Nagellak tijdens zwangerschap

16-07-2019 10:48 62 berichten
Hi,

ik lees op het internet in verschillende bronnen, over de verstorende werking (op je hormonen) die het dragen van nagellak zou hebben tijdens je zwangerschap.
Zijn jullie hier bekend mee? En zijn er mensen met een positieve ervaring met natuurlijke/bio nagellakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik had acrylnagels tijdens mijn beide zwangerschappen, dochters zijn geboren met tien teentjes, tien vingertjes en allebei een eigen hoofd. En ze functioneren prima op school en in het dagelijks leven.
Waar haal je die 'verstorende' werking op je hormonen in hemelsnaam vandaan?
Je kunt ook overdrijven met voorzichtig zijn hoor. Het is maar nagellak, je gaat het niet drinken (mag ik hopen).
Tiswa schreef:
16-07-2019 10:54
Je kunt ook overdrijven met voorzichtig zijn hoor. Het is maar nagellak, je gaat het niet drinken (mag ik hopen).
Ook zonder het te drinken trekt het via je huid, door je nagel heen, in je bloedbaan...
Annemyn90 schreef:
16-07-2019 10:57
Ook zonder het te drinken trekt het via je huid, door je nagel heen, in je bloedbaan...
Als je dat gelooft zou ik gewoon een paar maanden zonder nagellak doen.
Annemyn90 schreef:
Ga je je hele zwangerschap in een plastic bal doorbrengen? Wat denk je dat je inademt als je buiten loopt? Dan moet je ook geen normale shampoo, zeep, parfum etc. etc. meer gebruiken.
Zolang je op je eten let en niet rookt en drinkt, zou ik me niet druk maken.
Je nagels niet lakken is geen optie? Elke nagellak die hard word bevat vluchtige stoffen en oplosmiddel. Bio nagellak lijkt me de grootste onzin, het is en blijft chemische zooi.

Nu denk ik niet dat je baby gevaar loopt als je af en toe je nagels lakt, maar als je daar toch bang voor bent, zou ik gewoon zonder nagellak gaan.
Joh wat een onzin

Dit geldt alleen voor teennagels omdat die dunner zijn dan handnagels.
Ik zou me er niet druk om maken, maar als je dat wel doet, dan draag je 9 maanden geen nagellak?
Oh ja zo was ik ook tijdens mijn zwangerschap. Ik lakte mijn nagels niet meer, ploos mijn make-up zo uit dat ik vrijwel niks meer droeg en durfde geen schuim/spray meer in mijn haar te doen. Want ‘de huid is het grootste orgaan’ oid..

En als bij een voedselproduct stond dat het maar 1x per week mocht dan at ik het gewoon niet. Én alleen maar biologisch vlees zonder hormonen, antiblablabla, etc.

Agh ja :D Ik zou kunnen zeggen dat ik het bij een volgende zwangerschap niet meer zou doen maar ik sluit het niet uit.
Annemyn90 schreef:
Je moet ook netjes lakken dan komt het niet op je huid :)
Gelakte nagels geven wel een stofje af. Couveusekindjes mag je dus nooit met gelakte nagels aanraken.
Maar of het echt invloed heeft op een zwangerschap???
Miniem, denk ik.
Ik heb mijn haar geverfd, nagels gelakt, make up elke gebruikt en mij goed ingesmeerd elke dag. Het kind is opmerkelijk knap eruit gekomen.
Wat een onzin. Dan kun je vrijwel niets meer gebruiken aan verzorgingsproducten, niets meer eten, niet meer buiten komen, je huis alleen nog maar met water schoonmaken en ook je WiFi niet meer aanzetten. Ik geloof best dat dit alles niet geweldig is voor je gezondheid, maar je kunt ook overdrijven. En bij je ongeboren kind komt het al helemáál niet zomaar.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 16-07-2019 11:31
1.12% gewijzigd
Zenzeo schreef:
16-07-2019 11:23
Gelakte nagels geven wel een stofje af. Couveusekindjes mag je dus nooit met gelakte nagels aanraken.
Maar of het echt invloed heeft op een zwangerschap???
Miniem, denk ik.
Is dat niet meer een hygiene dingetje. Zorgwerkers mogen sowieso geen nagellak en korte nagels graag. Want onder gelakte nagels lekker lang kan allerlei vuiligheid hangen als coli bacterien bv. Denk dat dat gevaarlijker is voor de baby dan dat eventuele luchtje wat van je nagellak afkomt die er al 4 dagen opzit.
fietsen varen vrouwelijk doen
Westerpaviljoen schreef:
16-07-2019 11:02
Joh wat een onzin

Dit geldt alleen voor teennagels omdat die dunner zijn dan handnagels.
:whut: :rolling:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
zeefietser1 schreef:
16-07-2019 11:31
Is dat niet meer een hygiene dingetje. Zorgwerkers mogen sowieso geen nagellak en korte nagels graag. Want onder gelakte nagels lekker lang kan allerlei vuiligheid hangen als coli bacterien bv. Denk dat dat gevaarlijker is voor de baby dan dat eventuele luchtje wat van je nagellak afkomt die er al 4 dagen opzit.
Denk dat je gelijk hebt!
Ik hoop zo dat je niet dezelfde persoon bent als de TO van het "kwarktaart met rauw ei topic" want dan ben je echt je baby in de vernieling aan het brengen met al dat gestress.

Verder:" geniet lekker van je zwangerschap."

Zolang je niet (mee) rookt, alcohol/ drugs gebruikt en geen rauw vlees/ vis naar binnen werkt is er niks aan de hand.

Die baby in jouw buik wordt echt goed berschermt hoor.
Zwangere vrouwen wordt ook afgeraden om te verven, zeker verf met oplosmiddel. Dus smeer het niet op het kozijn, maar wel op je vingers?

Ik gebruik geen nagellak, maar ik zou het even laten.
Chips, mocht je een couveusebaby niet met gelakte nagels aanraken? Wat gebeurd er dan? Vallen je vingers er af? Word de baby ziek?
Sorry hoor wat een gemiep, mijn (vinger) nagels zijn altijd lang geweest, veelal gelakt (ben weleens iets laks in het bijwerken). Heb mijn kinderen nog nooit gekrabt en de lak is nog nooit op ze gekomen, o en ze zijn erg nog steeds.
Dropdrop schreef:
16-07-2019 11:49
Zwangere vrouwen wordt ook afgeraden om te verven, zeker verf met oplosmiddel. Dus smeer het niet op het kozijn, maar wel op je vingers?

Ik gebruik geen nagellak, maar ik zou het even laten.
Ja dit ja inderdaad.
Een lekker N=1 topic :popcorn:
claireredfield schreef:
16-07-2019 11:45
Ik hoop zo dat je niet dezelfde persoon bent als de TO van het "kwarktaart met rauw ei topic" want dan ben je echt je baby in de vernieling aan het brengen met al dat gestress.

Verder:" geniet lekker van je zwangerschap."

Zolang je niet (mee) rookt, alcohol/ drugs gebruikt en geen rauw vlees/ vis naar binnen werkt is er niks aan de hand.

Die baby in jouw buik wordt echt goed berschermt hoor.

Tuurlijk, zeg dat soort dingen tegen iemand die zich al zorgen maakt :high5:
pamelacourson schreef:
16-07-2019 11:31
Wat een onzin. Dan kun je vrijwel niets meer gebruiken aan verzorgingsproducten, niets meer eten, niet meer buiten komen, je huis alleen nog maar met water schoonmaken en ook je WiFi niet meer aanzetten. Ik geloof best dat dit alles niet geweldig is voor je gezondheid, maar je kunt ook overdrijven. En bij je ongeboren kind komt het al helemáál niet zomaar.
Je zegt het grappend, maar je kunt dus serieus zwangerschapsbroeken kopen waar in het buikstuk ‘stralingswerende materialen’ zitten. Volgens de winkelmevrouw omdat mensen toch vaak hun telefoon/tablet bij hun buik houden, en dat is natuurlijk heul slecht.
Ik heb toch maar bedankt en een gewone broek gekocht.

Nagels lakken zou ik niet laten, hooguit misschien verwijderen met iets vriendelijkers dan aceton (maar dan nog meer om te voorkomen dat je er zelf misselijk van wordt). Haar verven mag ook gewoon. Alhoewel ook daar geldt: als je erg veel last hebt van de geur, misschien maar even niet doen.
Een aantal dingen zijn aantoonbaar slecht, zoals alcohol, roken, drugs, bepaalde medicijnen en listeria besmettingen. Van een hele hoop andere dingen is er vooral ooit door iemand bedacht dat dat in theorie misschien eventuele kwaad zou kunnen, en volgt er een hoop bangmakerij.

En inderdaad, dat verhaal van couveuse kinderen heeft met hygiëne te maken. Handen met nagellak hebben meer ‘randjes’ waar iets achter kan blijven zitten, en zijn daarom moeilijker schoon te maken. Aangezien couveuse kinderen (en andere patiënten) erg gevoelig zijn voor infecties, mag ziekenhuispersoneel geen nagellak dragen. Om dezelfde reden mogen ze geen ringen tijdens hun werk (dus nee, het feit dat die leuke dokter geen ring om had, zegt helaas niks ;-) ).
Het heeft niks te maken met nagellak bestanddelen die door de huid zouden gaan of zo.
HAHAHAHA oh je maakt geen grapje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven