NUB theorie

15-09-2015 21:07 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen die hier bekend mee zijn en bij wie het ook klopte? Ben nu 14 weken zwanger en wil het zo graag weten!

Dit is een echo van 12 weken. Wie wil even voor me kijken?

[img]http://i59.tinypic.com/331iqnl.jpg[/img]
Oh ik krijg het plaatje er weer niet goed op..
Ook als ik de link kopieer in de adresbalk, zie ik geen plaatje. Klopt de link wel?
[IMG]http://i62.tinypic.com/160ed90.jpg[/IMG]

Overduidelijk een jongetje.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik heb naar de drie linken zitten kijken, maar ik denk een hondje..

Flauw vrouw, ik heb er geen verstand van..

Fijne zwangerschap gewenst en over 6 weken weten jullie het 'zeker'...
Nou ja.. dat dus..
Ik denk een jongentje maar is meer gevoel dan verstand. Nog heel eventjes en je weet wat het word. Fijne zwangerschap!
Nou werk ik geloof ik alweer bijna 10 jaar niet meer als echoscopiste, maar in mijn tijd waren de plaatjes al duidelijker dan deze.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:CanYouNot schreef op 15 september 2015 @ 21:33:

[IMG]http://i62.tinypic.com/160ed90.jpg[/IMG]

Oh bedankt!
quote:mali30 schreef op 15 september 2015 @ 21:35:

Overduidelijk een jongetje.Waaraan zie je dat? Had wel iets gelezen dat het uitsteekseltje naar boven moet wijzen bij een jongetje.
quote:mademoiselle83 schreef op 15 september 2015 @ 21:53:

[...]

Waaraan zie je dat? Had wel iets gelezen dat het uitsteekseltje naar boven moet wijzen bij een jongetje.Gebaseerd op intuïtie, je hebt er concreet dus niks aan
Haha oh! Nou ik zal nog even geduld moeten hebben
Pooquote]mademoiselle83 schreef op 15 september 2015 @ 22:00:

Haha oh! Nou ik zal nog even geduld moeten hebben :)[/quote]

Laat je even weten of mijn intuïtie spot on is?
Beste mademoiselle, ik ben zelf zwanger (ruim 18 weken nu) van ons 1e kindje en ik snap je nieuwsgierigheid heel erg goed ! Ik had precies hetzelfde.

Als ik jou was dan zou ik deze foto posten op het forum van 'zwangerschapspagina' , daar is in de pijl 'zwanger zijn' en dan 'onderzoeken en echo's ' een speciaal NUB-topic waar je foto's kan plaatsen en waar een aantal mensen dan hun mening geven (als de nub te zien is uiteraard). Denk dat Viva daar een minder geschikt forum voor is (met alle respect ).

Zelf heb ik bij de nekplooimeting bij 12+4 een uitspraak gekregen van de echoscopiste aan de hand van de NUB, zij dacht toen voor 80% zeker te weten dat het een meisje was. Ik heb die foto ook op zwangerschapspagina gezet en daar dacht iedereen een jongen.....

Omdat het nog zo vroeg was, en de NUB theorie niet super betrouwbaar is (en ik super nieuwsgierig ben en sowieso erg graag ons kleintje weer even zag), heb ik met 14+1 een pretecho gedaan bij echobureau utrecht, die doen het al vanaf 14 weken (en het kost nog geen 3 tientjes!). Daar was de echoscopiste overtuigd van een meisje.

Met 16+1 heb ik nóg een pretecho gehad, ergens anders, en ook daar wist ze het zeker: een meisje.

Over 2 dagen heb ik mijn 20-weken echo, dan kan ik het nog een keer dubbel-dubbel-checken , maar ik ga er nu wel vanuit dat het een meisje is.

Dat is dus mijn ervaring m.b.t. de NUB theorie !
Geniet van het leven :)
Ik heb me er tijdens het begin van mijn zwangerschap veel in verdiept (ben nu 39+1). Vond het gewoon leuk om te kijken of het klopte. Alleen is deze echo volgens mij echt te onduidelijk om iets te kunnen zeggen. Ik kan de NUB niet zien helaas. Had je anders graag geholpen al blijft het natuurlijk altijd gissen hoor! Zekerheid biedt de 20 weken echo (of vanaf 16 weken schijnt ook te kunnen) Maar met een duidelijke NUB op een echo gemaakt met 12 + weken is er wel iets over te zeggen.
Oh ja, als toevoeging, ik had toevallig een hele duidelijke NUB foto en het klopte uiteindelijk ook toen ik de theorie erop los heb gelaten..
quote:madelief99 schreef op 15 september 2015 @ 22:15:

Beste mademoiselle, ik ben zelf zwanger (ruim 18 weken nu) van ons 1e kindje en ik snap je nieuwsgierigheid heel erg goed ! Ik had precies hetzelfde.

Als ik jou was dan zou ik deze foto posten op het forum van 'zwangerschapspagina' , daar is in de pijl 'zwanger zijn' en dan 'onderzoeken en echo's ' een speciaal NUB-topic waar je foto's kan plaatsen en waar een aantal mensen dan hun mening geven (als de nub te zien is uiteraard). Denk dat Viva daar een minder geschikt forum voor is (met alle respect ).

Zelf heb ik bij de nekplooimeting bij 12+4 een uitspraak gekregen van de echoscopiste aan de hand van de NUB, zij dacht toen voor 80% zeker te weten dat het een meisje was. Ik heb die foto ook op zwangerschapspagina gezet en daar dacht iedereen een jongen.....

Omdat het nog zo vroeg was, en de NUB theorie niet super betrouwbaar is (en ik super nieuwsgierig ben en sowieso erg graag ons kleintje weer even zag), heb ik met 14+1 een pretecho gedaan bij echobureau utrecht, die doen het al vanaf 14 weken (en het kost nog geen 3 tientjes!). Daar was de echoscopiste overtuigd van een meisje.

Met 16+1 heb ik nóg een pretecho gehad, ergens anders, en ook daar wist ze het zeker: een meisje.

Over 2 dagen heb ik mijn 20-weken echo, dan kan ik het nog een keer dubbel-dubbel-checken , maar ik ga er nu wel vanuit dat het een meisje is.

Dat is dus mijn ervaring m.b.t. de NUB theorie !

Oh dat is een goede tip, zal wel even kijken in dat topic. Ik ben echt heel benieuwd en weet niet of ik kan wachten tot 20 weken haha. Vind het nu ook lastig om kleertjes enz te kopen. Dacht zelf ook al aan den pretecho, woon toevallig ook in Utrecht en hoorde al van een vriendin over dat echobureau. Voor dat geld hoef ik het niet te laten ;)

Hopelijk ben jij er met de 20wk echo helemaal van overtuigd haha.

Bedankt voor je reactie!
Wij zijn met 15+2 weken naar echobureau Jan Koning in Ochten geweest voor een geslachtsbepaling. Was ook zo nieuwsgierig :)! Heeft prachtige echoapparatuur en heeft het al 20 jaar 100% goed qua geslacht. Voor 25 euro waren wij meteen van al het gespeculeer over NUBs af
Voor degenen die het al zeiden, het is inderdaad een jongen ☺

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven