Nagellak tijdens zwangerschap

16-07-2019 10:48 62 berichten
Hi,

ik lees op het internet in verschillende bronnen, over de verstorende werking (op je hormonen) die het dragen van nagellak zou hebben tijdens je zwangerschap.
Zijn jullie hier bekend mee? En zijn er mensen met een positieve ervaring met natuurlijke/bio nagellakken?
Alle reacties Link kopieren
Zolang jouw verloskundige of gynaecoloog je dit niet mee heeft gegeven, zou ik me er niet mee bezig houden. Anders zijn er nog tig dingen waar je je druk om zou moeten maken. Vooral niet doen. Nergens voor nodig om je druk te maken om verwaarloosbare dingen.
Bedankt voor alle reacties.

Uiteraard zijn er zoveel dingen voor een zwangere vrouw.
Maar ik probeer de dingen waar ik wél invloed op heb te beperken.
Ik draag al zo'n zes maanden geen nagellak meer, sinds ik weet dat ik zwanger ben.
Maar ik krijg toch steeds meer de neiging om ze wel te gaan lakken, vandaar mijn vraag.

En aan iedereen die zegt dat het vroeger allemaal wel gewoon kon... vroeger stierven er ook meer baby's tijdens de zwangerschap of hadden te maken met de gevolgen van... Voor mij gaat die vlieger niet op.
Annemyn90 schreef:
16-07-2019 21:17
Bedankt voor alle reacties.

Uiteraard zijn er zoveel dingen voor een zwangere vrouw.
Maar ik probeer de dingen waar ik wél invloed op heb te beperken.
Ik draag al zo'n zes maanden geen nagellak meer, sinds ik weet dat ik zwanger ben.
Maar ik krijg toch steeds meer de neiging om ze wel te gaan lakken, vandaar mijn vraag.

En aan iedereen die zegt dat het vroeger allemaal wel gewoon kon... vroeger stierven er ook meer baby's tijdens de zwangerschap of hadden te maken met de gevolgen van... Voor mij gaat die vlieger niet op.
Als het echt iets zou zijn waar je rekening mee moest houden, dan was dat wel algemeen bekend en standaard advies van je verloskundige. Als je geen nagellak wil dragen omdat je denkt dat het schadelijk zou zijn, dan zou ik eerst beginnen met je shampoo, deo, makeup en alles wat je huid direct intrekt ipv via je nagel. Maar nogmaals, er zijn geen schadelijke effecten bekend voor de ongeboren baby die blijkbaar noemenswaardig zijn. Of heb jij wel wetenschappelijke literatuur er over gevonden?

En wat betreft je voorbeeld over dat vroeger meer babys stierven.. Er is nieuwe wetenschappelijke kennis, die we nog sneller kunnen verwerven dan vroeger. Als er hedendaags echt zo veel onverklaarbare sterftegevallen onder babys zouden zijn, dan zouden we al snel achterhaald hebben waardoor dat komt. Dat was vroeger niet zo. Er is nieuwe kennis, er zijn nieuwe technieken en er wordt heel veel onderzoek gedaan naar complicaties. Daarbij kunnen we al screenen voordat de baby geboren is en preventief reageren. Mijns inziens heeft nog geen wetenschapper de behoefte gehad om het effect van nagellak op de foetus te onderzoeken.

Ik ben ook zwanger en ook eerder zwanger geweest. De zwangerschap kan gekke dingen met je doen, bijvoorbeeld overbeschermend of je angstig/irrationeel doen denken. Probeer te relaxen en het los te laten.
Wat trouwens erg schadelijk kan zijn voor je ongeboren kind is blootstelling aan stress. Daar heb je wel invloed op. En ik lees dat je wil beperken waar je invloed op kan hebben. Dus :-)
Annemyn90 schreef:
16-07-2019 10:57
Ook zonder het te drinken trekt het via je huid, door je nagel heen, in je bloedbaan...
:rofl: das onzin, je nagels zijn dood er zit trouwens nog een ''plaat'' onder je nagel en pas daar onder zit je bloedbaan
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar wat op wilt smeren. Ik had aan het begin van mijn zwangerschap nagelverharder gekocht. Dit doe ik pas weer op als ik bevallen ben.

Nu het mooiere weer er weer aan komt lak ik wél gewoon mijn teennagels met "gewone" nagellak. Je moet doen wat goed voelt voor jou, anders laat je het toch even?
Nijntje030 schreef:
16-07-2019 21:59
Als het echt iets zou zijn waar je rekening mee moest houden, dan was dat wel algemeen bekend en standaard advies van je verloskundige. Als je geen nagellak wil dragen omdat je denkt dat het schadelijk zou zijn, dan zou ik eerst beginnen met je shampoo, deo, makeup en alles wat je huid direct intrekt ipv via je nagel. Maar nogmaals, er zijn geen schadelijke effecten bekend voor de ongeboren baby die blijkbaar noemenswaardig zijn. Of heb jij wel wetenschappelijke literatuur er over gevonden?

En wat betreft je voorbeeld over dat vroeger meer babys stierven.. Er is nieuwe wetenschappelijke kennis, die we nog sneller kunnen verwerven dan vroeger. Als er hedendaags echt zo veel onverklaarbare sterftegevallen onder babys zouden zijn, dan zouden we al snel achterhaald hebben waardoor dat komt. Dat was vroeger niet zo. Er is nieuwe kennis, er zijn nieuwe technieken en er wordt heel veel onderzoek gedaan naar complicaties. Daarbij kunnen we al screenen voordat de baby geboren is en preventief reageren. Mijns inziens heeft nog geen wetenschapper de behoefte gehad om het effect van nagellak op de foetus te onderzoeken.

Ik ben ook zwanger en ook eerder zwanger geweest. De zwangerschap kan gekke dingen met je doen, bijvoorbeeld overbeschermend of je angstig/irrationeel doen denken. Probeer te relaxen en het los te laten.

Nu even niet specifiek nagellak he, naar begin hier eens mee.
Wetenschappelijk ook nog eens.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/04/ov ... n-a3907854

Ben je zelf wetenschapper?
Ik ken jouw achtergrond niet, maar ben inmiddels lang genoeg lid van dit forum - onder deze en andere nicks - om te weten dat men hier graag mag strooien met de kreet “wetenschappelijk” terwijl ze diezelfde wetenschap alleen gebruiken als het binnen hun eigen straatje past.
Wat ver gezocht allemaal. Ik heb me daar in mijn zwangerschap geen seconde druk over gemaakt. Ook niet over het gebruiken van schoonmaak middelen en het inademen van de luchten. Als je alles risico's wilt vermijden dan zal je 9 maanden lang op een kamer opgesloten moeten zitten.
Ik vind het nog steeds onzin. Als je 6 maanden je nagels niet gelakt hebt, kun je dat heus nu wel een keertje doen. Het is niet zo dat er dan liters schadelijke stoffen je lichaam in lopen of zo.

Mocht je er nou toch zoveel problemen mee hebben: er bestaat ook nagellak zónder die schadelijke stoffen. Kijk eens naar Kester black nagellak.
EHR schreef:
16-07-2019 23:14
Nu even niet specifiek nagellak he, naar begin hier eens mee.
Wetenschappelijk ook nog eens.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/04/ov ... n-a3907854

Ben je zelf wetenschapper?
Ik ken jouw achtergrond niet, maar ben inmiddels lang genoeg lid van dit forum - onder deze en andere nicks - om te weten dat men hier graag mag strooien met de kreet “wetenschappelijk” terwijl ze diezelfde wetenschap alleen gebruiken als het binnen hun eigen straatje past.
Dankje.
Als ik het goed heb begrepen gaat het hier om allerlei invloeden. Niet alleen voorafgaand aan je zwangerschap maar in het algemeen. Dat zou betekenen dat als topicstarter er enigszins een positief invloed op wil hebben, zij zou moeten kruipen in een hol.. Als ze dan gedurende haar leven al niet genoeg is blootgesteld aan genoemde stoffen tenminste. Met andere woorden, er wordt nog steeds niet specifieks genoemd waar zij in vloed op zou kunnen hebben gedurende de zwangerschap om blootstelling te voorkomen. Ja behalve wat ik al noemde, helemaal stoppen met shampoo, deo etcetc. Dan hebben we het nog steeds over de negatieve eigenschappen die die troep sowieso al bezit. Als ik het artikel goed begrijp, zijn zij nog op zoek naar welke invloeden en gevolgen. Niets concreets. Je kan er uit opmaken dat de mogelijkheid openstaat dat cosmetica en dergelijke een bepaalde invloed zou kunnen hebben. Dan moet je nog weten welke stoffen hier aan bijdragen en met welke hoeveelheid etc. Maar om nou te stellen dat topicstarter dan maar geen nagellak zou moeten dragen vind ik wel erg ver gaan. Het is algemeen bekend dat parabenen en andere stoffen (nogmaals, dit zit in je douchegel en deo ook) niet goed voor je algehele gezondheid zijn. Als je dit je hele leven gebruikt maar besluit om dit tijdens je zwangerschap niet te doen, verwacht ik daar geen positief effect tegenover. Jij wel?
Weer wat geleerd. Toch eigenwijs laat ik de afspraak voor mijn nagels en haar lekker staan en die lopen gedurende de zwangerschap ook door. Hemellief, negen maanden met uitgroei, dan ben ik niet meer om aan te zien hoor luitjes tegen de tijd dat ik moet bevallen... :hyper:
Hád ik maar negen maanden lang mijn nagels gelakt, en niet die Fipronil-eieren gegeten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven