man beeeindigd relatie net voor bevalling

26-08-2015 14:11 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

ik en nog helemaal nieuw hier en sinds vandaag pas actief.

nu is het zo dat mijn partner gister duidelijk heeft gemaakt geen heil meer te zien in onze relatie. Hij gaat ergens anders wonen.

nu ben ik inmiddels 41 weken zwanger en er ontzettend kapot van.

ik weet even niet meer wat ik moet doen.

de eerste weken na een bevalling zijn ontzettend zwaar... hij zegt dat ie zijn verantwoordelijkheid gaat pakken en indien nodig er dag en nacht voor ons gaat zijn... ik weet het niet ben gewoon ontzettend bang voor de toekomst...... een klein kindje helemaal alleen.......

wat te doen??
Jeetje wat ontzettend heftig zo net voor je bevalling!! Zijn jullie allang samen? Zijn er concrete dingen waarom hij het niet meer ziet zitten? Is hij nu al ergens anders heen?
neem contact op met je huisarts en maatschappelijk werk @
Wow TO wat erg voor je ! Heeft je partner ook aangegeven waarom?

Fijn dat hij je "dag en nacht" wil steunen, maar dat is natuurlijk niet het zelfde! Denk je dat je dit alleen aan kunt? Probeer dingen voor je zelf op te schrijven en wens je veel sterkte TO. Alvast gefeliciteerd met de kleine
Wat erg voor je TO.... Schakel je sociale omgeving in: moeder, zussen, vriendinnen. Bedenk hoe jij de bevalling door wilt komen. Ga jij steun hebben aan je ex? Of niet? Als je denkt geen steun aan hem te hebben, zou ik hem buitenspel zetten. Waar haalt ie het vandaan om dit moment te kiezen de relatie te verbreken zeg.....

Als je de bevalling hebt gehad en aan je kindje gewend bent kun je nadenken over de toekomst. Doe eerst dit, en schroom niet om hulp te vragen!
Mijn hemel, waarom ziet hij het niet meer zitten? Wat een ellende!
Wauw, wat heftig!

Kon hij daar niet wat eerder mee komen dan nu net voor je bevalling? Hoe komt het dat hij nu opeens de relatie beeindigd?

Heel veel sterkte en ik zou ook hulp inschakelen van familie, dokter ed.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Oh wat rot!!!

Allereerst een dikke

Heb je iemand anders die je kan bijstaan tijdens/na de bevalling?

Heeft hij misschien koudwatervrees? Of klonk het alsof dit een weloverwogen keuze van hem was?

Misschien is het hem gewoon even teveel...

Erg klote van hem dat hij je hier op zo'n moment mee opzadelt

Verder geen advies hier, vind het vreselijk voor je.
Jeetje wat heftig! Zou het niet een soort koudwatervrees zijn voor het vaderschap?
En probeer zoveel mogelijk te genieten van je kindje... Kan me voorstellen dat je het moelijk hebt, maar je wordt moeder! Prio 1!
Zijn het niet gewoon de zenuwen? Vind hij het misschien allemaal teveel nu het zo dichtbij komt?
En dat kon ie niet bedenken voor ie je zwanger maakte?

Wat is er in deze 9 maanden gebeurd dat dat de doorslag voor hem heeft gegeven? Is jullie relatie ten nadele veranderd door je zwangerschap (hormonaal)? Of benauwt het idee van 'n gezinsleven hem opeens?
Shoot first, ask questions later!

Wat een lamlul... Of hij "terecht" de relatie verbreekt of niet, dit is natuurlijk een van de slechtste momenten die je je kunt bedenken hiervoor.

Wat te doen: vertel dit aan je verloskundige/gyn. Als die dit weet kan er beter ingespeeld worden op wat jij en je kindje nodig hebben. Nodig aan fysieke zorg, praktische hulp maar ook aan geestelijke ondersteuning.

Ben je van plan om thuis te bevallen? Wil je dat nu nog steeds? Wie kan en wil er bij je zijn als je ex het op dat moment toch af laat weten?

Kraamzorg: is er al het maximale aantal uren ingepland? Zo nee, dan is het misschien verstandig om dat te veranderen.

Is alles in huis wat je nodig denkt te hebben, kamertje af etc etc? Zo nee, kan en wil er iemand dat met/voor jou nu gaan regelen?

En last but not least: ben je nu alleen thuis of is je ex nog niet vertrokken? Heb je behoefte aan gezelschap/steun? Kun je daar iemand voor bellen/inschakelen?
we waren al 7 jaar samen .... vorig jaar nieuwbouw huisje gekocht om een gezin te stichten en samen een mooie toekomst tegemoet gaande.

helaas direct na het intrekken gaf hij aan twijfels te hebben over ons relatie... ik heb hem toen gezegd dat ie moest vechten... hier antwoorde hij nee op ...... toen bleek dat ik zwanger was 3 weken later gewenst hoor ..... hij is al die tijd gebleven... mij nooit duidelijk geworden dat ie er nu wel voor wilde gaan.... komt ie gister morgen dat ie heeft gemerkt dat het echt op is tussen ons ... en dat ie echt zijn best heeft gedaan eraan gewerkt te hebben de afgelopen maanden... ik wist niet eens dat we aan een nieuwe kans bezig waren....

ik was gister helemaal overstuur........

vannacht hem een mail gestuurd waarin ik uitleg geef hoe het voor mij was.... ikh oopte vanavond te kunnen praten maar hij is niet thuis hij gaat wat drinken met collega's! ben er echt stuk van !!!!! hij is mijn grote liefde...

ik denk niet dat ik het alleen kan ...... maar ik ga er 100 procent voor !

hij zegt dag en nacht er te zijn indien nodig... ik moet dat eerst maar eens zien ........

ik ben op dit moment even van het padje af!

als iemand tips heeft, heel erg graag!!!!!
De praktische tips van bijzonder. Bel een familielid of vriendin, grijp alle hulp aan.
ik moet er wel bij zeggen dat hij een moeiijk verleden heeft en opgegroeid is zonder vader.... ivm vroeg overlijden en dat dat niet goed verwerkt is
Jee zeg...

Wat bezielt die man.

Zijn vrouw zwanger maken en net voor geboorte de benen nemen?

Ongelooflijk.

Waarom ziet hij er geen heil meer in?

Heeft hij een verklaring gegeven ?

Schakel idd zoveel mogelijk je omgeving in.

Je zal de steun hard nodig hebben.

Heel veel sterkte
De helft van mijn reactie viel weg:

Heel veel sterkte
quote:keutelbinkie schreef op 26 augustus 2015 @ 14:22:

ik moet er wel bij zeggen dat hij een moeiijk verleden heeft en opgegroeid is zonder vader.... ivm vroeg overlijden en dat dat niet goed verwerkt isDat is heel naar voor hem en wellicht de reden voor zijn gedrag maar op geen enkele manier een excuus om nu zo met jou en jullie kindje om te gaan.
Miljoenen vrouwen hebben het al alleen gedaan, dus jij kan dat zeker ook!

Dat hij er dag en nacht is, daar zou ik niet op rekenen. Hij laat je nu al in de steek.
Jeetje nu ik je laatste reactie lees is het wel echt een lamlul eerste klas, hier is geen sprake meer van koudwatervrees.neem de adviezen van bij_zonder ter harte en denk goed na over hoe je je bevalling wilt. Hier heb je alle aandacht en energie voor nodig, jouw lijf jouw keuze dus als je iemand anders erbij wilt of het nu vanwege de situatie vanuit een ander perspectief wilt doen. Doe het en regel het ook zo. Focus je, gezien je termijn in ieder geval even op de eerste periode bevalling en kraamweek daarna kun je verder kijken. Heb je vrienden en familie die je kunnen helpen en in de buurt wonen.
quote:keutelbinkie schreef op 26 augustus 2015 @ 14:20:

we waren al 7 jaar samen .... vorig jaar nieuwbouw huisje gekocht om een gezin te stichten en samen een mooie toekomst tegemoet gaande.

helaas direct na het intrekken gaf hij aan twijfels te hebben over ons relatie... ik heb hem toen gezegd dat ie moest vechten... hier antwoorde hij nee op ...... toen bleek dat ik zwanger was 3 weken later gewenst hoor ..... hij is al die tijd gebleven... mij nooit duidelijk geworden dat ie er nu wel voor wilde gaan.... komt ie gister morgen dat ie heeft gemerkt dat het echt op is tussen ons ... en dat ie echt zijn best heeft gedaan eraan gewerkt te hebben de afgelopen maanden... ik wist niet eens dat we aan een nieuwe kans bezig waren....

ik was gister helemaal overstuur........

vannacht hem een mail gestuurd waarin ik uitleg geef hoe het voor mij was.... ikh oopte vanavond te kunnen praten maar hij is niet thuis hij gaat wat drinken met collega's! ben er echt stuk van !!!!! hij is mijn grote liefde...

ik denk niet dat ik het alleen kan ...... maar ik ga er 100 procent voor !

hij zegt dag en nacht er te zijn indien nodig... ik moet dat eerst maar eens zien ........

ik ben op dit moment even van het padje af!

als iemand tips heeft, heel erg graag!!!!!

Allereerst veel sterkte! En ook geluk! want je krijgt toch ook een baby!!

Verder zou ik ook zeggen, schakel hulp in van familie, bekenden en eventueel zorg.

Misschien niet het juiste moment om er op te reageren maar het dikgedrukte klinkt mij raar in mijn oren.

Hij gaf aan de relatie niet meer te zien zitten, en hij wilde er ook niet voor werken, maar 3 weken later was je gewenst zwanger?
To, wat adviezen betreft sluit ik me aan bij bovenstaande.

Focus je eerst op de bevalling en hoe je daar doorheen komt. Bedenk je wel hoe je de aangifte gaat doen. Ik zou nog een keer nadenken over erkenning etc.

Daarna samen met je vriendinnen/ouders/huisarts etc gaan denken over vragen als:

- kun je je huis alleen betalen

- wat voor rol wil je dat hij in jullie leven gaat spelen

En ik persoonlijk vind dit echt het allerslapste en belachelijkste ooit. Man up tot na de bevalling, liefst na de eerste maand.

Aan de andere kant kom je zo misschien mooi uit van een officiële rol van runaway boy in jullie leven.
Je wist niet eens dat jullie aan een nieuwe kans bezig waren zeg je.........maar hebben jullie dan niet goed gepraat over waarom hij het niet meer zag zitten destijds? Er samen verandering, spanning of wat dan ook in jullie relatie willen aanbrengen? Ik kan me nl niet voorstellen dat als mijn partner zou zeggen het niet meer te zien zitten, alleen te roepen dat ie er maar voor moet vechten en daarna niks meer!

Het moment om de relatie te verbreken is natuurlijk uitermate beroerd te noemen, maar als ie het echt niet meer ziet zitten, dan komt het juiste moment er de komende jaren sowieso niet gezien jullie komende kind.

Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke periode die eigenlijk blijdschap had moeten geven........
Jeetje, dat is niet niks.

Ik vraag me wel af hoe dat dan ging bij jullie.

Verhuist, hij geeft aan niet meer te willen en drie weken later toch zwanger....

Nooit overwogen om het weg te laten halen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven