Najaar 2016 zwanger worden
maandag 5 september 2016 om 16:47
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.
ZWANGER!!
Bevallen!
ZWANGER!!
| Naam | Leeftijd | Kindje | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
| Poeziemauw | 26/29 | Eerste | Oktober 2016 | 13 februari 2019 | |
| Lievermama | 31/37 | Eerste | Oktober 2016 | .. 2019 |
Bevallen!
| Naam | Leeftijd | Geboortedatum eerste kindje | Bijzonderheden |
| Suzosuus | 32/39 | ||
| Frozen_butterfly | 27/30 | ||
| Zeeuwsmeisje1989 | 27/28 | ||
| Elf12 | 33/33 | ||
| Happy-life | 24/27 | Zwanger! |
|
| Surfinpumpkin | 29/35 | ||
| Just_sabina | 30/37 | Zwanger! |
|
| Theeleut | 28/30 | ||
| Ximun | 29/34 |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
dinsdag 27 september 2016 om 07:35
@florencejune dat is zeker heftig
zo zie je maar dat het een klein wondertje is als je een gezond kind mag krijgen.
@leli wat gaaf he de eerste keer je kindjes hartslag horen. Fijn dat alles goed was/is
@happy-life wat jammer
op naar de volgende ronde dan maar
en ik heb zelf nooit zoiets gehad, krampen na seks. Heb je al gegoogled wat het eventueel zou kunnen zijn?
@leli wat gaaf he de eerste keer je kindjes hartslag horen. Fijn dat alles goed was/is
@happy-life wat jammer
dinsdag 27 september 2016 om 08:19
@florence_june, vreselijk!! Ik ken het ook van dichtbij, heel naar! maar idd wat je zegt waarschijnlijk was er ook iets niet goed in aanleg, afijn, maakt het niet minder erg!
@ happy-life, ik heb ook van die rare kwaaltjes sinds ik gestopt ben met de pil, toevallig moest ik een uitstrijkje maken voor het bevolkingsonderzoek dus gaf ik aan dat vrijen nog wel eens zeer doet achteraf, ze heeft even extra gekeken. Bij mij niks ergs en verweet ze het aan de periode in de maand en hormonen. Hou het even voor jezelf in de gaten en of het ook aanhoud. misschien ben je te gespannen omdat je bezig bent met zwanger worden?
Ik heb inmiddels de tabel weer aangepast, op naar ronde 2! gezien mijn vreemde bloeding, puistjes, spugen en maagzuur toch even afgewacht op de nod die ik eigenlijk had moeten hebben, maar negatieve test. dus toch gewoon een cyclus van 28 dagen alleen een late eisprong waardoor er maar 8 dagen na mijn eisprong zat, hopelijk deze maand alles normaal, want een korte LF na de ovulatie is niet erg gunstig.
Ik zie idd nog wel een aantal nod die binnenkort komen! duim voor jullie!
@ happy-life, ik heb ook van die rare kwaaltjes sinds ik gestopt ben met de pil, toevallig moest ik een uitstrijkje maken voor het bevolkingsonderzoek dus gaf ik aan dat vrijen nog wel eens zeer doet achteraf, ze heeft even extra gekeken. Bij mij niks ergs en verweet ze het aan de periode in de maand en hormonen. Hou het even voor jezelf in de gaten en of het ook aanhoud. misschien ben je te gespannen omdat je bezig bent met zwanger worden?
Ik heb inmiddels de tabel weer aangepast, op naar ronde 2! gezien mijn vreemde bloeding, puistjes, spugen en maagzuur toch even afgewacht op de nod die ik eigenlijk had moeten hebben, maar negatieve test. dus toch gewoon een cyclus van 28 dagen alleen een late eisprong waardoor er maar 8 dagen na mijn eisprong zat, hopelijk deze maand alles normaal, want een korte LF na de ovulatie is niet erg gunstig.
Ik zie idd nog wel een aantal nod die binnenkort komen! duim voor jullie!
dinsdag 27 september 2016 om 09:17
dinsdag 27 september 2016 om 11:58
Wauw, even een paar dagen gemist en wat een nieuws allemaal!
@Suzosuus, gefeliciteerd!!
Ik sprak vorige week ook een vriendinnetje waarbij na 8 weken zwangerschap toch geen hartje klopte...helemaal blij dat t snel gelukt is, hoor je dat....! Bij mn schoonzusje vorig jaar hetzelfde verhaal, heftig allemaal! Wordt je weer even met je neus op de feiten gedrukt dat t allemaal niet zo vanzelfsprekend is!
@happylife, ik ken die krampen ook niet...idd misschien komende menstruatie...
@Suzosuus, gefeliciteerd!!
Ik sprak vorige week ook een vriendinnetje waarbij na 8 weken zwangerschap toch geen hartje klopte...helemaal blij dat t snel gelukt is, hoor je dat....! Bij mn schoonzusje vorig jaar hetzelfde verhaal, heftig allemaal! Wordt je weer even met je neus op de feiten gedrukt dat t allemaal niet zo vanzelfsprekend is!
@happylife, ik ken die krampen ook niet...idd misschien komende menstruatie...
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
dinsdag 27 september 2016 om 12:53
Bedankt allemaal voor de knuffels, lief! Het is kut, maar het is beter zo. Gelukkig staat ze er zelf ook zo in. Verdriet een plaatsje geven maar wel met de wetenschap dat het beter is.
De krampen na sex ken ik wel, maar alleen als je best wel stevig tekeer bent gegaan zeg maar. Maar dan voel je het eigenlijk al tijdens. Achteraf opeens hele heftige krampen zonder echte aanleiding is wel vreemd.
De krampen na sex ken ik wel, maar alleen als je best wel stevig tekeer bent gegaan zeg maar. Maar dan voel je het eigenlijk al tijdens. Achteraf opeens hele heftige krampen zonder echte aanleiding is wel vreemd.
dinsdag 27 september 2016 om 15:19
woensdag 28 september 2016 om 07:46
Pff ik word een beetje gek hier. Heb echt een heleboel kwaaltjes die allemaal te wijten zijn aan een zwangerschap maar ik wil mezelf niet gek maken ermee. Ik heb al een dag of 2 krampjes en plopjes in mn buik en gevoelige tepels. Ook werd ik vannacht wakker (gebeurt normaal nooit) en moet steeds kleine plasjes doen. Als laatste heb ik het idee dat ik een veel sterker reukvermogen heb. Dit wordt een laaaaaaange week...
woensdag 28 september 2016 om 07:53
Frozen_Butterfly, lastig is dat hè? Ik herken dat! Ik had ook allerlei kwaaltjes en ik ging bij alles bedenken hoe het zou kunnen komen. Rugpijn? Komt vast door het sporten. Rommelende buik? Vast iets verkeerds gegeten. Rugpijn? Zeker iets verkeerd getild. Ik wilde mezelf niet gek maken en behoeden voor een teleurstelling, ondanks dat ik aan álles voelde dat ik zwanger was! Ik was wel bang dat ik die kwaaltjes normaal ook had, maar toen gewoon niet zo onder een vergrootglas legde. Ik zie dat 4 oktober je NOD is! Spannend hoor, hopelijk heb je genoeg afleiding!
Ik wil je natuurlijk niet gek maken, maar ik had precies dezelfde kwaaltjes als jij. En vrijwel direct na m'n eisprong.
Ik wil je natuurlijk niet gek maken, maar ik had precies dezelfde kwaaltjes als jij. En vrijwel direct na m'n eisprong.
woensdag 28 september 2016 om 09:28
woensdag 28 september 2016 om 09:34
woensdag 28 september 2016 om 10:21
he dubbel! Vind het ook maar niks, besloten aankomende maand niet bezig te zijn met mijn ovulatie want merk dat ik er heel erg op gefocust ben. Ondanks de negatieve test blijf ik van die rare kwaaltjes houden, waardoor je bijna zou denken dat het aan de test ligt, flauwekul natuurlijk, maar een goed teken om er iets minder mee bezig te moeten zijn, het zijn tenslotte pas de eerste rondes!
Ik duim voor jou frozen_butterfly op goed nieuws!!
Ik duim voor jou frozen_butterfly op goed nieuws!!
woensdag 28 september 2016 om 10:57
Ow.... en we hadden t er al eens eerder over gehad, maar echt dit is al de 3e dag op rij dat mn collega's t erover hebben dat ik vast binnenkort zwanger ben (heb iedere dag met andere gewerkt). Word daar echt moe van alsof t op mn voorhoofd staat. Maar heb t er echt met niemand over. Zo irritant bemoei je lekker met je eigen prive leven en ga werken.
Zo dat is er uit
Zo dat is er uit
woensdag 28 september 2016 om 12:42
Florence june .. Bah toch vervelend
Nu even rust en dan op naar de volgende ronde
Hier vanmiddag (voor mij ochtend na m'n nachtdienst) nog maar een test gedaan.. Wilde me aanmelden voor moeders voor moeders. En buiten dat ik slecht slaap en pijnlijke borsten heb merk ik niet zoveel.
Heb wel last van buikkrampjes.. Probeer er niet teveel op te focussen .
Merk wel dat ik echt super vergeetachtig ben.. Nu was ik al geen ster met m'n geheugen.. Maar wist in de winkel gewoon m'n pincode niet meer.. En gisteravond met de overdrachts op m'n werk moest ik ook 10'x vragen; wat zei je nou ervoor..
Nu even rust en dan op naar de volgende ronde
Hier vanmiddag (voor mij ochtend na m'n nachtdienst) nog maar een test gedaan.. Wilde me aanmelden voor moeders voor moeders. En buiten dat ik slecht slaap en pijnlijke borsten heb merk ik niet zoveel.
Heb wel last van buikkrampjes.. Probeer er niet teveel op te focussen .
Merk wel dat ik echt super vergeetachtig ben.. Nu was ik al geen ster met m'n geheugen.. Maar wist in de winkel gewoon m'n pincode niet meer.. En gisteravond met de overdrachts op m'n werk moest ik ook 10'x vragen; wat zei je nou ervoor..
woensdag 28 september 2016 om 14:55
Ik slaap echt heel slecht en ik was al geen goede slaper... Dus dat is wel vermoeiend.. "Gelukkig" ben ik ook wat grieperig en was het heel rustig dat ik even een oogje heb kunnen dichtknijpen terwijl mijn collega de wacht hield 
Als ik zo slecht blijf slapen wil ik wel kijken of ik m'n nachten voor november en december toch kan ruilen.. Collega van mij is nu 14 weken zwanger en hoeft nu geen nachten meer, maar heeft ze ook snel al geruild omdat ze door het slechte slapen het gewoon niet trok..
Als ik zo slecht blijf slapen wil ik wel kijken of ik m'n nachten voor november en december toch kan ruilen.. Collega van mij is nu 14 weken zwanger en hoeft nu geen nachten meer, maar heeft ze ook snel al geruild omdat ze door het slechte slapen het gewoon niet trok..
woensdag 28 september 2016 om 16:32
@just Sabina.
Bij ons hoeft dat inderdaad ook niet.. En vanaf 12 weken ook geen avonddiensten meer. Nu moet ik er niet aan denken om alleen maar vroege diensten te draaien want dat trok ik sowieso al niet.. Maar nachten is toch wel een dingetje ..
Gelukkig hoefde ik maar 1 nacht.. Heb er 1 weggeruild .. Maar na maar 3,5uur slaap had ik komende nacht echt niet getrokken .. Volgende week nog een blok van 3 nachten en dan vakantie.. En denk dat ik het na m'n vakantie maar ga overleggen met mijn baas. Zodat ze in ieder geval op tijd vervanging kan zoeken voor m'n nachten
Bij ons hoeft dat inderdaad ook niet.. En vanaf 12 weken ook geen avonddiensten meer. Nu moet ik er niet aan denken om alleen maar vroege diensten te draaien want dat trok ik sowieso al niet.. Maar nachten is toch wel een dingetje ..
Gelukkig hoefde ik maar 1 nacht.. Heb er 1 weggeruild .. Maar na maar 3,5uur slaap had ik komende nacht echt niet getrokken .. Volgende week nog een blok van 3 nachten en dan vakantie.. En denk dat ik het na m'n vakantie maar ga overleggen met mijn baas. Zodat ze in ieder geval op tijd vervanging kan zoeken voor m'n nachten