Namencombi's

27-07-2015 20:24 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij verwachten een kindje en hebben een fantastische jongensnaam: Zacharie (we wonen in Frankrijk). Het enige probleem is dat wij al meisje hebben dat Elisabeth heet. En volgens het bekende bijbelverhaal waren dat man en vrouw. Wat denken jullie, kunnen die namen bij elkaar?

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik denk dat de gemiddelde mens die link niet kent. Dus gewoon doen als jullie het een leuke naam vinden.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Als niet-bijbelkenner zeg ik: ik heb er geen associaties bij. Dus waarom niet? 't Is niet alsof je ze Adam en Eva wil noemen (en ook daar had ik alleen even bij gedacht, oh ja, dat waren toch die lui van die tuin uit de bijbel).
Nee ik denk ook niet dat veel mensen die link kennen. Bij Adam en Eva wel.

Leuke combi die namen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik legde de link wel meteen, maar vind het een leuke combi!
Lijkt me geen probleem.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Als je veel familie en vrienden hebt die wel die bijbel kennis hebben is het misschien niet zo leuk.
Super bedankt voor de reacties! Zelf vond ik het ook geen probleem en dacht er later pas aan, maar nu ben ik helemaal overtuigd. Top!
Reisa1978, mijn familie is wel kerkelijk maar linken ze niet echt, ze kunnen namelijk 0,0 Frans 😉
Ik legde de link ook meteen en zou het daarom zelf niet doen.

Ook omdat die mensen in het bijbelverhaal stokoud waren, heb er daardoor een beetje een opa en oma associatie mee. Al hoop ik voor jou kinderen dat ze dat ook ooit worden natuurlijk, haha.
Ik vind het heel mooi klinken samen, lekker doen!
Ik vind het niet erg
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mooi hoor! Gewoon doen.
Link niet gelegd. Klinkt goed .
Heel eerlijk? Ik zou het niet doen, leg die link namelijk wel direct.. Ken ook een stel met twee kinderen die Boaz en Naomi heten, daarmee leg ik ook meteen die link.

Wel mooie namen.
Wij vinden Elliot ook een hele mooie naam maar ik vind het teveel lijken op Elisabeth. Wat vinden jullie? Hebben jullie nog ideeën voor een mooie, klassieke jongensnaam die in Frankrijk en in Nederland goed uit te spreken is?
Sinds de tour de france vind ik thibaut een leuke naam

Matthias? Jules? Yves?
Ik leg overigens geen link maar ben ook niet kerkelijk opgevoed.
Ook al legt men de link wel! Als iemand hun kinderen Adam en Eva willen noemen omdat zij dat mooie namen vinden is dat toch hun eigen keuze.
quote:rendier87 schreef op 28 juli 2015 @ 21:16:

Ik leg overigens geen link maar ben ook niet kerkelijk opgevoed.

Ik wel, maar dan nog... Geen link en een groot vraagteken ook bij Boaz en Naomi!

Simson en Delila... Die weet ik nog wel!
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven