Mannelijk bezoek (schoonvader) bij zwangerschap
vrijdag 21 juni 2019 om 10:27
Dit.SallySpectra* schreef: ↑21-06-2019 10:25Relax.
En natuurlijk kan je het niet maken om hem op de gang te laten staan als de rest binnenkomt. Ben je mal.
Het is niet alleen jouw schoonvader, het is ook de vader van je partner. Het draait niet alleen om jou, maar ook om je partner.SallySpectra* schreef: ↑21-06-2019 10:25Relax.
En natuurlijk kan je het niet maken om hem op de gang te laten staan als de rest binnenkomt. Ben je mal.
Huh?
Nooit over nagedacht. De bevalling was van mijn man en mij.
De uren na de bevalling - s nachts om 1 uur gaan slapen en de volgende ochtend rond 11 uur waren de kersverse opa's en oma's welkom.
Voor een uurtje.
En toen s avonds weer een uurtje.
Etc etc
Echo's zelf met man.
Kraamtijd op visite voor steeds een uurtje of iets langer uiteraard, lag aan wie het was.
Maar uiteraard wel de mannelijke kant van de familie ook.
Nooit over nagedacht. De bevalling was van mijn man en mij.
De uren na de bevalling - s nachts om 1 uur gaan slapen en de volgende ochtend rond 11 uur waren de kersverse opa's en oma's welkom.
Voor een uurtje.
En toen s avonds weer een uurtje.
Etc etc
Echo's zelf met man.
Kraamtijd op visite voor steeds een uurtje of iets langer uiteraard, lag aan wie het was.
Maar uiteraard wel de mannelijke kant van de familie ook.
vrijdag 21 juni 2019 om 10:29
De eerste uren na de bevalling heb ik trouwens gewoon gedoucht. Bij de oudste mocht ik daarna naar huis. Daar installeerde ik me in bed met baby en toen kwam iedereen even een paar minuten binnenkijken.
Bij de tweede bleef ik in het ziekenhuis maar ging het hetzelfde. Pas toen ik toonbaar en gekleed was, kwam er bezoek.
Doe daar verder niet te moeilijk over, zou ik je aanraden. Dit zijn echt echt echt niet de belangrijkste momenten in jullie leven als gezin.
Bij de tweede bleef ik in het ziekenhuis maar ging het hetzelfde. Pas toen ik toonbaar en gekleed was, kwam er bezoek.
Doe daar verder niet te moeilijk over, zou ik je aanraden. Dit zijn echt echt echt niet de belangrijkste momenten in jullie leven als gezin.
vrijdag 21 juni 2019 om 10:30
Ik hoefde mijn moeder en schoonmoeder ook niet bij de bevalling. Daar gaat de vraag van TO niet over.
vrijdag 21 juni 2019 om 10:40
Pretecho, waarom zou die man er niet bij mogen zijn als zijn vrouw en dochter er wel bij mogen zijn?
Eerste uren na bevalling; dus iedereen mag de baby bewonderen, maar hij moet in z'n eentje op de gang wachten? Omdat hij een penis heeft?
Rest kraamtijd; wederom mogen zijn vrouw en dochter komen maar hij niet?
Ik vind je erg onredelijk. Wat heeft die man jou misdaan? Waarom heb je zo'n hekel aan hem? Of is het echt puur seksisme?
Eerste uren na bevalling; dus iedereen mag de baby bewonderen, maar hij moet in z'n eentje op de gang wachten? Omdat hij een penis heeft?
Rest kraamtijd; wederom mogen zijn vrouw en dochter komen maar hij niet?
Ik vind je erg onredelijk. Wat heeft die man jou misdaan? Waarom heb je zo'n hekel aan hem? Of is het echt puur seksisme?
vrijdag 21 juni 2019 om 10:40
Natuurlijk is hij welkom op kraambezoek. Maar ik heb t echt over de eerste tijd na de bevalling als ik bijvoorbeeld nog niet helemaal 'opgefrist' ben en waarschijnlijk wel mijn moeder en wellicht mijn schoonmoeder erbij zou willen hebben. Nadat ik opgefrist ben zou hij vanzelfsprekend welkom zijn.Madeliefjees schreef: ↑21-06-2019 10:38Denk niet dat schoonvader staat te springen om mee te gaan naar echo's en bij de bevalling te zijn.
Natuurlijk komt hij wel op kraambezoek, het is zijn kleinkind!
vrijdag 21 juni 2019 om 10:41
De eerste uren na de bevalling ging in mijn geval toch niet lukken.... tegen de tijd dat je er aan toe bent, moesten (schoon)ouders nog de auto in stappen en dan duurde het nog wel even. Maar welkom was die directe familie gewoon inclusief schoonvader.
Misschien van te voren bekijken hoe je er aan kunt werken om je dan wel fijn te voelen en er niet tegenop te zien?
Misschien van te voren bekijken hoe je er aan kunt werken om je dan wel fijn te voelen en er niet tegenop te zien?
vrijdag 21 juni 2019 om 10:41
vrijdag 21 juni 2019 om 10:42
vrijdag 21 juni 2019 om 10:42
Het gaat niet over bij de bevalling zijn. En waarom zou hij niet bij de pretecho willen zijn? Zijn vrouw en dochter zijn daar ook bij als ik het goed begrijp.Madeliefjees schreef: ↑21-06-2019 10:38Denk niet dat schoonvader staat te springen om mee te gaan naar echo's en bij de bevalling te zijn.
Natuurlijk komt hij wel op kraambezoek, het is zijn kleinkind!
vrijdag 21 juni 2019 om 10:44
Dus iedereen mag de baby bewonderen, maar schoonvader niet. Die ziet zijn vrouw en dochter naar binnen gaan en moet in z'n eentje blijven wachten op de gang.ikBedoelHetGoed schreef: ↑21-06-2019 10:42Kort na de bevalling zou ik schoonvader ook even uitsluiten. Bij echo's zou het mij niet uitmaken. En de kraamtijd? Tja, als hij zin heeft om vieze luiers te komen verschonen en bedden te wassen: prima, zou ik denken. Alle hulp rondom borstvoeding daarentegen: nee, liever niet.
vrijdag 21 juni 2019 om 10:45
Jeetje doe niet zo moeilijk. Je bevalt, je komt bij, eet misschien iets, je belt wat mensen, gaat douchen, kleed je aan en dan komt het bezoek eens aankakken. Dat opfrissen duurt geen uren hoor, even douchen en schone kleding aan. Wie weet beval je om 3 ‘s nachts ofzo. Of gaat de bevalling niet helemaal voorspoedig (bij mij ging alles goed maar ik moest beide keren gehecht worden, daar wil je sowieso niemand bij hebben). Kijk gewoon hoe het loopt.janneke95 schreef: ↑21-06-2019 10:40Natuurlijk is hij welkom op kraambezoek. Maar ik heb t echt over de eerste tijd na de bevalling als ik bijvoorbeeld nog niet helemaal 'opgefrist' ben en waarschijnlijk wel mijn moeder en wellicht mijn schoonmoeder erbij zou willen hebben. Nadat ik opgefrist ben zou hij vanzelfsprekend welkom zijn.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 10:47
4.54% gewijzigd
vrijdag 21 juni 2019 om 10:45