November, Let's get started! #2

06-12-2012 20:10 3066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic!

klikkerdeklik naar het eerste topic..

Nieuwkomers van harte welkom om mee te schrijven maar voorlopig houden we de tabel even hoe hij is.

NicknameLftdKind nr.uitgerekendBijzonderhedenSparrow301 15augDuizeltje261 30augMaloe84281 20augZonnige83291 13sep Vlin_der264 16sepZ4, D2, D1 7 maart intakeVenco294 24 septecho 25-2 Louba30114mrt echo, 26 mrt intakeNicknameLftdKind nr.MBD-WachtBankBijzonderhedenmamamuis333WB 26 janZ5 en Zb2 kans op werkLancelotje27119-2 test negMissdietje271WB18 feb20feb testen?knittingkitty301WB 20 febBabbel88241WB 20 feb23-2 testen?Berloiz241WB 22 feb Hopen311WB 28 febEm19852715 maartXyz8230115 maartEssssther29113 maartBlue8329116 maartHoppa332220 maartzoontje 1,5 Florine26121 maartLili251mjammiemammie412zoon '05Brownhair261Hertjehertje321 vakantieSas271Houston371verrassingBam-Mam

wijzigingen graag dikgedrukt!

en ik duim voor veel goede zwangerschappen in de komende maanden, hopelijk hebben we in 2013 allemaal een verse baby in onze armen!

wijzigingen graag dikgedrukt!

en ik duim voor veel goede zwangerschappen in de komende maanden, hopelijk hebben we in 2013 allemaal een verse baby in onze armen!
Dank julie wel.

Houston, misschien lees ik het verkeerd, maar ik had geen echo hoor. Zou 4 jan pas zijn.
Zo, ik heb lekker een zachtgekookt eitje op en ik ga denk ik zo maar eens een sigaretje roken.
Hoppa, dat was een illustratie van mijn situatie. Had vanochtend een echo om te kijken of alles schoon was. Fijn, maar eigenlijk had ik al 9 weken zwanger moeten zijn. Echo met hartje dus. En dan maakt zo'n echo somber en verdrietig. Ik gaf die illustratie als antwoord op dat jij zei dat je verdrietig was, terwijl het maar vijf weken was. Verdriet om een gewenst kindje is verdriet. Ik denk dat een ieder van ons dat op eenzelfde manier beleefd. Denk dat niemand denkt: pech, volgende keer dan maar. Verdriet is er en mag er zijn. Zelfs als het zo kort is.
Waar zit de any-key?
Dat laatste zou ik niet doen. Is niet goed voor gezonde eicelrijping en doorbloeding van baarmoeder. Als ik de gynaecoloog mag geloven.

Als je gestopt bent, zou ik gestopt blijven. Maar dat is persoonlijk.
Waar zit de any-key?
@hoppa wat een verschrikkelijk voor je. Logisch dat je z'n verdriet hebt. Sterkte! Ik vond het ook prettig te delen met de mensen om mij heen.

@houston je bent er maar druk mee met je tentamens succes!

Fijn dat alles schoon was en het er goed uit zag. Super dat je dit jaar nog aan de beurt bent :-)

Ik had vandaag een toets gelukkig een 8 gehaald.. Helemaal blij. Kan ik me nu storten op mijn eindopdracht in maart al weer eindgesprek.
@hoppa instress gevallen snap ik dat je een sigaretje wilt roken. Doe ik ook altijd en tja natuurlijk is dat niet goed.
Ach Hoppa, wat verdrietig. Heel erg verdrietig. Knuffel voor jou.

@Houston, mooi omschreven van die echo. Wel fijn dat alles schoon is.

En Malou, gefeliciteerd! Super!
anoniem_154573 wijzigde dit bericht op 20-12-2012 17:13
Reden: Hopen ipv Hoppa..!
% gewijzigd
Ach hoppa, wat kut! Ik leef met je mee! Eet inderdaad maar veel zachtgekookte eitjes.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Even een ego post.lekker ranzig verhaal:

Als ik van onderen met mijn vinger voel zit de baarmoedermond heel laag maar oh het lijkt net een ruimte vol met witte afscheiding

Ik heb het eerder gehad. Nu weet ik niet of het vorige maand was of voordat ik zwanger werd. Herkennen jullie dit?
quote:zonnige83 schreef op 20 december 2012 @ 14:50:

Even een ego post.lekker ranzig verhaal:

Als ik van onderen met mijn vinger voel zit de baarmoedermond heel laag maar oh het lijkt net een ruimte vol met witte afscheiding

Ik heb het eerder gehad. Nu weet ik niet of het vorige maand was of voordat ik zwanger werd. Herkennen jullie dit?die afscheiding heb ik ook en om het even helemaal leuk te maken er zijn 3 personen in mijn omgeving die onafhankelijk van elkaar hebben beweerd dat ik zwanger ben.... ik heb ook veel verschijnselen ik mag testen over 1,5 week
hoppa, ik heb ook een tijd om alles gehuild (en in 2 dagen een pakje sigaretten opgerookt van stress, verdriet en boosheid). En als ik hier las bastte ik ook elke keer in tranen uit. Want ik had daar ook moeten staan met een cheer. En ik zou ook in het juli aug topic moeten zitten met hertje en sparrow. Ik had nu ook een echo moeten hebben met een kloppend hartje...

Al is het nog maar zo klein, in je gedachten bereid je je voor op de komst van een kindje. En nu is dat opeens voorbij. En dat is hard. Heel hard. Tel daarbij de hormonen die nog door je lichaam gieren, dan is het heel logisch dat je van slag bent. Geef jezelf de tijd. En als je je hart even moet luchten kan dat hier altijd.

Overigens ben ik heel blij voor hertje en sparrow, hoor! Niet dat ik het hun misgun ofzo. (Ik lees stiekem nog wel mee op juli aug topic om te kijken hoe het met ze gaat.)

Inmiddels ben ik er weer. BMD op 10 januari, (gokje, kan er ook 4 weken naast zitten )
@hoppa, jees wat kut... en wat zet zo'n forum je met beide benen op de grond als je dus leest hoe vaak t nog mis gaat. Heb wel eens gelezen dat t 25% van alle zwangerschappen mis gaat, soms weet men t dan nog niet eens omdat t gewoon een menstruatie lijkt.. sterkte.. en hoop dat je vanavond met vriend even kan uithuilen..

@hier; ik ga in januari op reis, blijk ik toch malaria tabletten te moeten nemen.... was er gemakshalve vanuit gegaan dat dat in dat land niet zo was. Wel dus. Weet nu niet wat ik moet doen... we wilden juist 'op vakantie zwanger worden', leek ons ideaal, niet moe van werk en meer zin in seks..... (is natuurlijk geen gegeven dat het dan gebeurt maar dan hebben we in ieder geval tijd voor elkaar om een goede start te maken) moet echt even denken wat nu te doen. Kan ook t risico nemen geen tabletten te nemen, maar ja, malaria krijgen is natuurlijk ook niet mis.. heel misschien maar de reis wijzigen naar minder risicovolle gebieden..
hoppa wat enorm verdrietig!

venco ik ga je MBD aanpassen..

balen van die malariapillen florine.. succes met beslissen.

gister heel stiekem van een goede vriendin gehoord dat ze deze week een positieve test had, nu hoop ik nog harder dat het deze ronde bij ons gaat lukken, lijkt me zo leuk om samen met haar zwanger te zijn..
houston fijn dat je schoon was bij de echo, maar kan me voorstellen dat het ook heel dubbel was.. ik hoop dat het rond oud en nieuw mag lukken!
Hoppa: Ik ben er nog steeds wel eens verdrietig om hoor, en mijn mk was begin oktober.. Vond/vind het vooral heel oneerlijk, ook al weet ik dat heel veel vrouwen dit meemaken en dat het, zeker in een vroeg stadium, dus heel veel voorkomt. Gewoon een beschermingsmechanisme van moeder natuur, om te voorkomen dat er iets 'verkeerds' gaat groeien. Maar toch. Kreeg van de week weer een geboortekaartje van vrienden binnen en dat blijft steken, bij mij dan. Ik rook een sigaretje met je mee!
Eerlijk gezegd verbaast het me dat er nog zoveel van jullie roken. Het vergroot de kans op een miskraam (slechte doorbloeding baarmoeder) en vermindert de vruchtbaarheid.

Van mijn kant geen oordeel of uiting van onbegrip, maar het verbaast me dus wel.
Waar zit de any-key?
Houston, ik ben gelukkig niet gestopt met roken, ik rookte maar 1 sigaret per week en had er nu lekker even behoefte aan. Oh en dat bedoelde je met die echo, nou snap ik het. Ja dat lijkt me ook gek een echo terwijl er niets meer is.

Zonnige haha idd doe maar ranzig.... ;) kan je helaas niet helpen, komt me niet bekend voor.

Venco jij maakt er BMD van nou volgens mij hebben we nu alle variaties gehad : )

Tja die cheer weg hier is ook wel weer jammer, even slikken. Maar ten onrechte laten staan voelt dan al helemaal niet goed. Ach het blijft een beetje een achtbaan.

Florine, Lariam mag je gebruiken vanaf 2e trimester zwangerschap. Voor Malarone is het anders. Dit middel bestaat uit 2 componenten, het ene deel kan altijd gebruikt worden, van het andere deel is het risico onbekend. Beperkte studies laten tot nu toe geen verhoogd risico zien.

Geen middelen gebruiken vind ik geen optie. Want als je wél malaria krijgt is niet goed voor jou, maar ook niet goed voor een evt kindje.

Dus feitelijk kun j Lariam vanaf 2e trimester gebruiken. Malarone lijkt tot op heden veilig maar nog niet veel onderzoek naar gedaan.

Vlinder, oh leuk vriendin zwanger. Mijn beste vriendin had gister een positieve test, zou 2 dgn na mij UD hebben, bah. Uiteraard wel heel leuk voor haar hoor maar ik wil ook....

Ik voel me gelukkig alweer wat beter. Het doet me goed hier met jullie over te praten, nogmaals heel erg bedankt, erg fijn. Zoontje is ook heel lief vandaag, en voor hem kan ik toch niet de hele dag zitten huilen. Tijdens mijn sigaretje bedacht dat de wereld echt niet vergaat, dat ik al een gezond kindje heb en dat we er deze maand maar voor moeten gaan. Zelfs al een beetje naar MBD gekeken.... maar ik weet niet zo goed wat ik als startdatum menstruatie aan moet houden.... vandaag? En kan ik dan uitgaan van voor mij normale cyclus van ca 31 dagen? Lastig.
Lieve Venco! Ik moest bijna huilen bij je berichtje. Jij had er inderdaad bij moeten zijn. voor jou.
@hoppa, wat lief dat je ondanks je eigen situatie nog zo uitgebreid op me reageert. De vaccinatiearts (huh, haha), wilde geen lariam geven... hij merkt gewoon te vaak dat dat echt psychische bijwerkingen geeft.. hij heeft me nu dus de opties gegeven dat als ik al zwanger ben, er dus heen moet zonder pillen te slikken en eventueel route wijzigen.. en als ik nog niet zwanger ben, de tabletten te nemen en dus niet te proberen in die maand... nou is dat een hele moeilijke optie voor mij; aangezien we condooms haten, en ik voor geen goud weer een maand aan de pil ga net nu ik bezig ben met ontpillen. Nog ff goed overleggen met vriend dus wat we doen... wellicht gewoon wél slikken die pillen, en t risico nemen? en nog ff zoeken op risico van malarone bij zwanger worden...

@venco, heftig maar nuchter bericht plaats je daar.. ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen.. wel blij dat je er weer bent met een nieuwe MBD!
Florine, dit is dé info die er is over malariapillen (oa deel van mijn werk). Lariam geeft idd veel psychische klachten, dus ik zou (als ik iig niet zwanger was) sowieso voor Malarone gaan. Geeft ook beter gebruikersgemak, maar is wel duurder. Hoe groot is het malaria risico in het gebied? Als je minder dan (ik dacht ongeveer) 10 dgn blijft hoef je sowieso geen malariapillen. Waar wil je naartoe als ik vragen mag? Als nog een mnd wachten geen optie is zou ik korter in malariagebied blijven, of ander deel van dat land bezoeken, of als dat niet kan ander land... ik snap ook wel dat je niet wilt wachten met zwanger worden. Mijn ervaring zelf is echter als je veel reist en druk bent je ook minde sext (maar ligt voor jou misschien anders?) en dat dan zwangerschapskans daarmee ook kleiner is.

Ja idd veel miskramen hier bij ons, apart he. Ik hoop dat wij dan de statistieken al gehaald hebben dat nu iedereen probleemloos zwanger wordt en blijft!
@hoppa Wil het land liever niet noemen ivm herkenbaarheid, maar het is een land met deels een risicogebied (resistentie), en deels 'gewoon' risico. Het is in Zuid-Oost Azië.., komende dagen even goed over nadenken. We willen in dat land ong 10 dagen blijven, dus dat is ook net de grens dan (ongeveer de helft van die dagen zijn sowieso in een minder risicovol gebied, bijna risicoloos zelfs).

Lastig trouwens inderdaad wat je nu als MBD aan moet houden.. maar wel fijn voor je dat je je weer iets beter voelt. Hopelijk is t snel weer raak :-)
@florine: lastig! Kunnen jullie de reis nog omboeken/omzetten?

@hoppa: ik moest eerste ongesteldheid afwachten om begin cyclus duidelijk te krijgen (in mijn geval niet gek want hormonen waren op hol), maar feitelijk ben je in je eerste vruchtbare periode na een miskraam extra vruchtbaar in die zin dat de baarmoeder extra goed is voor een innesteling. Als jet even kan zou ik als ik jou was daar gebruik van maken. Als je niet weet wanneer dat is: ovulatietesten.
Waar zit de any-key?
Florine; ik moest ook tabletten slikken op vakantie en ik was maar 4 nachten in een malariagebied. 2 nachten of meer = tabletten.

Je hebt deet voor zwangere vrouwen, dat beschermt enigszins. Niet naar buiten vanaf schemer, lange mouwen/broeken en een klamboe. Ik zou echter niet overwegen geen tabletten te slikken, malaria tijdens je zwangerschap wil je echt niet hoor!

Wij hebben bewust gekozen te wachten met zwanger worden tot na onze vakantie. Dit is waarschijnlijk voorlopig jullie laatste verre reis samen, dus genieten zonder zorgen zou ik zeggen en een maandje overslaan.

Ik verbaas me ook dat er zoveel rokers zijn. Ben begin dit jaar gestopt zodat ik rookvrij kon starten met zwanger worden. Vond ik zelf belangrijk.

Super Houston dat je verder kan en een goed gevoel hebt over je examen!

Hoppa, ik was ook maar 5,5 week en ben echt verdrietig. T is gewoon stom dat t niet goed gaat!! Oneerlijk, belachelijk etc. Zwanger is zwanger ongeacht duur, dus niks geks als je huilt. Ik heb 2 dagen gehuild, nu nog een enkel snikje af en toe. Hopelijk snel weer tranen van geluk.
Dag allemaal, ik ben ziek, dus heb even geen energie om op iedereen te reageren. Zometeen vroeg naar bed, nog één ochtendje mijn 27 kids vermaken... dan vakantie! Hopelijk hou ik het vol! Helaas niet ziek van zwangerschapsverschijnselen, maar gewoon snot verkouden, keel- en hoofdpijn, stem kwijt, enz...Griep?

Ik wilde wel even een aan hoppa geven, wat klote zeg! Heel veel sterkte ermee, zorg goed voor jezelf! Neem de tijd...

Het gebeurt hier echt te veel, bah!

Houston veel succes met je toets!

En natuurlijk... Malou, gefeliciteerd!!!!!
Florine, zuid-oost Azie is groot met veel landen dus misschien kun jemakkelijk 'uitstapjes' maken qua malaria naar andere landen/gebieden? Wij zijn in China geweest tijdje geleden, daar is ook deels malariagebied en makkelijk om te boeken/vermijden als je die regio zou mijden of korter zou verblijven. Als zoiets kan is dat natuurlijk ideaal.

Maar hoe lang ga je en hoe valt dit in je cyclus? Want de eerste 2 weken (voor je ei) sowieso natuurlijk geen probleem. En 3e week lijkt mij ook geen probleem icm pillen. Dus als je van dag 1 t/m 21 van je cyclus ergens die gebieden kan bezoeken..... nadeel is wel dat iig Malarone ook nog lang in je lichaam blijft. Voor Lariam weet ik dat niet uit mijn hoofd (kan ik wel opzoeken voor je als je wilt) maar daar moet je ook nog rekening mee houden. Maar ik zou het zeker proberen uit te zoeken, wat hier al gezegd wordt, misschien wel je laatste grote reis samen.

O ja, weet niet of je in die buurt al eens geweest bent maar ik vond China echt not done icm zwangerschap. Veel uitlaatgassen en gezien de taalbarriere weet je vaak niet wat je eet qua rauw, orgaanvlees ed. Dus dat is ook nog iets om over na te denken.

Duizeltje, dank je. En beterschap....

Roken: ik vind van mezelf niet dat ik rook. Ben in week 3 gestopt en nu weer 'begonnen'. Dat ene sigaretje per week zal het hem wel niet doen icm vruchtbaarheid of baarmoederproblemen. Vorige zwangerschap ook 9 mnd zwanger + 9 mnd borstvoeding niet gerookt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven