Miskraam-groep Eind 2017- begin 2018

18-01-2018 16:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan al veel miskraam groepen , maar die bestaan al langer en sommigen zijn daar alweer zwanger.
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.

Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
Ik durfde ook niet te testen. Maar waren op vakantie en ik vond het toch wel handig om te weten of ik ongesteld zou worden. Ben eerst nog maar andere dingen gaan doen voordat ik het resultaat bekeek. Terwijl ik anders bleef kijken.
:there: honing

Hoe gaat het met iedereen?

Ook zoveel zin in het weekend. Ik ben er echt aan toe! :sun:

Nu op het wachtbankje, 12 juli mijn NOD op vakantie :blob:
Wat duurt wachten toch lang. Gelukkig wel weg, dus dat helpt hoop ik om mijn gedachten te verzetten. Hoe langer het duurt hoe meer onrust ik krijg.
Honing wat spannend!!! Ik duim voor je!

Thisisme spannend weer op het bankje. Ik ben er ook opgeploft, maar totaal geen vertrouwen erin deze maand. Ben sowieso mijn positiviteit ergens kwijtgeraakt..... Ben zo verdrietig chagrijnig en moe de hele tijd. Heb zelfs rondom mijn ei gedacht 'als we het niet doen, hoef ik niet te hopen en teleurgesteld te worden'. Zo herken ik mezelf niet!
Nog steeds geen bloed
Wel allerlei gevoelens in mijn onderbuik Drukkend gevoel , soms wat kramp links of rechts maar soms voel ik niks
Weet niet goed meer wat ik de vorige keren voelde
Durf gewoon niet te testen Bang voor witte test
Weten jullie nog wat jullie vlak na of rond NOD voelde ?
Ik had enorm pijnlijke borsten en de hele tijd het gevoel ongesteld te worden. En veel plassen en pijn in de onderrug. Maar eigenlijk heb ik dat zo'n beetje altijd rond mijn menstruatie dus het was meer dat ik overtijd was en dacht test toch maar. Ohja en realistische dromen dat ik zwanger was. Ik wilde liever duidelijkheid dan hopen op (n)iets. Was afgelopen keer ook 4 dagen over tijd maar toen was het dus echter niets, behalve een cyclus die van slag is.

Hoop dat je morgen durft te testen en een knaller in handen hebt!
Ik testte positief op 10dpo, moe vooral en gekke buikgrvoelens.
Wat spannend weer iedereen!

Ik ben sinds donderdag in Rome, lekker weg met mn moeder... Dus genoeg afleiding hier😁
Jammer van de Italiaanse wijnen die ik nu aan me voorbij moet laten gaan, maar goed, ik wil het risico niet nemen.

Zit nu op de 31ste dag, dus ik kan bijna niet wachten om te testen... Heb met mezelf afgesproken dat ik vrijdag/zaterdag pas ga testen om teleurstelling te voorkomen..

Bang om te testen herken ik dus ook!
Ook dat je vanalles aan je lijf lijkt te voelen.. Ik ben voor mn gevoel alweer 3x zwanger geweest, maar het was 1 mindfuck...

Succes iedereen met moed verzamelen om te testen en het wachten! Hopelijk straks allemaal goed nieuws, kan niet wachten!

:cheer2:
Hier een stille meelezer. Ik hoop voor je dat het raak is Honing, en vooral dat het raak blijft...

Je vroeg wat anderen voelden tijdens NOD bij begin zwangerschap. Ik kon al mijn zwangerschappen duidelijk herkennen aan ‘steken’ onderin, vooral bij snelle bewegingen bijvoorbeeld snel opstaan, omdraaien in bed,
Ect.

Ik duim voor je!
Deedee, ik hoop ook dat het voor jou raak is!
Spannend Honing.

Ik had zo'n 7 dpo (echt snel!) last van herkenbare krampjes die ik herkende als innesteling (3e zwangerschap inmiddels...) en alweer hijgen als een paard, en zelfs een keer gekokhalsd. Vond het ook bizar snel die symptomen, had zelfs nog een witte test toen maar toch een aantal dagen erna een positieve.
De symptomen zijn bij mij gewoon niet te missen.

Ben nu trouwens inmiddels 11 weken zwanger... Over 3 dagen de termijn echo en de NIPT. Rete-spannend na onze eerdere ervaringen....
Ik hoop in elk geval dat het hartje nog klopt, en zo ja dat de NIPT er snel is en dat we alsjeblieft niet nog een keer voor die vreselijke keuze komen te staan....
Qua kansberekening zou je zeggen dat het deze keer goed moet gaan, maar ik geloof het pas als ik het zie!
Tijdje geleden en weer bijgelezen hoe het met iedereen gaat.

Honing wat spannend! Heb je inmiddels getest?

Mieremuis we lopen ongeveer gelijk, ik heb vrijdag termijnecho. Blijft toch spannend!
Dajka schreef:
01-07-2018 18:21
Deedee, ik hoop ook dat het voor jou raak is!
Dankjewel Dajka!

Iemand inmiddels al durven testen? :thumbsup:
Die afspraken die ik met mezelf maak..... Tjonge 😂 ik kon weer niet wachten, die test lag te branden in de kast 😉

Maar net dus wel positief getest... Whoehoe!

Nu de eerste 12 weken afwachten :cheer2:
Gefeliciteerd deedee!

Wat gaat het opeens hard hier met alle zwangeren, super!!
Hopelijk sluit je aan honing en volg ik met de andere dames ook gauw!

Neerslachtigheid is weer weg..... Het zullen de hormonen wel zijn ;-)
Gefeliciteerd Deedee

Nou dames , hier ook een positieve test
Moet het nog even verwerken....
Dankjullie! Hier ook soort onwerkelijk!

Hopelijk is het bij jou ook snel zover Kippetje!

En gefeliciteerd Honing! Ik hoop zo voor je dat het nu heel voorspoedig gaat!
Gefeliciteerd allebei!

Bereid je maar voor op spannende weken... Ik ga morgen voor termijn echo en NIPT, ben gewoon bang.. met name voor die laatste.

Tijd van kop in het zand is inmiddels voorbij. Kan niet meer om m'n buik heen. Doodsbang voor de testen, maar niet testen is ook geen optie.

Pffff
Succes morgen Mieremuis!

Ik duim voor je!!
Wauw honing ben blij voor je! Gefeliciteerd!

Succes allemaal met deze zenuwslopende tijd maar probeer ook te genieten en positief te zijn! (en in de tussentijd wat te duimen voor mensen zoals ik ;-))
Kippetje_s schreef:
03-07-2018 12:41
Wauw honing ben blij voor je! Gefeliciteerd!

Succes allemaal met deze zenuwslopende tijd maar probeer ook te genieten en positief te zijn! (en in de tussentijd wat te duimen voor mensen zoals ik ;-))
Ik had vorige maand de verloskundige nog aan de lijn omdat ik het zo lang vond duren, was in de veronderstelling dat er nog iets mis was in mn baarmoeder...

Ze gaf aan dat het na een miskraam gemiddeld 4 tot 6 maanden kan duren voor je herstelt bent.. dat wetende gaf mij wel wat rust, en nu is het opeens zover (exact een half jaar na de miskraam!)

Duim voor je!!!
Gefeliciteerd Deedee en Honing :yes:
gefeliciteerd meiden!

wat goed om te weten deedee! kan me voorstellen dat zoiets rust geeft.. ik zal me daar ook aan vast houden

mieremuis, :heart: succes!

hier nog 7 dagen ongeveer wachten op nod.. :popcorn:
Dankjewel Dajka en thisisme!

Fijne vakantie! Dat maakt het wachten wat dragelijker!

Mieremuis, hoe was je termijnecho en NIPT?
Deedee, de echo was prachtig,een buitelende kindje van 6cm met een dunne nekplooi, precies op termijn, ben nu 12+2... Echt heel leuk om te zien, wel heel confronterend, ineens keihard huilen, het is nog maar zo kort geleden dat ons zoontje daar ook zo spartelde...
Maar een fijn gevoel na de echo. Meteen bloed geprikt en nu wachten op de NIPT uitslag.... Hopelijk snel een brief op de mat met positief nieuws.

Hoe voel jij je, merk je al wat van de zwangerschap?
Deedee, gefeliciteerd!!!

Mieremuis, wat fijn dat het er nu zo goed uitzag in het kleine huisje in je buik! Ik kan me voorstellen dat het je wat doet om nu een andere baby in je buik te zien. Ik duim heel hard voor je dat het nu gewoon voorspoedig verloopt!

Ps ik hoop dat ik niemand over het hoofd zie! Ik lees en schrijf zowel hier als in het 35+ topic en daartussen zit best wat overlap. Dus soms denk ik al gereageerd te hebben, maar dat weet ik nooit zeker. Het is iig niet dat ik opzettelijk mensen vergeet, maar mocht ik je vergeten zijn: het spijt me!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven