Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
cookie84 schreef:
14-07-2020 23:36
Wauw flip, pracht echo! Lijkt of beeb lekker ligt te relaxen met de armen onder het hoofd :-D
.
Haha dat lijkt wel een beetje zo ja.

Het witte stipje voor het gezicht moet een duimpje of vingertje zijn, op de bewegende beelden zagen we hem/haar even met een handje in het oogje wrijven! :)
Prachtig! En nu proberen volle bak te genieten!
Ik zal nog even van me laten horen.

Gisteren bloed geprikt voor de NIPT, volgende week vroege GUO.

Over vier weken een pretecho gereserveerd voor geslachtsbepaling (ook al zouden ze dat heel misschien volgende week al kunnen zien).

Toch wel fijn hoor, nog even goed de vinger aan de pols voor nu.

Maar ik loop gewoon bij de verloskundige en ga daar aan de centering pregnancy meedoen. Ben benieuwd of het wat is.
Klinkt goed flip! En mooie echo (had ik nog niks over gezegd geloof ik)! Vind je het nog erg spannend?

Centering pregnancy lijkt me echt niks haha, maar ben benieuwd wat jij ervan vindt!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
25-07-2020 20:58
Klinkt goed flip! En mooie echo (had ik nog niks over gezegd geloof ik)! Vind je het nog erg spannend?

Centering pregnancy lijkt me echt niks haha, maar ben benieuwd wat jij ervan vindt!
.
Ik heb er ook héél erg over getwijfeld hoor. Uiteindelijk bedacht dat ik het maar ga proberen, zodat ik dan de pufcursus verder kan skippen.

Hoop er nog wat meer informatie over vaginaal bevallen uit te halen misschien, want daar voel ik me nog lang niet voor voorbereid.

En als ik het echt niks vind dan kan ik vast nog wel afhaken.

Spanning nu gewoon normaal, niet meer die vreselijke stress van de vorige keer! :)
Zo, veel dingen weer op stapel Flipje! Succes allemaal!

Heb je de vorige keer een pufcursus gedaan? Twee keer lijkt me niet nodig, maar 1x vond ik wel heel leuk. We hebben nog steeds best veel contact (vooral per App) van eerst tijdens de nachtvoedingen naar kruipen en lopen naar nu de eerste pogingen op potjes etc. Ik had geen vriendinnen die rond dezelfde tijd zwanger waren (allemaal oudere kinderen) en het is soms gewoon leuk om even met iemand te kletsen die ook een vloer vol ‘zelluf’ gegeten eten heeft, of een peuterpuber die je achter het behang wilt plakken. Dat was voor mij ook de voornaamste reden om het te doen, de inhoudelijke kennis kun je ook in een uur van een website of uit een boek halen.
Vorige keer gedaan, en helaas een bevalling gehad waarbij ik er helemaal niets aan heb gehad.
Uiteindelijk een keizersnede.

Veel mensen zeggen tegen me: "een tweede bevalling gaat veel makkelijker", maar die vlieger gaat na een keizersnede niet op vrees ik. ;-D

Ik was ook niet van plan om weer een complete pufcursus te gaan doen, maar ik voel toch wel behoefte aan nog wat meer informatie, daarom leek dit me wel een redelijke tussenweg
flipje2 schreef:
25-07-2020 21:19
.
Ik heb er ook héél erg over getwijfeld hoor. Uiteindelijk bedacht dat ik het maar ga proberen, zodat ik dan de pufcursus verder kan skippen.

Hoop er nog wat meer informatie over vaginaal bevallen uit te halen misschien, want daar voel ik me nog lang niet voor voorbereid.

En als ik het echt niks vind dan kan ik vast nog wel afhaken.

Spanning nu gewoon normaal, niet meer die vreselijke stress van de vorige keer! :)
Gelukkig maar.

Ahja jij hebt een ks gehad hè? Ik denk met dat puffen ‘ach dat ken ik nou wel’, maar zoon 1 is vaginaal geboren. Zul je zien dat ik me er enorm op verkijk en dat zoon 2 vast komt te zitten en eruit gebeiteld moet worden met pomp en tang en knip :P maar goed, dat zien we dan wel weer ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
25-07-2020 22:05
Gelukkig maar.

Ahja jij hebt een ks gehad hè? Ik denk met dat puffen ‘ach dat ken ik nou wel’, maar zoon 1 is vaginaal geboren. Zul je zien dat ik me er enorm op verkijk en dat zoon 2 vast komt te zitten en eruit gebeiteld moet worden met pomp en tang en knip :P maar goed, dat zien we dan wel weer ;-D
Dat (kunstverlossing) is voor mij dus een duidelijke grens - dan wordt dit ook een keizersnede.

Vorige keer had ik geen bevalplan, want ik wilde toch volgen wat de professionals het meest verstandig zou lijken.

Deze keer ga ik een boek schrijven... :|
Als het er ook maar iets op lijkt dat het een herhaling wordt van de vorige keer, dan wil ik echt meteen een keizersnede. Niet weer zo'n uitputtingsslag. Dus o.a. inleiden is voor mij deze keer al uitgesloten.
flipje2 schreef:
25-07-2020 22:18
Dat (kunstverlossing) is voor mij dus een duidelijke grens - dan wordt dit ook een keizersnede.

Vorige keer had ik geen bevalplan, want ik wilde toch volgen wat de professionals het meest verstandig zou lijken.

Deze keer ga ik een boek schrijven... :|
Als het er ook maar iets op lijkt dat het een herhaling wordt van de vorige keer, dan wil ik echt meteen een keizersnede. Niet weer zo'n uitputtingsslag. Dus o.a. inleiden is voor mij deze keer al uitgesloten.
Ja dat kan ik me dan wel voorstellen, dat is niet leuk. Ik heb een heel gemakkelijke bevalling gehad dus ik heb makkelijk praten.
Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden Flip! Wat betreft bevalling daar kan ik niet echt over mee praten, want ik heb geen kinderen en ga die denk ik ook niet krijgen. Mijn ma heeft twee keer een keizersnede gehad (gepland, al was bij één het last minute die dag, maar het was bekend dat het ergens die week zou gebeuren). Maar toen deden ze dat geloof ik standaard. Het is in ieder geval een goed idee om je wensen en je grenzen op te schrijven.
Goed dat je een geboorteplan schrijft Flip. Maar houd er rekening mee dat ze er in het ziekenhuis niet eens naar zullen kijken.
Tenminste, zo ging dat bij mij.

Ik ben van de eerste thuis bevallen en hoewel dat op papier een heel zware bevalling was, vond ik het geweldig en heb ik er echt van genoten. (Nuchter bekeken hebben we veel risico’s moeten nemen omdat we thuis waren.... dus echt relaxed was het niet).
En omdat de eerste bevalling dus zo natuurlijk was, wilde ik dat bij de tweede ook graag. Ook al moest ik in het ziekenhuis bevallen, vanwege mijn eigen gezondheid. Daarom schreef ik dus een geboorteplan. Daarin stond onder andere dat ik niet wilde dat mijn kind zo’n elektrode op haar hoofdje zou krijgen. En dat ik niet met mijn benen in de stangen wilde, maar wel op de baarkruk.
Er werd helemaal geen rekening mee gehouden. Er werd ook niet uitgelegd waarom het anders moest dan ik wenste. En dat maakte me, terwijl ik aan het bevallen was, echt boos. Dat was echt een grote energielek.

Dus mijn tip; houd er rekening mee dat er van je plan helemaal niets terecht komt.
Oei, Snouth, wat vervelend dat dat zo is gelopen! Ik heb als arts op de verloskamers gewerkt en wij lazen áltijd de geboorteplannen. Vaak stond er weinig in wat we niet sowieso al deden, dus konden we ze vrij vlot doorscannen. We hingen daarnaast de geboorteplannen altijd op de kamer op, droegen specifieke wensen over naar de volgende dienst, en soms zaten er wensen in die medisch niet 'verstandig' zouden zijn, waarover we dan het gesprek aangingen. Maar wij deden dus wel degelijk veel met de geboorteplannen.

Ik vind het echt gênant (bij gebrek aan beter woord) om te lezen dat er dus 'collega's' in het land zijn die zo met patiënten omgaan. Echt afschuwelijk.
lauwie101 wijzigde dit bericht op 26-07-2020 12:00
Reden: Toevoeging.
13.15% gewijzigd
Gelukkig is mijn ervaring in het ziekenhuis waar ik ben bevallen ontzettend positief.

Het opschrijven van mijn wensen geeft mijn partner ook houvast om voor die wensen op te komen als ik daar zelf niet de kracht voor heb.
En soms loopt het niet zoals je wilt, omdat de omstandigheden er niet naar zijn. Dat is dan maar zo. Gezondheid van m'n baby (en mij) staat uiteraard voorop.

Maar als ik van tevoren afspraken heb gemaakt met de gynaecoloog over wanneer wel of niet een keizersnede wordt gedaan, dan ga ik ervan uit dat de gynaecoloog haar eigen afspraken op dat punt wel zal nakomen.
Super mooie echo gehad vanmorgen! :love:
Wat fijn flipje!
Wat goed Flipje! Mocht man nou uiteindelijk mee?
Adaline schreef:
30-07-2020 21:09
Wat goed Flipje! Mocht man nou uiteindelijk mee?
Ja zeker! :)
Ben blij voor jullie Flipje!
flipje2 schreef:
30-07-2020 21:49
Ja zeker! :)
Gelukkig maar :)
Hoogstwaarschijnlijk (maar nog niet zeker) krijgen we nog een dochter!

Over 3 weken pret echo.
Wat fijn Flip, een goede echo. En als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat 2 dochters heeeel leuk zijn ;-) Maar, dat is elke samenstelling wel denk ik!
Wat fijn dat de echo goed was Flip!

Wat betreft je bevalling, ken je deze website?
https://www.keuzehulp.info/pp/bevallingnasectio/intro
flipje2 schreef:
10-07-2020 17:25
Afbeelding

Ik heb hier helemaal niets aan toe te voegen..... :love:
Jeej!!! Wat fijn! En twee meisjes is heel leuk, heb ik ook sinds kort. Vind het ook fijn dat t ik alle spullen nog eens kan gebruiken.

Verder was een jongen me net zo lief geweest, maar van onze zoon had ik helemaal niets bewaard :facepalm:

Mag je vaginaal bevallen na een KS?
Ik hoop op een fijne en voorspoedige natuurlijke bevalling.
Maar als er ook maar iets weer niet helemaal lekker gaat (niet vorderen, afwijkende ligging, andere complicaties), dan wil ik wel een keizersnede.

Inderdaad, allebei was leuk geweest maar voor alle kleertjes en spullen enzo is dit wel makkelijk. Kleertjes zijn momenteel sowieso ook al naar een vriendin gegaan, en ik krijg die van haar straks ook weer. Anders is het zo zonde! Sommige maatjes groeide ze zo snel doorheen en dat is allemaal nog haast als nieuw...

Op de opvang speelt dochter steeds zowel met jongens als met meisjes, dus voor haar had het ook niet zoveel uitgemaakt denk ik. Op later leeftijd vindt ze een zusje misschien wel leuk.

Ik heb zelf ook 1 zus :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven