emotioneel. Daar zul je echt ondanks alles mee om moeten leren gaan op een volwassen manier. Die, nogmaals, alle wrevel/kinnesinne/gedoe tussen jullie zal moeten blijven overstijgen.
Dat hebben mijn ouders destijds niet gekund, en daar pluk ik nog steeds de wrange vruchten van op een aantal vlakken. No pressure
Waar lees jij dat ik niet wil dat hij gezag en erkenning krijgt??frigga schreef: ↑04-04-2019 10:306 maanden geleden was hij nog leuk genoeg om seks mee te hebben om een baby te maken en nu wil je dat hij geen gezag heeft of erkenning krijgt over die baby die ook (!!) van hem is?
Dat vind je zelf niet ook heel bijzonder klinken?
Jullie zijn allebei 100% verantwoordelijk voor jullie kind, ik zou niet te snel eenzijdig deze verantwoording wijzigen, alleen omdat je boos/verdrietig bent dat de relatie over is...
Hoe vaak kan dat zijn geweest als jullie pas 8 maanden geleden begonnen te daten? Of ben je gebleven omdat je al zwanger was?Lievelievedaisyja schreef: ↑04-04-2019 10:29Omdat hij me voor de zoveelste keer voor liegt en pijn doet.
Wat wil de vader?
Als de vader graag wil erkennen zou ik dat zeker niet tegenhouden (uiteindelijk kan dat ook helemaal niet).
Als het initiatief van jou moet komen kun je het natuurlijk ook nog even op z'n beloop laten. Hoe ver ben je?
Het is niet per sé nodig om een kindje nog tijdens de zwangerschap te erkennen, dat kan ook prima bij de aangifte.
Op het moment van erkennen zul je ook gelijk een beslissing moeten nemen over de achternaam- ben je/zijn jullie daar al uit?
Als de vader graag wil erkennen zou ik dat zeker niet tegenhouden (uiteindelijk kan dat ook helemaal niet).
Als het initiatief van jou moet komen kun je het natuurlijk ook nog even op z'n beloop laten. Hoe ver ben je?
Het is niet per sé nodig om een kindje nog tijdens de zwangerschap te erkennen, dat kan ook prima bij de aangifte.
Op het moment van erkennen zul je ook gelijk een beslissing moeten nemen over de achternaam- ben je/zijn jullie daar al uit?
donderdag 4 april 2019 om 10:34
Lievelievedaisyja schreef: ↑04-04-2019 10:29Omdat hij me voor de zoveelste keer voor liegt en pijn doet.
Dus moet hij, en indirect je kind, straf krijgen?
donderdag 4 april 2019 om 10:35
Ehm, je vraagt je af of je hem de baby moet laten erkennen. Dus je ziet het in elk geval als optie om het niet te doen.Lievelievedaisyja schreef: ↑04-04-2019 10:33Waar lees jij dat ik niet wil dat hij gezag en erkenning krijgt??
donderdag 4 april 2019 om 10:36
Lievelievedaisyja schreef: ↑04-04-2019 10:33Waar lees jij dat ik niet wil dat hij gezag en erkenning krijgt??
in de vraag of je je kind moet laten erkennen
En in het weggehaalde stuk van de OP, waarin een heleboel over financiën ging, maar niets over het kind en jullie gezamenlijke verantwoordelijkheid hiervoor.
Later is nu
Volgens mij is dat alleen als er naast erkenning ook gezag is.
Uit elkaar nog voor dat het kind geboren is, mooie situatie heb je je in gewerkt Lievelievedaisyja. Je kind begint het leven al met een 1-0 achterstand.
Als hij jullie kind niet erkend kan hij nog wel verplicht worden financieel bij te dragen (onderhoudsplicht). Voor de vader is het dus verstandig om het kind te erkennen zodat hij ook nog zicht heeft op de ontwikkeling van het kind. Als hij ook wil meebeslissen over de opvoeding moet hij ook nog even gezag aanvragen.
Wat wil hij?
Als hij jullie kind niet erkend kan hij nog wel verplicht worden financieel bij te dragen (onderhoudsplicht). Voor de vader is het dus verstandig om het kind te erkennen zodat hij ook nog zicht heeft op de ontwikkeling van het kind. Als hij ook wil meebeslissen over de opvoeding moet hij ook nog even gezag aanvragen.
Wat wil hij?
donderdag 4 april 2019 om 10:37
In de titel, je openingsbericht ( voor je ging wijzigen) en de rest van de reactie.Lievelievedaisyja schreef: ↑04-04-2019 10:33Waar lees jij dat ik niet wil dat hij gezag en erkenning krijgt??
De vraag stellen is hem beantwoorden. Anders zou je die vraag niet stellen en daarna roepen dat je je dat afvraagt omdat hij jou pijn heeft gedaan.
Niet? Toen ik nog niet getrouwd was werd ons toch streng geadviseerd dit al tijdens de zwangerschap te regelen.maledive schreef: ↑04-04-2019 10:33Wat wil de vader?
Het is ook zijn kind.
Wat is dat toch bij vrouwen. Als een man niet voor de kinderen wil zorgen, wordt er moord en brand geschreeuwd want "HET IS TOCH OOK ZIJN KIND", maar als ze de vader gewoon betrokken wil zijn, moet er ineens nagedacht worden of de moeder (de 'eigenaar?') dit wel toe moet staan. Bizar.
Later is nu
donderdag 4 april 2019 om 10:39
Suzan_1991 schreef: ↑04-04-2019 10:37Niet? Toen ik nog niet getrouwd was werd ons toch streng geadviseerd dit al tijdens de zwangerschap te regelen.
Ja, bij ons ook
Als er wat met de moeder gebeurt tijdens de bevalling, is tenminste bekend wie officieel de vader is.
Later is nu
donderdag 4 april 2019 om 10:39
Gelukkig schreeuwen de meeste in dit topic precies dat toch? Of lees jij een ander topic ofzo? Raar geleuter weer.Dreamer schreef: ↑04-04-2019 10:37Het is ook zijn kind.
Wat is dat toch bij vrouwen. Als een man niet voor de kinderen wil zorgen, wordt er moord en brand geschreeuwd want "HET IS TOCH OOK ZIJN KIND", maar als ze de vader gewoon betrokken wil zijn, moet er ineens nagedacht worden of de moeder (de 'eigenaar?') dit wel toe moet staan. Bizar.
donderdag 4 april 2019 om 10:40
Volgens mij gaat dat over situaties waarin de ouders samen een gezin willen vormen en de moeder wil dat de vader zeggenschap heeft als er onverhoopt voor de geboorte iets met de moeder zou gebeuren. En zodat de vader dan al toestemming heeft om de aangifte te doen zonder dat de moeder daar bij i.sSuzan_1991 schreef: ↑04-04-2019 10:37Niet? Toen ik nog niet getrouwd was werd ons toch streng geadviseerd dit al tijdens de zwangerschap te regelen.
donderdag 4 april 2019 om 10:41
KloptLucifer2018 schreef: ↑04-04-2019 10:39Gelukkig schreeuwen de meeste in dit topic precies dat toch? Of lees jij een ander topic ofzo? Raar geleuter weer.
Maar degene op wie ik reageerde niet. Vandaar.
En TO vraagt het zich ook nog af.
Later is nu
Maar erkenning is dus niet voldoende om ook zeggenschap te krijgen over bijvoorbeeld reizen naar het buitenland.
En om dat gezag te krijgen moet een vader als de moeder niet meewerkt naar de rechtbank.
dg2015 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 10:43
15.01% gewijzigd
Dreamer schreef: ↑04-04-2019 10:37Het is ook zijn kind.
Door wie dan?