Najaar 2016 zwanger worden

05-09-2016 16:47 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Poeziemauw 26/29 Eerste Oktober 2016 13 februari 2019
Lievermama 31/37 Eerste Oktober 2016 .. 2019

Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd Geboortedatum eerste kindje Bijzonderheden
Suzosuus 32/39 :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Frozen_butterfly 27/30 :heart: ..-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Zeeuwsmeisje1989 27/28 :heart: 01-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Elf12 33/33 :heart: ..-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Happy-life 24/27 :heart: 06-07-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Surfinpumpkin 29/35 :heart: ..-07-2017 bevallen van een zoon! :love:
Just_sabina 30/37 :heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Theeleut 28/30 :heart: ..-09-2017 bevallen van een zoon! :love:
Ximun 29/34 :heart: 06-03-2018 bevallen van een dochter! :love:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
@florencejune dat is zeker heftig :( zo zie je maar dat het een klein wondertje is als je een gezond kind mag krijgen.

@leli wat gaaf he de eerste keer je kindjes hartslag horen. Fijn dat alles goed was/is

@happy-life wat jammer :( op naar de volgende ronde dan maar ;) en ik heb zelf nooit zoiets gehad, krampen na seks. Heb je al gegoogled wat het eventueel zou kunnen zijn?
Wat jammer Happy-Life, op naar de volgende ronde! Die krampen heb ik nog nooit last van gehad, het enige wat ik kan bedenken dat het misschien je aankomende menstruatie zou kunnen zijn?
@florence_june, vreselijk!! Ik ken het ook van dichtbij, heel naar! maar idd wat je zegt waarschijnlijk was er ook iets niet goed in aanleg, afijn, maakt het niet minder erg!

@ happy-life, ik heb ook van die rare kwaaltjes sinds ik gestopt ben met de pil, toevallig moest ik een uitstrijkje maken voor het bevolkingsonderzoek dus gaf ik aan dat vrijen nog wel eens zeer doet achteraf, ze heeft even extra gekeken. Bij mij niks ergs en verweet ze het aan de periode in de maand en hormonen. Hou het even voor jezelf in de gaten en of het ook aanhoud. misschien ben je te gespannen omdat je bezig bent met zwanger worden?

Ik heb inmiddels de tabel weer aangepast, op naar ronde 2! gezien mijn vreemde bloeding, puistjes, spugen en maagzuur toch even afgewacht op de nod die ik eigenlijk had moeten hebben, maar negatieve test. dus toch gewoon een cyclus van 28 dagen alleen een late eisprong waardoor er maar 8 dagen na mijn eisprong zat, hopelijk deze maand alles normaal, want een korte LF na de ovulatie is niet erg gunstig.

Ik zie idd nog wel een aantal nod die binnenkort komen! duim voor jullie!
Ja ga t wel in de gaten houden, maar wie weet zit mn ongesteldheid erachter.... maar zeker niet gespannen om zwanger te worden. We zitten er ook beide heel relaxt in. En doen t zeker niet omdat t moet. Hoop gauw dat mn ongesteldheid komt en we officeel aan de 1e ronde kunnen beginnen
Wauw, even een paar dagen gemist en wat een nieuws allemaal!

@Suzosuus, gefeliciteerd!!

Ik sprak vorige week ook een vriendinnetje waarbij na 8 weken zwangerschap toch geen hartje klopte...helemaal blij dat t snel gelukt is, hoor je dat....! Bij mn schoonzusje vorig jaar hetzelfde verhaal, heftig allemaal! Wordt je weer even met je neus op de feiten gedrukt dat t allemaal niet zo vanzelfsprekend is!

@happylife, ik ken die krampen ook niet...idd misschien komende menstruatie...
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
Bedankt allemaal voor de knuffels, lief! Het is kut, maar het is beter zo. Gelukkig staat ze er zelf ook zo in. Verdriet een plaatsje geven maar wel met de wetenschap dat het beter is.

De krampen na sex ken ik wel, maar alleen als je best wel stevig tekeer bent gegaan zeg maar. Maar dan voel je het eigenlijk al tijdens. Achteraf opeens hele heftige krampen zonder echte aanleiding is wel vreemd.
Een positieve test wil idd nog niet zeggen dat je over 8 maanden een gezonde baby in de handen hebt.. Het is zo'n kwetsbare periode. Dat beseffen wij ook...

@surfpumpkin dankjewel
Heftig als je prille geluk, meteen weer de kop wordt ingedrukt.

Wij zijn nu ook echt van start, ik hoop dat ik net als vroeger weer een mooie regelmatige cyclus krijg.

Afgelopen week met een vriendin meegeweest naar haar echo (36 weken) wat leuk en bijzonder!!
Spannend missbl! Wat voor anticonceptie heb je gebruikt en hoe lang ben je gestopt?

En wat leuk dat je mee was naar de echo, lijkt me zoo bijzonder Hopelijk binnenkort weer eentje maar dan voor jezelf!
Pff ik word een beetje gek hier. Heb echt een heleboel kwaaltjes die allemaal te wijten zijn aan een zwangerschap maar ik wil mezelf niet gek maken ermee. Ik heb al een dag of 2 krampjes en plopjes in mn buik en gevoelige tepels. Ook werd ik vannacht wakker (gebeurt normaal nooit) en moet steeds kleine plasjes doen. Als laatste heb ik het idee dat ik een veel sterker reukvermogen heb. Dit wordt een laaaaaaange week...
Frozen_Butterfly, lastig is dat hè? Ik herken dat! Ik had ook allerlei kwaaltjes en ik ging bij alles bedenken hoe het zou kunnen komen. Rugpijn? Komt vast door het sporten. Rommelende buik? Vast iets verkeerds gegeten. Rugpijn? Zeker iets verkeerd getild. Ik wilde mezelf niet gek maken en behoeden voor een teleurstelling, ondanks dat ik aan álles voelde dat ik zwanger was! Ik was wel bang dat ik die kwaaltjes normaal ook had, maar toen gewoon niet zo onder een vergrootglas legde. Ik zie dat 4 oktober je NOD is! Spannend hoor, hopelijk heb je genoeg afleiding!

Ik wil je natuurlijk niet gek maken, maar ik had precies dezelfde kwaaltjes als jij. En vrijwel direct na m'n eisprong.
@frozen-butterfly wel spannend zeg, maar dan is 4 okt nog wel ver weg als je van die kwaaltjes hebt. Hopelijk veel afleiding!

Hier nog niet ongesteld geworden, khoop niet dat mn cyclus in de war is na t verwijderen van mn spiraal. We gaan t rustig afwachten hier
@ frozen-butterfly.. Heel herkenbaar en je wil jezelf niet gekmaken en dan dalijk niet zwanger zijn..

Je hebt wel precies dezelfde kwaaltjes als ik en ik ben wel degelijk zwanger.. Een van de eerste kwaaltjes was dat slechte slapen en veel plassen..

Nog even geduld en dan weetje het ik duim voor je
Thanks meiden! Het is echt zo'n tweestrijd in je hoofd. Het engeltje en het duiveltje zeg maar. Maar ik probeer me rustig te houden tot 4 okt
he dubbel! Vind het ook maar niks, besloten aankomende maand niet bezig te zijn met mijn ovulatie want merk dat ik er heel erg op gefocust ben. Ondanks de negatieve test blijf ik van die rare kwaaltjes houden, waardoor je bijna zou denken dat het aan de test ligt, flauwekul natuurlijk, maar een goed teken om er iets minder mee bezig te moeten zijn, het zijn tenslotte pas de eerste rondes!

Ik duim voor jou frozen_butterfly op goed nieuws!!
Ow.... en we hadden t er al eens eerder over gehad, maar echt dit is al de 3e dag op rij dat mn collega's t erover hebben dat ik vast binnenkort zwanger ben (heb iedere dag met andere gewerkt). Word daar echt moe van alsof t op mn voorhoofd staat. Maar heb t er echt met niemand over. Zo irritant bemoei je lekker met je eigen prive leven en ga werken.

Zo dat is er uit
Bleh, net ongesteld geworden.

Nu ben ik chagrijnig en verdrietig tegelijk. Niet mijn week dit.
quote:Florence-June schreef op 28 september 2016 @ 11:16:

Bleh, net ongesteld geworden.

Nu ben ik chagrijnig en verdrietig tegelijk. Niet mijn week dit.

Samen op naar de volgende maand! Voor nu lekker even alles eruit gooien!
Florence june .. Bah toch vervelend :(

Nu even rust en dan op naar de volgende ronde

Hier vanmiddag (voor mij ochtend na m'n nachtdienst) nog maar een test gedaan.. Wilde me aanmelden voor moeders voor moeders. En buiten dat ik slecht slaap en pijnlijke borsten heb merk ik niet zoveel.

Heb wel last van buikkrampjes.. Probeer er niet teveel op te focussen .

Merk wel dat ik echt super vergeetachtig ben.. Nu was ik al geen ster met m'n geheugen.. Maar wist in de winkel gewoon m'n pincode niet meer.. En gisteravond met de overdrachts op m'n werk moest ik ook 10'x vragen; wat zei je nou ervoor..
ohhhh Suzosuus hoe heerlijk moet het toch zijn dat je toch zwanger bleek te zijn!! hopelijk volgt de rest van ons snel!
Ja dat hoop ik ook.. Had dit ook totaal niet verwacht na hier 1,5 jaar beetje aanklooien. Nu na 2 pogingen serieus, waarvan een met ovulatietesten, toch meteen raak zou zijn.. Snap ook nog steeds niet hoe mijn man het zo zeker wist..
@suzosuus hoe ging je nachtdienst nu je zwanger bent? Wel super dat je mee wilt doen met moeders voor moeders, kga er ook eens over nadenken als t zo ver is.

Zijn er meer die mee gaan doen?
Ik slaap echt heel slecht en ik was al geen goede slaper... Dus dat is wel vermoeiend.. "Gelukkig" ben ik ook wat grieperig en was het heel rustig dat ik even een oogje heb kunnen dichtknijpen terwijl mijn collega de wacht hield ;)

Als ik zo slecht blijf slapen wil ik wel kijken of ik m'n nachten voor november en december toch kan ruilen.. Collega van mij is nu 14 weken zwanger en hoeft nu geen nachten meer, maar heeft ze ook snel al geruild omdat ze door het slechte slapen het gewoon niet trok..
@suzosuus, elke cao is anders maar in onze cao ( ook onderdeel van zorg ) staat dat bij een zwangerschap er geen nachtdiensten meer gedraaid hoeven worden.

@happy-life, ja als het zover is doe ik hier aan mee
@just Sabina.

Bij ons hoeft dat inderdaad ook niet.. En vanaf 12 weken ook geen avonddiensten meer. Nu moet ik er niet aan denken om alleen maar vroege diensten te draaien want dat trok ik sowieso al niet.. Maar nachten is toch wel een dingetje ..

Gelukkig hoefde ik maar 1 nacht.. Heb er 1 weggeruild .. Maar na maar 3,5uur slaap had ik komende nacht echt niet getrokken .. Volgende week nog een blok van 3 nachten en dan vakantie.. En denk dat ik het na m'n vakantie maar ga overleggen met mijn baas. Zodat ze in ieder geval op tijd vervanging kan zoeken voor m'n nachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven