Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hee lieve Flip, ik schrik er eigenlijk best wel van, het is toch geen 'toeval' meer als meer dan de helft van de embryo's een heftige afwijking hebben. Als jullie dit onderzoek niet hadden laten doen dan was je misschien weer pas (ver) tijdens je zwangerschap erachter gekomen, verschrikkelijk!

Een terugplaatsing kan dus al snel plaatsvinden, zo spannend!! Ik duim voor je. Geniet van de feestdagen samen met Flipman en jullie dreumes. Liefs
Dit kan toch bijna geen gewone pech zijn? Maar als het steeds andere afwijkingen zijn, kunnen ze niet zoveel natuurlijk. Behalve dan hoe het nu wordt gedaan. Heel heftig inderdaad. Maar even positief denken: 3 goede embryo´s is nog altijd goed nieuws!
Ik duim voor een goede terugplaatsing binnenkort.
flipje2 schreef:
23-12-2019 18:37
Dat weet niemand, volgens de NL'se artsen is het gewoon pech.
En daarmee hebben we geen medische indicatie voor embryoselectie, vandaar ook dat we de kosten voor het genetisch onderzoek zelf moeten betalen.

(Ook al is het blijkbaar wel nodig.)
Op een gegeven moment is de kans toch gewoon te klein om het 'pech' te noemen? Ondanks de onbekende oorzaak.... Ik vind het erg verdrietig dat je in Nederland niet verder geholpen mag worden.

Vind je het fijn om binnenkort al een terugplaatsing te doen?
In ieder geval, veel sterkte komende tijd (met alles).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gewoon te zot voor woorden dat jullie überhaupt iets moeten betalen!

Hoe rot dit ook voor jullie is, hoe mooi is dit voor de wetenschap en hoe hard willen ze t bewijs hebben dat er iets aan de hand is met een deel van jullie embryo's.

Gelukkig nog wel wat over en liggen er nog mooie kansen.
Hoop dat er snel een Cyclus komt en jullie verder kunnen.

Wel bijzonder dat jullie zo veel pech hebben, zon heel traject en dan uiteindelijk nog sneller kunnen zijn dan mensen die zelf maar aanklooien zonder hulp.

Ik duim voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
24-12-2019 09:44
Ik vind het gewoon te zot voor woorden dat jullie überhaupt iets moeten betalen!

Hoe rot dit ook voor jullie is, hoe mooi is dit voor de wetenschap en hoe hard willen ze t bewijs hebben dat er iets aan de hand is met een deel van jullie embryo's.

Gelukkig nog wel wat over en liggen er nog mooie kansen.
Hoop dat er snel een Cyclus komt en jullie verder kunnen.

Wel bijzonder dat jullie zo veel pech hebben, zon heel traject en dan uiteindelijk nog sneller kunnen zijn dan mensen die zelf maar aanklooien zonder hulp.

Ik duim voor jullie.
Het loopt inderdaad heel raar nu allemaal. Zo snel, dat het me zelfs een beetje overvalt.

Maar we zijn er natuurlijk wel heel blij mee dat het nu niet zo vreselijk lang hoeft te duren allemaal.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Later deze week de eerste echo (follikelmeting), en hopelijk is er dan over een week of 2-3 een terugplaatsing...

Ik vind het zo spannend worden nu. In het vorige traject vond ik het zoveel minder spannend omdat ik steeds het gevoel had dat het nog heel erg lang kon gaan duren tot er werkelijk een gezond kindje zou komen. Ook bij elke terugplaatsing en bij elke zwangerschap. Voelde het nog heel ver weg. Maar nu heb ik het gevoel alsof het zomaar heel snel zou kunnen gaan, en dat voelt zo vreemd!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoe kan dit dan toeval zijn? Gewoonweg bizar, ook dat jullie zelf moeten betalen.

Plaatsen ze altijd één embryo terug?
Alle reacties Link kopieren
Och ja, ik ben eigenlijk allang blij dat we de ICSI behandeling zelf in Gent wel helemaal vergoed krijgen. In NL mogen we deze behandeling überhaupt niet doen.

Altijd 1 embryo tegelijk, tenzij het je laatste poging is of je 38+ bent, en dat is beide niet het geval.

Ik zou sowieso ook niet twee embryo's tegelijk willen terugplaatsen hoor, ik hoop vurig op nu een zo onbezorgd mogelijke zwangerschap.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Zal altijd spannend blijven Flip. Gelukkig gaat de tijd wel snel omdat je zon kleine thuis hebt lopen die voor genoeg afleiding zorgt.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
30-12-2019 13:41
Later deze week de eerste echo (follikelmeting), en hopelijk is er dan over een week of 2-3 een terugplaatsing...

Ik vind het zo spannend worden nu. In het vorige traject vond ik het zoveel minder spannend omdat ik steeds het gevoel had dat het nog heel erg lang kon gaan duren tot er werkelijk een gezond kindje zou komen. Ook bij elke terugplaatsing en bij elke zwangerschap. Voelde het nog heel ver weg. Maar nu heb ik het gevoel alsof het zomaar heel snel zou kunnen gaan, en dat voelt zo vreemd!

Ik was je topic aan het lezen en voordat ik bij dit bericht aan kwam dacht ik ook "volgens mij is flip heel snel weer zwanger".
Goed dat jullie dit onderzoek hebben laten doen en dat de embryo's die teruggeplaatst kunnen worden genetisch gezond zijn zeg maar.
Succes Flipje!
Alle reacties Link kopieren
Intussen halverwege de cyclus, al twee echo's gehad en morgen staat nummer drie gepland. Bloedtests zijn nog negatief (laag LH), maar wie weet komt er morgen beweging in. Grootste follikel was gisteren bijna 16mm.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lijkt vanaf deze zijde ineens snel te gaan! Hoe voelt dat voor jullie? Spannend wel weer zeg!
Het gaat zo vlug Flip. Hopelijk ging je afspraak goed vandaag
Alle reacties Link kopieren
Enerverende dag gehad vandaag.

Vanmorgen al vroeg de echo gehad en bloed geprikt. Alles zou weer gefaxt worden naar België. Het duurde best lang voor ik iets hoorde, en toen ik om 16 uur nog steeds niets gehoord had, heb ik maar een mail naar België gestuurd om te vragen of dat wel klopte.
Nou, niet dus... ze hadden nog helemaal geen fax gehad. Niet van de gynaecoloog met de echo uitslagen, en ook niet van het laboratorium. Gelukkig wist ik nog uit mijn hoofd te vertellen wat er ongeveer op de echo gezien was, dus dat kon ik meteen aan de verpleegkundige doorgeven. En ik had vanmorgen ook een ovulatietest gedaan, die nog negatief was. De verpleegkundige kon daarmee met de fertiliteitsarts overleggen en zou me later terugbellen met een plan.
Intussen is er nog contact geweest met het laboratorium... die hadden (intussen meer dan 7 uur na het bloedprikken) de metingen nog niet eens gestart, vanwege een storing. Dat konden ze dus ook niet meer voor 5 uur af krijgen.

Even later belde Gent mij terug, en hebben we afgesproken om vanavond sowieso de Pregnyl te spuiten. Dan bellen ze me morgen terug om de bloeduitslagen te bespreken. Godzijdank heb ik op tijd aan de bel getrokken, anders had ik niet geweten dat ik vanavond moest prikken!

Als de LH-piek nu al is geweest (lijkt niet zo te zijn) dan is de eisprong morgen, en is de terugplaatsing op maandag. Als mijn LH nu nog laag is (dat denk ik) dan wordt de eisprong door de Pregnyl gestimuleerd en is die overmorgen, en dan is de terugplaatsing op dinsdag.

Dus hoe dan ook, het komt in zicht! Super spannend.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wow Flip, wat gaat het dan toch opeens snel!
Goed dat je zelf zo alert was en alles goed onthouden had. Wel slordig dat het zo ging!
Hopelijk hoeft dat niet nog eens te gebeuren en ben je straks zwanger. Spannend hoor!!
Alle reacties Link kopieren
theepoes schreef:
06-01-2020 21:35
Wow Flip, wat gaat het dan toch opeens snel!
Goed dat je zelf zo alert was en alles goed onthouden had. Wel slordig dat het zo ging!
Hopelijk hoeft dat niet nog eens te gebeuren en ben je straks zwanger. Spannend hoor!!
Dit is wel echt het risico dat we nemen door met een 'extra' kliniek in NL te werken. Het worden zo natuurlijk nog weer meer mensen die allemaal met elkaar moeten communiceren.
Gelukkig komt het zo (met een klein beetje meer stress) allemaal wel goed. En het heeft me al drie ritten op en neer naar Gent gescheeld binnen één week, dus dat is toch wel heel fijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is idd wel een groot voordeel.

Goh, ik ga zo hard voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Jemig Flip zo gaat t ineens echt snel. Goed dat jullie er zelf zo bovenop zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu flip?
Alle reacties Link kopieren
Duim voor goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Prachtig embryo aan boord!
:cheer2:

Dag 6 blasto, heel mooi verder ontwikkeld na het ontdooien en al volledig gehatcht. Heel! Erg! Blij!!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
:cheer:
Ik ga hard voor je duimen Flipje!
Alle reacties Link kopieren
@flip spannend. Ik ga duimen!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Flip!!
Wat spannend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven