MAP maar toch zwanger?

26-04-2015 02:24 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

2 en een halve week geleden heb ik onbeschermde sex gehad (condoom scheurde). Ik was toen al 2 dagen ongesteld en heb de dag daarna (binnen 24 uur) de MAP ingenomen. Ongeveer anderhalve week geleden begon de witte afscheiding die ik afentoe heb erger te worden en een dagelijks probleem te worden. Ook ben ik veel emotioneler geworden de afgelopen week en moet ik om bijna alles huilen.

Ik heb nog anderhalve week te gaan tot dat ik weer ongesteld hoor te worden maar toen ik 3 dagen geleden er ook nog eens zware hoofdpijnen bij kreeg ging ik me zorgen maken. Als klap op de vuurpijl ging ik vandaag ook nog eens bijna over mijn nek van gebraden gehakt wat ik normaal heerlijk vind.

Zijn er andere mensen die dit al eerder hebben meegemaakt want dit is totaal nieuw voor mij. Ik heb wel al eerder de MAP geslikt maar nog nooit met deze bijwerkingen en hoewel ik super blij zou zijn met een kleintje weet ik niet zo goed of dat nu wel handig is.

Is het een idee dat ik nu al een zwangerschapstest doe of moet je echt wachten tot de eerste dag van je menstruatie? Die is bij mij namelijk nogal wisselend dus dat gaat lastig mikken worden.

Ohja ps mijn emoties gaan al een week alle kanten op en heb ook echt babys on the brain sinds een week maar dat kwam pas na de eerste kwaaltjes de kop op staken.

Groetjes Cymberley
Lees even de bijsluiter van de MAP. Door de MAP is je lichaam ontregeld. Dit zijn bijverschijnselen van de MAP. Zeker op dag 2 van je cyclus is de kans zeeeeer klein dat je net een eisprong had en bevrucht werd. Als dar al zo was is de kans heel groot dat de MAP innesteling heeft voorkomen. En zelfs al zou dat allemaal toch zijn gebeurd zijn dan lijkt het me zeeeeer sterk dat je zo kort na de innesteling al deze klachten hebt. Je zou in theorie dan pas 2 dagen over tijd zijn toch (menstruatie gemiddeld 14 dagen na eisprong)? Zwanger willen worden is een mindfuck, bijna iedere vrouw met een stevige wens heeft maandelijks sympthomen terwijl ze niet zwanger is. Meestal interpretaties van steekjes in de buik die iedereen wel eens heeft maar dan pas opvallen, hevige emoties door hormonale wisselingen etc. Zelfs je cyclus kan erdoor veranderen.
Je emo sympthomen lijken op pms, maw je menstruatie komt waarschijnlijk zeer binnenkort al (eerder dus maar dat komt door de map).
quote:madredefamilia schreef op 26 april 2015 @ 11:44:

Je emo sympthomen lijken op pms, maw je menstruatie komt waarschijnlijk zeer binnenkort al (eerder dus maar dat komt door de map).Ik heb normaal nooit last van pms dus ineens zo extreem zou erg bijzonder zijn. Verder heb ik ook al vaker de map genomen en ook nog nooit op deze manier op gereageerd. Daarbij duurt mijn cyclus bij mij gemiddeld tussen de 3 en 5 weken dus als je dan gaan rekenen kan ik binnen 7 dagen van de tweede dag van mijn menstruatie een eisprong heb gehad.
Bij mij was het wel zo. MAP genomen en bleek toch zwanger heb uiteindelijk een abortus gehad waar ik het nu nog moeilijk mee heb.

Zwanger ondanks morning afterpil.
quote:coco95 schreef op 26 april 2015 @ 17:01:

Bij mij was het wel zo. MAP genomen en bleek toch zwanger heb uiteindelijk een abortus gehad waar ik het nu nog moeilijk mee heb.

Zwanger ondanks morning afterpil.Jeetje sterkte ermee. Ik zit gelukkig in een situatie dat ik het kind wel kan houden al zal ik er hard voor moeten werken. Maar ik denk niet dat ik het zou kunnen om abortus te plegen puur omdat ik altijd mij af zal blijven vragen hoe het gegaan zou zijn als ik het kindje niet had opgegeven.
quote:Cymberley schreef op 26 april 2015 @ 11:11:

[...]

Waar haal je dit allemaal vandaan??????????

Mijn man en ik zijn al 4 jaar heel gelukkig samen en vorig jaar zelfs getrouwd. Ik reageer heel slecht op de hormonen van de pil en omdat binnen 3 jaar wel een baby in de planning staat had ik geen spiraaltje laten zetten. Daarbij is het condoom gescheurd. Dit vat ik dus op als onbeschermde seks of mis ik daar wat aan?

Ik denk dat je deze reactie krijgt omdat er vrij regelmatig van dit soort topic's voorbij komen en het dan meestal iemand is waarvoor dat wel van toepassing is.

En jij hebt net de pech dat dat bij jouw voorgangers met dezelfde vraag wel van toepassing was dat sommige forumers iets hebben van "pfff weer een".
quote:Cymberley schreef op 26 april 2015 @ 16:57:

[...]

Ik heb normaal nooit last van pms dus ineens zo extreem zou erg bijzonder zijn. Verder heb ik ook al vaker de map genomen en ook nog nooit op deze manier op gereageerd. Daarbij duurt mijn cyclus bij mij gemiddeld tussen de 3 en 5 weken dus als je dan gaan rekenen kan ik binnen 7 dagen van de tweede dag van mijn menstruatie een eisprong heb gehad.Hoe komt het toch dat je al meerdere malen de map hebt moeten nemen? Dan gaat er qua anticonceptie toch iets heel erg niet goed?

[...]

Ik heb normaal nooit last van pms dus ineens zo extreem zou erg bijzonder zijn. Verder heb ik ook al vaker de map genomen en ook nog nooit op deze manier op gereageerd. Daarbij duurt mijn cyclus bij mij gemiddeld tussen de 3 en 5 weken dus als je dan gaan rekenen kan ik binnen 7 dagen van de tweede dag van mijn menstruatie een eisprong heb gehad.Het lijkt alsof je liever wel dan niet wil geloven dat je zwanger bent. Wees eerlijk tegen jezelf, waarom kom je steeds in deze situatie terecht? Weet je ook dat als je inderdaad zwanger bent je een groot risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt? Dat kan je je eileider kosten. En bij herhaling je vruchtbaarheid.
quote:_blabla_ schreef op 26 april 2015 @ 17:13:

[...]

Ik denk dat je deze reactie krijgt omdat er vrij regelmatig van dit soort topic's voorbij komen en het dan meestal iemand is waarvoor dat wel van toepassing is.

En jij hebt net de pech dat dat bij jouw voorgangers met dezelfde vraag wel van toepassing was dat sommige forumers iets hebben van "pfff weer een".

Dat snap ik en kan ook gebeuren. Ik vind dan alleen wel dat je als forumer dan beter niet kan reageren of zelfs niet de moeite nemen om het te lezen als het onderwerp je zo tegenstaat.

Maar goed dat moet iedereen voor zichzelf besluiten.
quote:Annelaure schreef op 26 april 2015 @ 09:49:

[...]

Wat een onzin. Er zijn ook mensen die een vroege eisprong hebben. Een vriendin van mij dacht dat je op de eerste dag van je menstruatie niet zwanger kan worden, die heeft nu een puber. Onmogelijk bestaat op dit gebied niet.

Hahaha jij gelooft werkelijk dat je vriendin op de eerste dag van haar menstruatie zwanger is geraakt? Ergens moet er iets mis zijn gegaan in de overlevering van het verhaal van je vriendin, anders zou ze absoluut een medisch wonder zijn.

In mijn uitleg aan Cymberley hield ik juist al rekening met de aller- allervroegste eisprong die er bestaat. Zodat ze kon zien dat zelfs bij de vroegst mogelijke eisprong je geen zwangerschapskwaaltjes kunt voelen op dag 9.
quote:Java schreef op 26 april 2015 @ 17:35:

[...]

Hahaha jij gelooft werkelijk dat je vriendin op de eerste dag van haar menstruatie zwanger is geraakt? Ergens moet er iets mis zijn gegaan in de overlevering van het verhaal van je vriendin, anders zou ze absoluut een medisch wonder zijn.

In mijn uitleg aan Cymberley hield ik juist al rekening met de aller- allervroegste eisprong die er bestaat. Zodat ze kon zien dat zelfs bij de vroegst mogelijke eisprong je geen zwangerschapskwaaltjes kunt voelen op dag 9.Volgens jou een medisch wonder, volgens doktoren een mens die niet het boekje volgt en dus helemaal niet gek.
quote:madredefamilia schreef op 26 april 2015 @ 17:31:

[...]

Het lijkt alsof je liever wel dan niet wil geloven dat je zwanger bent. Wees eerlijk tegen jezelf, waarom kom je steeds in deze situatie terecht? Weet je ook dat als je inderdaad zwanger bent je een groot risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt? Dat kan je je eileider kosten. En bij herhaling je vruchtbaarheid.

Luister ik heb geen idee waar je hier op doelt maar ik kan er vrij weinig aan doen dat er ongeveer 1 keer per half jaar het condoom scheurt terwijl we gewoon normaal er mee omgaan. Dus ja dan haal ik een map. Kan ook gaan wachten tot ik zwanger ben en dan abortus plegen maar dat is aanzienlijk stuk schadelijker lijkt me.

Kijk trouwens je informatie nog eens goed na. Iedereen loopt het risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat kan je veel meer kosten dan een eileider. En ik wist niet dat het nemen van een map je je vruchtbaarheid kon kosten maar zo te horen heb jij alle wijsheid in pacht met je grote mond en je wijzende vingertje.

Eerst om meer info vragen voor je zo beschuldigend gaat lopen doen.

[...]

Daarbij duurt mijn cyclus bij mij gemiddeld tussen de 3 en 5 weken dus als je dan gaan rekenen kan ik binnen 7 dagen van de tweede dag van mijn menstruatie een eisprong heb gehad.

Een eicel heeft minimaal 8 dagen nodig om te rijpen, voordat er een eisprong kan plaatsvinden.

En zwangerschapsklachten kunnen pas op z'n vroegst 5 dagen na de eisprong optreden, omdat eerder de bevruchte eicel nog niet ingenesteld is. Pas na de innesteling gaat je lichaam het zwangerschapshormoon (HCG) produceren, dat zwangerschapskwaaltjes kan veroorzaken.
quote:Annelaure schreef op 26 april 2015 @ 17:40:

[...]

Volgens jou een medisch wonder, volgens doktoren een mens die niet het boekje volgt en dus helemaal niet gek.Ik geloof er helemaal niets van. Er is wetenschappelijk vastgesteld dat een eicel minimaal 8 dagen rijping nodig heeft voordat er een eisprong kan plaatsvinden.
quote:Java schreef op 26 april 2015 @ 17:43:

[...]

Ik geloof er helemaal niets van. Er is wetenschappelijk vastgesteld dat een eicel minimaal 8 dagen rijping nodig heeft voordat er een eisprong kan plaatsvinden.Je hoeft het ook niet te geloven hoor. Het is echter wel zo. Niet iedereen werkt volgens het boekje.
quote:Cymberley schreef op 26 april 2015 @ 17:41:

[...]

Luister ik heb geen idee waar je hier op doelt maar ik kan er vrij weinig aan doen dat er ongeveer 1 keer per half jaar het condoom scheurt terwijl we gewoon normaal er mee omgaan. Dus ja dan haal ik een map. Kan ook gaan wachten tot ik zwanger ben en dan abortus plegen maar dat is aanzienlijk stuk schadelijker lijkt me.

Kijk trouwens je informatie nog eens goed na. Iedereen loopt het risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat kan je veel meer kosten dan een eileider. En ik wist niet dat het nemen van een map je je vruchtbaarheid kon kosten maar zo te horen heb jij alle wijsheid in pacht met je grote mond en je wijzende vingertje.

Eerst om meer info vragen voor je zo beschuldigend gaat lopen doen.Je loopt een hoger risico: http://www.dokterdokter.nl/aandoening/a ... e-mislukt/
quote:Cymberley schreef op 26 april 2015 @ 17:41:

[...]

Eerst om meer info vragen voor je zo beschuldigend gaat lopen doen.Als regelmatig een condoom scheurt dan kun je toch beter een ander anticonceptiemiddel gaan gebruiken?
http://www.dailymail.co.u ... warning-embryo-risks.html
quote:madredefamilia schreef op 26 april 2015 @ 18:33:

[...]

Als regelmatig een condoom scheurt dan kun je toch beter een ander anticonceptiemiddel gaan gebruiken?lees ook andere reacties die ik gegeven heb voor je iets zegt.
quote:madredefamilia schreef op 26 april 2015 @ 18:32:

[...]

Je loopt een hoger risico: http://www.dokterdokter.nl/aandoening/a ... ukt/Alleen als je het inneemt direct na de eisprong niet wanneer die al zo goed als uit je is vanwege de menstruatie wat dus telt al voor de eisprong en die vertraagd hij dus begint later
quote:madredefamilia schreef op 26 april 2015 @ 18:35:

http://www.dailymail.co.u ... warning-embryo-risks.htmlIn dit stuk word gemeld dat ze geen bewijs hebben gevonden dat er vaker een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is bij mensen die de map genomen hebben in vergelijking met mensen die geen map hebben genomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven