Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Spannend zeg... wachten op de mail. Kan je ze niet bellen?
Alle reacties Link kopieren
7 embryo's!

Jeetje wat een afvalrace alweer. Maar een mooi aantal. Nu hopen dat ze allemaal gezond zijn, en dat er hiervan niet zoveel kapot zullen gaan bij het ontdooien!

En nu wachten tot eind december, als hopelijk het resultaat bekend is....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wow Flipje! Dat is wel echt een hele mooie score :cheer: . PGS is best een hoge hurdle en ik ga er stiekem wel vanuit dat er tenminste een broertje zusje voor F* en natuurlijk voor A. bij deze batch zit... :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie score, maar bizar wat een afvalrace is het toch.
Super spannend allemaal, hoe lang gaat de pgs ongeveer duren? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ja echt he...

We zijn natuurlijk echt super blij met 7 embryo's, maar als je dan bedenkt dat we er bij de eerste poging 6 hadden uit 13 eicellen, dan is 7 embryo's uit 46 eicellen wel echt een slagveld geweest. Maar ze zijn natuurlijk nu wel al tot dag 5 gegroeid, dat zal ook schelen (VUmc vriest in op dag 4).

Maar goed, dit is was het is. So far so good, en nu maar afwachten wat er uit die PGS test komt..... Ik hoop zo erg dat blijkt dat er niets geks aan de hand is. Als ze (bijna) allemaal gezond blijken te zijn, dan was dit hopelijk de laatste keer prikken voor mij!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Inderdaad, wat een afvalrace😳 Nu duimen voor goede resultaten. Wanneer hoor je daar iets over?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk snel nieuws over gezonde embryo's!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Flip, Ik volg je weer :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik realiseer me net dat de afspraak voor de uitslagen over een ruime twee weken gepland staat. Kan me haast niet voorstellen dat die er dan ook echt al zullen zijn!

We hebben afgesproken om een paar dagen van tevoren even te bellen om te vragen de uitslagen er al zijn, zodat we niet voor niets naar België rijden.

Nu komt het dichterbij, spannend...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Komt zeker snel dichtbij Flip. Misschien zijn ze daar wel heel snel met alles. En hebben ze wel mensen die het kunnen onderzoeken (qua tijd). Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen gebeld, de uitslagen zijn inderdaad net bekend. Dus de afspraak maandag gaat door, en dan krijgen we de resultaten te horen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ow wauw wat goed zeg! Hoop zo op mooi nieuws maandag.
Hoe dan verder?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Flipje. Heeft het een reden dat ze de uitslag persoonlijk willen vertellen?
Spannend Flipje. Ik duim voor je, jullie kunnen wel wat positief nieuws gebruiken.
ooh wow flip! wat spannend, heel veel succes maandag! Op naar mooie uitslagen!
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
19-12-2019 16:03
Spannend Flipje. Ik duim voor je, jullie kunnen wel wat positief nieuws gebruiken.
Ik vond het wel echt even slikken, het idee om juist nu weer naar België te gaan. Heel dubbel!

Zodra ik wist dat de uitslagen er dus zijn en dat de afspraak maandag dus door zal gaan, heb ik eerst mijn zus gebeld om het aan haar te vertellen. Pas toen zij zei dat ze er blij mee was, kon ik ook een beetje blij zijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
19-12-2019 22:41
Ik vond het wel echt even slikken, het idee om juist nu weer naar België te gaan. Heel dubbel!

Zodra ik wist dat de uitslagen er dus zijn en dat de afspraak maandag dus door zal gaan, heb ik eerst mijn zus gebeld om het aan haar te vertellen. Pas toen zij zei dat ze er blij mee was, kon ik ook een beetje blij zijn.
Begrijpelijk hoor, het is vast heel dubbel.
Fijn dat jullie elkaar zo steunen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog niet echt zin in eigenlijk. Maar goed, gelukkig is er nu ook nog geen terugplaatsing ofzo.

Nu ik dit schrijf realiseer ik me trouwens dat ik al 4 dagen geleden ongesteld had moeten worden. Dag 33 vandaag.

Hopelijk heeft die overstimulatie niet al teveel chaos in mijn lijf veroorzaakt. Misschien kan de dokter nog even een echo maken, ik moest ook nog op cystes laten controleren volgens de punctie-arts.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen Flipje!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes morgen Flip! Ik duim voor goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Flip. We zijn allemaal erg benieuwd denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn bij 4 van de 7 embryo's afwijkingen gevonden. Weer allerlei verschillende chromosoomafwijkingen (o.a. trisomie 2, trisomie 22, monosomie 14).

Nu nog 3 over.... Een 5BC, een 5AB en een 5BB, dus voldoende kwaliteit. Al schijnt die grading niet eens zo relevant meer te zijn als ze al weten dat de embryo's genetisch in orde zijn, kans op zwangerschap met deze embryo's zou relatief hoog moeten zijn aldus de arts.

Een echo gemaakt ter controle na de punctie, die was goed. Niets te bekennen wat zou kunnen passen bij een prille zwangerschap, maar voor de zekerheid is er ook bloed geprikt.

Waarschijnlijk breekt nu ieder moment de nieuwe cyclus aan, en dan kan er meteen een terugplaatsing worden opgestart.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoe denk je zelf over deze uitslag Flip? Ondanks dat ik je verhaal wel wat heb gevolgd, ben ik even kwijt of je ooit verteld hebt hoe het komt dat er bij jullie meerdere embryo's ontstaan met chromosoomafwijkingen.. Sorry als je deze vraag rot vind en je hoeft er ook geen antwoord op te geven als je niet wilt!

Een terugplaatsing zou nu dus relatief snel kunnen gebeuren? Zie je er tegen op?
In ieder geval heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
23-12-2019 14:02
Ondanks dat ik je verhaal wel wat heb gevolgd, ben ik even kwijt of je ooit verteld hebt hoe het komt dat er bij jullie meerdere embryo's ontstaan met chromosoomafwijkingen..
Dat weet niemand, volgens de NL'se artsen is het gewoon pech.
En daarmee hebben we geen medische indicatie voor embryoselectie, vandaar ook dat we de kosten voor het genetisch onderzoek zelf moeten betalen.

(Ook al is het blijkbaar wel nodig.)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
En hoe ik er over denk: lastig wel, dat er dus mogelijk toch iets aan de hand blijkt te zijn.

En ook best even schakelen, van 46 eicellen, naar 20 bevruchtingen, naar 7 embryo's en nu nog 3 over.... Ik mag niet klagen over het resultaat, maar het voelt wel best "heftig".
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven