Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Ik zou ook graag meeschrijven. Wil graag zwanger worden van een tweede kindje (zoontje is nu bijna 1). Probeer dat op een rustige, ongedwongen manier te doen. Wel heb ik net een miskraam achter de rug die uitliep in een curretage. Ben vorige week weer ongesteld geworden dus we willen graag weer kijken of het nu wel lukt. Hadden graag twee kindjes kort op elkaar gewild, was begin januari zwanger, maar helaas mocht dat niet baten. Daar sta ik wel nuchter in: wat niet ‘klopt’ stoot mijn lichaam af. Dus nu met veel plezier weer kijken waar het schip strandt.

Gezellig dat we met dit clubje zijn.
Welkom SilentStorm, wat heftig van je miskraam.. Hopelijk is het jullie snel weer gegund!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee. Vanaf volgende maand gaan we proberen voor een 1e kindje. Ik heb een regelmatige cyclus en slik inmiddels foliumzuur dus we gaan het zien allemaal.
Welkom Sooofff, spannend! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
02-04-2019 18:46
Welkom Sooofff, spannend! :hyper:
Dank! Ik ben benieuwd.
Zijn jullie die 1,5 jaar 'nuchter' gebleven of ben je na een tijdje wel begonnen met ovulatietesten en dergelijke?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Helaas net een miskraam (missed abortion) achter de rug. Was erg heftig. Maar we blijven positief en hopen snel weer zwanger te zijn. Eerste kindje :).
Sooofff schreef:
02-04-2019 18:51
Dank! Ik ben benieuwd.
Zijn jullie die 1,5 jaar 'nuchter' gebleven of ben je na een tijdje wel begonnen met ovulatietesten en dergelijke?
Na een jaar heb ik een keer ovulatietesten geprobeerd maar daar werd ik niet bepaald relaxed van. Toen ook een doorverwijzing gevraagd voor onderzoeken. Bij mij was alles in orde maar wel met Clomid gestart, puur om cyclus regelmatiger te krijgen. Eerste ronde Clomid was het toevallig gelijk raak. Maar na 14 maanden ook een keer een vroege miskraam gekregen, dus zonder hulp is het ook een keer “gelukt”.

Wat hier nog meespeelt is dat mijn man de ene week thuis is, de andere week van huis ivm werk. Dus we kunnen ons druk maken om wanneer we “moeten”, maar dat heeft geen zin, want we zullen het met (en in :$ ) de weken dat man thuis is moeten doen. ;)
lolanu schreef:
02-04-2019 18:52
Ik wil ook graag meeschrijven. Helaas net een miskraam (missed abortion) achter de rug. Was erg heftig. Maar we blijven positief en hopen snel weer zwanger te zijn. Eerste kindje :).
Welkom! Wat naar van je ma.. :(
Alle reacties Link kopieren
Leuk silentstorm, sooofff en lilanu! Heftig dat silentstorm en lilanu een miskraam hebben gehad, lijkt me heel naar om mee te maken. Hopelijk is t nu gauw raak en gaat het goed.

Ik was foliumzuur helemaal vergeten 😮 goed dat het hier genoemd werd 😉 zo stom, bij de eerste heb ik dat het hele jaar dat we probeerden trouw geslikt, en nu denk ik er niet eens aan...

En Sooofff, bij ons duurde het dus ook best wel even, en nuchter blijven vond ik lastig. Vooral emotioneel, ik baalde elke maand weer zo erg! En dan vooral na drie maanden, zes maanden, negen maanden, omdat ik allerlei statistieken had gelezen van hoeveel procent na zoveel maanden zwanger was. Ik heb nooit ovulatietesten gekocht en ook nooit eerder getest dan NOD, dat vond ik gewoon onnodig zenuwslopend en de kans dat het dan alsnog mis gaat is best wel groot en dan wilde ik het liever gewoon niet hebben geweten.

Dus wel nuchter in het testen enzo, maar niet nuchter in hoe ik er emotioneel mee om ging. Uiteindelijk ben ik begonnen met temperaturen in de maand dat ik zwanger werd omdat ik dacht dat we naar de huisarts zouden moeten en dan wilde ik in elk geval al een keer mijn temperatuur hebben bijgehouden als ‘bewijs’ van ovulatie. Maar dat bleek dus helemaal niet nodig 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Wij gaan voor een tweede kindje. Hebben een zoontje van 1,5 jaar oud. Ben al weer een tijdje van de pil af, aangezien ik daar veel bijwerkingen van had. Dus mijn cyclus is al weer regelmatig.

Foliumzuur :facepalm: totaal vergeten! Morgen kopen!
Alle reacties Link kopieren
Mirriemirrie schreef:
02-04-2019 21:26
Foliumzuur :facepalm: totaal vergeten! Morgen kopen!
Haha 😉 blijkbaar ben ik niet de enige die dat is vergeten bij de tweede!

Superleuk dat je ook meeschrijft!
Mirriemirrie schreef:
02-04-2019 21:26
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Wij gaan voor een tweede kindje. Hebben een zoontje van 1,5 jaar oud. Ben al weer een tijdje van de pil af, aangezien ik daar veel bijwerkingen van had. Dus mijn cyclus is al weer regelmatig.

Foliumzuur :facepalm: totaal vergeten! Morgen kopen!
Leuk dat je meeschrijft!
Haha, foliumzuur zit nog niet bij iedereen in het systeem zo te lezen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
02-04-2019 21:28
Haha 😉 blijkbaar ben ik niet de enige die dat is vergeten bij de tweede!

Superleuk dat je ook meeschrijft!
Haha stom he! Bij de eerste inderdaad ruim op tijd mee begonnen. Nu geen moment aan gedacht.

Fijn dat dit een nuchter groepje is. Ik ben ook niet bezig met ovulatie testen e.d. Ook niet bij de eerste. Wij hebben ook geen reuze haast. Ons zoontje heeft nog regelmatig nachten dat hij loopt te spoken, dus wij lopen er regelmatig overdag als een spook bij ;-) Met een verse baby is de nachtrust helemaal ver te zoeken, dus wat mij betreft hoeft het niet in 1x raak te zijn.

Nieuwsgierig: hoe oud zijn jullie en jullie partners? Ik 33, mijn vriend 37
Wij zijn 29 (ik) en 32 (man).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 28 en man is 37
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 en man 27.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
02-04-2019 19:04


En Sooofff, bij ons duurde het dus ook best wel even, en nuchter blijven vond ik lastig. Vooral emotioneel, ik baalde elke maand weer zo erg! En dan vooral na drie maanden, zes maanden, negen maanden, omdat ik allerlei statistieken had gelezen van hoeveel procent na zoveel maanden zwanger was. Ik heb nooit ovulatietesten gekocht en ook nooit eerder getest dan NOD, dat vond ik gewoon onnodig zenuwslopend en de kans dat het dan alsnog mis gaat is best wel groot en dan wilde ik het liever gewoon niet hebben geweten.
Na een aantal maanden lijkt het me ook lastig om rustig te blijven. In eerste instantie wachten we af hoe het loopt. :-D
Alle reacties Link kopieren
Slikken jullie allemaal foliumzuur? Moet zeggen dat ik daar nog niet echt aan gedacht heb. Vriend en ik gaan morgen ook op reis voor een maand en heb niet zoveel zin om dat mee te slepen.
Wij zijn 26 en 29.
Alle reacties Link kopieren
vlaflippie schreef:
03-04-2019 11:36
Slikken jullie allemaal foliumzuur? Moet zeggen dat ik daar nog niet echt aan gedacht heb. Vriend en ik gaan morgen ook op reis voor een maand en heb niet zoveel zin om dat mee te slepen.
Wij zijn 26 en 29.
Naast alle info op internet adviseren huisartsen het ook. Zou het zeker niet laten voor dat kleine beetje extra ruimte in je koffer. Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
vlaflippie schreef:
03-04-2019 11:36
Slikken jullie allemaal foliumzuur? Moet zeggen dat ik daar nog niet echt aan gedacht heb. Vriend en ik gaan morgen ook op reis voor een maand en heb niet zoveel zin om dat mee te slepen.
Wij zijn 26 en 29.
Het wordt wel echt aangeraden vanaf vier weken voor de mogelijke bevruchting, ik ga het dus ook wel weer doen
Ik ben na stoppen met de pil gelijk overgestapt op foliumzuur. ;)
Alle reacties Link kopieren
vlaflippie schreef:
03-04-2019 11:36
Slikken jullie allemaal foliumzuur? Moet zeggen dat ik daar nog niet echt aan gedacht heb. Vriend en ik gaan morgen ook op reis voor een maand en heb niet zoveel zin om dat mee te slepen.
Wij zijn 26 en 29.
Ja zeker doen :). Is maar een klein potje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 27 en mijn vriend 33.
Foliumzuur ga ik over een maand mee beginnen. Dat is dan 3 maandjes voor we het gaan proberen.
Twijfel wel of we het gewoon gaan proberen of ik toch even langs de slijter gaat als mijn menstruatie uitblijft. Weet dat het lang kan duren, maar vind het lastig in te schatten wat normaal is.
Ik ben 30 en mijn vriend is 31. Foliumzuur al wel mee gestart. Baat het niet, dan schaadt het niet zullen we maar denken.

Hoe groot wordt het groepje? Ik vind het zelf altijd lastig om het overzicht te houden als er heel veel mensen meeschrijven.

Mijn menstruatie zit er inmiddels op. Dus dit wordt ronde 1 :)
Alle reacties Link kopieren
Spannend SilentStorm!
Ik ben het met je eens dat de groep niet te groot moet worden, dan is het niet meer te volgen. We zijn nu met 9, max 10 lijkt mij nog te doen qua overzicht?

Ik ben nog steeds niet ongesteld, inmiddels 8 dagen overtijd maar nog niks te zien. Laatste test die ik gedaan heb was twee dagen geleden maar ben even klaar met testen, laat die menstruatie maar gewoon komen.

Toch blijft t in mijn achterhoofd spelen, word er een beetje gek van. Geen enkel zwangerschapssymptoom dus denk ook echt niet dat er toch iets is (hoewel ik daar de eerste keer ook niks van merkte tot 7 weken), maar t is toch irritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven